سرلشکر باقری: عناصر تازه به دوران رسیده آمریکا برای ملت ایران باید و نباید می‌کند

گروه سیاسی الف،   3970302060 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح از هر زمان دیگری ازجهت قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند.

سرلشکر باقری: عناصر تازه به دوران رسیده آمریکا برای ملت ایران باید و نباید می‌کند

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی که به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر سخنرانی می کرد، گفت: آمریکا دشمنی بدعهد، ظالم، جنایت کار، منزوی و عصبانی با رهبرانی عهد شکن و فاسد و حقوق بگیر صهیونیست ها و منافقین است، هر چند این دشمن جسارت ورود به عرصه نظامی و جنگ رو در رو را ندارد اما تلاش دارد در عرصه اقتصادی و عملیات روانی به ملت ایران فشار وارد کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این در شرایطی است که جدای از این که ملت بزرگ ایران ملتی است که به عهد خود می ایستد، ملتی است که حقوق بین المللی را رعایت میکند. اگر در کشوری حضور می یابد به دعوت آن کشور و دولت قانونی آن است، سر جنگ با کسی ندارد اما شرایط نیز تفاوت کرده است.
وی ادامه داد: اگر روزی دشمنان این ملت در اوج قدرت و همه قدرت های بزرگ یکپارچه در مقابل ملت ایران ایستاده بودند، اگر ملت ما در ابتدای انقلاب توانایی و تجهیز لازم را نداشت ، اما امروز در اوج قدرت خود به سر می برد.

سرلشکر باقری افزود: دشمنی که در همه برهه ها با شکست مواجه شده است، در مساله پیشبرد فعالیت های نظامی در تنگه هرمز و خلیج فارس، حاکم کردن و تقویت داعش در سوریه و عراق،مقابله با توانایی حزب الله و محور مقاومت، در یمن و سایر حوزه ها شکست خورده، چگونه می خواهد با ملت بزرگ ایران در بیفتد؟
وی اظهار داشت: خوب است مقایسه ای شود بین صدام لعین که معاهده 1975 را پاره کرد و به چه سرنوشتی دچار شد و امروز در کجای تاریخ است با عهدشکنان امروز ، و بگوییم آینده چنین انسان هایی مانند صدام است.

سرلشکر باقری ادامه داد: قطعا رویکردی که می تواند ملت ایران را از این گردنه نیز عبور دهد اتکا به قدرت داخلی و جوانان این مرز و بوم و اتکا به قدرت لایزال الهی است، در کنار بهره گیری از دوستان و همراهان و عناصری که در صحنه بین المللی با رهبری مطلق آمریکا موافق نیستند اما با تکیه به قدرت داخلی و نگاه به درون می توان از این حوادث به سهولت عبور کرد.
وی تصریح کرد: ' اینجانب به عنوان نماینده نیروهای مسلح در برابر نمایندگان ملت ایران اعلام می کنم که نیروهای مسلح امروزه بحمدالله از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی، آمادگی های نظامی و رزمی دراوج به سر می برد و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و یا لبخند هیچ قدرتی نیستند و به عنوان حامی ملت ایران و مدافع مرزهای میهن اسلامی و مدافع منافع ملی کشور ایران شبانه روز در حال انجام وظیفه هستند و در عبور از این پیچ تاریخی و در تمامی مسائل به عنوان حامی و درکنار ملت ایران قرار خواهند داشت.'
وی گفت: انشاءالله عبور از این مرحله بیت المقدس دیگری برای ملت ایران رقم می زند.

**عملیات بیت المقدس از موفق ترین عملیات های نظامی جهان است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی از این سخنرانی گفت: با وجود تمام تلاش های موثری که برای توسعه این سرزمین و پیشرفت آن شده، امیدواریم با تلاش و اولویت دهی مجلس و دولت ، مابقی مشکلات مردم صبور منطقه بهتر از گذشته برطرف شود.
سرلشکر باقری اظهار داشت: جنگ های بزرگ در تاریخ همه ملت ها نقطه عطفی محسوب می شود، دفاع مقدس برای ملت ایران و تاریخ ایران بزرگ چنین وضعیتی دارد، ملت ایران دو قرن قبل از این حادثه تاریخی مشحون از شکست و حقارت را تجربه کرده است.
وی ادامه داد: از ابتدای قرن نوزدهم میلادی جنگ های ایران و روسیه با تجربه های عهدنامه های 1812 و 1828 در ترکمنچای و گلستان با جدایی بخش های از سرزمین قفقاز از کشور ایران، جدایی هرات در مسائل میانه قرن نوزدهم، اشغال ایران در جنگ جهانی اول و اشغال سرزمین ایران در جنگ جهانی دوم، قحطی و نابودی نیمی از ملت ایران، جدایی سرزمین بحرین از کشور حوادثی است که شکست در تاریخ ها را نشان می دهد.

سرلشکر باقری ادامه داد: اما ملت ایران با انجام انقلابی بزرگ سرنوشت خود را به دست گرفت و یک سال و نیم پس از وقوع انقلاب اسلامی مواجه با تهاجمی بزرگ از سوی کشور متجاوز همسایه شد که از سوی قدرت های بزرگ و مرتجعین منطقه از جهت پول، امکانات، سلاح و تجهیزات مورد حمایت قرار گرفت.
وی یادآور شد: ملت ایران در این حادثه بزرگ نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست نداد، بلکه توانست با پیروزی از این حادثه خارج شود و امنیت و آرامش کشور را برای دهه های متوالی تامین کند.

سرلشکر باقری افزود: جنگ تحمیلی در شرایطی بر کشور تحمیل شد که نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در مرحله تثبیت خود بود و ارتش پشتیبانی های قطعه های مورد نیاز خود و حمایت های دیگر را از دست داده بود و سپاه سازمانی نوپا و بدون تجربه جنگی بود و در مقابل پول و سلاح قدرت های بزرگ در پشتیبانی از متجاوزین قرار داشت.
وی تصریح کرد: ملت ایران با توکل به قدرت الهی و رهبری فرماندهی امام راحل بزرگوار، وحدت، انسجام و پشتیبانی ملت ایران و وحدت نیروهای مسلح و تلاش و ایثار بی نظیر ایثارگران و همه ملت ایران توانست این حادثه بزرگ را به خوبی پشت سر بگذارد، دشمنی را متوقف کند، با او بجنگد، او را شکست دهد، از سرزمینش بیرون براند، به تعقیب او بپردازد و متجاوز را تنبیه کند و در نهایت با پیروزی جنگ را به خاتمه برساند.

وی گفت: عملیات بیت المقدس که از دهم اردیبهشت ماه سال 63 آغاز شد در فردا روزی به پیروزی نهایی رسید که این عملیات نقطه عطفی در مرحله تهاجم به دشمن متجاوز، شکست و بیرون راندن او بود، اگر به یک سال و نه ماه جنگ تا این عملیات نگاه کنیم در 6 ماه اول رزمندگان اسلام توانستند دشمن را متوقف کنند و با عملیات های محدود آفندی تجربه جنگیدن با دشمن را کسب کنند، اعتماد به نفس به دست بیاورند و در نه ماهه مهرماه 60 تا خرداد 61 با انجام 4 عملیات بزرگ در خوزستان دشمن را از سرزمین خود بیرون برانند.
وی اظهار داشت: با عملیات ثامن الائمه، محاصره آبادان شکسته شد و در عملیات طریق القدس، بستان و هویزه آزاد شد، در فتح المبین سرزمین پهناور شوش و دزفول را آزاد کردیم و نهایتا در عملیات بیت المقدس سرزمین بزرگ جنوب غربی اهواز آزاد شد و خرمشهر را به ملت ایران بازگردانده شد.

سرلشگر باقری درباره ویژگی های عملیات بیت المقدس گفت: ویژگی های این عملیات را باید به عنوان یک عملیات چشمگیر و قابل توجه در سطح مهم ترین و موفق ترین عملیات های نظامی جهان مورد بررسی قرار داد، چه از جهت جمع آوری اطلاعات که با نفوذ تیم های اطلاعاتی تا 25 کیلومتر در عمق خطوط دشمن و سایر ابعاد اتفاق افتاد، چه با طراحی بسیار عاقلانه عملیات که با زدن نقاط ضعف دشمن در کارون و دور زدن نقاط قوت او در پشت کرخه کور و شمال خرمشهر و دستیابی به سرزمین محوری و نقطه ثقل این سرزمین در منطقه کوشک اتفاق افتاد که موجب عقب نشینی دو لشگر زرهی بزرگ از کرخه کور شد.

وی تاکید کرد: عملیات بیت‌المقدس را باید به عنوان یک عملیات چشمگیر و قابل توجه در سطح مهم ترین و موفق ترین عملیات های نظامی جهان مورد بررسی قرار داد.
وی در پایان گفت: برای جانبازان عزیز آرزوی سلامتی داریم و از همه تلاش ها و زحمات ایثارگران و ملت بزرگ ایران به ویژه مردم صبور و مجاهد خوزستان، خرمشهر، آبادان، هویزه، اهواز، دشت آزادگان، شادگان و همه مناطقی که در این عملیات یا آزاد شدند یا در حاشیه عملیات قرار داشتند، قدردانی می کنم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین