زنان به دنبال فریبا شدن هستند چون مردان فریباخواه شده‌اند

گروه اجتماعی الف،   3970221053 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس خانواده گفت: زنان جامعه ما به سمت فریبا شدن متمایل شده‌اند چون مردان این‌گونه زنان را می‌پسندند، ما باید در آسیب‌های بخش زنان، گاهی نوک پیکان را به سمت مردان بگیریم.

زنان به دنبال فریبا شدن هستند چون مردان فریباخواه شده‌اند

طاهره همیز کارشناس خانواده و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ما هنوز به زنان جامعه خود اهمیت نقش مادری را آموزش نداده‌ایم، اظهار داشت: زنان جامعه ما به سمت فریبا شدن متمایل شده‌اند چون مردان این‌گونه زنان را می‌پسندند، ما باید در آسیب‌های بخش زنان نوک پیکان را در برخی موارد به سمت مردان ببریم و به مردان هم آموزش دهیم که زن را در نقش مادری ارزشمند بدانند در حالی که این کار را نکرده‌ایم.

وی افزود: اگر یک زن به نقش مادری خود واقف باشدو آن را ارزرشمند بداند هر نوع تلاشی برای انجام بهتر نقش مادری خود انجام می‌دهد؛ کاری که خروجی آن می‌تواند بسیار مهم‌تر و بزرگتر از اشتغال آنها باشد.

همیز اضافه کرد: مخدری در جامعه ما تزریق شده که نتیجه آن این شده است که زنان وظایف اصلی خود را فدای وظایف فرعی خود کرده‌اند در حالی که این وظایف فرعی با جسم و روح آنها سازگار نیست و به تدریج آنها را افسرده و پژمرده می‌کند.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه در فقه اسلام زن وظیفه‌ای برای درآمد ندارد، گفت، ما نقش‌ها را جابجا کرده‌ایم و بعد به دنبال این هستیم که تحلیل کنیم اشتغال بانوان آری یا خیر. در اینکه جامعه به زنان متخصص نیازمند است هیچ شکی نیست اما زن برای تامین معاش مسئولیتی ندارد و این درخواست ظلمی براوست چون زن تکلیف مهمی چون تولید نسل و تربیت فرزند دارد که روح او هم خواستار این کار است و با درخواست تلاش برای معاش، زن را از خواسته روحی واقعی خود دور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار در رسانه‌‌های تصویری زنانی بی‌سواد و کم‌بهره از موقعیت اجتماعی نشان داده می‌شوند، تصریح کرد: ارزش متعالی مادری باید از نوجوانی به دختران آموزش داده شود؛ شخصاً 15 سال است که به دختران نوجوان ظرایف مادری، همسری و خانه‌داری را آموزش می‌دهم، کمترین مزیتی که در این دختران مشاهده شده است این است که به پسرانی که برای سوءاستفاده و دوستی به سراغ آنها می‌آیند، اهمیتی نمی‌دهند.

همیز خاطر نشان کرد: در مدرسه‌ای که برخی آسیب‌های اجتماعی در آن فراوان بود همسرداری را تدریس می‌کردم چند جلسه نگذشته بود که یکی از دختران با چشم گریان پیش من آمد و گفت من به این نتیجه رسیده‌ام که پسرانی که با آنها دوست بودم هیچ‌کدام به درد همسر بودن برای من و پدر بودن برای فرزند من نمی‌خورند به همین خاطر با همه آنها قطع رابطه کردم اما یکی از آنها مرا تهدید کرده است که کمکش کردم و آن تهدید بی‌اثر شد. باید قبول کرد که دانش‌آموزان دختر ما به اندازه کافی آموزش مادری و همسری نمی‌بینند، خواستگارهای آنها توسط خانواده رد می‌شود و نیاز روحی و جسمی آنها را به سمت دوستی‌ها و گاه شکست روحی می‌برد که نهایتاً برخی از آنها نمی‌توانند با این تجربیات، زندگی موفقی تشکیل دهند.

این کارشناس خانواده ادامه داد: اگر آموزش به موقع مهارت‌های مادری به دختران داده شود روح آنها برای مادر شدن آماده‌تر است و بیشتر به این کار متمایل خواهند بود حتی مشاهده شده است که آموزش برخی نکات خانه‌داری در افزایش اعتماد به نفس دختران هم موثر بوده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۵۵۷۱۰:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
وقتی تحصیلات و تجربه و توان کاری زن در جامعه یا بحساب نیاید زن دیگر انسان نیست یک ابزار شهوت یا ماشین جوجه کشی و خدمتکار و اشپز و...است
ناشناس۳۴۰۲۷۶۲۲:۴۳:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۱
اتفاقاً متاسفانه زنها از چشم مردها افتاده اند. و این خیلی ...
ناشناس۳۴۰۳۴۳۲۳:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۱
یعنی شما مادری رو برابر جوجه کشی می دونید؟ یعنی تربیت و پرورش یک انسان هیچ تخصصی نیاز نداره؟ اگر زن نیروی کار ارزان و ابزاری برای تبلیغ و فروش کالا و خدمات و در دسترس همگان باشه دیگه به همه کمالات ممکن رسیده؟
amir۳۳۹۵۸۳۱۱:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۱
مردان فریبا خواه بودند همیشه.
ناشناس۳۳۹۶۰۷۱۱:۲۸:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۱
احسنت
ناشناس۳۳۹۶۰۹۱۱:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۱
زنان در نقش مادری ارزشمندند؟ پس دخترانی که به هر دلیل خواستگار نداشتند و هرگز شانس ازدواج رو بدست نیوردن چی؟ اونا بی ارزشن؟
ناشناس۳۳۹۶۶۲۱۲:۳۰:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۱
چیزی که شما گفتید مشکل داره. این خانم گفتن خانم ها در جایگاه مادری ارزشمندند. چیزی از اینکه خانم اگر مادر نباشه بی ارزشه نگفته. یک چیزی مثل همین برای آقایون هم هست. مرد در جایگاه پدر ارزشمنده. در ثانی کسی که به فکر تشکیل خانواده هست و همتش رو هم داره فقط تا به الآن فرصتی براش پیش نیومده با کسی که به هیچ وجه خانواده نمی خواد و میل و رغبتی به تشکیل خانواده نداره،چه مرد و چه زن، و به فرصت هایی که پیش میاد هم اهمیتی نمی ده فرق داره. اون مواردی که شما ذکر کردین جزو گروه اولن.
ناشناس۳۳۹۸۸۷۱۵:۲۹:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۱
در جامعه باید چند همسری باشه آنوقت آن دخترهایی که شما می گید فرصت ازدواج بیشتری خواهند داشت
ناشناس۳۴۰۱۹۸۲۰:۵۲:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
لطفا کسانی که مخالف اند دلیل مخالفت رو بگن الف جان زودتر کامنت ها رو غربال کن
ناشناس۳۴۰۲۲۶۲۱:۲۶:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۱
به همین خیال باش که ..
ناشناس۳۳۹۶۱۴۱۱:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۱
بله وقتی باید موقع ازدواج دو هزار سکه مهر کنی معلومه که دنبال زن فریبا هم میری، یا وقتی ازدواج مجدد رو ممنوع می کنید و مرد فقط یک انتخاب داره معلومه دنبال بهترین و فریباترین زن میره.
حسن۳۳۹۶۷۲۱۲:۳۷:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۱
احسنت
ناشناس۳۳۹۹۰۹۱۵:۵۰:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۱
مایلید چند تا بگیرید تا تو قانون براتون لحاظ کنن آقای مثلا محترم شهوت پرست؟
ناشناس۳۴۰۰۶۶۱۸:۰۳:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۱
مگه نمیگین زن وظیفه‌ای برای تامین زندگی نداره و مهمترین کارکردش مادریه؟ مگه یک زن در طول سال چند تا بچه میتونه بیاره؟ با این استدلال هرکی توانایی دادن هزینه‌های خودش و زنهاشو داره هرچی بیشتر زن بگیره بهتر، به کسی چه؟ من اصلا نمیتونم رابطه بین تحلیل این خانوم و تک همسری مردان رو بفهمم. اتفاقا چند همسریشون بیشتر با این کارکرد سازگاره.
ناشناس۳۴۰۰۷۰۱۸:۱۱:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۱
لطفا اهانت نکنید اما فواید چندهمسری ۱_وقتی زنی میان سال شوهرش می میره فرصت ازدواج مجدد خواهد داشت ۲_اگر مردی دیگه به زنش رغبت نداشته باشه و سراغ زنی دیگه بره حداقل زن اول می تونه سر خونه زندگی اش باشه و کنار بچه هاش ۳_دخترانی که به هر دلیل خواستگار مجرد ندارن می تونن با ازدواج با یک مرد متاهل زیر سایه بان همسر قرار بگیرن و صاحب زندگی خواهند بود ۴_دخترانی که خواستگار مجرد ندارن با ازدواج با همسر دوم صاحب بچه می شه و این بچه در پیری مایه آرامش زن خواهد بود و زن وقتی سنش بالا رفت احساس تنهایی و افسردگی نمی کنه با تشکر از سایت الف که پخش می کنید خداوند به شما جزای خیر بدهد که مختصری از درددل مردم رو انعکاس می دهید
ناشناس۳۴۰۱۷۱۲۰:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
شهوت پرستی نیست یک حقه که باید قانون اگر اسلامیه کمک کنه نه مانع باشه
آریابان۳۳۹۹۷۹۱۶:۲۶:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۱
این نگرش سنتی که "زن وظیفه‌ای برای درآمد ندارد" و "زن برای تامین معاش مسئولیتی ندارد" مربوط به دوره هائی بود که عملا زن فقط خانه داری و بچه داری میکرد ، حتی بدون اجازه شوهر حق نداشت از خونه بیرون بره و .... نه الآن که زن رهبری و مدیریت تمام و کمال "خونه من" ، "فرزند من" ، "ماشین من " و ....، را عهده دار شده و در عین حال از هزینه سنگین سزارین (بجای وضع حمل طبیعی) گرفته تا شیر خشک (بجای شیر مادر) و پوشک بچه (که رایج بود در آن دورانها) و .... را به مخارج امروزی خونه افزوده و البته در بعضی موارد هم حقوقش حتی از درآمد ماهیانه شوهر بینوایش بیشتر است !!!!! و .....؛
ناشناس۳۴۰۰۰۰۱۶:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
اگر یک مرد جوان هستی آیا این امکان انتخاب مجدد رو حق پدرت هم می دونی یا نه؟ یا اگر یک مرد بزرگسال هستی آیا این امکان انتخاب مجدد رو حق شوهر دخترت هم می دونی یا نه؟
ناشناس۳۴۰۰۸۰۱۸:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۱
دختر و خواهر هم ندارم اما اگر داشتم حق شوهر دختر و شوهر خواهرم می دانستم که بیشتر از یک همسر داشته باشن به شرط رعایت حقوق برابر برای همسران
ناشناس۳۴۰۱۱۵۱۹:۰۸:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۱
آفرین.زدی تو خال
ناشناس۳۴۰۲۸۷۲۲:۴۷:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲۱
بله می دانم، چون جوامع را به سمت صحت و اعتدال و سلامتی می برد.
ناشناس۳۳۹۶۴۸۱۲:۱۷:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
زنان عاقل براشون فریباشدن برای اقایون هیچ مهم نیست بدنبال استقلال علم و زندگی خودشون هستن
ناشناس۳۳۹۷۰۹۱۳:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
قسمت اول جمله شما درست بود اما قسمت دوم نشان دهنده افکار افراطی فمینیستی شما دارد که به راهی جز بدبخت کردن کانون خانواده ختم نمی شود
ناشناس۳۳۹۹۸۱۱۶:۲۷:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۱
زن چه مجرد چه متاهل باید استقلال علم و زندگی خودشو داشته باشه هیچ ربطی هم به فمنیستی و این حرفا نداره با داشتن این خصوصیات حتی میتونه خانواده بهتری و سالمتری داشته باشه
ناشناس۳۴۰۱۵۵۲۰:۰۴:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۱
زنان عاقل هم به علم اهمیت میدهند و هم به فریبا بودن ..!
ناشناس۳۳۹۶۴۹۱۲:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۱
وقتی نمایندگان مجلس دنبال دختر خوشگلا هستن دیگه چه توقعی ؟
ناشناس۳۳۹۷۶۷۱۳:۴۸:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۱
چه پاسخ لطیفی
ناشناس۳۳۹۶۵۵۱۲:۲۶:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۱
زن به خودی خود بعنوان انسان ارزشمند و دارای حقوق برابر با مرد است. نقش همسری و مادری زیرمجموعه انسانیت زن است نه فرا و مافوق آن
ناشناس۳۳۹۶۷۷۱۲:۴۲:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۱
خودت بشین تو خونه بعد برای دیگران نسخه بپیچ.
ناشناس۳۴۰۱۹۳۲۰:۴۵:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
واقعا .همه زنانی که سایر زنان را به خانه نشینی دعوت می کنند، خودشان موقعیت های اجتماعی بالایی دارند مرگ خوبه اما برای همسایه.ی سوال ای خانم حاضر کارش رو کنار بزاره یا دخترش رو 15 سالگی شوهر بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۹۷۰۸۱۳:۰۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۱
من مرد هستم و اصلا هم دنبال دختر فریبا نیستم! زیبایی به سادگی است!!! آنها که دنبال فریبا می گردند برای دوستی و رفع نیاز جنسی است پس زن ها واکنش نشان ندهند!
ناشناس۳۳۹۸۳۳۱۴:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۱
زن قبل از مادر شدن ,در درجه اول انسان است وخلیفه خدا روی زمین ,ودارای همه ی حقوق انسانی ,مادری یکی از نقشهای انتخابی زنان است نه وظیفه ی ابدی .
ناشناس۳۴۰۱۲۹۱۹:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۱
زن انسان است اما وسم خلیفه خدا بر روی زمین نه برای زن ونه مرد صحیح نیست
ناشناس۳۴۰۱۷۹۲۰:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۱
آفرین
ناشناس۳۳۹۸۳۹۱۴:۳۵:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۱
به ظر من زنان دوست دارند زیبا باشند در قابت با زنان دیگر نه برای توجه مردان اگر به مجالس خانمهای چادری بروید که همه خانم هستند می بینید که برای ان مجلس زنانه همه چقدر ارایش کرده اند وهمهچه جواهراتی به خود بسته اند وهیچ مردی نیست اینکه هر کاری که زنان می کنند فکر کنید برای جلب توجه مردان است فکری نادرست است وکوچک شمردن زنان زنان را پر حرف جلوه داده اید زنان رزا شکمو جلوه دادها ید زنانئ را توطئه گر جلوه دادها ید در صورتی که در همه اینها تعداد مردان از زنان بیشتر است
ناشناس۳۴۰۰۲۲۱۷:۰۹:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۱
احسنتتتتت
ناشناس۳۴۰۲۹۱۲۲:۵۲:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۱
در چنین مجالسی خانمها دنبال فخر فروشی هستند.
ناشناس۳۳۹۸۸۰۱۵:۲۱:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲۱
چقدر مردا بدن
ناشناس۳۳۹۸۹۶۱۵:۴۱:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۱
بعد میگن زن بگیر وقتی یه دختر دبیرستانی که توی این گزارش اومده با چند نفر دوسته چطور میشه اعتماد کرد
ناشناس۳۴۰۰۷۴۱۸:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۲۱
شما زن نگیر.
ناشناس۳۴۰۲۵۸۲۲:۱۱:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۱
نسبت به زنان مردم عفیف باشید تانسبت به زنان شما عفیف باشند.این حدیث رو به واقع لمسش کردم. شما هم اگر به این حدیث عمل کنید اطمینان داشته باشید زن خوبی نصیبتون میشه.
ناشناس۳۳۹۹۸۲۱۶:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۱
وضع ظاهری زنان در جامعه برای کسی که کمی عمیق نگاه کنه بیشتر به سادیسم، جنون و حتی خود آزاری شبیهه. با توجه به اینکه پوشش و آرایش زنان متاهل به صورت واضحی نسبت به دختران جوان، زننده تر هست، به نظر میاد این حرف که این نوع پوشش و آرایش برای انتخاب شدن است رو زیر سوال میبره. کار کردن خانم ها در محیط هایی که اصلا مناسب حضور خانم ها نیست (به لحاظ فیزیکی، روحی و حتی اخلاقی) رو چطور باید توجیه کرد، آیا این هم ارزش و بها دادن به زن است؟ شاید بعضی ها این حضور رو ناشی از اجبار و نیاز بدونن، اما باید توجه کرد با حضور خانم ها در این مشاغل بخشی از فرصت های شغلی برای پسران جوان جویای کار از بین میره و این هم زمینه به تاخیر افتادن ازدواج اون ها و در نتیجه به ضرر دختران جوان هم هست.
ناشناس۳۴۰۲۶۳۲۲:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۱
من یه زن هستم .زنها با آرایش(آرایش غلیظ) دنبال جلب توجه(چه از طرف زن ویا مرد) هستند البته تا یه چند سالی اینطور هست بعدش به صورت عادت درمیاد بدون اینکه فکر کنن چرا دارن اینکارو میکنند بعدش به صورت رودربایستی درمیاد،یعنی دیگه نمیتونه با قیافه ساده با دوست وفامیل همکار روبرو بشه . بعدش دیگه میشه بیماری
ناشناس۳۴۰۰۶۲۱۷:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۲۱
نهایت این که زن مستقل و... باشه، میشه منجلاب پر از فساد غرب
ناشناس۳۴۰۰۷۷۱۸:۱۷:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۱
فعلا که با بیکاری و فقدان مسکن و نسل سومی های با ویژگی خاص اخلاقی مردان از ازدواج فریبا و غیر فریبا شانه خالی میکنند و ۱۱ میلیون نفر جوان به سمت تجرد مطلق میروند
ناشناس۳۴۰۰۷۸۱۸:۱۹:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۱
سر کار خانم فارغ التحصیل فقه و حقوق هستند بهتر نیست در حوزه تخصصشون صحبت کنن؟
ناشناس۳۴۰۰۹۲۱۸:۳۹:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۱
این دختر دبیرستانی به این نتیجه رسیده که هیچ کدام از دوست پسراش بدرد ازدواج نمیخورند بعد نوک انتقاد به سمت مردهاست؟؟ والا من موندم ....!!!!
ناشناس۳۴۰۳۰۷۲۳:۰۸:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۱
خودشان شاغل هستندولی برای زنان دیگرنسخه خانداری ویچه داری می پیچنداول ازخودتان شروع کنید.
علیرضا۳۴۰۳۳۸۲۳:۳۷:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲۱
من به شخصه دنبال خانمی مگردم که ویژگی های اجتماعی مثبتی داشته باشه. فریبا بودن همه انتخاب من نیست. بنظرم اخلاق و رفتار دخترا پسرا رو بیشتر میتونه مجذوب خودش کنه تا چهرشون. برای من یکی حداقل اینطوریه
ناشناس۳۴۰۳۴۶۲۳:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۱
وقتی آدمی حرکتی ندارد مجبور است با تنوع طلبی خود را مشغول کند و خودش را به شکلهای مختلف زندگی فریب دهد تا خیال کند حرکتی دارد. کتاب حرکت مرحوم علی صفایی حائری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین