اختصاصی الف؛ متن کامل طرح 2 فوریتی الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل/ آغاز غنی سازی، تولید آب سنگین و تعلیق همکاریهای داوطلبانه با آژانس

گروه سیاسی الف،   3970222126 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
متن کامل طرح 2 فوریتی الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل/ آغاز غنی سازی، تولید آب سنگین و تعلیق همکاریهای داوطلبانه با آژانس

در صورت تصویب نهایی طرح 2 فوریتی الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل، دولت موظف می شود ضمن آغاز غنی سازی و تولید آب سنگین ، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و سایر همکاریهای داوطلبانه خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش الف، بعداز خروج آمریکا از برجام، نمایندگان مجلس در حاشیه جلسه علنی روز چهار شنبه مجلس، طرح الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل را تهیه کردند.

این طرح که دارای قید 2 فوریت است، دارای یک ماده واحده و سه بند است.

طرح مذکور در همان جلسهروز چهارشنبه به امضای حداقل 30 نماینده مجلس رسیده و احتمال افزایش امضاها هم وجود دارد.

احتمالا این طرح در هفته جاری در صحن مجلس مطرح شود.

خبرنگار الف متن کامل این طرح را بدست آورد که به شرح زیر است؛

طرح 2 فوریتی الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل

ماده واحده؛

با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و در جهت اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، مصوب 21 مهر سال 94 مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 22 مهر همان سال به تائید شورای نگهبان رسید و طی نامه شماره 614/522832 مورخ 23 مهر سال 94 توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ گردیده است، دولت موظف است به ابلاغ این قانون موارد ذیل را مورد اقدام و اجرای فوری –قاطع و کامل قرار دهد.

الف- دولت موظف است در مذاکرات خود با سایر اعضای باقیمانده در 1+5 تضمین های متقن عملی مبنی بر تامین منافع کامل ملی ایران و ملت شریف را تعیین و اخذ و حاصل نماید و گزارش آنرا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.

تبصره؛ مدت تحقق این بند نباید بیش از یک ماه به طول انجامد.

ب- در صورت عدم حصول و اخذ تضمین های فوق در ظرف مدت ذکر شده و یا در صورت بروز هر گونه نقض و بد عهدی و عدم اجرای تضمین ها توسط آنان دولت موظف است در جهت احقاق حقوق ملت ایران، برنامه توسعه سریع فناوری هسته ای ایران را شامل موارد ذیل به مرحله اجرا درآورد:

1-تقویت و توسعه برنامه تحقیق و توسعه در همه ابعاد فناوری صلح آمیز هسته ای اعم از چرخه کامل تولید سوخت، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و سایر عرصه های نیازمندی و رشد و تعالی کشور.

2-لغو کلیه محدودیتهای برجامی با تولید، تست، نصب و فعال سازی انواع سانتریفیوژها از جمله سانتریفیوژهای پیشرفته آی.آر.8 (IR8) در قالب سایتهای غنی سازی فردو و نطنز و در صورت نیاز احداث سایتهای جدید غنی سازی بشکلی که حداکثر ظرف 2 سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد.

3- غنی سازی اورانیوم با هر درصدی که مورد نیاز فناوری های صلح آمیز هسته ای کشور می باشد، مانند سوخت راکتورهای تحقیقاتی، باطریهای هسته ای و پیشرانهای هسته ای که اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد و بیش از آنرا نیاز دارند.

4- دولت موظف است در هر حجمی که نیاز کشور اقتضا دارد، اورانیوم غنی شده را مصرف، انباشت و نگهداری نماید.

5- دولت موظف است به هر میزان و در هر حجمی که نیاز کشور باشد، آب سنگین، تولید و ذخیره سازی نماید.

ج- چنانچه آمریکا قوانین داخلی خود را در زمینه تحریم ایران به کشورهای دیگر تسری بخشد و در روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها دخالت دهد، به هر شکلی که روابط اقتصادی مذکور تاثیر منفی و اخلال ایجاد نماید، دولت موظف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و سایر همکاریهای داوطلبانه خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی به حالت تعلیق درآورد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۲۳۴۱۳:۱۷:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۲
از این طرح های ۲۰ دقیقه ایست
ناشناس۳۴۱۵۱۳۱۵:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۲
شدآنچه نبایدمیشد. این طرح بیشترشبیه مرثیه خوانیست. مستمعین دولتی هشدارها و فریادهای ملت را نشنیدند ، این طرح که جای خود!!!
ناشناس۳۴۱۸۸۶۱۹:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۲
آقا همین طرح 20 دقیقه ای را الان اجرا کنید.
ناشناس۳۴۱۲۳۹۱۳:۱۹:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۲
بهترین حرکت یک مشت محکم به دهن امریکا و غرب و اسرائیل
ناشناس۳۴۱۳۲۰۱۳:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۲
حالا که تو راکتور آب سنگین چند هزار میلیارد تومنی بتن ریختیم!....
ناشناس۳۴۱۳۷۴۱۴:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۲
این طرح نه تصویب می شود و نه اجرا نی شود. یک بازی است.
ناشناس۳۴۱۵۰۹۱۵:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۲
برجام که اثری نداشت و دستاوردی نداشت دوستان چرا نگران شدن؟ یه توافق بی اثری رو زده زیرش چرا ناراحتی؟ بعد تحریمها که کاغذ پاره بود چه اهمیتی داره؟
ناشناس۳۴۱۲۴۴۱۳:۲۱:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۲
یکی از آفت ها در هر کاری، عجله و فوریت است. فراموش نکنیم که مجلس برجام را در عرض 20 دقیقه تصویب کرد. حالا می خواهد با عجله و فوریت آن را از طرف ایران منسوخ کند!
ناشناس۳۴۱۳۳۲۱۳:۵۲:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۲
من نیز امیدوارم مملکت دچار هیجانات لحظه ای عده ای صلاحیت دار منتخب، که اولین حرکت بین المللی ایشان آتش بازی بود نشود! در قدم اول از شورای امنیت ملی انتظار می رود اگر برای تلگرام وقت دارد، برای بررسی نیاز به یک مواجه همه جانبه جهانی وقت بگذارد! در مرحله دوم از شورای نگهبان انتظار می رود در تعیین صلاحیت ها در نظر بگیرد که شان مملکت چیست یا دست کم اعلام کند از نظر ایشان مملکت چه شانی دارد! در مرحله سوم انتظار از مردم است که هرچند می دانم دستشان بسته است و کمترین تقصیر متوجه ایشان است ولی بین صلاحیت دار ها نیز تلاش کنند متین و موقر و موقوف انتخاب کنند!
ناشناس۳۴۱۲۴۵۱۳:۲۱:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۲
برجام شیشه عمر دولت است. از ان دل نخواهند کند.. همه هم کنار روند ، تنها برجام را ادامه می دهند..
ناشناس۳۴۱۲۵۲۱۳:۲۵:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۲
با باید از برجام خارج شویم ، اما نباید باز گشت هسته ای داشته باشیم ، چون دیگر نمی صرفه... ولی باید در سایر حوزه ها مثل توان دفاعی و نفوذ منطقه ای با شتاب تر پیش برویم تا بفهمند خروج شان از برجام ، هزینه دارد.
ناشناس۳۴۱۲۵۹۱۳:۲۹:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۲
خب این طرح عمل فاتحه ی برجام خونده است
افقهی۳۴۱۴۱۵۱۴:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۲
مگه هنوز فکر میکنی برجام زنده ست؟ نمیخوای از خواب بیدار شی؟
مهدیار۳۴۱۷۱۴۱۷:۲۰:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲۲
اینطور نیست. بلکه گفته اگه برجام مرد اینطوری فاتحه بخونید! البته از نظر من طرح بی خاصیتی است. طرح هایی مثل خروج حقوقی از NPT و در عین حال رعایت مفاد آن به صورت عملی (که بهانه دست دشمن ندهیم و در عین حال چماقمان بالا باشد که هر وقت خواستیم هم داوطلبانه اجرا نمی‌کنیم) شاید بهتر باشد
ناشناس۳۴۱۲۶۰۱۳:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۲
احسنت
ناشناس۳۴۱۲۸۳۱۳:۳۷:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۲
در جهت احقاق حقوق ملت ایران...!!!!!!!!! مردم ایران خیلی حقوق دیگه هم دارند که احقاق نمیشه. برای اونها طرح دوفوریتی نمیدین؟
ناشناس۳۴۱۵۴۸۱۵:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۲
هم هست وهم داده شده ولی دولت اجرا نمیکنه
ضعیفه۳۴۱۲۹۵۱۳:۴۱:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۲
ضعیف ظاهر شدند
هوشیار۳۴۱۲۹۶۱۳:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۲
در این روزها خیلی به عبارت های " مردم تحت فشارن " و از این دست دقت کنید آنچه که به نظر میرسد عده ای قصد دارند با استفاده از این هجمه ها یک برجام دیگه به خورد کشور بدهند
ناشناس۳۴۱۳۶۰۱۴:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۲۲
این وسط تکلیف نظر مردم چه می شود؟
هوشیار۳۴۱۴۵۸۱۴:۵۲:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۲
شما نظرت رو تو انتخابات دادی
ناشناس۳۴۱۳۶۵۱۴:۰۸:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۲
بازی سیاسی برای رفتن ظریف به اروپا برای گفتگو همین و بس
ناشناس۳۴۱۴۱۳۱۴:۳۰:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۲
این بیشتر یه ژست سیاسی هست ولی در عالم واقعیت مدتها طول میکشه تا ایران به جایگاه قبلیش در غنی سازی برسه
ابو۳۴۱۴۴۸۱۴:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۲
آنموقع که مجلس دولت را باید ملزم میکرد قبل از تصویب بیست دقیقه ای برجام بود که متاسفانه خیلی گذشته است .
ناشناس۳۴۱۴۹۶۱۵:۱۸:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۲
واقعا بعضی کامنتها با حاله.مشکل شما که با مذاکرات و برجام مخالفی چیه??راه حلت چیه?! دوست داری کل دنیا با ایران دشمن باشه و گرسنه بمونی??خب راه حل ارایه بده و در غیر این صورت بزار دولت کارشو کنه
امیر۳۴۱۷۱۸۱۷:۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۲۲
الان باید راه حل رو از مخالف بپرسی یا 5 سال قبل ؟؟؟ برای پرسیدن راه حل دیر نیست ؟
حسام۳۴۱۴۹۷۱۵:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۲
این یعنی عقب نشینی مجلس دولت موظف است قانون اقدام متقابل رو اجرا کنه نه اینکه دوباره یه طرح بدون که قانون قبلی اجرا بشه و در این طرح بد باز نوشته شده ادامه با اروپا چرا میخواهید ملت رو ذلیل کنید
ناشناس۳۴۱۵۰۶۱۵:۲۲:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۲
ترامپ یکی مثل احمدی نژاد می خواهد.........................
ناشناس۳۴۱۶۳۵۱۶:۴۱:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۲
ترامپ یکی مثل احمدی نژاد هست! فکر می کند همه چیز به دستور او بند است و همه گوش به امر! فکر می کند با تزریق پول همه چیز حل است! فکر می کند اگر بلند و درشت بگوید همه محسور قدرتش می شوند! اصلا الان بحث ایران نیست، مسئله رفتار اهانت آمیز ترامپ با سبقه کشور خودش، اروپا و سازمان ملل است! الان نیز برای خودش جشن گرفته! مانند روزی که احمدی نژاد تحریم را کاغذ پاره خواند! زمان نشان خواهد داد اروپا نه در دفاع از ایران بلکه در دفاع از حرمت خودش چه خواهد کرد!
ناشناس۳۴۱۵۳۴۱۵:۴۱:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۲
فکر نمیکنم این طرح تو مجلس رای بیاره . این مجلسی که من میبینم جرات چنین کاری رو نداره از امریکا میترسن . حتی اگر رای هم بیاره حسن اقا برجام رو ول نخواهد کرد با کلید تدبیر و امید همه مشکلات کشور حل خواهد شد من حاضرم با قدرت و بخوبی تمام تحریمها را بردارم. رونق اقتصادی ایجاد خواهم کرد
محمد۳۴۱۵۳۸۱۵:۴۴:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۲
همه در حال نظر دادن برای خروج از برجام هستند ولی هیچ کس راه منطقی که به نفع ملت ایران باشد را نمی دهد. خب از برجام خارج شدیم و غنی سازی را هم انجام دادیم . بازرسان بین المللی را هم بیرون کردیم خب آنوقت چه کدام یک از این کارها برای ملت نون می شود. با کدام یک اقتصاد از هم پاشیده و تورم بالا از بین می رود. هنوز هیچ چیز نشده دلار حدود 7 هزار تومانه. بهتره نمایندگان محترم مجلس به جای آتش زدن پرچم آمریکا که کار عبث و بیهوده است پیشنهاد و راه کار اجرایی بدهید. لطفا شعار ندهید عمل کنید
ناشناس۳۴۱۶۷۶۱۷:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۲
به نظر باید اول حکم تعلیغ رو بدهند بعد منتظر جواب اروپا باشند
ابو۳۴۱۹۰۱۱۹:۳۹:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۲
آنموقع که مجلس دولت را باید ملزم میکرد قبل از تصویب بیست دقیقه ای برجام بود که متاسفانه خیلی گذشته است .
ناشناس۳۴۱۹۲۹۲۰:۰۴:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۲
این همه حقوق ملت زیر پا گذاشته شده چرا برای اونا طرح دو فوریتی نمی زنید؟؟ این کارها رو که میبینم مطمعن تر میشم که فقط سیاسی کاری است و به اسم ملت تمام میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین