ابطحی: مواضع مقتدی صدر غیر قابل پیش‌‎بینی است

گروه سیاسی الف،   3970226092

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: هرچند گفته می‌شود عربستان به مقتدی صدر کمک کرده ولی در موضوع انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، شاهد موضع گیری سفت و سخت مقتدی صدر بودیم.

سید محمد ابطحی در گفت‌وگو با خانه ملت، ضمن ارزیابی از انتخابات پارلمان عراق، اظهار داشت: با وجود مرجعیت شیعه در عراق، این کشور اوضاع نگران کننده‌ای پیدا نخواهد کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون وضعیت گروه‌های مختلف شیعه در عراق را به خوبی نمی‌بینم و گاهی دشمن از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند بویژه اینکه فرستاده آمریکا نیز در این کشور شیطنت می‌کند، اما به طور کلی به عراق خوشبین هستم.

وی افزود: مهمترین موضوع بازگشت امنیت به عراق است و این کشور توانسته بدون ترس، انتخاباتی را برگزار کند که نشان دهنده تثبیت حاکمیت در عراق است.

ابطحی ادامه داد: امیدوارم همه عراقی‌ها اعم از کُرد، شیعه و سنی دست در دست هم بگذارند و بتوانند سازندگی را شروع کنند و کشور موثری در منطقه باشند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع مقتدی صدر غیر قابل پیش‌‎بینی است، گفت: هرچند گفته می‌شود عربستان به مقتدی صدر کمک کرده ولی در موضوع انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، شاهد موضع گیری سفت و سخت مقتدی صدر بودیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی از اولین فعالیت سیاسی حشدالشعبی، بیان کرد: حشد الشعبی جایگاه خوبی دارد، بر اساس قوانین داخلی عراق، این گروه جز نیروهای نظامی این کشور محسوب می‌شود و اکنون به خوبی وارد میدان سیاست شده است.