پشت‌پرده‌ای از سِمت دوتابعیتی‌ها؛ از اعضای نهاد ریاست‌جمهوری تا وزرا و مسئولان صداوسیما/وزیر اطلاعات: مسئول دو تابعیتی در دولت نداریم

گروه سیاسی الف،   3970230083 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی و دارای گرین کارت، جزئیات جدیدی از هویت مدیران دولتی و غیردولتی را که دارای تابعیت مضاعف هستند، منتشر کرد.

پشت‌پرده‌ای از سِمت دوتابعیتی‌ها؛ از اعضای نهاد ریاست‌جمهوری تا وزرا و مسئولان صداوسیما/وزیر اطلاعات: مسئول دو تابعیتی در دولت نداریم

به گزارش الف، بحث  مسئولان دو تابعیتی این روزها در رسانه ها بسیار مطرح است، در طی روزهای اخیر بود که هیئت‌ تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی گزارشی از مسئولان دوتابعیتی را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرد.

گزارش هیئت تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی در قالب 33 صفحه متن گزارش، 40 صفحه پیوست به‌همراه ضمائم تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شده است و قرار است این گزارش در هفته جاری در صحن علنی پارلمان قرائت شود، و در صورت تصویب مجلس به قوه قضائیه ارسال شود.

متن گزارش کامل تحقیق و تفحص از دو تابعتی ها

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه امروز (یکشنبه 30 اردیبهشت) این فراکسیون، اظهار داشت: سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات میهمان جلسه صبح امروز  فراکسیون مستقلان ولایی بود.

وی افزود: وزیر اطلاعات در این جلسه درباره دوتابعیتی‌ها عنوان کرد که از تعداد 210 نفر استعلامی که از وزارت اطلاعات انجام شد، درباره 101 نفر شائبه دوتابعیتی وجود داشت و به همین دلیل به هیچ یک از آنها اجازه اخذ پست مدیریتی داده نشد.علوی گفت که علی‌رغم مباحثی که مطرح می‌شود، در بدنه دولت شخص دوتابعیتی وجود ندارد.

 وی پیش از این گفته بود که مسئولین دوتابعیتی در دولت نداریم.

وزیر اطلاعات: مدیر دوتابعیتی دولتی نداریم

همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به طراحی خروج ارز توسط دوتابعیتی‌ ها گفت: اینها عمدتاً خارج از کشور جایگاه شغلی، مسکن و یا حساب بانکی دارند و خروج دلار از کشور برای آنها راحت بوده است.

ماجرای دوتابعیتی‌هایی که ارز از کشور خارج کردند

امروز یکشنبه جواد کریمی‌قدوسی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تدوین گزارش از سوی این هیئت، گفت: لیستی از افراد دوتابعیتی تدوین شده است که نام برخی از معاونان رئیس‌جمهور، برخی مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری، بعضی از معاونین وزرا، برخی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای، تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها، بعضی از اعضای هیئت مدیره بانک‌ها، برخی از مدیران شعب بانک‌ها، تعدادی از مسئولین پروژه شبکه ملی اطلاعات، بعضی از اعضای شورای شهر دوره چهارم تهران، روسای شورای شهر تعدادی از استان‌ها، برخی از مسئولین اتاق‌های بازرگانی، بعضی از استانداران، مسئولین تعدادی از شرکت‌های مهم دولتی، مسئولین برخی از فدراسیون‌های ورزشی، مقامات بعضی از سازما‌ن‌های دولتی از جمله سازمان امور مالیاتی کشور، تعدادی از افراد در بخش هنر و سینما، بعضی از مسئولین صداوسیمای برخی از استان‌ها، در این لیست قرار دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که در روند تحقیق و تفحص  به دست ما رسید، همسر، فرزندان و حتی عروس برخی از وزرای فعلی و دولت یازدهم  یا تابعیت بیگانه داشته و یا گرین‌کارت دارند. حتی گفته می‌شود که فرزندان و همسر یک وزیر فعلی در خارج از کشور اقامت دارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: البته فردی وجود دارد که اگر به پرونده دوتابعیتی بودن وی رسیدگی شود کل مشکل دوتابعیتی‌ها برطرف می‌شود.

کریمی‌قدوسی با تاکید بر اینکه هیئت تحقیق و تفحص حتی تصویر گذرنامه آمریکایی این افراد را در اختیار دارد، گفت: این لیست تقدیم دادستانی‌کل کشور شده و دادستانی هم آن را در اختیار نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار داده است و استعلاماتی انجام داده است.

وی افزود: در این زمینه جلساتی نیز با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه داشته‌ایم.

دیدگاه کاربران

1120۳۵۲۴۹۴۱۲:۰۲:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۳۰
هردم از این باغ بری میرسد....
صابر پشیمون۳۵۲۵۸۲۱۲:۴۸:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۳۰
چیزیست که خودمون خواستیم خدایا 1400 را زودتر برسون
ناشناس۳۵۲۶۴۵۱۳:۲۵:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
دو تابعیتی های هنری ربطی به صدا و سیما ندارد..
ناشناس۳۵۲۶۵۷۱۳:۲۸:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
برجام ، مصداق بارز افتضاح دو تابعیتی هاست... انجا که به جای منافع ملی ، دنبال توافق بودن تا فعالیت اقتصادی اقازاده های وزرا راحت تر با چشم ابی ها صورت بگیره.
آریابان۳۵۲۸۷۰۱۵:۳۱:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۳۰
کلا درمورد داشتن "تابعیت مضاعف" برای شهروندان ایرانی باید گفت که به موجب اصل ۴۱ قانون اساسی ، تابعیت کشور ایران حق مسلم هر فرد ایرانی است و دولت نمیتواند از هیچ ایرانی سلب تابعیت کند مگر به درخواست خود او یا در صورتی که به تابعیت کشور دیگری !!!!!!!! درآید ؛ این بدان معناست که هر فرد ایرانی که علاقمند به دریافت تابعیت از یک کشور خارجی باشد، باید کلا تابعیت ایرانی خود را انکار کند به نحویکه از آن به بعد دیگر یک "شهروندایرانی" !!!!! محسوب نشود ؛ ولی شوربختانه اونهائی که در زمان جنگ با پرداخت هزینه های کلان به قاچاقچی ها و با مخفی شدن در پوست گوسفند از کشور گریختند ، اینک با داشتن گذرنامه معتبر ایرانی (علیرغم داشتن تابعیت مضاعف !!!!) بصورتی کاملا قانونی !!!!!! و آزاد میان ایران و کشور محل اقامت خود به آمد و رفت مشغولند ، زیرا : موقع خروج از کشور محل اقامتشون گذرنامه خارجی رو نشون میدهند و موقع ورودشون به ایران هم گذرنامه ایرانی را !!!!! ؛
ناشناس۳۵۲۶۳۲۱۳:۱۵:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۳۰
وقتی قوه قضاییه داد می زد که دوتابعیتی ها را به کار نگیرد دولت ، رسانه های زنجیره ای دولتی ان را متهم به مخالفت با رای مردم می کردند... هر جا هم وارد عمل شد ، رییس قوه را تخریب می کردند.. دوتابعیتی ها با چماق رای احساسی مردم می تازند.و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیستند...
ناشناس۳۵۲۸۲۷۱۵:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
قوه قضاییه اگر وظیفه خودرا که محاکمه اختلاسگران است انجام دهد همه موارد قابل حل است پرونده فاضل سالها ست دردست بررسی پرونده حسین فریدون مهدی وابراهیم جهانگیری دردست اقدام اختلاسگران باحاشیه امن
ناشناس۳۵۲۶۴۴۱۳:۲۴:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
مهمتر از بودن یا نبودن مدیر دو تابعیتی، علت دو تابعیت بودن این افراد هست. کسی که در کشور از امکانات این کشور استفاده می کند و همزمان به گرفتن اقامت و یا تابعیت کشور دیگه هم فکر میکنه مسلما نمی تونه برای کشور فرد مفیدی باشه. کسی که عاشق این خاک هست و خدمت به مردم و کشور رو از سر علاقه و ذوق انجام میده می تونه گرهگشای مشکلات مردم باشه. واقعا جای تاسف فراوان هست.
ناشناس۳۵۲۶۷۳۱۳:۳۶:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
بی خود نبود در ایام انتخابات ، ضد انقلاب خارجی برای اصلاح طلبان و غربگراها تبلیغ می کنند، این طیف تبدیل شده به ماشین تولید نارضایتی عمومی..
حسینی۳۵۲۴۹۵۱۲:۰۲:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
مملکت افتاده دست نفوذی ها دیگه
ناشناس۳۵۲۷۴۳۱۴:۱۷:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
این نفوذی ها فقط در دولت نیست.بقیه قوا و نهادها را هم اگر صرف میکند شاید ،ببینید.
ناشناس۳۵۲۹۹۶۱۶:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۳۰
دولت این ادعا را کرده برای لاپوشانی خودش
ناشناس۳۵۲۵۱۷۱۲:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
خدایا این جماعت را هدایت فرما و کمی به عقل آنها بیفزا تا کمی به منافع ملی هم فکر کنند و در زمین دشمن بازی نکنند مگر اینکه آنها ستون پنجم آنها باشند که با بررسی رزومه آنها می توان فهمید دنبال جنجال در کشور بوده و فکرها را منحرف می کنند
ناشناس۳۵۲۵۲۲۱۲:۱۷:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
همه چمدون بستن بیچاره مردم ایران که کشور دست این دو تابعیتی هاست
عدالت۳۵۲۵۳۲۱۲:۲۴:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۳۰
تا دیروز که علوی وزیر دولت روحانی اعلام می کرد مدیر دو تابعیتی نداریم حالا چطور مدیر دو تابعیتی پیدا می شود؟!!!! چقدر تناقص بین حرف و عمل دولتیان دیده می شود علی برکت ا...
ناشناس۳۵۲۶۴۸۱۳:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
جالبه بدنه مردم بسیاری از مدیران دو تابعیتی رو می شناسن و اونوقت وزارت اطلاعات کشور از اونا خبر نداره!
رضا۳۵۳۱۲۷۱۸:۱۳:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
بدنه وزارت اطلاعات حرف های وزیرش رو تایید نمیکنه!. این استقلال خیلی خوبه ولی نکته ای که مطرح میشه اینه که چرا یه وزیر برای ابقا تو دولت و برای اینکه دل دو نفر رو به دست بیاره از بدنه‌ی وزارتخونش دور میشه و حرف خلاف واقع می‌زنه ناراحت کنندس.
زنده رود۳۵۲۵۴۲۱۲:۳۱:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۳۰
احسنت این شد یک کار حسابی آخر چطور میشه در نظام مدعی اسلام و انقلاب مدیر دوتابعیتی در سطح وزیر فعال باشه
ناشناس۳۵۲۷۲۷۱۴:۰۶:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
نظام چی کار کنه ..وقتی شما رای دادی ؟!!
ناشناس۳۵۲۵۶۴۱۲:۳۸:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
تو زمین انگلیس بازی نکنید
ناشناس۳۵۲۵۷۱۱۲:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
به نظر من نمیشود به حرفهای اقای کریمی قدوسی هم بسنده کرد
شاهرخ۳۵۲۵۹۶۱۲:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
مگه دو تابعیتی بودن چه ایراد داره؟؟؟؟؟؟ مهم اینه که دزد نباشه.......کم نداریم مدیران یک تابعیتی داخلی که غرق در فساد و دزدی هستن.... این چه ناکارآمدی هست بجای اینکه با ایجاد سازکارهای صحیح جلوی دزدی و فساد رو بگیرن گیر دادن به دوتابعیتی و چند تابعیتی..... فرض بر اینکه جلوی دوتابعیتی ها گرفته بشه ولی اقلیتی از اونها واقعا مدیر و توانمند باشن چرا باید حتی یک نخبه رو فراری داد؟؟؟؟؟؟؟ واقعا از اصل غافلیم و مشغول چیزهای جزئی هستیم.....
ناشناس۳۵۲۸۲۰۱۵:۰۹:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
مدیری که به ایرانی بودنش افتخار نکنه و زندگی در کشورهای دیگه رو به زندگی در اینجا ترجیح بده ایا می تونه به مشکلات زندگی مردم و پیشرفت مملکت فکر کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برخورد با مفسدان اقتصادی خارج از این مسیله هست و باید به جدیت انجام بشه
غلام۳۵۳۳۶۳۲۳:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
عزیزجان فرد دارای باسبورت کشور خارجی متعهد به حفظ منافع اون کشور است. این تعهد الکی نیست. شوخی نیست. جلوی برجم کشور رفتند قسم خوردند. فقط میتونی عنوان کنی بدروغ قسم خوردند که اونهم واویلا.
ناشناس۳۵۳۶۰۵۰۸:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۳۱
غلام جان، یعنی شما تو عمرت قسم دروغ نخوردی؟
ناشناس۳۵۲۶۰۲۱۳:۰۱:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۳۰
خوب مشخص شد که پولهای اختلاس شده بیت المال چگونه از کشور خارج میشود، با این وضعیت دو تابعیتیها هیچ امیدی به بهبود اوضاع نیست و شرایط هر روز بدتر خواهد شد
ناشناس۳۵۲۷۳۵۱۴:۱۳:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۳۰
موندم چرا در دولتهای قبلی که همه تک تابعیتی بودند پولها چطور خارج میشد
ناشناس۳۵۲۶۰۴۱۳:۰۲:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
میگویند مرگ بر آمریکا و بعد خودشان تابعیت آمریکا دارند، چقدر ریا، اینها عذاب دارد، مطمئن باشید.
ناشناس۳۵۲۶۱۵۱۳:۰۵:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۳۰
وقتی دو تابعیتی ها و به عبارت بهتر غربی ها بر مصادر امور تکیه زده اند (چون ایران دو تابعیتی را قانونا به رسمیت نمی شناسد) چطور می شود با آن مقابله کرد؟! اینها به ایران وفادار نبوده اند و اگر در خدمت غرب نباشند، برای لقمه های چرب در ایران حضور دارند. اگر در آینده ایران دست ایرانیان قرار گرفت، فکر می کنم بهترین راه این باشد که قانونی وضع شود که بر اساس آن، ایرانیانی که تابعیت کشور دیگر را می پذیرند، ملزم به ترک تابعیت ایران باشند.
ناشناس۳۵۳۱۴۸۱۸:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
عمل به اصل 41 قانون اساسی باید به طور جدی پیگیری بشه، قانون اساسی فصل الخطاب هست و به موجب این اصل تابعیت کشور ایران حق مسلم هر فرد ایرانی و دولت نمی‌تواند از هیچ ایرانی سلب تابعیت کند، مگر به درخواست خود او یا در صورتی که به تابعیت کشور دیگری درآید.
هوشیار۳۵۲۶۳۰۱۳:۱۴:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
به نظر من تو این دولت باید دنبال تک تا بعیتی ها گشت تا دو تابعیتی ها چون تعدادشون کمتره
ناشناس۳۵۲۶۵۸۱۳:۲۹:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
قسم حضرت عباس دولتیان را قبول کنیم یا دم خروس زو؟
ناشناس۳۵۲۶۸۱۱۳:۴۲:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۳۰
یکبار برای همیشه این داستان را تمام کنید ، مدعیان باید بدون ترس و واهمه لیست مورد نظر را منتشر کنند ، اما به نظر می رسد برخی فرق بین تابعیت و گرین کارت را نمی دانند ، بسیاری از افراد نامبرده بنا به دلایل مختلف گرین کارت دارند ، که بر روی پاسپورت ایرانی الصاق می شود ، به عبارت بهتر تنها کسانی تابعیت دوم دارند که پاسپورت دوم داشته باشند ،
ناشناس۳۵۲۶۹۱۱۳:۴۷:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
بچه هاشون هم خارج کشور هستند اختلا
عربی۳۵۲۷۲۰۱۴:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
واقعا وزیر اطلاعات فکر نمی کنه خورشید پشت ابر نمی مونه و بزودی پرده ها کنار رفته و دروغگوییش معلوم میشه? اونوقت چی براشون می مونه????
ناشناس۳۵۲۸۶۰۱۵:۲۳:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۳۰
اگر این دو تابعیتی ها روزی همه با هم تصمیم بگیرند این کشور را فلج کنند چه میشود آن زمان
ناشناس۳۵۳۱۹۲۱۹:۱۰:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
وقتی صحبت از دوتابیتی ها میشود فوری ذهن ها به سمت اختلاس ودزدی ومسایلی از این دست معطوف میشود غافل از اینکه برخی از اینان خود را اماده نمودن روز مبادا پشت نظام ومردم راخالی وبه کشور مورد نظر فرار کنن .
شیوا۳۵۳۴۵۳۰۲:۲۲:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۳۱
تناقص در گفتار و رفتار نهاد های حکومتی جای تاسف است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین