طلا دوباره برگشت

گروه اقتصادی الف،   3970308116 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت طلا پس از کاهش در دو روز گذشته، در معاملات روز سه‌شنبه ثابت بود اما تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار آمریکا و تجدید امیدها نسبت به دیدار میان رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ، تحت فشارهای نزولی ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۹۷.۳۱ دلار ایستاد. در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۶.۹۰ دلار رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ درباره روند بازار طلا گفت: به نظر می‌رسد بازار درباره احتمال دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی هنوز متقاعد نشده است و در این بین، سرگرم ارزیابی دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا است. مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی، روز دوشنبه اظهار کرد: دیدارها و مذاکرات بیشتری ممکن است با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشته باشم، زیرا مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند دیدار تاریخی میان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی را محقق کنند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امیدواری را نسبت به دیدار با رهبر کره شمالی برانگیخت و ریسک پذیری در بازارها بهبود یافت، از رکورد ۱۳۰۷.۸۰ دلار که روز جمعه به آن صعود کرده بود، عقب‌نشینی کرد. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در ۹۴.۳۷۶ واحد ایستاد. این شاخص روز دوشنبه به ۹۴.۴۹۶ واحد صعود کرده بود که بالاترین حد از ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۷ بود. در این بین یورو در برابر دلار نزدیک به پایین‌ترین قیمت خود در شش ماه و نیم اخیر قرار گرفت و بهبودی که اوایل هفته شاهد بود با بدبینی سرمایه‌ گذاران نسبت به تحولات سیاسی اخیر منطقه یورو رنگ باخت.

نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا، ارزش دلار را تقویت کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که دارایی بدون بازده است را کمتر می‌کند.

به گفته سام لاگلین، معامله‌گر گروه "ام کی اس"، طلا تلاش می‌کند موقعیت خود را در بالای مرز ۱۳۰۰ دلار تحکیم کند در حالی که در محدوده ۱۲۹۵ دلار از حمایت خوبی برخوردار است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۴۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، ۹۰۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۸۳.۴۰ دلار رسید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۴۳۹۴۱۲:۰۸:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۸
آقای دکتر توکلی عزیز، میشه ازتون خواهش کنم اخبار اقتصاد جهانی را در الف منتشر نکنید؟ آخه اقتصاد ایران که هیچوقت بر روال اقتصاد جهان عمل نمیکنه که اخبار اقتصادی جهان بتونه به درد مخاطبان شما بخوره. اقتصاد ایران تمام اصول علمی حاکم بر اقتصاد جهان را نادیده میگیره و ساز خودش را میزنه. مثلا بدون توجه به ضریب جینی و نرخ جی دی پی و جی ان پی و سایر شاخصهای اقتصادی، تورم در ایران تک رقمی هست!!!!!!!!!!! خب بهتر نیست شما کلا اقتصاد دنیا را بیخیال بشین و فقط به ما گزارش اقتصاد ایران را بدین؟ مثلا به ما بگید الان خیلی وضع اقتصاد ایران از سال پنجاه و هفت بهتر شده چون در سال پنجاه و هفت یک دلار میدادیم بهمون هفت تومان میدادند الان یک دلار میدیم بهمون هشت هزار و سیصد تومان میدن. اینجوری مردم هم خیلی خوشحال میشن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین