درخواست گرانی ۱۹.۵ درصدی قیمت خودرو

گروه اقتصادی الف،   3970224106 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که قیمت همه اقلام مواد اولیه افزایش یافته، انتظار ثبات قیمت خودرو عادلانه نیست.

درخواست گرانی ۱۹.۵ درصدی قیمت خودرو

محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، اظهار داشت: برای قیمت گذاری هر کالایی سه مولفه مواد اولیه، هزینه دستمزد و هزینه سربار مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی افزود: امسال نیز هزینه دستمزد در شورای عالی کار افزایش داشت و مواد اولیه از جمله فولاد، آلومینیوم، مس، ارز و ... با رشد قیمت مواجه بود که براساس پیش بینی ما مواد اولیه در سال 97 با افزایش 40 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته مواجه شد.

رییس انجمن قطعه سازان ادامه داد: از طرفی هزینه های سربار نیز متناسب با نرخ تورم افزایش 10 درصدی داشته که مجموع این موارد موجب افزایش 30 درصدی قیمت قطعات و 19.5 درصدی قیمت خودرو می شود.

نجفی منش با بیان اینکه نمی توان در شرایطی که همه مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه بوده، انتظار افزایش قیمت خودرو را نداشت، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران، قیمت گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست.

وی ادامه داد: در همه کشورها قیمت گذاری خودرو توسط بازار انجام می شود که در چنین شرایطی برای مصرف کننده نهایی قیمتی کمتر از قیمت های فعلی خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره برخی انتقادها در خصوص تفاوت قیمت خودرو در ایران و سایر کشورها، توضیح داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در کشور خودرو سازی مثل برزیل، خودرو وارداتی تا 200 درصد با افزایش قیمت مواجه است تا به دست مصرف کننده نهایی برسد ، در حالیکه در ایران سعی شده تا به جای واردات خودرو، خودروساز وارد شود که در چنین شرایطی هم کیفیت تولید داخل افزایش می یابد و هم میزان صادرات خودرو در کشور افزایش می یابد و از طرفی مردم نیز حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

دیدگاه کاربران

رضا۳۴۴۴۸۰۱۳:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مملکت عجیبیه حقوق کارمند باید 6 تا 12 درصد افزایش پیدا کنه . اجناس هم هر چقدر دلشون خواست
ناشناس۳۴۴۹۶۷۱۷:۰۹:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
باید بریم تو فاز تحریم خرید خودرو.
بیدل۳۴۴۵۱۶۱۳:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ظاهرا این هزینه های افزایش مواد، دستمزد و سربار فقط درایران است. جناب نجفی منش هزینه های خودروسازان را کم کنید. بهره وری را افزایش دهید، خواهید دید که میتوانید قیمت بسیاری از محصولات خودروسازهای داخلی را کاهش دهید. مگر هیوندایی قیمت خوردو سوناتای هیبرید مدل 2018 خودرا با افزایش آپشنها 500 دلار کم نکرد. در دنیای رقابتی نمیتوان محصولات از رده خارج کارخانجات داخلی را به خاطر وضعیت حمایت نامحدود از این صنعت ورشکسته با قیمت خودروهای مجهز اروپایی، ژاپنی یا آمریکایی فروخت. ای کاش دولت فقط یکسال تعرفه واردات خودرو را برای مصرف کنندگان برمی داشت، آن وقت مشخص میشد که شما و مدیران خودروسازان داخلی چقدر قابلیت دارید؟
آزاده۳۴۵۲۹۱۲۲:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
بهتره آماری از نسبت پرسنل و نیروی کار در صنعت خودرو ارائه بشه تا متوجه بشیم برای تولید یه خودرو اونهم با تکنولوژی قدیمی چقدر هزینه میشه عدم کارایی و سوء مدیریت توی این مملکت بیداد میکنه
ناشناس۳۴۴۵۴۹۱۳:۳۱:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
در همه جای دنیا درهای واردات با تعرفه های 10 درصد باز است و رقابت و کیفیت خودرو ، قیمت رو مشخص میکنه . شما برای ما از نحوه قیمت گذاری در خارج صحبت نکنید . لطفا دلایل و مدارک خودتون در مورد قیمت خودرو در برزیل رو اعلام بفرمایید و در غیر این صورت استعفاء بدین . شما اصلا نمیدونید برزیل کجا هست .
تبریزی۳۴۴۵۸۳۱۳:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
حقوق من معلم رو 6 درصد افزایش بدن که در سال می شه 600 هزار تومان!!! و قیمت خودرو 19.5 درصد؟! تازه با پولی که 5 سال طول کشید قطره قطره جمع کنم یه دنا ثبت نام کردم که واسه شهریور قراره تحویل بگیرم. اینطوری که باید افزایش حقوق چند ده سال آینده ام رو بدم خدمت خودروسازان. اگه اینطوری کنن موقع تحویل می گم پولم رو پس بده ماشینت هم مال خودت.
تبریزی۳۴۴۹۴۸۱۶:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
در توضیح اضافه کنم که قیمت دنای معمولی (که چیزی نیست جز یه خودروی دو ستاره با موتور سمند) با افزایش 19.5 درصدی از 43 به 51 میلیون می رسه در حالیکه همین الان قیمت خودروی جک جی 5 اون هم دنده اتوماتش که یه خودروی 5 ستاره (از نظر ایمنی) و از نظر ظاهری ده برابر به روزتر از دناست رو می شه کم کارکردش (مثلا 25000 کیلومتر) رو به قیمت حدودی 50 میلیون خرید. خودروسازها فکر کنن من اگه می خواستم 50 میلیون خرج کنم جک جی 5 می خریدم (که نظرم روی همون بود) نه لگن ایرانی!!! به محض افزایش قیمت معامله رو فسخ می کنم و یه جک دسته دوم می خرم چون بعیده قیمت خودروهای دسته دوم خیلی سریع افزایش پیدا کنه.
ناشناس۳۴۴۶۰۸۱۳:۵۴:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
روحانی مچکریم !!!
ناشناس۳۴۴۶۲۲۱۴:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کم است به اعتقاد من باید ۷۰ در صد گران شود
ناشناس۳۴۴۷۷۳۱۵:۲۱:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ای بابا !!! فقط 70 درصد !!! خداییش خیلی کمه ، لطفا اگه امکان داره 100 درصد زیادش کنن ، پول تو جیبم داره قلمبه میشه ، باید خرجش کنم ، لطفا گرونتر کنید
بهرام۳۴۴۶۴۵۱۴:۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برای قیمت گذاری هر کالایی سه مولفه مواد اولیه، هزینه دستمزد و هزینه سربار مورد محاسبه قرار می گیرد.دقیقا درست است اگر همین روش بدرستی محاسبه شود قیمت خودروی داخلی خیلی کمتر از قیمت 10 سال پیش است ان مدیر مالی اگر داخل این هزینه ها هزینه های صوری نکند درست میشود
ناشناس۳۴۴۶۹۵۱۴:۳۷:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
مگه رئیس جمهور نگفت تورم تک رقمی است؟؟!!!!!!!!!پ این 40درصد افزایش قیمت مواد اولیه از کجا اومد؟؟؟ احتمالا بر می گرده به دولت احمدی نژاد.
ناشناس۳۴۴۷۳۰۱۴:۵۷:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
با این دیدگاه اگر مثلا سامسونگ ایران بود همون گلکسی اس که معرفی کرده بود(ده سال پیش) الان با هر سال افزایش 20 درصدی شده بود قیمت ضربدر ده بار 1.2 که یک رقم نجومی بودواصلا دیگه نیازی به خلاقیت حس نمی کرد تا برسه به اس9 وازمردم هم معدود کسانی قدرت خریدهمون اس ده سال پیشو داشتن. دقیقا قضیه خودرو در ایران همینه،با چند تا دلیل به ظاهر درست نتیجه گیری غلط می کنند به نوعی سفسطه می کنند و پول های کلان بدون زحمت در می ارن.
ناشناس۳۴۴۷۳۸۱۵:۰۲:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقای نجفی منش شما که سالهاست بر مسند مدیریت چنبره زدی و از طرفی همش دنبال افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه دستمزد هستی ، حقوق کارگرها که بالا نمیره حتما این افزایش ها فقط شامل حقوق شما و امثال شما میشه . اگه این افزایش ها رو کم کنید پس نباید افزایش قیمت سرسام آوری به خودرو ها بخوره . مدیریت کارآمدی نداری برو یکی که بلده بیاد
اسدي۳۴۴۸۲۶۱۵:۴۷:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
سلام، پر واضح است که با سیاست انحصاری و غیر رقابتی که در مورد خودرو اعمال میشه تعیین قیمّت را خودروساز بدون رعایت نظامات استانداردهای جهانی تعیین می کند و چون مردم ما هیچ چاره ای جز ابتیاع خودروهای بی کیفیت داخلی ندارند مجبور به خرید هستند
ناشناس۳۴۴۹۲۲۱۶:۳۷:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اگر قرار بود مثل چین و کره و ژاپن مواد اولیه و انرژی را از بیرون وارد میکردید و خودرو میساختید چی می شد؟؟؟؟؟؟؟ احتمالا الان پراید را ۱۰۰ میلیون تومان فاکتور میکردید
ناشناس۳۴۴۹۶۴۱۷:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
این 19.5 درصد سوای اون دوبار افزایش قیمت 3 ماهه اخیره یا نه؟چون تقریبا تو این 3 ماهه اخیر 15 درصد افزایش داشتیم!!!!
ناشناس۳۴۵۰۳۲۱۷:۵۱:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
ایران خودرو وسایپا به شدت مدیران ناکارامدی داره .هزینه های جانبی خودروسازان بیداد می کنه .نکته جالبتر این که تو بورس هم اوضاع خوبی ندارند .یکی نیست بپرسه چرا با وجود این همه بازار انحصاری وتولید چند سال هست زیان ده هستید.
ناشناس۳۴۵۰۷۷۱۸:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
جناب آقای نجفی ، انجمن خودرو سازان ایران (( با مساعدت های تمام نشدنی و شگفت انگیز حامیان دولتی خود در تمام ۳۹ سال گذشته مانند آقایان نعمت زاده و شریعتمداری و جهانگیری و .......... )) اثبات کرده اند که با قدرتی غیر قابل وصف همیشه تصمیمات اعضای انجمن را در شرایط گوناگون سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و ....... مملکت ،، عملی کرده و خواهند کرد ، پس مثل همیشه راحت باشید و گران و گران و گران تر کنید و حالش را ببرید .
ناشناس۳۴۵۱۸۱۲۰:۱۳:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خیلی پرون پس تا الان که هر هفته افزایشی بود چی بوده کم کشیدن رو قیمت‌ها شما حقتون دوباره کمپین خریدخودروصفرراه بیفته بعدام میرن میگردن ببین کدوم کشوربدترازخودشونه اونارومثال میزنن پیشرفت کشورها و هیچ موقع حرفی ازش نیست
ناشناس۳۴۵۲۸۸۲۲:۱۴:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اگه منطقی باشیم افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو اصلا عجیب نیست.چون قیمت مواد اولیه و سایر پارامترهای تولید در چند ماه اخیر خیلی بیشتر از بیست درصد افزایش یافته
AYDIN۳۴۵۳۴۸۲۳:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۴
خیلی خوشحالم دارم این مملکت گل و بلبلو ترک میکنم تو 35 سالگی حداقل 30 سال اخر عمرمو ی جای بد زندگی کنم
سعید۳۴۵۳۶۰۲۳:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
باز اینا دنبال پر کردن چاله های مزایای چند ده میلیونی خودشون براومدن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین