عربستان و امارات دنبال سوء استفاده هستند/ ذهینتAFC را بد می‌کنند

گروه ورزشی الف،   3970221018

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اتفاقاتی که در ورزشگاه فولادشهر رخ داد گفت: متاسفانه برخی تماشاگران طوری رفتار کردند که کشورهایی مثل عربستان و امارات می‌خواهند.

 

ایمان عالمی در گفتگو با مهر در خصوص شکست استقلال برابر ذوب‌آهن اصفهان از مرحله حذفی لیگ قهرمانان گفت: نیمه اول تا زمانی که امید ابراهیمی شرایط خوبی داشت، استقلال رو به جلو حرکت می‌کرد و چندین موقعیت مُسلّم را هم از دست داد که شاید مهمترین آن توپی بود که شجاعیان به تیر دروازه ذوب‌آهن زد، اما متاسفانه با مصدومیت شجاعیان و ابراهیمی ناگهان استقلال افت محسوسی پیدا کرد و نتوانست بازی همیشگی خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: امید ابراهیمی به دلیل مصدومیت، توانش را از دست داده بود و شاید بتوان گفت که استقلال ۱۰ نفره بازی می‌کرد، اما من از شفر تعجب می‌کنم که چرا او را تعویض نکرد، حتی یک صحنه هم که تلویزیون نشان داد رحمتی خواستار تعویض ابراهیمی بود و این بازیکن به دلیل مصدومیتش، شرایط بازی کردن را نداشت.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: نمی‌دانم چرا شفر اصرار داشت تا ابراهیمی تا پایان بازی در زمین باقی بماند؛ امید بازیکن بزرگی است، نقش اساسی در زمین و موفقیت‌های استقلال دارد، ولی وقتی دچار مصدومیت شده، باید هر چه زودتر او را تعویض کرد تا مصدومیت او تشدید نشود.

عالمی تصریح کرد: استقلال موقعیت‌های زیادی را از دست داد، البته هم رحمتی و هم مظاهری دو دروازه‌بان استقلال و ذوب‌آهن عملکرد قابل قبولی داشتند و بارها مهاجمان را در گلزنی ناکام گذاشتند.

وی در خصوص اشتباه روزبه چشمی و پنالتی که در ثانیه‌های پایانی برای ذوب‌آهن گرفته شده و باعث شکست استقلال در بازی رفت شد، گفت: اعتقاد دارم او اشتباه خاصی انجام نداده و به این نیت به هوا برنخواست که با دست توپ را بزند؛ با توجه به اینکه با یکی از بازیکنان روی هوا درگیر بود، نتوانست خود را کنترل کند، توپ به دستش خورد و این دلیل بر اشتباه این بازیکن نبوده است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ذوب‌آهن را در این دیدار چطور دیدید؟ اظهار داشت: از ابتدای بازی‌ها، ذوبی‌ها خشن و پربرخورد بازی کردند و تا پایان ۹۰ دقیقه، دو، سه بازیکن استقلال مثل شجاعیان و امید ابراهیمی دچار مصدومیت شدند. البته نمی‌خواهیم دوندگی و بازی خوب ذوبی‌ها را زیر سوال ببریم؛ آنها تلاش کردند تمامی بازیکنان استقلال را کنترل کنند و اجازه خودنمایی به آنها ندهند. با شناختی که امیر قلعه‌نویی از استقلال داشت و می‌دانست که آبی‌پوشان در مالکیت توپ در بازی‌های گذشته همیشه موفق بوده‌اند، از بازیکنانش خواست با دوندگی بالا، این فاکتور مثبت را از استقلال گرفته و اجازه ندهد آنها به راحتی پاسکاری کنند.

عالمی گفت: ما دیدیم که قلعه‌نویی در دقایق ابتدایی بازی، تعویض طلایی انجام داد و توانست کنترل بازی را در دست بگیرد و کار را برای استقلال سخت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بازی برگشت، استقلال می‌تواند شکست را جبران کرده و صعود کند؟ گفت: آبی‌پوشان این توانایی را دارند که در بازی برگشت با حمایت هوادارانشان به پیروزی دست پیدا کنند، مطمئناً هواداران استقلال سه‌شنبه هفته آینده شرایط ورزشگاه را برای ذوبی‌ها سخت خواهند کرد و با حمایت بی‌دریغ از تیمشان، عامل پیروزی استقلال خواهند بود؛ البته قلعه‌نویی و یارانش هم دست و پا بسته نخواهند بود و مطمئناً با بازی تدافعی که انجام می‌دهند، به دنبال حفظ نتیجه و صعود به دور بعد هستند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص اتفاقات ناخوشایندی که در این دیدار توسط برخی تماشاگران رخ داد، اظهار داشت: سال‌هاست که فوتبال ما از این مسئله رنج می‌برد، سال گذشته تا حدودی این مشکل کنترل شد، اما هر چه بازی‌ها به مراحل حساس‌تر می‌رسد، این اتفاقات زجرآور نمود بیشتری پیدا می‌کند. اعتقاد دارم برخی‌ها که دست به چنین کاری می‌زنند، با هماهنگی قبلی این کار را انجام می‌دهند و عمداً با پرتاب ترقه، نارنجک و بطری‌های آب باعث می‌شوند تا نظر AFC نسبت به فوتبال ایران بد شود. البته کشورهایی هم مثل عربستان و امارات از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و به AFC فشار می‌آورند تا فوتبال ایران دچار محرومیت شود.

وی افزود: البته تعجب می‌کنم که اگر ماموران زحمتکش انتظامی در مقابل درب‌های ورودی، هواداران را پاکسازی و اجازه ورود اشیای محترقه به داخل ورزشگاه را نمی‌دهند، پس این تماشاگران چطور مواد محترقه را با خود به ورزشگاه می‌آورند؟

عالمی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئناً ناظر AFC این دیدار گزارش کاملی از این اتفاق بد ارائه خواهد کرد و باید تنها امیدوار بود که تماشاگران ما به این به اصطلاح تماشاگران اجازه ندهند دست به چنین کاری زده و با اعتبار فوتبال ایران بازی کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین