کیهان: آقای مطهری! پاستیل شیبا مهم است یا برعکس شدن وعده‌های برجام؟

گروه سیاسی الف،   3970301066 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

کیهان نوشت: در پی انتشار یک خبر ویژه، علی مطهری جوابیه‌ای ارسال کرد.

کیهان: آقای مطهری! پاستیل شیبا مهم است یا برعکس شدن وعده‌های برجام؟

در توضیح علی مطهری آمده است: « با اهداء سلام، در شماره یکشنبه 97/2/30 آن روزنامه، بخش خبر ویژه، تحت عنوان «از تصویب 20 دقیقه‌ای برجام تا پاستیل شیبا» مطلبی از روزنامه هفت صبح نقل شده است که در آن طرح سوال اینجانب از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رواج کلمات بیگانه در اماکن عمومی با این استدلال که مسئله مهمی نیست و در اولویت قرار ندارد به تمسخر گرفته شده بود. عجیب است که روزنامه کیهان با آن مطلب همصدا شده و با تجاهل این مطلب را نیز اضافه کرده است که «علی مطهری ادعا می‌کرد 20 دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد بود» و به این تمسخر ادامه داده است.

این در حالی است که؛ اولا مسئله رواج کلمات لاتین در سردر فروشگاه‌ها و غیره از مسائل مهم فرهنگی کشور و از نشانه‌های خودباختگی فرهنگی است و بارها مورد هشدار رهبر انقلاب قرار گرفته است.

ثانیا قبلا نیز در همین بخش خبر ویژه توضیح داده‌ام که مجلس بیش از 2 ماه برجام را بررسی کرد و اظهارنظر درباره آن که آری یا نه، به چند دقیقه بیشتر وقت نیاز نداشت. تکرار این مطلب در آن روزنامه شان آن جریده را پایین می‌آورد».

کیهان: آقای مطهری اگر نسبت به بیگانگان حساسیت جدی دارند، نباید در نام پاستیل شیبا معطل می‌ماندند بلکه در طول چند سال دوره نمایندگی حتما باید گریبان برخی مقامات اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک دولت را به خاطر باز کردن شاهراه‌های نفوذ به کشور می‌گرفتند نه اینکه در قواره وکیل‌الدوله عمل کنند.

ایشان همین دیروز هم سعی کرده فجایع‌ نهفته در FATF را با یک جمله مجعول و مبهم «با دفتر رهبری درباره FATF مذاکره شده» بپوشانند؛ شگرد زشت و ناشی از مسئولیت‌پذیری طیفی که همین امروز هم حاضر نیستند مسئولیت خسارت‌های ناشی از برجام و گوش ندادن به مذاکرات چندباره رهبری را بپذیرند.

اما درباره تصویب 20 دقیقه‌ای برجام؛ قبلا هم نوشتیم و پاسخ نگرفتیم. ایشان قبلا در پاسخ کیهان نوشته بود «قبلا گفته‌ام 20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود، اما 20 دقیقه‌ای که مسبوق به چهل پنجاه ساعت کار کارشناسی نمایندگان روی برجام بود که آنها را به آری یا نه رسانده بود و طبعا دادن رای آری یا نه، نیاز به 20 دقیقه زمان نداشت». در پاسخ این ادعا تصریح کردیم: «کمیسیون ویژه برجام قریب 40 روز برای بررسی برجام وقت گذاشت و از متخصصان اقتصادی و سیاسی و امنیتی و حقوقی و هسته‌ای نظر گرفت و در پایان یک گزارش مبسوط، ناظر به هشدارهای جدی درباره منافذ و ایرادات پرخسارات متن توافق ارائه کرد. این کمیسیون منتخب خود مجلس بود اما به گزارش مبسوط و مستند آن کمترین ترتیب اثری داده نشد چون طیفی خاص در مجلس، تصمیم خود را به مثابه وکیل دولت گرفته بود؛ بنابراین نه به 20 دقیقه بلکه به 2 دقیقه هم برای تصویب تعهدات یک‌طرفه برجام نیاز نداشت!

اگر قرار بود نظر کمیسیون مورد بی‌اعتنایی مطلق قرار گیرد یا اصلا توافق در صحن علنی بررسی نشود، پس اصلا چرا به مجلس ارجاع شد؟! البته به یاد داریم که دولت مخالف این مسئله بود و با اصرار رهبر حکیم انقلاب بر رعایت قانون و نقش نظارتی مجلس، توافق به مجلس رفت».
عدم توازن تعهدات و عدم همزمانی اجرای آنها، و عدم بازگشت‌پذیری تعهدات ایران، نقد و آنی بودن تعهدات ما (که در کمتر از 2 ماه با عجله دولت انجام شد) درمقابل وعده‌های نسیه و فاقد ضمانت طرف مقابل، فقدان مکانیسم معقول برای شکایت و مطالبه حق ایران درصورت بدعهدی طرف مقابل و ... ایراداتی از این قبیل، به وفور در متن توافق مشاهده می‌شد و بارها مورد هشدار کارشناسان منتقد قرار گرفت اما چون دولت و نمایندگان منتسب به آن گوش خود را گرفته بودند و در وضعیت هیجان‌زدگی مطلق قرار داشتند، هیچ کدام این ایرادات بزرگ را در لیلی(!) زشت‌سیمای برجام ندیدند و آن فاجعه در مجلس رقم خورد.

این درحالی است که مجلس موظف بود این منافذ پرخسارت را در توافق ببندد ولو اعلام توافق به تاخیر می‌افتاد. اما چون توافق به هر قیمت و اجرای به هر قیمت آن، دستور کار دولت و برخی وکیل‌الدوله‌ها بود، برای تصویب بی‌چون و چرای توافق فشار آوردند؛ و خسارت‌های سه سال گذشته برجام و بدعهدی‌های بعدی آمریکا رقم خورد.

و بالاخره از آقای مطهری باید پرسید غیر از توجیه و لاپوشانی سوءمدیریت دولت، نمی‌خواهد از دولتمردان بپرسد برجام کدام عایدی اقتصادی را برای کشور داشت که دلار 3300 تومانی را به 7 هزار تومان رساند و به کاهش ارزش پول ملی منجر شد؟! آیا این مسایل به اندازه پاستیل شیبا ارزش پرسیدن ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۸۹۸۱۰:۱۲:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱
قضیه رسیدن دلار از 3500 تومان به 7000 تومان دقیقا قضیه مارگزیده ای که از ریسمان سیاه و سفید می ترسد.دلیل اوج گرفتن ناگهانی قیمت دلار و ولع مردم در خریدن ان به دو رابر قیمت رسمی این است که مردم هنوز اتفاقات ناخوشایند روزهای قبل از برجام، در بازار ارز، بورس، لوازم خانگی و مایحتاج ضروری را بیاد دارند و می دیدند که هر روز از مسابقه افزایش قیمت اجناس چه لطمه هایی می خورند و چه ضررهایی نسیب انها شد و اندوخته چندین و چند ساله اشان هر روز اب رفت. متاسفانه مردم از ترس تکرار آن روزها حتی به صورت قاچاق هم تن به خرید دلار 7000 تومانی می دهند
روح الله۳۵۴۹۲۵۱۰:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۱
گفتگوی کاملا منطقی و بدون توهین بین کیهان و علی مطهری واقعا جای تقدیر دارد امید است این رویه میان طیف های مختلف سیاسی در هنگام بیان انتقادات گسترش یابد
ناشناس۳۵۵۱۴۹۱۲:۵۱:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱
علی آقاعمداً !!! مسئولیتشونمیدونه!!!!!
ناشناس۳۵۵۷۵۵۲۱:۳۹:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۱
از پیشگویی های کیهان درباره برجام چه خبر؟؟
ناشناس۳۵۵۲۵۹۱۳:۵۱:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۱
معمولا کیهان بیشتر طعنه و متلک می گوید و بر اساس یه سری پیش فرض ها و اصول لایتغیر موارد خود را بیان میکند .
ناشناس۳۵۴۹۸۱۱۱:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۱
آقای مطهری اینهمه انتقاد از آقای احمدی نژاد و دولت ایشان کرد و الان سرشان را کرده تو لاک. آیا این دولت به مراتب قابل انتقادتر نسبت به دولت قبل نیست!!!!!! آقای مطهری دشمنی با یک شخص یا دولت تا چه حد و با چه قیمتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر استاد مطهری امروز زنده بود به شما چه می گفت!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
علی۳۵۵۰۰۲۱۱:۲۶:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۱
وجود اموال مطهری ها در مجلس عاری از هر گونه خاصیت است. جای تاسف است که این ادم ها بعنوان نماینده ملت فقط دنبال منافع خود و هم حزبی هایشان هستند. اونجا که باید مخالفت کنن موافقت می کنن و بر عکس.
ناشناس۳۵۵۰۱۸۱۱:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۱
از نظر علی مطهری قطعا پاستیل شیبا اولویت بیشتری نسبت به وضع بازار ارز و گرانی و ... دارد.
ناشناس۳۵۵۰۹۷۱۲:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱
مخالفان کیهان بدون خواندن مطلب مثل همیشه بیاید منفی بدهید
علی۳۵۵۱۰۹۱۲:۲۶:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱
یادم می آید کیهان می گفت برجام به نفع آمریکا است و از آن خارج نخواهد شد!
ناشناس۳۵۵۳۷۱۱۴:۴۵:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱
راست میگی کیهان اشتباه کرد فک نمی کرد آمریکا به این حدم راضی نیس دنبال لقمه های چرب تر از دست دولت اصلاح طلبان
ناشناس۳۵۵۱۵۰۱۲:۵۱:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۱
آقای مطهری همواره بر روی حرفهایش ایستاد بدون اینکه تغییر رنگ دهد. ولی شریعتمداری برای کوبیدن رقیب هر روز ساز جدیدی کوک میکنه.
ناشناس۳۵۵۱۸۰۱۳:۰۵:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۱
برجام برعکس نشده ! چرا ؟ چون از اول هم احتمال پیمان شکنی آمریکا بالا بود مخصوصا با روی کار آمدن ترامپ . اتفاقا اگر خوب نگاه کنیم متوجه برکات واقعی برجام خواهیم شد یعنی اثبات بی تعهدی وزورگویی آمریکا برای حتی کشورهای هم پیمان ودوست او !! که اگر سالها شعار می دادیم و برای آنها دلیل می آوردیم باور نمی کردند چون خود آنها درگیر مشکلات ما با آمریکا نبودند . اما امروز این جماعت اعتماد خود را به آمریکا از دست داده اند و در هر قراردادی با آمریکا احتیاط می کنند. امروز آمریکا شکست خورده میدان است حتی اگر نهایت فشار را برما بیاورد ! واما چه باید کرد؟ ! باید قبل از آنکه آمریکا دست روی نقاط ضعف سیستم حاکمتیمان بگذارد خود نسبت به رفع آنها پیش دستی کند باید به سمت شعار اصلی انقلاب بر گردد و حقوق مردم را به آنها برگرداند. این که با اعمال کاملا غیر ضروری مخصوصا در مقطع کنونی گفته های ترامپ را تایید کنیم باید خود پیش قدم شویم چون در صورت گذشت زمان و پذیرش ادعاهای آمریکا از طرف جامعه دیگر هر تلاشی برای رفع فشارها ورفتارهای تنش آفرین ونگران کننده فایده ای ندارد چون مردم آنها را ناشی از ترس نظام نه تغییر رویکرد واقعی می بینند واین همان نقطه ایست که نظام از آن ضربه می خورد !
كاشانی۳۵۵۲۳۳۱۳:۳۳:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱
در زمان احمدینژاد ارز 60 در صد رشد داشت ولی در زمان روحانی 100 درصد . همین اصلاحطلبان و طرفدارانشون با مطرح کردنش توی مناظره انتخابات رو بردند ولی الان ...
ناشناس۳۵۵۶۱۳۱۸:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۱
شما درصد میدونی چیه؟؟؟ دلار 860تومنی شد 3300 تومن یعنی چیزی نزدیک به 400درصد نه 60 درصد!!!
ناشناس۳۵۵۶۷۱۱۹:۳۳:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۱
۶۰%؜؟!!! ۱۲۰۰ تا ۳۵۰۰ تومن رو چجوری ۶۰%؜ محاسبه کردین؟
ناشناس۳۵۵۲۸۰۱۴:۰۱:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱
کیهان رپرتاژ آگهی کرده برای پاستیل شیبا ؟
ناشناس۳۵۵۳۰۸۱۴:۱۱:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۱
چطوری حساب کردید ؟ احمدی نژاد دلار ۸۰۰ تومن را به بیش از ۴۵۰۰ تومان رساند یعنی بیش از ۵۰۰ درصد . متاسفانه فراموشکاری عمدی حضرات دیگه از حد گذشته .
محسن۳۵۵۳۲۸۱۴:۲۰:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱
دلار را برجام بالا نبرد ، بلکه ترس مردم از تورم که نتیجه سخنان تندروها و دلواپسان و چوب لای چرخ گذاشتن آنان و ناامید کردن مردم توسط آقای شریعتمداری و جناح همفکرش بالا برد آقای شریعتمداری مگر نمیفرمودید که برجام به نفع آمریکا است و هیچ وقت از آن خارج نمیشود؟
ناشناس۳۵۵۳۵۴۱۴:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۱
آقای کیهان می توانند به ما پاسخ دهند پولی که از برجام نصیب ایران شد دقیقا صرف چه شده است!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین