چند میلیون برده در جهان وجود دارد؟

گروه جهان الف،   3970305045 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گفته نماینده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با قاچاق انسان، بیش از ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان قربانی بردگی مدرن هستند که ۷۱ درصد از قربانیان آن را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

موضوع تجارت برده یکی از مباحثات بخش خصوصی در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ است و خانم "مدینه جاربوسینووا" نماینده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با قاچاق انسان که برای شرکت در این اجلاس که در آن نه تنها مسائل اقتصادی، بلکه سیاسی و انسانی نیز بررسی می شود، به روسیه سفر کرده، در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، از رشد تعداد کودکانی که به تجارتهای جنایتکارانه جذب می شوند، تعامل باندهای جنایتکار با سازمان‌های تروریستی، نقش روسیه در مبارزه با قاچاق انسان و همچنین اقدامات این سازمان برای مقابله با این پدیده شوم صحبت کرد.

به گزارش تسنیم جاربوسینووا توضیح داد، در تمامی عرصه‌های بین المللی تاکید می شود که هیچ کشوری در جهان نمی تواند بطور مستقل با مشکل قاچاق انسان مبارزه کند و این یک چالش جهانی است. متاسفانه مشکل اینجاست که این جنایت پنهان، ولی با سازماندهی گسترده و مرتبط با سایر جنایات و بسیار پرسود است. بر اساس تحقیقات مختلف، سود قاچاق انسان حتی از تجارت اسلحه و مواد مخدر نیز بیشتر است. تنها در سال 2014 سازمان ملل اعلام کرد که سود سالانه قاچاق انسان نزدیک به 150 میلیارد دلار بود.

در حال حاضر در سراسر خاک کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا اقدامات و پیگیری‌های قضایی جدی در رابطه با قاچاق انسان صورت گرفته که نتایج اولیه آن شکل جدید این جنایت و لزوم استفاده از روشهای موثرتر برای مقابله با آن را نشان داده است.  

به گفته نماینده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا، در حال حاضر سیل پناهجویان به کشورهای اروپای مرکزی و غربی نسبت به سالهای 2015 و 2016 کاهش یافته، ولی تمایل برای مهاجرت به اروپا از بین نرفته و مردم حاضرند بهای بسیار زیادی برای این منظور بپردازند که این مسئله خود یکی از عوامل ایجاد قاچاق انسان است. البته اقداماتی برای جلوگیری از این مشکل در برخی کشورها صورت گرفته است.   

آمار دقیقی از افرادی که در معرض خطر قاچاق انسان وجود ندارد، بر اساس ارزیابیهای مختلف، حدود 25 میلیون نفر در سراسر جهان قربانی بردگی امروزی هستند که تقریبا 64 درصد آنها بردگان کاری بوده و 19 درصد بردگان جنسی هستند که 71 درصد قربانیان انواع بردگی‌ها زنان و دختران و 29 درصد آنها مردان و پسرانند. ضمن اینکه تعداد کودکان در معرض خطر افزایش یافته حدود 5،5 میلیون نفر می باشد.

نباید فراموش کرد که این آمار رسمی است و ارقام واقعی می تواند حتی بیشتر از اینها باشد. مسئله اینجاست که صحبت بر سر جنایتی است که قربایان آن کمتر مایل به همکاری با ارگانهای دولتی هستند. بعنوان مثال، برنامه دفاع و حمایت از قربانیان قاچاق انسان اصلا توسعه نیافته است و افراد خانواده‌های آنها نیز سعی می کنند این فاجعه را پنهان کنند.

این مقام اروپایی، در مورد مشکل قاچاق انسان در کشور اوکراین بعد از آغاز مناقشه نظامی در مناطق شرق و جنوبی این کشور گفت، دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در کی‌یف فعالان به مسئله مقابله با قاچاق انسان مشغول بوده و نمایندگانش با مقامات محلی مناطقی که خطر این جنایت بیشتر است، در ارتباط مستقیم هستند.

خانم جاربوسینووا در باره نقش روسیه در مبارزه با قاچاق انسان نیز یادآور شد که خود در فوریه سال گذشته سفری رسمی به مسکو داشته و با قوانین و ارگانهای فعال در این زمینه از نزدیک آشنا شده است. چنین سفرهایی سالانه به 5 الی 6 کشور جهان صورت می گیرد. روسیه در این رابطه بسیار فعال عمل کرده و سال گذشته نیز کنفرانس بین المللی مشترکی با مشارکت وزارت خارجه روسیه در مورد راههای مبارزه با قاچاق انسان برگزار شد.

لازم به یادآوری است که روسیه دومین کشور پذیره مهاجرین کاری در جهان است و به همین دلیل قوانین محکمی در جهت حمایت از حقوق آنها و مبارزه با خشونت علیه مهاجرین، بخصوص نسبت به کودکان دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین