نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا شریک اصلی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در 70 سال گذشته است

گروه جهان الف،   3970226010

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات بی‌اساس نیکی هیلی، آمریکا را شریک اصلی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در 70 سال گذشته و خونریزی‌های اخیر در غزه برشمرد.

 به گزارش فارس، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سخنرانی «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

‎ در این بیانیه آمده است: «در حالی که جهان در سوگ کشته و زخمی شدن هزاران فلسطینی از جمله  زنان و کودکان بیگناه در اعتراضاتی مسالمت آمیز، اشک می‌ریزد و در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ای اضطراری برای رسیدگی به این جنایات دهشتناک تشکیل داده، نماینده دائم آمریکا بار دیگر تصمیم گرفت با صحبت درباره ایران، هیچ اشاره ای به جنایت دهشتناک رژیم اسرائیل نکند.»

‎این بیانیه می‌افزاید: «نماینده دائم آمریکا با تکرار اتهامات بی اساس و نخ نما بر علیه جمهوری اسلامی ایران سعی کرد تا توجهات را از فراخوان جهانی برای پایان دادن فوری به این قتل عام وحشیانه در غزه منحرف کند. وی بار دیگر در شرایطی بر سیاست حمایت بی قید و شرط آمریکا از اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم اسرائیل تاکید کرد که این رفتارها به مهمترین عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه تبدیل شده است.»

‎در بیانیه دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل آمده است: «روز گذشته، آمریکا و رژیم اسرائیل نقض صریح حقوق بین‌الملل، شامل حقوق بشردوستانه و حقوق بشر و تعداد زیادی از قطعنامه‌های سازمان ملل را به طور مشترک جشن گرفتند. این موضوع بار دیگر نشان داد که آمریکا شریک اصلی جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در هفتاد سال گذشته و از جمله خونریزی‌های جاری در غزه بوده و اظهارات امروز نماینده آمریکا نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند.»

‎در پایان این بیانیه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از تمام کشورهای جهان می‌خواهد تا برای توقف فوری قتل تظاهرکنندگان بیگناه فلسطینی به رژیم اسرائیل فشار بیاورند، تظاهرکنندگانی که این حق را دارند که به زندانی بودن در بزرگترین زندان جهان اعتراض کنند.»

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت برای بررسی حوادث غرب آسیا از این شورا خواست آنچه به ادعای وی «خشونت‌های ایران» است را محکوم کند.

نماینده آمریکا گفت که آمریکا با خشونت مخالف است، اما خشونت‌های زیادی در منطقه وجود دارند.

هیلی افزود: «هفته گذشته نیروهای ایرانی با شلیک راکت از سوریه به مواضع اسرائیل در بلندی‌های جولان حمله کردند. این اقدامی تحریک‌آمیز و بی‌پروا است که باید متوقف شود. این نمونه‌ای از خشونت منطقه‌ای است که باید توجه ما را در اینجا، در شورای امنیت به خودش اختصاص بدهد.»

نیکی هیلی گفت: «هفته گذشته نیروهای نیابتی ایران در یمن موشک‌هایی را به سمت عربستان سعودی شلیک کردند. این اولین بار نیست که آنها این کار را انجام می‌دهند. این دو نمونه‌‌هایی از خشونت منطقه‌ای است که باید توجه ما را به خودش اختصاص بدهد.»

وی اضافه کرد: «در روزهای گذشته تروریست‌های حماس با حمایت ایران حملاتی را علیه نیروهای امنیتی و زیرساخت‌های اسرائیلی صورت دادند. این هم خشونتی است که باید توجه ما را به خودش اختصاص بدهد.» 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین