تناقض مواضع علنی و محرمانه کشور‌های عربی درباره تل‌آویو

گروه جهان الف،   3970231165

سایت‌های خبری رژیم صهیونیستی با اشاره به محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه از سوی کشور‌های عربی، به تناقض آشکار در مواضع علنی و پشت پرده این کشور‌ها اشاره کردند.

به گزارش تسنیم، تحلیلگر مسائل سیاسی در سایت صهیونیستی نیوز ۱ معتقد است که رژیم‌های عربی اهل تسنن با آرامش کامل به چیدن زنجیره مناسبات خود با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند. این سایت صهیونیستی هدف از این اقدام را جلوگیری از انتشار نفوذ ایران و گسترش تروریسم خواند که به عنوان خطری ضد منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی در این گزارش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و بسیاری از کشور‌های عربی که ارتباطات دیپلماتیک با این رژیم ندارند، به صورت فشرده به دنبال ایجاد ائتلاف مذکور هستند و به این اعتقاد راسخ رسیده‌اند که اسرائیل دشمن آن‌ها نیست.

این تحلیلگر صهیونیست، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر را بخشی از این کشور‌ها دانست و تاکید کرد که طبعاً رژیم‌صهیونیستی این موضوع را به صورت رسمی اعلام نخواهد کرد، اما منابع خارجی وجود چنین مناسباتی را تایید می‌کنند. حتی مسئولان اسرائیلی نیز در جلسه‌های محرمانه اذعان می‌کنند که این مناسبات در حال پیشرفت است.

همچنین سایت صهیونیستی واللا نیز در گزارشی تاکید کرد در حالی که کشور‌های عربی موضع متحدی را در محکوم کردن کشته شدن ده‌ها فلسطینی در جریان تظاهرات بازگشت در نوار غزه اتخاذ کردند، اما برخی از این کشور‌ها به صورت محرمانه دست خود را به سوی اسرائیل دراز می‌کنند.

این سایت اسرائیلی نوشت عربستان که به علت تحت کنترل گرفتن مکه خود را مدافع اسلام می‌داند، بیانیه کوتاهی در محکومیت عملیات اسرائیل و حمایت از برادران فلسطینی منتشر کرد، اما ولیعهد عربستان محمد بن سلمان در سفر اخیر خود به واشنگتن با اقلیت‌های یهودی در این کشور دیدار کرده و به آن‌ها گفت که فلسطینی‌ها یا باید روند سازش را بپذیرند یا ساکت شده و از شکایت دست بردارند.

براساس این گزارش جارد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان مراسم افتتاحیه سفارت این کشور در قدس اشغالی به صورت تلویحی به این موضوع اشاره کرده و گفت: ائتلاف‌های منطقه‌ای به نفع اسرائیل در حال تغییر است.

این سایت می‌افزاید که عربستان تنها کشور عربی نیست که به دنبال نزدیک شدن به اسرائیل است، چراکه خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین نیز بعد از حملات صورت گرفته هفته گذشته به ارتفاعات جولان، حمایت خود را از تل‌آویو اعلام کرده است.

بنا بر اعلام این سایت صهیونیستی دولت امارات در حالی اقدام اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرده که بازرگانان اسرائیلی را با گذرنامه‌های آمریکایی و اروپایی پذیرفته و میزبان نماینده اسرائیل در کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر ابوظبی بوده است.

این در حالی است که ورزشکاران رژیم صهیونیستی نیز در مسابقات جودو در ابوظبی شرکت کرده‌اند و دوچرخه سواران امارات متحده عربی و بحرینی نیز در رقابت‌هایی که اخیراً در قدس اشغالی برگزار شد، شرکت کردند.

این سایت صهیونیستی تاکید کرد که قطر در حالی موضعی کاملا هجومی ضد اسرائیل اتخاذ کرده و درگیری‌های غزه را یک کشتار نامید که از طرف‌های حامی اسرائیل که ملیت آمریکایی دارند طی سال گذشته میزبانی کرده و این افراد گفتگو‌هایی را با حاکم قطر انجام داده اند. «ایلان درشوبیچ» وکیل یهودی صهیونیستی - آمریکایی یکی از این افراد است که نوشته سفر مذکور از سوی امیر قطر انجام و تامین مالی شد.

این سایت صهیونیستی به بهبود مناسبات میان رژیم عبدالفتاح السیسی در مصر و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت که سفارت اسرائیل در قاهره پیش از این مراسمی را به مناسبت «هفتادمین سالروز استقلال اسرائیل» در هتل ریچ کارلتون در سواحل رود نیل برگزار کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین