رتبه ایران در استفاده از دانش فناوری اطلاعات

گروه اجتماعی الف،   3970221002

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال گذشته اپلیکیشن‌ها در کشور بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند.

به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در نشست مشترک با فعالین ICT و نخبگان گیلان اظهار کرد: دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی فعالان فناوری اطلاعات استان گیلان از دغدغه‌های دولت است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان گیلان در عرصه دانشگاهی و علمی افزود: در سال گذشته مجموع درآمد اپلیکیشن‌ها در کشور ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که از این میان استان گیلان تنها ۳ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۶۲۱ نفر از گیلانی‌ها برنامه‌های خود را در بازار اپلیکیشن‌ها عرضه کرده‌اند، گفت: ظرفیت گردشگری در استان گیلان و قابلیت تولید ثروت در آن هنوز استفاده نشده است.

بهره‌وری در عصر کنونی با فناوری اطلاعات به وجود می‌آید

آذری جهرمی با اشاره به اقتصاد دیجیتال و فراگیر شدن رویکرد آن در کشور‌های توسعه‌یافته اظهار کرد: منابع دنیا نظیر نفت، معدن و سایر موارد ثابت بوده و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود درحالی‌که مصارف بشر روزبه‌روز در حال افزایش است و کلید آن در دست بهره‌وری است.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری در عصر کنونی با فناوری اطلاعات به وجود می‌آید تصریح کرد: ایران کشوری است که تشنه بهره‌وری است و باید با دانش فناوری اطلاعات بهره‌وری را کاهش و درآمد حاصله را در بخش‌های دیگر هزینه کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ایران در شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات افزود: ایران از رتبه ۹۸ به ۸۹ رسیده است و در میزان رشد فناوری اطلاعات در دنیا دوم و در منطقه اول است.

آذری جهرمی با بیان اینکه ایران در استفاده از دانش فناوری اطلاعات رتبه ۵۸ دنیا است خاطرنشان کرد: با توجه به رشد کشور در شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات طبق تکلیف دولت در برنامه ششم توسعه باید با ۳۰ رتبه بهبود در فناوری اطلاعات را شاهد باشیم.

زیست‌بوم در فناوری اطلاعات نیازمند شفافیت است

وی مشکل اصلی کشور در عقب‌ماندگی فناوری اطلاعات را زیست‌بوم دانست و بیان کرد: اصل فعالیت‌های یک کسب‌وکار نوپا مبتنی بر خلاقیت است و تمام زیست‌بوم‌های فعلی در کشور نیاز به تغییر و خلاقیت و ایده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قوانین موضوعی در حوزه فناوری اطلاعات مربوط به دهه‌های قبل است و در این شرایط زیست‌بوم تغییری نخواهد کرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه زیست‌بوم در فناوری اطلاعات نیازمند شفافیت است، افزود: باید اطلاعات همه‌جانبه زیست‌بوم در اختیار همگان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت دنبال ایجاد شرکت‌های کارآفرین مبتنی بر قوانین موجود است، خاطرنشان کرد: قوانین تجارت در کشور بسیار سخت هستند و اگر غیر این بود الحاقیه و یا اصلاحیه‌ای تاکنون به قوانین فعلی حوزه تجارت اضافه می‌شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد انزلی بیان کرد: منطقه آزاد فرصتی برای توسعه کسب‌وکار‌های نوپا است و این ظرفیت در بسیاری از استان‌ها وجود ندارد.

آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت پست‌بانک و ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناوری اظهار کرد: متاسفانه پست‌بانک در حوزه کشاورزی و زنبورداری بیش از حوزه فناوری اطلاعات ارائه خدمات کرده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مصوب مجلس باید کسب‌وکار‌های فناوری اطلاعات ساماندهی شوند افزود: در آیین‌نامه صنعت و معدن و تجارت مقررشده که مجوز کسب‌وکار‌های فناوری اطلاعات باید از صنوف تخصصی خود اخذ کند درحالی‌که صنف کسب‌وکار‌های نوپا در کشور وجود ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین