سارقان مسلح منکر قتل افسر پلیس شدند

گروه حوادث الف،   3970227062

دو سارق مسلح که متهم هستند قبل از اجرای نقشه سرقت از یک طلافروشی در جریان عملیات تعقیب و گریز با ماموران، یک افسر پلیس آگاهی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده‌اند صبح دیروز برای سومین بار در دادگاه کیفری کرج محاکمه شدند.

سارقان مسلح منکر قتل افسر پلیس شدند

در حالی که متهمان منکر ارتکاب قتل بودند وکیل نیروی انتظامی اعلام کرد شاهدانی دارد که نشان می دهد این دو نفر قاتل افسر پلیس هستند.بنابراین جلسه دادگاه برای احضار شاهدان بزودی تشکیل خواهد شد تا درباره صحنه کشته شدن افسر پلیس شهادت بدهند.

به گزارش«ایران»، این دو متهم که پس از دستگیری در لرستان یک بار در دادگاه انقلاب استان البرز محاکمه شدند، این بار در شعبه یکم دادگاه کیفری این استان پای میز محاکمه ایستادند درحالی که اتهام قتل را قبول نداشتند.ظهر روز بیستم اردیبهشت سال 94 ماموران آگاهی استان البرز به یک دستگاه خودرو با چهار سرنشین ظنین شده و دستور ایست دادند، اما آنها بدون توجه به فرمان ایست پلیس فرار کردند. ماموران بلافاصله پس از تماس با مرکز متوجه شدند که خودروی مورد نظر مسروقه است و به‌همین خاطر عملیات تعقیب را آغاز کردند، اما پس‌از طی مسافتی در منطقه مشکین‌دشت، ستوان جواد مرادی افسر پلیس آگاهی در درگیری با سارقان به‌شهادت رسید.در پی شهادت ستوان یکم مرادی، عملیات پلیسی برای شناسایی سارقان مسلح ادامه یافت و از آنجا که این افراد به‌ طور مستمر برای فرار از دست پلیس مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند، بنابراین ماموران مکان‌های مختلفی را برای دستگیری آنان تحت نظر گرفتند تا اینکه در شهر خرم آباد استان لرستان به محاصره پلیس درآمدند. این تبهکاران پیش از دستگیری و در محاصره پلیس، اقدام به مصرف قرص کرده بودند که دوتن از این افراد شرور به‌کام مرگ فرو رفتند و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند.پس از معاینه این افراد در اورژانس مشخص شد که همگی با خوردن قرص دست به خودکشی زده بودند.

تاریخچه تبهکاری‌های این باند
سردار قنبری فرمانده پلیس استان لرستان درباره تبهکاری‌های اعضای این باند گفته بود: روز 7 اسفندماه سال 93 در محله اسدآبادی خرم‌آباد، مردی به‌نام محمد ولی‌پور سپهوند توسط گروهی شرور با اصابت گلوله به قتل رسید و قاتل که جرایم زیادی مرتکب شده بود متواری شد.مدتی قبل از وقوع این حادثه در استان لرستان قرار شد یک زندانی را از بازداشتگاه برای تحقیق به دادگاه انتقال بدهند که پلیس مطلع شد قاتل فراری به همراه اعضای باندش قصد دارند مرد زندانی را فراری دهند.

پلیس با اطلاع از این نقشه، مرد زندانی را به دادگاه منتقل نکرد و وی در زندان نگهداری شد اما ماموران برای دستگیری اعضای باند جنایتکار چنین وانمود کردند که این زندانی را به دادگاه می‌برند. این افراد شرور که مدام مخفیگاه هایشان را تغییر می‌دادند، در همان شب هنگام خارج شدن از مخفیگاه با پلیس راه درگیر شدند و سردسته آنان زخمی شد اما پس از متواری شدن اعضای باند مشخص شد این فرد از لرستان فرار کرده و در محلی واقع در کرج مخفی شده است.

سرانجام این مرد با همدستی نوچه‌هایش در کرج برای سرقت از یک طلافروشی خودرویی را دزدیدند ولی تا پیش از اجرای نقشه سرقت با ماموران درگیر شدند که افسر پلیس را به قتل رساندند. به گفته فرمانده پلیس لرستان این تبهکاران به هفت فقره تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود اعتراف کردند که سردسته باند معروف به علی‌ کله‌شیر یکی از جانباختگان بوده است.

پس‌از دستگیری دو عضو باند هر دو برای بازجویی به اداره آگاهی استان البرز منتقل شدند و در مقابل کارآگاهان به جنایتی که مرتکب شده بودند اعتراف کردند.

در نخستین گام این دو در دادگاه انقلاب استان البرز محاکمه شدند و متهم ردیف اول به اعدام و متهم ردیف دوم به 25سال حبس محکوم شد اما قضات دیوانعالی تشخیص دادند که این دو متهم باید در دادگاه کیفری یک استان محاکمه شوند بنابراین باردیگر این دو نفر از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز که به ریاست قاضی هدایت رنجبر و با حضور قاضی یزدانپور تشکیل جلسه داده بود فرستاده شدند تا محاکمه شوند.

در این دادگاه خانواده افسر شهید جواد مرادی از قضات خواستار قصاص هر دو متهم شدند و سپس متهم ردیف اول که دارای سوابق کیفری است در حالی که قتل ستوان یکم جواد مرادی را منکر می‌شد، گفت: علی سردسته باند بود که به‌سمت پلیس شلیک کرد.متهم درباره روز حادثه به قضات گفت: ما باهم درحوالی مشکین دشت داخل خودرو بودیم که به خاطر سرقت از طلافروشی با علی جروبحث کردیم که ناگهان علی-سردسته باند که خودکشی کرده - اسلحه‌اش را به‌سوی ما نشانه رفت در همین موقع بود که گشت پلیس ما را دید و علی دستور داد راننده که دوستم بود حرکت کند و بعد به‌ سمت افسر پلیس و مامور همراهش شلیک کرد. من اتهام قتل را قبول ندارم چون اسلحه دست علی بود و حالا او هم مرده است. در ادامه رسیدگی به این پرونده قاضی رنجبر از متهم دوم خواست وارد صحن دادگاه شود؛ این متهم که 21سال دارد مانند همدستش منکر جنایت شد و گفت: من اصلاً نمی‌دانستم که علی ما را برای سرقت از طلا فروشی می‌برد.

قرار بود باهم برویم سروقت کسی که به علی بدهکار بود تا پولش را بگیرد. همین که به مشکین دشت رسیدیم علی نقشه‌اش را گفت چون من نپذیرفتم سرهمین ماجرا باهم درگیر شدیم، او از من و دوستم خواست در نزدیکی طلافروشی و سرخیابان کشیک بدهیم.... وقتی علی عصبانی شد از زیر صندلی اسلحه کلاش را برداشت همین موقع پلیس ما را دید و به‌سمت ما آمد و دستور ایست داد اما علی گفت حرکت کن، من هم با خودروی پراید شروع به حرکت کردم علی هم شیشه خودرو را پایین کشید و به‌سمت پلیس شلیک کرد و ستوان جواد مرادی با شلیک گلوله علی کشته شد.

در پایان جلسه دادگاه قرار شد چند تن از شهروندان که در صحنه تیراندازی شاهد واقعه بودند در جلسه بعدی همراه وکلای نیروی انتظامی حاضر شوند و به شرح ماجرا بپردازند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین