بجای دعوا بر سر برجام، بفکر منافع واقعی مردم باشید

حسام بابابیگ، گروه تعاملی الف،   3970229021 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
بجای دعوا بر سر برجام، بفکر منافع واقعی مردم باشید

با خروج امریکا از برجام باردیگر موافقان و مخالفان داخلی برجام به صف شدند و "گفتیم" و "گفتند"های شان شروع شده و سیاسیونی که مدت ها در سکوت کامل خبری بودند دوباره به فضای مجازی بازگشتند و دست به تحلیل زده و خواهان "استعفا"و طرح "عدم کفایت سیاسی" و خیانت کار نامیدن طرف مقابل هستند و می خواهند خود را قهرمان این نزاع جا بزنند و متاسفانه دراین بین منافع ملی را نادیده می گیرند و بدون در نظر گرفتن صحنه بین المللی و منطقه ای، بدعهدی امریکا که نقض حقوق بین الملل است را به یک نزاع داخلی تبدیل کرده اند و در مقابل هم به صف شده اند و یکدیگر را ملامت و سرزنش می کنند. تاسف بار اینکه عده ای با تز روشنفکری، این بدعهدی را به پای ایران می نویسند.

برجام شاید یک ضرورت زمانی بود. از یک طرف ضرورت بین المللی برای اتمام حجت با آژانس بین المللی انرژی اتمی و شکستن جو سنگین رسانه های صهیونیستی که علیه ایران و فعالیت های صلح آمیز هسته آن ایجاد کرده بودند و هم ضرورت داخلی برای کسانی که می گفتند چرا ایران حاضر به مذاکره نیست؟ مگر ایران فعالیت پشت پرده ای دارد؟ چرا حالا که امریکا دست دوستی! دراز کرده ایران حاضر به کنار آمدن و مذاکره نیست!؟ و ...

این سوالاتی بود که حقیقتا در داخل کشور وجود داشت و با سخنرانی و شعار نمیشد پاسخ داد و اقناع عمومی ایجاد کرد. باید اقدامی عملی می شد و یک دیپلماسی قابل فهم و عمومی شکل می گرفت تا خباثت ها و دست های چدنی! طرف مقابل را دید. و بهتر این بود که امریکا باید به دست اصلاح طلبان و اعتدالیون رسوا می شد تا دیگر جای عذر و بهانه ای باقی نمی ماند.

اما دو قطبی هایی که امروزه در جامعه ایجاد شده همان اشتباه گذشته است که تکرار می شود .عده ای برجام را "آفتاب تابان" خوانده و "تنها ناجی" کشوردانسته و عده ای آن را تاریکی مطلق خوانده و "کلاه گشاد" می دیدند. این دو قطبی ها و جو هیجانی بهترین گزینه است برای دولت مردان و مدیران ناکارآمد. چرا که در چنین شرایطی هم مشکلات اساسی مردم به حاشیه می رود هم در پی قهرمان سازی خود دراین فضای موهوم هستند. درچنین فضایی مردم مطالبه ای ندارند فقط می خواهند "نشود" و "رای نیاورد" همین! به انتخابات های این چندساله نگاه کنید، به کدام مطالبه رای داده اند؟!

این "نمی گذارند"ها و "بگذارید"ها و این "بست نشینی "ها و "نامه پراکنی" های دولت مردان فعلی و قبلی حاصل همین "دوقطبی "ها و "آرا سلبی " است که باعث می شود مشکلات مردم به حاشیه رود و هیجان های کاذب فضای کشور را در برمی گیرد و آرا ایجابی و توانمندی شکل نگیرد!

وقتی که "فضای مجازی"، جای "واقعیت های جامعه" را می گیرد؛ وقتی که "فیلترینگ تلگرام" جایگزین "معیشت "مردم می شود و رکود و کاهش ارزش پول ملی و بیکاری جوانان در حاشیه اخبار کنسرت و حضور بانوان در ورزشگاه ها قرار می گیرد "مطالبات اساسی" مردم به کنار می رود و متاسفانه به همت "خواص" و جو رسانه ای شان، "عوام" ناخود آگاه بازیگر این صحنه شده و جذب این دو قطبی های بی مایه می شوند و رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. عده ای ذوق زده! در زمان انعقاد برجام به خیابان می ریزند و رقص و پایکوبی! می کنند و عده ای هنگام برگزار یک کنسرت قانونی! تجمع می کنند و مراسم دعا! برپا می کنند.

مجلسی که نماینده آن به دنبال سلفی گرفتن با "موگرینی "است هم حاصل همین دو قطبی است. یک عده دم از "لیست انگلیسی" می زدند و یک عده می خواستند از روی لجاجت به "لیست انگلیسی" رای بدهند اما آن چه که در این بین حراج می شود منافع ملت و مردم است که قربانی جهل "سیاست بازان منفعت طلب"می شود.

اشتباه دولت و شخص رییس جمهور آن جا بود که تمام تخم مرغ های خود را درون سبد برجام گذاشت و حل مشکلات آب و هوا را به برجام نسبت می داد و بستن با "کد خدا" را راه حل تمام مشکلات کشور می دانست و امروز "کدخدا" را یک موجود مزاحم می داند. اکنون مخالفین نیز نباید تمام تخم مرغ هایشان را در سبد "شکسته" برجام بگذارند و بخواهند صرفا با تکیه بر شکست برجام به قدرت بازگردند. بلکه باید برای مشکلات کشور برنامه واقعی و عملی ارایه داد و با مدیریت جهادی و عملکردی و مبارزه جدی و عملی با فساد و رانت بر مشکلات فایق آمد.

مدیریت های "خسته" و "واداده "های سیاسی و انقلابی گرهای "هیجانی" و "بی منطق" هیچ کدام دردی از این مردم را دوا نمی کنند و فقط صحنه را برای حضور "ناکارآمدها" و " منحرفان" آماده می کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۹۲۴۰۷:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۹
پس چطوری نون بخورند و چجوری ماهی بگیرند و کاسبی کنند و چطور مردم را سر کار بذارند؟
سعيد۳۵۰۹۷۶۰۹:۰۶:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۹
این حرفها رو وقتی باید میگفتید که رییس جمهور منتقدان برجام را با ان القاب خاص مورد عنایت قرار دادند. الان نمیخواد ادای ادمهای ریش سفید در بیارید
ناشناس۳۵۱۰۴۱۱۰:۰۶:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۹
بجای دعوا بر سر برجام، بفکر منافع واقعی مردم باشید حرف حساب جواب نداره .....
علی۳۵۱۰۵۷۱۰:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۹
تا حدودی منصفانه و واقع بینانه بود
ناشناس۳۵۱۰۵۸۱۰:۱۶:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۹
آفرین
یه نفر۳۵۱۰۷۱۱۰:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۹
مشکل اینه که یه عده فکر می گنند منافع واقعی مردم همون منافع مادی و گروهی و حزبی آنهاست یه عده هم فکر می کنن خیلی ژن خوب و مرغوبی دارند و بنابراین تمام مردم باید برند کنار که اونا امکان رشد و پرورش ژن خوبشون را داشته باشن یه عده هم فکر می کنه دیگران بلد نیستند و دلسوز نیستند و فقط خودشون بلدند یه عده دیگه هم فکر می کنند ایناشتباهات اساسی توی مملکت را دیگران زدند و در نقش اپوزیسیون چسبیدن به میزهاشون و مدام انتقاد می کنن و تهدید می کنن که پته ی دیگران را می ریزن روی آب !
ناشناس۳۵۱۱۲۶۱۱:۰۸:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۹
متاسفانه اخیرا الف نظرات رو بسیار سانسور میکنه و منتشر نمیکنه، با این حال نظرم رو مینویسم. مشکل ما در کشور محدود به برجام و تعهد به آمریکا به آن نیست، مشکل اساسی تر از این حرفهاست و کسانی که مشکل رو محدود به این موضوع میکنند تعمدا" یا غفلتا" چشم خود را بر واقعیت ها بسته اند. اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم مشکل در اعتقاد به این نظریه است که آیا حکومت موظف به بردن مردم به بهشت هست یا نه؟ مشکل آنگاه شروع میشود که عده ای انگشت شمار اعتقاد و نظر خود را به قانونی تبدیل میکنند که مردم به آن وقعی نمینهند. مگر چند خانم قراره به ورزشگاهها برن؟ در حالیکه چندین نهاد و سازمان و ... انرژی خود را صرف جلوگیری از ورود خانمها به ورزشگاهها میکنند. یا کنسرت، چرا اینهمه انرژی برای محدود کردن کنسرتهای مجوز دار میشود؟ آیا بهتر نیست همین انرژی صرف حل مشکلات عمده مردم شود؟ تلگرام جایگزین معیشت مردم نشده است، بلکه با بی تدبیری به نمادی برای نشان دادن خواست مردم و فاصله خواست آنان از نظرات حکومت تبدیل شده. چرا فیلتر شد؟ چونکه به فضایی برای انتقاد از عملکردها تبدیل شد! چقدر انرژی و سرمایه در دههای اخیر صرف محدودیت و ممنوعیت فاکس، ویدیو، موسیقی، ورزش بانوان، ماهواره، فضای مجازی و سانسور و ... شده؟ نتیجه چه بوده؟ آیا نمی شد که آن هزینه ها و رفتارها و مخالفتهای بیخود انجام نمیشد؟ روز اول برنامه ماه عسل مجری جمله ای گفت که در تکرار های برنامه حذف شد. اما آن بخش از سخنان مجری در تمامی شبکه های مجازی دست به دست شد!! این کار به جز پایین آوردن اعتبار سیمای ملی چه نتیجه ای داشت؟!!! و چه کسی تصمیم به اعمال این هزینه گرفت؟؟ وقتی حکومت نیاز به نشان دادن حمایت همه مردم مثلا" در روز قدس یا 22 بهمن دارد، تلویزیون به تریبون با حجاب و بد حجاب تبدیل میشود، اما همین مردم وقتی نوبت به انتخاب اپلیکیشن میرسد، فقط حق دارند از منوی مورد تایید حکومت انتخاب کنند!؟؟
ناشناس۳۵۱۲۲۳۱۲:۰۸:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۹
آفرین به شما دوست عزیز ممنون الف جان که منتشر کردی
بهارلو۳۵۱۱۸۴۱۱:۴۹:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۹
عالی و منصفانه و قریب به واقعیت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین