جلیلی: ایران در برجام حق شکایت از اروپا و آمریکا را ندارد

گروه سیاسی الف،   3970308301

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز حق ایران است که به دلیل قلدری آمریکا در برجام بگوید که ما هم باید اجرای تعهدات خود به صورت کلی و جزیی متوقف کنیم و به گونه‌ای نباشد که اروپا خواستار ادامه تعهدات ایران باشد.

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی عصر امروز در گردهمایی حوزه و انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی حرکتی بود که از ابتدای شروع همه دشمنان تلاش کردند که به مقابله با آن بپردازند.

برای مقابله با دشمن هیچ گاه از مواضع خود کوتاه نیاییم

وی با بیان اینکه دشمن باهمه توان به میدان مقابله با انقلاب اسلامی آمده است، افزود: در مقابل ما نیز هیچ گاه نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم و منابع قدرت مان را ارتقا دهیم، منابع قدرت سبب ترس دشمن می‌شود و باید آن‌ها را حفظ کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نظم دادن به مناسبات قدرت توسط دشمن پیگیری می‌شود، بیان کرد: در ۷۰ سال گذشته و در جهان مناسبات قدرت شکل گرفته است که این مناسبات تنظیماتی را شکل داده و براساس آن اهدافی را دنبال کردند، بر اساس این مناسبات حق انرژی هسته‌ای و امتیاز وتو را برای ۵ کشور قرار دادند و امتیازاتی را شکل دادند تا امروز ادامه دارد.

انقلاب اسلامی افسانه دشمن را از بین برد

جلیلی عنوان کرد: در منطقه ما حرکت‌هایی ایجاد شد و افرادی که به قدرت رسیدند دشمن آن‌ها را تحمل نکرد، انقلاب اسلامی افسانه دشمن را از بین برد، دشمن در موضوع هسته‌ای تلاش می‌کرد ایران هسته‌ای نشود، اما ایران هسته‌ای شد.

وی با تاکید بر اینکه افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی از بین رفته است، گفت: این موضوع برای آمریکا و غرب گران تمام شد، مستکبران می‌گویند، چون زور داریم بقیه باید بپذیرند و کسانی که در این موضع قرار دارند توانستند ظلم را با تزویر همراه کنند.

موضوع هسته‌ای بهانه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمن بهانه‌های مختلفی برای مقابله با انقلاب اسلامی دارد که یکی از آن‌ها موضوع هسته‌ای است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمود: دقت شود رفتار دشمن علت و یا بهانه است و در این زمینه به موضوع هسته‌ای ایران توجه کرده و خود را نگران مسئله هسته‌ای کرده و در برابر حق هسته‌ای ایران ایستادگی می‌کند.

جلیلی ابراز کرد: انقلاب اسلامی همانند کشتی در طوفان‌های سهمگینی در حال حرکت است و همان گونه که امام راحل گفت: این کشتی به پشتوانه مردم در حال حرکت است.

وی افزود: برخی مسئولان در داخل این ادعا را بیان کردند که هم می‌توان هسته‌ای شد و همچنین تحریم نشد و تردید‌هایی را در جامعه ایجاد کردند تا مردم را قانع کنند، اما این گونه نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یکی از قدرت‌های کشورمان این است که دانش و تجربه و مباحثاتی که در حوزه علمیه می‌شود سبب می‌شود تبحر بسیار خوبی در زمینه متنی داشته باشیم، در یک متن هر قسمت آن دارای نکاتی است که اگر توجه نشود ضرر و زیان می‌بینیم.

اروپا و آمریکا از هر بند برجام به نفع خود استفاده کردند

جلیلی عنوان کرد: درهردانشگاهی که رفتم از دانشجویان خواستم که یک دور برجام را مورد مطالعه قرار دهند و از شما طلاب و روحانیون می‌خواهم برجام را یک باربخوانید، در برجام آمریکا و اروپا از هرجمله که توانستند به نفع خود استفاده کرده است.

ایران در برجام حق هیچ گونه شکایت از اروپا و آمریکا را ندارد

وی افزود: در یکی از بند‌های برجام آمده است که در توافق هسته‌ای اگر ایران از طرف مقابل شکایت کرد و حتی این شکایت درست هم باشد باید ظرف ۳۰ روز این موضوع بررسی شود که قطعنامه‌هایی که در گذشته تعلیق شده برگردد یا خیر و این یعنی ایران حتی حق شکایت هم ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است، اما طرف مقابل که آمریکا باشد به راحتی از برجام خارج می‌شود و رئیس جمهور می‌گوید یک مزاحم خارج شد و اروپا در برجام قرار دارد.

جلیلی عنوان کرد: سه کشور اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام می‌گویند ایران باید به انجام تعهدات خود ادامه دهد، در هر توافقی اگر یک طرف توافق تعهدات خود را انجام نداد و زیر میز زد حق طرف مقابل این است که تعهدات خود را متوقف کند.

پس از خروج آمریکا از برجام، ایران هم باید تعهدات خود را متوقف کند

وی افزود: امروز حق ایران است که به دلیل قلدری آمریکا در برجام بگوید که ما هم باید اجرای تعهدات خود به صورت کلی و جزیی متوقف کنیم و به گونه‌ای نباشد که اروپا خواستار ادامه تعهدات ایران باشد و این موضوع باید روشن شود و ملت هم از حق ایران دفاع می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سه کشور اروپایی به صراحت می‌گویند ایران نه تنها باید تعهدات برجام را انجام دهد بلکه چارچوبی تعریف کند که پس از سال برجام نیز به تعهدات خود پایبند باشد.

جلیلی با بیان اینکه اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیده است که گزینه نظامی هیچ فایده‌ای ندارد، بیان کرد: در مرداد ۹۲ طبق آمار دیوان محاسبات کشورمان توانست به مرحله‌ای برسد که تا ۱ میلیون ۶۰۰ هزار بشکه نفت فروختیم.

بیشترین فعالیت تولید نفت در سال‌های ۹۰ و ۹۲ و اوج تحریم‌ها بود

وی با بیان اینکه فتنه در تردید‌ها ایجاد می‌شود وباید بتوانیم جامعه را قانع کنیم، خاطر نشان کرد: بیشترین دوره فعالیت‌های تولید نفت به صورتی که ۱۷ سکوی نفت فعال بود در سال‌های ۹۰ الی ۹۲ و اوج تحریم‌ها بود که با اتکا به نیرو‌های داخلی انجام شد، امروز این ادعا کاملاً قابل اثبات است که امروز کشورمان می‌تواند با اتکای به ظرفیت‌های فعلی نه تنها تحریم‌ها را بی اثر کند بلکه نرخ رشد اقتصادی افزایش پیدا کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین