مروری بر اخبار مهم روز؛ دغدغه پاستیلی مطهری/ روایت روزنامه اصلاح طلب از اقتدار نحوه پوشش و پیرایش محاسن رئیس جمهور/ احتمال ریزش آرای لاریجانی در انتخابات هیات رئیسه/سالگرد انتخابات 96 و یادی از رقبای دیروز

گروه سیاسی الف،   3970230194 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

دغدغه پاستیلی مطهری/ روایت روزنامه اصلاح طلب از اقتدار نحوه پوشش و پیرایش محاسن رئیس جمهور/ احتمال ریزش آرای لاریجانی در انتخابات هیات رئیسه/سالگرد انتخابات 96 و یادی از رقبای دیروز

آمریکایی ها به دنبال تحمیل تحریم های جدید به اروپایی ها هستند

 علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:آمریکایی ها به دنبال فشار مجدد و تحمیل تحریم های جدید به اروپایی ها و شرکت های آنها هستند.

 علی اکبر ولایتی در نشست خبری روز ملی اهدای عضو عنوان کرد: هر چه مردم عراق بپسندند برای ما نیز مطلوب است... تناقض گویی در گفتار مقامات اروپایی شک برانگیز است و امیدواریم با مذاکرات مسئولین دولت ایران تمهیدات لازم برای اخذ تضمین اندیشیده شود؛ چرا که نمی‌توان به افرادی که به صورت متناقض صحبت می‌کنند اطمینان کرد.

ولایتی: بعضی از کشورهای اروپا یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ/ تناقض‌گویی مقامات اروپایی شک برانگیر است

خبر دستور لغو فیلتر تلگرام کذب است

 عبدالصمد خرم‌آبادی دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به سوالی درباره این که که آیا خبر صدور دستور رفع فیلتر تلگرام از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صحت دارد، اظهار داشت: پراکندن این شایعات نشان می‌دهد که فیلتر تلگرام موثر واقع شده و عده‌ای که منافع‌شان به دلیل فیلترینگ به خطر افتاده برای جلوگیری از ضرر اقدام به این شایعه سازی ها می‌کنند.

تکذیب یک خبر درباره تلگرام

گمانه زنی های درون پارلمانی در مورد ائتلاف فراکسیون ها

سومین دوره انتخابات هیات رییسه مجلس دهم در حالی ششم خرداد ماه برگزار می شود که گمانه زنی هایی مبنی بر ائتلاف میان سه فراکسیون سیاسی امید، نمایندگان ولایی، مستقلین برای ارائه لیستی واحد مطرح شده است.

 لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس در این باره می گوید: هم اکنون دو گزینه در مورد لیست مطرح است نخست این که ما رییس و نواب رییس را تغییر ندهیم و بقیه اعضای هیات رییسه مجلس به صورت 3-3-3 از میان سه فراکسیون مجلس انتخاب شوند یا بر اساس گزینه دیگر این که ما رییس را حفظ کنیم و برای نواب رییس نیز گزینه انتخاب کنیم و بقیه اعضای هیات رییسه هم به صورت 3-3-3 انتخاب شوند.

احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: گاهی حس می‌شود رئیس مجلس در ارتباط با بعضی موضوعات نمی‌خواهد مثلا یک تحقیق و تفحص رای بیاورد این را نمایندگان می‌فهمند. بیان این مسائل حق مردم است... ترکیب فعلی هیئت رئیسه و معدل فعلی آن به شکلی است که انگار افراد می‌خواهند باقی بمانند، یعنی می‌خواهند هم‌چنان حضورشان در این ترکیب حفظ شود. به آن معنا که در میان نمایندگان  به افرادی که صدای بلندتری دارند بهتر فرصت صحبت داده می‌شود تا نماینده‌ای که داد نمی‌زند و منطق را پیشه می‌کند، از این جهت عدالت در مجلس بسیار ضعیف است.

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید نیز به ایلنا می گوید: در تعامل بین فراکسیون‌ها آنچه که حرف اول را می‌زند شفافیت، صداقت و عمل به وعده‌هاست. اما وقتی مواردی چندین بار مشاهده می‌شود که خلاف شفافیت و صداقت است، در اصل موضوع که تعامل و مذاکره است تردید ایجاد می‌شود.

محمدنعیم امینی‌فرد عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این که نقش این فراکسیون در هیئت رئیسه مجلس متناسب با وزن سیاسی این فراکسیون در مجلس نیست، گفت: ترکیب فعلی هیئت رئیسه مجلس در انتخابات هفته آینده دچار تحول خواهد شد. نماینده مردم ایرانشهر درباره اعلام موضع رسمی فراکسیون‌ها و اعلام نامزدهای مستقل برای ریاست مجلس گفت: قطعا این موضوع موجب خواهد شد آرای آقای لاریجانی دچار ریزش شدید شود. وی همچنین علت تغییر استراتژی فراکسیون امید در انتخابات هیئت رئیسه را نادیده گرفتن نقش اصلاح‌طلبان در کابینه دولت دوازدهم و نارضایتی مردم از عملکرد دولت خواند. 

توضیحات نماینده کازرون درباره ناآرامی‌های اخیر این شهر

حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران درخصوص تجمعات اعتراضی اخیر مردم کازرون گفت: منشا این اعتراضات به نوعی از نماز جمعه شروع شد. من بارها به امام جمعه گفتم شما که حرف‌هایی که می‌زنید صحیح نیست... اسناد و پیام‌هایی دارم که اشخاصی در تهران که در کشور مسئولیت دارند گفته‌اند بروید از اجتماعات و تظاهرات مردم عکس و فیلم بگیرید تا جهانی شود. من از آخرین وضعیت طرح خبر ندارم اما می‌دانم مردم کازرون فهیم و شریف هستند و نشان داده‌اند اهل اعتراضات به این شکل نیستند.

روزنامه ایران: آتش کازرون را نماینده این شهر در مجلس به پا کرد

به بهانه سالگرد انتخابات 96 / مسیر امروز رقبای دیروز

 ایسنا امروز نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شش کاندیدا داشت که از ایام تبلیغات و مناظره‌ها استفاده کردند اما در نهایت اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی و محمدباقر قالیباف به نفع سیدابراهیم رییسی کنار رفتند.... با گذشت یک سال از انتخابات ۹۶ بد نیست به سرنوشت و فعالیت‌های کاندیداهای آن انتخابات نگاهی گذرا داشت...

شاید اگر حسن روحانی می‌دانست قرار است در همین یک سال اول دور دوم انتخابش با این همه مشکل دست و پنجه نرم کند عطای ریاست‌جمهوری دوباره را به لقایش می‌بخشید و آن‌قدر در انتخابات حرص نمی‌خورد... به نظر می‌رسد روحانی سه سال سخت را پیش رو خواهد داشت و اگر می‌خواهد نام نیکی از خود بر جای بگذارد بهتر است با جدیت بیشتری به حل مشکلات کشور بپردازد. کاری که به‌خصوص در چند وقت اخیر از او کمتر دیده شده و حتی از آن سخنرانی‌های آتشین و امیدوارکننده رییس‌جمهور هم خبری نیست...

جهانگیری با وجود این‌که این روزها کمتر از قبل سخن می‌گوید و دیده می‌شود اما کماکان مرد اول اجرایی دولت روحانی به حساب می‌آید و بسیاری از فعالیت‌های دولت زیر نظر و با مدیریت او انجام می‌شود...

رای نزدیک به ۱۶ میلیونی چنان اعتماد بنفسی به سیدابراهیم رییسی داده که همچنان خود را در قامت رقیب رییس‌جمهور می‌بیند... شاید ادامه سفرهای استانی رییسی و برخی سخنرانی‌های انتقادی‌اش نشان‌دهنده عزم او برای حضور در انتخابات آینده باشد...

محمدباقر قالیباف بعد از انتخابات در نامه‌ای که پنج سوال اساسی از اصولگرایان داشت، موضوع نواصولگرایی را مطرح کرد و البته انتقاداتی را هم به ساز و کارهای انتخاباتی اصولگرایان داشت که نشان‌دهنده دلخوری او از حوادث پیش آمده قبل از انتخابات و خالی شدن پشتش بود...

سیدمصطفی میرسلیم اصولگرایی بود که حاضر نشد به نفع رییسی از انتخابات ۹۶ کنار برود. هرچند مشخص بود رای چندانی نخواهد آورد اما ترجیح داد به مبانی حزبی موتلفه پایبند بماند...

سیدمصطفی هاشمی‌طبا در ایام انتخابات هم نشان داد چندان به حاشیه علاقه ندارد و تنها برای مطرح کردن مواضعش پا به این عرصه گذاشته است چرا که در روز انتخابات هم با وجود این‌که کنار نکشیده بود اما خودش به حسن روحانی رای داد.

اظهارنظر درباره وعده ها و آینده دولت روحانی

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تحقق وعده‌های خود است و از هیچ چیزی نیز عقب‌نشینی نکرده است، اظهار کرد: آنچه که آقای رییس‌جمهوری به مردم اعلام کردند برای چهار سال است و تحقق آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی، زمان، پول و امکانات است.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز به ایلنا گفت:‌ تندروها به خاطر ناکامی که در انتخابات گذشته داشتند همواره به دنبال انتقام‌گیری از دولت و رای مردم هستند... در این شرایط مطرح کردن عدم کفایت دولت در مجلس کاملا یک هماهنگ‌سازی با ترامپ است و نتیجه دیگری ندارد.

سلیمی نمین به خبرآنلاین می گوید: متاسفانه وقتی کسی به قدرت می رسد، عناصر متملق در گوششان زمزمه می کنند که «شما به تنهایی می توانید امور را به نحو احسن اداره کنید» ولی واقعیت امر این نیست...  مثل امروز که کشور مشکلات اقتصادی دارد، جریان پیروز انتخابات می‎تواند از اقتصاددان های سالم و توانمند جریان رقیب همچون آقایان مصباحی مقدم، توکلی و نادران دعوت به همکاری کند اما دعوت نمی کنند، این نشان می دهد که زمزمه های افراد متملق غالب است که «دولت در اوج قرار دارد و نیازی به استفاده از نیروهای توانمند پایگاه رقیب نیست»... تحلیل آقای حجاریان فقط برای این است که دشمنی ها را تشدید کند. البته جالب است آقای حجاریان در این مسئله نوسانات جدی دارد. چند ماه پیش او به شدت دنبال این بود که باید بین اصولگرایان و اصلاح طلبان ارتباط برقرار شود. بعد در یک چرخش 180 درجه ای سعی می کند مسیر ارتباطات ناهموار شود... عمده اصولگرایان همان رهنمود رهبر معظم انقلاب برای تقویت دولت را دنبال می کنند... زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی کلی آدم هایی بودند در جناح راست که تحلیل می کردند «ماندن دولت آقای خاتمی فاجعه است و هر طور شده او باید از ریاست جمهوری کنار برود». رهبر معظم انقلاب با تمام توان دفاع کردند و ایستادند تا آقای خاتمی دوره دوم ریاست جمهوری خود را به پایان برساند. در دولت دوم آقای احمدی نژاد نیز، حتی آقای توکلی معتقد بود «باید هرچه سریعتر احمدی نژاد را استیضاح کرد» اما رهبر معظم انقلاب نگذاشتند. البته به صلاح جامعه هم این بود که احمدی نژاد تا پایان دوره دولت دهم رئیس جمهور بماند. اگر کسی احمدی نژاد را در نیمه دولت دهم کنار می زد، احمدی نژاد تبدیل به قهرمان می شد.

 محمد هاشمی در گفت‌وگو با اعتماد عنوان می کند: استراتژی اصلی دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی مبتنی بر برجام و توفیقات حاصل از آن بود، پیش‌بینی هم نمی‌شد که در امریکا این گونه رییس‌جمهوری انتخاب شود یا در منطقه تحولاتی شبیه آنچه در عربستان اتفاق افتاد، شاهد باشیم. متحد شدن همه اینها با اسراییل و... حوادثی است که قبلا قابل پیش‌بینی نبود و مبنای برنامه‌ریزی‌های دولت قرار نگرفته است. اکنون پیش‌آمدن این مسائل تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد دولت را تحت‌الشعاع قرار داده است... من این رویکرد آقای روحانی را جزو اشتباهات او و دولت او می‌دانم. کشاندن این نوع مسائل(انتقاد عمومی از کابینه) به سطح جامعه یکی از بی‌تدبیری‌های آقای روحانی است.

صادق زیباکلام در مصاحبه با فرارو پیرو مصاحبه دیروز سعید حجاریان می گوید: سناریویی در کار نیست. همان مخالفت هایی است که جریان تندرو علیه آقای روحانی داشته است. من اسم آن را سناریو نمی گذارم. بلکه نامش را تلاش‌های جدی برای بی اعتباری دولت آقای روحانی می گذارم. بحث الان هم نیست... تندروها در صدد فلج کردن و بی اعتبار ساختن دولت آقای روحانی هستند... روحانی در دولت دوم خود بسیار ضعیف ظاهر شده است. او اصلا نتوانسته از پشتوانه مردمی و 24 میلیون رای خود استفاده کند. کافی است از نظر اقتدار دولت دوم روحانی را با دولت اول احمدی نژاد مقایسه کنید. اصلا این دو را نمی توانید با هم مقایسه کنید... دولت آقای روحانی به کشتی شکسته و به گل فرورفته تبدیل شده است. کشتی دولت روحانی اکنون به گل نشسته است که دولتها معمولا در آخرین سال دولت دوم خود به این وضعیت دچار می‌شوند. بخشی از این وضعیت به خاطر هجوم جریان تندروست. اما بخش دیگر هم به عملکرد بسیار ضعیف آقای روحانی و وزرای او مربوط بوده...

 زیباکلام در مصاحبه با آفتاب یزد نیز می گوید: «وقتی که دولت روحانی فلج شود، آن هنگام این جریان با ایجاد نوعی ناامیدی در آن ۲۴ میلیون نفری که به روحانی رای داده‌اند و با ۱۶ میلیون رای همیشگی‌اش می‌تواند قوه مجریه را به دست بگیرد. از همین رو از زمان تشکیل دولت دوم روحانی هدف جریان تندرو این شده است تا تیم قوه مجریه را عملا فلج کند و این کار را یا با ایجاد بحران یا از طریق تبلیغات گسترده انجام می‌دهد البته باید گفت که متاسفانه تا حدود زیادی هم موفق بودند.»

غلامحسین کرباسچی در نشست حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی گفت: اگر پشتکار، جدیت و پرکاری دولت احمدی نژاد در دولت روحانی بود، بسیاری از مشکلات شاید رنگ دیگری داشت. این را نمی توان انکار کرد که مجموعه مدیران دولت افراد خوبی هستند ولی به لحاظ سن و نبود انگیزه و یا اینکه تجربه این پست ها را در گذشته داشته اند، شاید آن پشتکار لازم را ندارند... نخستین مساله و اشکال این دولت این است که دولت کم کاری است. دولت نباید بعد از ماجرا وارد شود؛ این دولت، دولت محافظه کاری است.

کرباسچی: اگر دولت روحانی پشتکار دولت احمدی‌نژاد را داشت بسیاری از مشکلات را نداشتیم/ اشکال دولت روحانی این است که دولتی کم کار است

 عبد الله ناصری دیگر فعال سیاسی اصلاح طلب نیز به آفتاب یزد می‌گوید: برخی سهل‌انگاری‌های روحانی و تیم مدیریتی او نیز به کمک مخالفان دولت آمده است، مثلا شرایط کشور به گونه‌ای است که مردم از هر فرصتی برای مطالبات فرو خفته‌شان استفاده کنند و دراین شرایط، بی دلیل ماجرای تقسیم کازرون مطرح می‌شود... وی تاکید می‌کند: اما با توجه به شرایط فعلی کشور که نه جامعه ظرفیت این موضوع را دارد و نه تجربه بنی صدر از یاد کسی رفته، موضوعاتی مثل عدم کفایت سیاسی روحانی مطرح نمی‌شود.

روزنامه اعتماد امروز نوشت: حسن روحانی رییس‌جمهوری مقتدر است... مدیری است، مقتدر و با جذبه و اتوریته ذاتی؛ ویژگی‌هایی که حتی در ظاهر، نحوه پوشش و البته پیرایش محاسنش نمود دارد. این رییس‌جمهور مقتدر اما به‌مراتب بیشتر از هر رییس دولتی تحت فشار قرار گرفته و همانانی که در روزهای پایانی دهه شیرین هفتاد، با اشاره به استراتژی رقبای دولت اصلاحات مبنی بر «هر 9روز یک بحران» از این همه تخریب علیه سیدمحمد خاتمی گلایه می‌کردند، امروز معترفند که بحران‌ها و چالش‌های پیش‌روی روحانی زودتر از بازه 9روزه جابه‌جا شده و به بیان دقیق‌تر، سر هم هوار می‌شوند...اگر بخواهیم تنها یک دستاورد مهم برای دولت روحانی برشمریم که در گذر سالیان، همچنان ارزشمند می‌ماند، همین تدوین و تعیین رابطه معقول دولت و شهروندان باشد.

علی شکوری راد در مصاحبه ای با روزنامه شرق می گوید: روحانی نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند. شاید وعده‌های بیش از اندازه هم داد. در رقابت انتخاباتی همه شعار می‌دهند، آقای روحانی هم شعار داد. تا یک زمانی شعار نداد اما احساس کرد [آرای او در حال ریختن است] و مجبور شد شعار دهد. این خاصیت انتخابات است.

 در حبشه به استادان دانشگاه بیشتر احترام می‎گذارند

صادق زیباکلام پس از آنکه از دانشگاه آزاد کنار گذاشته شد، از دانشگاه تهران هم بازنشسته اجباری شد. وی در پاسخ به اینکه علت بازنشستگی اجباری شما چه بوده؟، گفت: من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد!... به گفته وی، وزارت علوم برای بازنشستگی اساتید تصمیم می گیرد.

 واکنش سخنگوی شورای نگهبان به برخی از توئیت‌های نمایندگان مجلس

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا توئیت‌های خلاف منافع ملی برخی نمایندگان مجلس در زمان بررسی صلاحیت آنها برای انتخابات مجلس مورد نظر شورای نگهبان قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: هر عملی که صلاحیت افراد را مخدوش کند، قطعا شورای نگهبان نسبت به آن عکس‌العمل نشان خواهد داد.

تاثیر توییتر بر تایید صلاحیت ها

  نشانه گیری برجامی

روزنامه «کیهان» در گفت و شنود خود نوشت: گفت: یادت هست که خودشان را متخصص مذاکرات می‌دانستند و منتقدان را بی‌سواد و ناوارد می‌نامیدند؟!

 گفتم: مگر از یادمان می‌رود که می‌گفتند «مدیریت ما، مدیریت ژنرال‌ها است، نه گروهبان‌ها»! و «مردم نوکر نمی‌خواهند، مدیر کاربلد می‌خواهند»! و«بابا جمعه تموم میشه و شنبه می‌آد، چه جور آب و صابون بیاریم رویتان را بشوریم»! و «شما می‌خواهید مذاکره کنید؟ شما زبان مذاکره با دنیا را بلد نیستید»! و...

 گفت: ولی بازهم دست‌بردار نیستند و با وجود فاجعه‌ای که به ملت تحمیل کرده‌اند، هنوز هم رجز تخصص در مذاکرات می‌خوانند و می‌گویند منتقدان باید عذرخواهی کنند!

گفتم: سرگروهبان در میدان تیر، تفنگ سربازی را گرفت و با عصبانیت گفت؛ نگاه کن تا تیراندازی را یاد بگیری و بعد نشانه رفت شلیک کرد ولی به جای سیبل به پای یکی از سربازها زد. اما بدون آنکه به روی خودش بیاورد به سرباز اولی گفت؛ حالا متوجه شدی؟ تو اینطوری تیر می‌انداختی!

 از تصویب 20 دقیقه‌ای برجام تا پاستیل شیبا!

روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه به نقل از هفت صبح نوشت: علی مطهری؛ وزیر ارشاد را کشانده بود مجلس تا درباره عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه از او سوال بپرسد... مطهری برای این کار طبق معمول از سیستم تصویری مجلس هم استفاده کرده و چند عکس هم نشان داده از جمله عکسی از پاستیل شیبا که روی آن، نام تجاری و لوگوی شرکت با کلمه انگلیسی نوشته شده است.

باید بگوییم علی مطهری در شجاعت و حرف زدن و آزادی، خیلی هم اوکی و خوب و نایس ولی واقعا بعضی وقت‌ها اشتباه می‌زند و لیست اولویت‌ها را  سرو ته می‌گیرد. همین!..

کیهان در ادامه می نویسد: آنچه روزنامه هفت صبح از قلم انداخته، این واقعیت است که علی مطهری در شمار راه بیندازان و جا بیندازان فتح‌الفتوح برجام بود و ادعا می‌کرد 20 دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد است. بنابراین حالا که تق برجام درآمده و معلوم شده بستن با شیطان بزرگ خودفریبی است، طبیعی است که امثال مطهری درگیر نام پاستیل شیبا و این قبیل باشند.

   رفع فیلتر توییتر

شرق نوشت: روز گذشته خبری غیرسمی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی اعضای دولت و شورای عالی فضای مجازی، در نامه‌ای به رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور خواستار رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی شده‌اند... گفته می‌شود صالحی، وزیر ارشاد، بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش، علوی، وزیر اطلاعات و آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، از امضاکنندگان این نامه هستند». نزدیکان برخی وزرایی که گفته شده این نامه را امضا کرده‌‌اند، در پاسخ به «شرق» صحت و سقم این نامه را تایید کرده‌اند.

نمازجمعه ها، سران قوا و نمایندگان مجلس پمپاژ یاس می کنند

روزنامه جام جم با محمدرضا باهنر در باره برجام مصاحبه ای انجام داده است. بخش هایی از آن در ادامه آمده است: از اول می‌دانستیم طرف مقابل اهل جر زدن، تقلب و بی‌تعهدی است. من به نوبه خود نسبت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد دارم و آنها را کارشناسان و متدینانی می‌دانم که در پی منافع ملی ایران هستند... تریبون‌های نماز جمعه و مصاحبه‌هایی که روسای قوا می‌کنند و سخنرانی‌های برخی نمایندگان در مجلس جزو این فهرست هستند. این موارد را اگر کنار هم بگذارید، می‌بینید یک پمپاژ ناامیدی و ناکارآمدی به جامعه ترزیق می‌کنند و بعضی از این موارد صرفا انگیزه سیاسی دارد و کسانی تصور می‌کنند که چون دولتی‌ها جزو جناح آنها محسوب نمی‌شوند پس باید آنها را تخریب کرد.  

باهنر: به طرز عجیبی همه سیاه‌نمایی می‌کنند/ تیم مذاکره هسته ای مورد تایید نظام است

دیدگاه کاربران

محسن۳۵۳۲۹۴۲۱:۳۶:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
جدا آقای مطهری در شاسایی و اولویت بندی مشکلات کشور مشکل داره.ایشون از مصادیق بارز ژن خوب هستن.که با اسم پدرشون تا نایب رییس مجلس پیش رفتن
علی۳۵۳۶۰۱۰۸:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۳۱
این دولت محصول این مجلس است این مجلس محصول این دولت است پس انتظار کار و تلاش و رفع مشکلات نداشته باشیم
شهین۳۵۳۶۱۰۰۹:۰۲:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۳۱
بد ترین انتخابات و سال را گذراندیم از 96 تا الان
ناشناس۳۵۳۷۲۱۱۰:۵۷:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۳۱
ایشان این سوال رو 15 ماه پیش پرسیده، الان تازه نوبتش شده! پس ربطی به اولویت و برجام و ترامپ و اینا نداره.
ناشناس۳۵۳۳۰۳۲۱:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
اروپا به صراحت اعلام کرد که تضمینی به ایران نخواهد داد. بنابراین عواقب هر خسارت محض جدیدی برعهده کسانی است که این سخن مقامات اروپایی را نشنیده بگیرند و به تعهدات یکطرفه برجامی اصرار داشته باشند.
ناشناس۳۵۳۴۳۰۰۱:۰۴:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۳۱
عواقب وعقوبت ناگواردرانتظارحراج کنندگان مصالح ومنافع ملت است. هیچ راه گریزی ازثبت درتاریخ نیست.
ناشناس۳۵۳۳۰۵۲۱:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
آقای روحانی ما همچنان منتظر آن پاسخ «پشیمان‌کننده‌ای» هستیم که در صورت خروج آمریکا از برجام وعده داده بودید. تا اینجا که سکوت تاریخی کرده‌اید!
ناشناس۳۵۳۳۰۶۲۱:۵۳:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۳۰
در برجام آمریکایی‌ها خیلی هوشمندانه عمل کردند چرا که بدون دادن هیچ امتیازی توان هسته‌ای کشور را متوقف کردند سرانجام هم خیلی راحت و بدون پرداخت کمترین هزینه از برجام خارج شدند. مشکل متوجه تیم هسته‌ای دولت است که همه‌چیز را راحت گرفته‌اند.
ناشناس۳۵۳۳۱۰۲۱:۵۵:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۳۰
روحانی باید مدالهایی را که بعد از برجام به تیم هسته ای داد، از آنها پس بگیرد.
ناشناس۳۵۳۳۱۶۲۱:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
دولت حکم افزایش حقوق کارمندان در سال جدید را به دستگاه‌های زیرمجموعه ابلاغ نکرده است. مقاومت دولت در این مورد چه معنایی دارد؟
ناشناس۳۵۳۳۱۷۲۱:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
طرفداران حقوق بشر آمریکایی چشمان خود را روی جنایت آمریکا و اسرائیل در فلسطین و حمام خونی که راه انداخته‌اند بسته‌اند و سکوت مرگبار گرفته‌اند. ولی همین جماعت در برخورد پلیس با کشف حجاب یا دستگیری فلان جاسوس در کشور لباس مشکی به تن می‌کنند.
حمید۳۵۳۴۳۸۰۱:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۳۱
سوال اقای مطهری ۱۵ماه طول کشیده تا به صحن مجلس برسه.ربطی به اولویت نداره .قابل تومه کیهان و البته خبرگزاری الف
ناشناس۳۵۳۵۳۱۰۷:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۳۱
واقعا
محسن۳۵۳۴۵۱۰۲:۱۵:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۳۱
چرا کیهان به همه توهین میکنه و کسی باهاش برخورد نمیکنه ؟ آقای مطهری جزو افراد صدیق ، وفادار به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند
عبداللهیی۳۵۳۶۴۵۰۹:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۳۱
با سلام. امروز افرادی که ناشیانه یا تعمدا برجام را به کشور تحمیل کردند اگر صداقت دارند با شجاعت اقرار به اشتباهشان بنمایند یا لااقل ادامه ندهند و الا باید آنها در ردیف تایید کنندگان قراردادهایی مثل ترکمنچای ثبت شوند. بخصوص بزرگوارانی که فرصت بحث در مجلس را ندادند و 20 دقیقه ای مسئله را فیصله دادند
ناشناس۳۵۳۷۱۸۱۰:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۳۱
باید افرادی رو که به برجام رای دادن کلا از مجلس بیرون کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

      3. این صدای اقتدار ایران است ...

      4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      5. وحدت ملی با وعده صادق

      6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      15. اسراییل چه باید بکند؟ 

      16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      آخرین عناوین