نقوی حسینی در گفتگو با الف مطرح شد تذکر کمیسیون امنیت ملی به عراقچی چه بود/اروپایی ها بعد از توافق هسته ای حتی یک دلار هم در ایران سرمایه گذاری نکردند

گروه سیاسی الف،   3970224092 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه کشورمان رایزنی های خود با دیگر کشورهای عضو برجام را آغاز کرده و قرار است تضمین های لازم را برای جبران خسارت آمریکا از اروپایی هایی بگیرد، تا تعهدات در برجام اجرایی شود، چرا که در غیر اینصورت ایران تصمیم دیگری اتخاذ خواهد کرد.

تذکر کمیسیون امنیت ملی به عراقچی چه بود/اروپایی ها بعد از توافق هسته ای حتی یک دلار هم در ایران سرمایه گذاری نکردند

به گزارش الف، محمد جواد ظریف وزیر  امورخارجه امروز پس از دیدار با همتایان چینی و روسی و قبل از نشست با نمایندگان اروپا توئیتی را در صفحه خود منتشر کرد.

 ظریف نوشت: « دیدارهای خوب و محتوایی با همتایان خود در پکن و مسکو داشتم و در ادامه، در بروکسل با نماینده عالی اتحادیه اروپا و سه وزیر خارجه اروپایی دیدار خواهم کرد. به زودی مشخص می شود که ۴ بعلاوه ۱ چگونه می توانند منافع ایران را در چارچوب برجام تضمین و این دستاورد منحصربفرد دیپلماسی را حفظ کنند.»

 اما همواره سوال اصلی که در طی این روزها مطرح میشود این است که آیا اروپا به ایران تضمین می دهد و این تضمین چه چیزی می تواند باشد؟

در همین راستا، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی الف، در مورد اینکه اروپایی ها باید تضمین قطعی به ایران بدهند، اظهار داشت: در جلسه ای که با سید عباس عراقچی داشتیم، عنوان کرد که ما سه راه در پیش رو داریم که یکی از این راه حل های مهم این است که از باید ظرفیت داخل برجام یعنی کمیسیون مشترک استفاده کنیم، چراکه در حال حاضر یکی از اعضای کمیسیون مشترک ار برجام خارج شده است لذا باید اعضای کمیسیون مشترک در این مورد اعلام نظر کنیم.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه کشورمان رایزنی های خود با دیگر کشورهای عضو برجام را آغاز کرده و قرار است تضمین های لازم را برای جبران خسارت آمریکا از اروپایی هایی بگیرد،تا تعهدات در برجام اجرایی شود، چرا که در غیر اینصورت ایران تصمیم دیگری اتخاذ خواهد کرد.

نقوی حسینی در مورد تصمیمات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی به آقای عراقچی که به عنوان نماینده در این کمیسیون حاضر شده بود، همواره بر این نکته تاکید کرد که تیم مذاکره کننده باید تضمین های قطعی را از اروپایی ها بگیرد، چراکه این موضوع تصمیم مهم کشور است و حتما باید کمیسیون مشترک با کشورهای اروپایی برگزار شود تا بتوان در مورد آن تصمیم گیری کرد و اروپایی ها باید جبران خسارت کنند، ما باید تضمین هایی را در این خصوص داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: به نظر بنده زمانیکه آمریکایی ها در برجام بودند اروپایی ها باز هم بهانه داشته و به تعهدات خود عمل نکردند، حالا چطور می توان به آنها بدون حضور آمریکا در برجام اعتماد کرد، اروپایی ها همواره ادعا میکنند که در برجام می مانند و تضمین هایی را به ایران می دهند، اما در طی این سال های پس از توافق هسته ای آنها حتی یک دلار هم در ایران سرمایه گذاری نکردند و یک بانک اروپایی هم در ایران فعالیت نکرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما اعتقاد داریم که نمی توان به اروپایی ها اعتماد کرد، آنها آزمایش خود را در برجام پس داده و همواره ثابت کرده اند که شرکای آمریکا بوده و تحت فشار آمریکا قرار دارند اما تیم دیپلماسی کشورمان همواره اعتقاد دارند که می توان با آنها رایزنی و مذاکره کرد و تضمین های لازم را از آنها گرفت و ما منتظر این تضمین ها هستیم اما واقعیتی که وجود دارد این است که در حال حاضر اروپایی ها مطالبه گر شده اند و این نشان دوگانگی رفتار آنها است.

بر اساس این گزارش، به عقیده صاحبنظران باید دید که اروپایی هایی چه تضمین قطعی به ایران میدهند اما نکته ای که وجود دارد این است که باقی ماندن در برجام با تمام مشکلاتی که در پیش خواهد داشت، می تواند اروپایی ها را در وضعیتی قرار دهد تا آن ها مجبور به نوعی مقابله کوچک با آمریکایی ها کنند، البته بازهم این تقابل اندک بیش از آنکه در راستای حمایت از ایران باشد تنها به خاطر منافع اقتصادی خودشان است.

دیدگاه کاربران

سلام دوستان۳۴۴۷۹۷۱۵:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۴
نکته! دولت بی کارنامه میخواهد هر جور شده میخواهند برجام بی خاصیت شده را بعنوان یک یادگاری ولو عبرت گونه و مخرب اقتصاد و حتی بصورت یک اسم خشک و خالی اما بزک کرده تحویل دولت 1400 دهند و پزش را بدهند بجای عذرخواهی و استعفا
ناشناس۳۴۵۱۲۰۱۹:۱۰:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۴
اخه مرد مومن می ری پاچه خواری اروپایی ها را بکنی که چی بچسب به تولید داخل و جونا و اشتغال و ... من واقعا متعجبم، اینها بدون هیچ تضمینی، بتون توی راکتور اراک ریختند و دهها محدودیت را پذیرفتند؟!!!!!!!!!!!!!! کدام عاقل یا سیاست مداری اینکار رو می کنه؟!!!! ما می خواهیم یه خونه قول نامه کنیم توش می نوسیم اگر هر طرف فروشنده یا خریدار بی دلیل منصرف شد باید مثل n تومن جریمه بده اینها چه جور سیاست مداری اند والا؟!!!!!
ناشناس۳۴۴۸۱۷۱۵:۴۳:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
آقا خیلی آسونه تذکر دادن. منم به شما تذکر میدم فعالیت مجلس در سال جاری روز به روز ضعیف تر میشه. فردا نگی نگفتی.
ناشناس۳۴۴۹۸۴۱۷:۲۲:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۴
این تیم هستی زحمت کشید یا نکشید اما متاسفانه در نتیجه نتوانست موفق شود پس عقلا باید مذاکره اروپایی از دولت گرفته بشود در سطح سه قوه و ملی پیگیری شود والا نتیجه همان است که تا الان دیدیم
خدایی۳۴۶۶۸۸۱۶:۴۲:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۵
چطوره اختیار مذاکره رو بدن به آقای رئیسی یا دوباره برگردونن به آقای جلیلی که کشور رو برگردونه به جای قبلی یعنی 6 قطعنامه بین المللی بر علیه ایران و انزوای کشورمون در مقابل اجماع جهانی بر علیه ایران و تصویب برنامه نفت در برابر غذا از سوی سازمان ملل و بازگشت بابک زنجانی ها و گم شدن دکل ها و فروش نفت بوسیله نیروی انتظامی و باقی قضایا؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۴۸۳۵۱۵:۵۰:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پس توتال و رنو و پژو و ولو اینا که فقط ما داریم تو کوچه و خیابون میبینیم چیه ؟
ناشناس۳۴۴۹۴۴۱۶:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
رنو و وولوو که صادرات به ایران هست نه سرمایه گذاری، در اوج دوران تحریم هم به ایران وارد می شدند، در مورد توتال هم که نمیدونم شما کجا زندگی می کنید که توی کوچه تون توتال می بینید؟
ناشناس۳۴۵۷۹۱۰۹:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
در زمان تحریم تولید خودروهای 206 و تندر متوقف شد چون شرکتها همکاری نمی کردند.بعضی از مردم چقدر فراموشکارند.روزها یذلت بار تحریم در سالهای 91 و 92 را از یاد برده اند.
شاهرخ۳۴۴۸۳۹۱۵:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
چرا خودمون رو گول میزنیم.....دولت همین که تونست فروش نفت رو از 700هزار بشکه به 1/5میلیون بشکه برسونه داشت ذوق می کرد اصلا به فکر سرمایه گذاری نبود.....قطعا در برجام هم چنین مطلبی جهت سرمایه گذاری نبود فقط فیلمی بود برای من وشما که ما خوش باشیم.......
farhad۳۴۴۸۶۳۱۶:۰۸:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
کشوری که دلارش تک نرخی شد و یک شبه 30 درصد بدون هیچ منطق و کارشناسی گران شد. انتظار دارید کسی و یا کشوری در این مملکت سرمایه گذاری کنه و رندان از خدا بی خبر هم یک شبه مال و سرمایه اش را هاپولی هاپول کنند
سکوت خیانت است۳۴۴۸۷۵۱۶:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام اروپایی بازی خطرناکیست یعنی دیگر ما انتظاری از آمریکا بعنوان تحریمگر اصلی و رفع تحریم بانکی و... نداشته باشیم او همینطور ما را تحریم جدید کند و اروپا هم فقط تماشا کند و مرگ تدریجی اقتصادکشور ما هم خود تعطیلی هسته ای و علمی را ادامه دهیم برای هیچ نگذارید بیش از این تحقیر شویم تمام کنید این بازی مهلک و تحقیرکننده برجام را
ناشناس۳۴۴۹۱۲۱۶:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
برجام طوری تنظیم شده که ایران به هیچ وجه نمیتونه ازش خارج بشه، واگر خارج بشه فورا جنگ میشه. پس وقتی ایران مجبوره تو برجام بمونه، کاش دولت فخیمه روحانی به خودش بیاد و این قدر به این بچه معلوم و ناقص الخلقه برجام دلخوش نکنه و به حل مشکلات از طریق توجه به توانایی های داخلی توجه کنه، نه اینکه باز دعوای برجامیون و دلواپسان راه بندازه و دوباره این فرصت محدود اعتماد ناگزیر به اروپا از بین بره.؛ چون ایران با اعتماد به آمریکا در برجام تنها تونست 2-3 سال زمان بخره، ولی این فرصت را دولت صرف تعریف و تمجید از برجام و کوبیدن دلواپسان و بردن انتخابات کرد، اعتماد به اروپا هم فرصتی حدودی 1-2 سال به ایران میده. کاش دولت در این فرصت اوضاع کشور را جمع و جور کنه.
ناشناس۳۴۴۹۹۵۱۷:۳۱:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۴
وقتی مقامات بعد از برجام همان سیاست اقتصاد تحریمی را بر کشور و مردم اعمال کردنند و قیمت دلار را مصنوعی بالا نگه داشتند و اجازه ندادند قدرت خرید مردم افزایش یابد واقعی شود معلوم هست هیچ کس چه داخلی و چه خارجی حاضر به سرمایه گذاری در ایران نبود و نیست
ناشناس۳۴۵۰۵۳۱۸:۱۷:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۴
پولهای ایرانیان عوض سرمایه گذاری تبدیل به دلار و سکه شده است ودر جاهای امن !!!!!!نگهداری میشود شما انتظار دارید بیگانه سرمایه گذاری کند؟؟؟؟؟؟؟؟
علی۳۴۵۸۰۶۰۹:۴۴:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
اگر دولت در تصویب و اجرای برجام عجله نمی کرد و خروج هریک از اعضا1+5از برجام بدون دلیل متقن را به منزله نابودی برجام تلقی میکردند که حق بازگشت تحریمها را نداشتند امروز ایران براحتی میتوانست به شورای امنیت سازمان ملل علیه امریکا شکایت کند در صورتی که دولت با کمال وقاحت از منتقدین ناراحت است که چرا نقاط ضعف برجام را به او قبلا گوشزد کردند ولی دولت عمل نکرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. انتقام از پوتین؟

  12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  24. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

  25. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

آخرین عناوین