روزنامه جمهوری اسلامی: رعایت حقوق شهروندی یعنی اجازه برگزاری مراسم برای بازیگر فاسد دوران طاغوت

گروه فرهنگی الف،   3970307031 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اینکه هر شهروند ایرانی حق حیات دارد و بعد از مرگش حق دارد عده‌ای را پای جنازه خود داشته باشد و با آداب مرسوم به خاک سپرده شود، غیرقابل انکار است. اگر کسی یا دستگاهی این حقوق را از یک شهروند - با هر مرام و سابقه و عملکردی که باشد - سلب کند، مرتکب خلاف شده است.

این روزنامه در ادامه آورده: در کنار این حق، باید از حقوق دیگری هم گفت که مربوط به جامعه است و نادیده گرفتن آن، ظلم به آحاد مردم است.

وقتی یک بازیگر فاسد دوران طاغوت می‌میرد، همین که مانعی برای تشییع جنازه و برگزاری مراسم معمول برای او وجود ندارد، به معنای رعایت حقوق شهروندی است، اما اینکه عده‌ای برای مطرح کردن او به عنوان یک هنرمند تلاش کنند، ظلم به فرهنگ و هنر جامعه است. 
آن بازیگری که پای جنازه چنین فردی می‌گوید مگر او چه کرده بود؟ خوب می‌داند که او از طریق سینما برای فاسد کردن آحاد مردم و تخریب فرهنگ جامعه هرچه می‌توانست انجام داد. به همین دلیل، به او اجازه ورود به سینما در دوران بعد از انقلاب داده نشد و حالا همفکرانش به جای اینکه از مسئولین به خاطر آزاد گذاشتنشان برای تشییع و برگزاری مراسم تشکر کنند، نباید احساس طلبکاری نمایند و درصدد بازسازی لشکر شکست خورده فرهنگ و هنر طاغوت برآیند.

از عده‌ای بازیگر بی‌اعتنا به ارزش‌ها و اصول و دور از فرهنگ و هنر واقعی، انتظاری غیر از تجلیل از یک بازیگر فاسد طاغوتی نیست ولی از رسانه ملی که از بیت المال تغذیه می‌کند و روزنامه‌هائی که از پستان پر شیر دستگاه‌های حکومتی تغذیه می‌شوند به ویژه از ارگان رسمی دولت توقع این نیست که با عناصر آلوده‌ای که می‌خواهند فرهنگ و هنر فاسد دوران طاغوت را بر گردانند و ذائقه جامعه را تغییر دهند و ارزش‌های دینی و اخلاقی را به فراموشی بسپارند همنوا شوند و چنین عناصر فاسدی را به عنوان الگوی هنری مطرح نمایند. این همنوائی موجب می‌شود نسل کنونی تصوری غیر از آنچه واقعیت بود از بازیگران دوران طاغوت پیدا کند و این خطری است که اباحیگری مورد نظر رژیم فاسد پهلوی و اربابان فاسدترش را به جان جوانان ما تزریق می‌کند. راستی در این وانفسای مظلومیت فرهنگ و هنر و غلبه سیاست بازی بر فرهنگ، چه کسی باید به داد نسل جوان جامعه برسد؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۲۵۴۴۰۸:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۷
برخی که بافساد اقتصادی ضربه مهلک تری به جامعه می زنند وباعث یاس وناامیدی در بین آهاد مردم می شوند.
نجیب۳۶۲۹۴۰۱۲:۳۱:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۷
فاسد فاسد است چه فرهنگی و چه اقتصادی. حالا چون فساد اقتصادی داریم باید اجازه دهیم افراد شهره به فساد فرهنگی در سیمای جمهوری اسلامی خودنمایی کنند. یا مثالی دیگر آیا چون فساد اقتصادی داریم باید قاتل ها را هم نگیریم و آزادانه بچرخند؟ باید فساد اقتصادی را درست کنیم نه اینکه سایر قسمت ها را نیز به فساد بکشیم.
ناشناس۳۶۳۵۵۰۱۹:۱۲:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۷
فاسد فرهنگی شاید توبه کرده باشد و ما باید با نگاه پاک به او بنگریم اما فاسد اقتصادی حق الناس را چه میکند؟؟؟
پیمان۳۶۳۶۴۷۲۰:۵۹:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۷
احسنت. دقیقا فساد فساده! اونی که فساد جنسی میکنه اگه بتونه فساد اقتصادی هم میکنه چون هر فسادی متصل به یه چیزه و اون چیز بی حیایی هست.
ناشناس۳۶۲۵۴۹۰۸:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۷
ان زمان که برای رسیدن به اهداف سیاسی ،سلبریتی ها را تیتر ۱ کرده بودید ، باید فکر امروز را می کردید اقای مسیح مهاجری!!
ناشناس۳۶۲۵۵۳۰۸:۳۵:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۷
اصلاح طلبان با اهداف سیاسی برای این بازیگر و موارد مشابه رپرتاژ اگهی می روند ، به زعم خود می خواهند سلبریتی های #پشیمان# را راضی کنند تا باز در ۱۴۰۰ بروند و از ملت برای ژن خوباشون بیعت بگیرند..اما کور خوانده اند ، مردم از سلبریتی ها عبور کردند...
ناشناس۳۶۲۵۵۷۰۸:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۷
تو روزنامه های زنجیره ای شون به صدا و سیما حمله می کنند که چرا به ملک مطیعی ظلم کردین ؟ باز الان روزنامه جمهوری اسلامی به صدا و سیما حمله کرده که چرا تصویر ملک مطیعی رو نشون دادی؟! ملک مطیعی بهانه است ،صدا و سیما نشانه است..
ناشناس۳۶۲۸۲۳۱۱:۲۶:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۷
به نام خدا باسلام احسن!
ناشناس۳۶۲۵۶۷۰۸:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۷
آدمو یاد "محسن مخمباف" میندازن که یه روزی ملک مطیعی رو "تکفیر" کرد و گفت باید ممنوع الکار بشه! بعد حالا خودش رفت خارج و فیلم "س.. و فلسفه" رو ساخت!!!
مهدی۳۶۲۵۶۸۰۸:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۷
واقعا متاسفم برای مدیر مسئول روزنامه مذکور چشممون روی تمام فسادها و خیانتهایی که در حق جامعه و مردم داره میشه بستیم بعد برای چند تا حرف که تو مراسم خاکسپاری یه بازیگر سینما زده شده اینقدر رگ غیرتتون بلند شده و مطلب می نویسید.
مهرداد۳۶۲۵۷۰۰۸:۵۴:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۷
ضمن تشکر از اظهارات نویسنده محترم روزنامه جمهوری اسلامی به عرض ایشان میرسانم که: اظهارات شما دلیلی ارائه نکرده است لذا دلایل و جزئیات خود را در اثبات فساد مرحوم ناصر ملک مطیعی ارائه فرمائید (با اجتناب از کلی گویی و فرافکنی که در عالم حقوق جایگاهی ندارد) تا بازماندگان یا طرفداران حقوق آن مرحوم در دفاع از حقوق و شخصیت آن مرحوم پاسخ دهند.
ناشناس۳۶۲۵۷۳۰۸:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۷
فرهنگ و هنر رو شما تعریف می کنید؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۶۲۵۹۰۰۹:۱۱:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۷
از روزنامه جمهوری اسلامی چنین ادبیاتی بعید است. مگر روزی که پیامبر مکه را فتح کرد، عفو عمومی و امان نداد؟کشتن انسانها راحت است اما احیا کردن انسانها منش و مردانگی میخواهد.
مرتضی۳۶۲۶۳۳۰۹:۳۹:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۷
تحلیلگر محترم روزنامه جمهوری اسلامی!اگر احیانا" دیروز یا امروز روزه دار بوده اید حتما" غذای روزه خود رو به جا آورید!!!
ناشناس۳۶۳۴۷۷۱۸:۰۶:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۷
قضای روزه!!! صحیح تر از غذای روزه است!
ناشناس۳۶۳۷۰۰۲۲:۰۴:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۷
قضا درست است نه غذا
امیر حسین سلطان/تهران۳۶۲۶۹۶۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۷
با همه احترام برای روزنامه وزین جمهوری اسلامی و جناب آقای مسیح مهاجری از بابت انتشار این مطلب نامتوازن با مواضع اصولی این روزنامه کثیرالانتشار بسیار متاسفم. نویسنده خودش را در جایگاه قاضی قرار دادن و حکم را صادر کردن و تلاش برای به اجرا گذاردن آن قدری مضحک به نظر می رسد و عجیب تر اینکه خیل عامه مردم علاقه مند به این هنرمند فقید را صرفا "عده‌ای بازیگر بی‌اعتنا به ارزش‌ها و اصول و دور از فرهنگ و هنر واقعی،" تصور کردن ، غیرواقع بینانه و سر را زیر برف پنهان کردن است و نه دفاع از حفظ ارزشها - والله اعلم.
کوروش۳۶۲۷۱۷۱۰:۱۹:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۷
ما ایرانیها همیشه عادت داریم صورت مسئله هارو سریع از بین ببریم.من اصلا قصدم دفاع از کسی نیست فقط میخوام نگاهی ب مردم اون زمان و الان بندازم.معمولا فیلمها نشون دهنده اخلاق و رفتار یک جامعه است.فیلمهای زمان سابق نشون دهنده مردانگی ظلم ستیزی و جوانمردی بود ب روش اون زمان.شما ببینید که در اون فیلمها زندگی ساده و داستانش در یک جامعه پایین شهری اتفاق میافته حامعه ای که تقریبا همه مردمش در اون سبک زندگی میکردند ولی الان چی؟تمامی فیلمها و داستانشون زنگی اشرافی رو تبلیغ میکنه و از جوانمردی و لوطی گری ومردانگی فقط ی سری ادا و اطوار مونده.خدا رحمتش کنه
ناشناس۳۶۲۷۲۲۱۰:۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۷
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من وین حرف معما نه تو خوانی و نه من هست از پس پرده گفتگوی من و تو چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من
ناشناس۳۶۲۷۲۷۱۰:۲۳:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۷
متاسفم برای نویسنده این مطلب خداوند راه توبه رو بر بندگانش هرگز نبسته به فرموده حضرت حافط: حکم مستوری و مستی همه بر خاتمتست/کس ندانست که اخر به چه حالت برود
حمید۳۶۲۹۴۶۱۲:۳۲:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۷
با سلام با تشکر از موضع گیری به جا و ارزشمند روزنامه جمهوری اسلامی که جای آن در مطبوعات ما خالی بود حقیقتا دینمداری و استقلال هزینه دارد و این موضع گیری هم هزینه دارد برای شما ولی ارزش دارد و اجر آن نزد خدا محفوظ است چرا که با صراحت لهجه عنوان شده است
ناشناس۳۶۲۹۵۴۱۲:۳۶:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۷
اقا چرا همه چیز را می پیچانید . مد بازیگری قبل از انقلاب آن گونه بود و همه بازیگران ان دوران همین گونه بودند و بعد از انقلاب مد بازیگری چیز دیگری شد و همه این گونه بازی می کنند .
ERFAN۳۶۲۹۹۰۱۲:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۷
فاسد???ایشان الان فوت کرده اند اخلاق حکم میکنه از چنین ادبیاتی استفاده نشه برای حمله رو روزنامه دولت و صداوسیما راه دیگری هم هست جز بازی با آبروی افراد خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه و ایشان را مورد لطف و رحمت خود قرار دهد
ناشناس۳۶۳۰۵۰۱۳:۳۰:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۷
یادم نمی رود که در وزارت ارشاد دولت تندروی دهه شست( اصلاحطلبان الان) چه برخورد بسیار بدی به اسم انقلابی بودن با امثال ملک مطیعی کردند.... اما متعجبم که چرا همان تندروهای دهه شست الان مدعی هستند که چراتصاویرش در برنامه دورهمی صدا و سیما پخش نشده است؟؟.... البته با ز روزنامه جمهوری اسلامی مرد هست و با اینکه الان اصلاحطلب هست در موضع همیشگی خود باقی مانده است....... خطابم به برخی دیگر از مدعیان اصلاحطلبی هست......... آقایان مدعی این بازیگران اگر هم قبل از انقلاب در بعضی صحنه های غیر اخلاقی خطا کرده بودند شاید بعد از انقلاب توبه کرده باشند .... چرا با او بد رفتار کردیدو او را ممنوع التصویر کردید؟توبه کنید. شما هم اگر الان از او حمایت می کنید به دروغ و برای فریب مردم هنردوست انجام می دهید.. می دانم که منتشر نمی کنید
ناشناس۳۶۳۱۲۱۱۴:۰۶:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۷
اقای پرستویی " فاین تذهبون؟" تاسف عمیق ام رابپذیرید!!
ناشناس۳۶۳۶۹۴۲۲:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۷
الان شما از سایرین مسلمانتر تشریف دارید ؟
ناشناس۳۶۳۱۲۵۱۴:۰۸:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۷
آخرین فیلمی که ملک مطیعی در آن بازی کرد فیلمی به نام «نقش و نگار» است که اگر سال ساخت آن در ویکی پدیا ، 1392 ثبت شده است. یعنی مرحوم ملک مطیعی مجوز حضور در فیلم سینمایی نقش و نگار را از تنها معاونت سینمایی اصولگرای پس از انقلاب (جواد شمقدری) دریافت کرده است. مستقل از دعواهای دو گروه درباره روایت‌های ممنوع الکاری مرحوم ملک مطیعی، چرا وزارت ارشاد دولت‌های خاتمی و هاشمی زمینه حضور ملک مطیعی را در سینما فراهم نکردند؟ مگر همین وزارت ارشاد آقای خاتمی نبود که پس از «برزخی‌ها»، ایشان را ممنوع الکار کرد؟! حتی بازیگرانی نظیر اصغر سمسارزاده را هم ممنوع الکار کردند. سمسار زاده در ابتدای دهه هفتاد پس از حضور علی لاریجانی در تلویزیون اجازه حضور درنمایش‌های تلویزیونی را پیدا کرد. تصور این اتفاقات خیلی دشوار است که ایرج قادری پس از ساختن فیلمی علیه کارتل مواد مخدر اشرف پهلوی، توسط وزارت ارشاد خاتمی، در دهه شصت ، ممنوع الکار می‌شود و در دوران معاونت سینمایی عزت الله ضرغامی، اجازه فعالیت در سینما را پیدا می‌کند.
ناشناس۳۶۳۳۹۸۱۷:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۷
چه ادبیات زشت و سخیفی! در تعجبم که چطور مجوز انتشار در روزنامه ای باسابقه رو دریافت کرده! با این نحوه ی قضاوت که الان باید حکم تکفیر برای خیلی ها صادر بشه!
رسول مشهدي۳۶۳۴۱۹۱۷:۲۵:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۷
فیلمهای ناصر ملک مطیعی پر بود از ترویج روح مردانگی و غیرت.مولفه های فیلم آن زمان رقص بود و آواز ولی نتیجه اخلاقی فیلمها همه پیروزی جوانمردی و شکست ناجوانمردی. ضمن اینکه مرحوم ناصر ملک مطیعی در هیچ دادگاهی در زمان شاه و بعد از پیروزی انقلاب به فساد اخلاقی محکوم نشده بود که اینچنین به وی میتازید
ناشناس۳۶۳۴۶۰۱۷:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۷
مولفه های رقص و آواز جزو فرهنگ عامه هست بعلاوه مگه رقص و آواز رو مرحوم ملک مطیعی توی فیلم می ذاشت که باید جوابش رو بده
بنده خدا. اصل۳۶۳۴۳۱۱۷:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۷
برای نویسنده مقاله متاسفم.
ناشناس۳۶۳۴۳۸۱۷:۳۸:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۷
توبه از چه چیزی؟ اختلاس میلیاردی ,.. فقر و گرسنگی کشیدن مردم، خریدن کارخانجاتی با چند هزار کارگز بعد فروختن تجهیزات مواد اولیه و محصولات و زمین بدون دادن حقوق کارگران بیکار شده، ...ی؟!!!
ناشناس۳۶۳۴۷۰۱۷:۵۸:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۷
.. فقط یک کلمه میگویم: ;تاریخ در مورد شما هم قضاوت خواهد کرد, آن وقت خواهید فهمید که ...
ناشناس۳۶۳۷۲۰۲۲:۳۷:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۷
برای این نوشته بی .. و دیدگاه ... این روزنامه باید گریست ! چه میرود بر ما !!!
عادل۳۶۳۷۲۱۲۲:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۷
برای مطلب شما بسیار متاسفم کسانیکه انواع اختلاس ها را با رابطه انجام دادند وبیت المال را غارت کردند به نظر شما فاسد نیستند این فقر که باعث فساد میشود نه یک هنرمند محبوب مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین