خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار نیست

گروه اقتصادی الف،   3970303047

در روزهای اخیر شاهد تشدید سیر جهشی قیمت‌ها اعم از کالاهای داخلی و خارجی هستیم در استان کرمانشاه هستیم.

به گزارش مهر، این روزها شاهد رشد فزاینده قیمت اجناس مختلف در بازار هستیم مخصوصا بعداز التهاب ارزی ایجاد شده در اوایل سال که دولت برای سامان دادن به وضعیت ایجاد شده مجبور به اعمال سیاست تک نرخی کردن ارز شد. بر مبنای این سیاست دولت خود را مکلف کرد تا ارز مورد نیاز تولیدکننده ها و واردکنندگان را با قیمت ۴۲۰۰ تومان تهیه کند، اما بیش از یک ماه از اعمال این سیاست گذشته و هنوز نتوانسته در این امر موفق شود.

بر خلاف اظهارات مطرح شده در این زمینه بیشتر سهم گرانی های اخیر در بازار که هم بازاریان به خاطر کاهش فروش و هم مردم به خاطر کاهش قدرت خرید خود از آن ناراضی و گله مندند ناشی از دلارهایی است که با قیمت بیش از آنچه دولت تعهد کرده به دست تولیدکننده و واردکننده می رسد.

سری به بازار کرمانشاه که بزنید و در هر فروشگاهی که از قیمت ها شاکی شوید، همه تقریبا یک چیز را دلیل افزایش قیمت اجناسشان عنوان می کنند و آن هم افزایش قیمت دلار است، همه از این شکایت دارند که دلار با واسطه و حدود ۶ تا ۷ هزار تومان به دست آنها می رسد.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت پوشاک به دلیل افزایش قیمت ارز

رئیس اتحادیه پوشاک استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت ارز، پوشاک جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت دارند. حسین بیات افزود: با توجه به اینکه تمام اجزای بازار بهم پیوسته و مرتبط است افزایش دلار بر روی قیمت درهم، لیر و ارز خارجی هم اثرگذار بوده به گونه ای که تولیدی ها از افزایش قیمت درهم از ۱۴۰۰ به ۱۸۵۰ و دلار از۴۲۰۰ به ۶۲۰۰ خبر می دهند و هنوز به ارز دولتی دسترسی نداشته اند.

وی با بیان اینکه کسی به داد مردم نمی رسد و امروزه قشر ضعیف بیش از همگان تحت فشار است، افزود: شلواری که قبلا ۶۰ هزار تومان فاکتور می شد امروزه ۸۰ تومان فاکتور می شود و مانتوهایی که با نرخ دلار قبلی ۲۱۰ هزار بوده امروز ۲۷۵ هزار تومان است که همگی به ارز ارتباط دارد.  بیات تصریح کرد: اینکه می گویند افزایش دلار بر روی گرانی ها تاثیری نداشته واقعیت ندارد متاسفانه جلوی گرانی ها را هم نگرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دلار از دلالان خریداری می شود، افزود: در میدان آزادی و حتی به صورت تلفنی به راحتی دلار قابل خرید است. رییس اتحادیه پوشاک استان کرمانشاه گفت: گذشته از کالاهای حراج شده در فصل گذشته به دلیل واردات پارچه از کشورهای دیگر و افزایش قیمت ارز، پوشاک جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: همچنین به غیر از پوشاک، قیمت پفک، چیپس، کیک و... هرکدام حداقل ۵۰ درصد افزایش یافته و قیمت گوشت گوسفند، شیر، ماست و ...  هم به وضوح حاکی از افزایش قیمت مایحتاج ضروری مردم دارد.

 دلار با واسطه به دست تولیدکننده و واردکننده می رسد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی کرمانشاه نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: شرکتهای لوازم خانگی بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.

ستار موسوی افزود: اگرچه دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی در بازار وجود دارد اما واسطه هایی نیز در بازار است؛ برخی شرکتها برای خرید قطعات خارجی مجبور به معامله ارز هستند که این دلارهای واسطه ای معامله شده باعث تغییر قیمت می شود. وی افزود: برخی شرکتها هم به دلیل افزایش قیمتها اجناس خود را به بازار وارد نمی کنند.

موسوی خواستار حمایت از کالاهای ایرانی شد و با اشاره به اینکه کیفیت برخی شرکتهای تولید اجاق گاز و یخچال در کشور در حد کالاهای مشابه خارجی است گفت: در شرایطی که هنوز قیمتها ثابت تر است مردم به خرید بپردازند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین