کنترل پیشرفته ۹۰ درصد واردات و ترانزیت کشور تا پایان سال

گروه اقتصادی الف،   3970217086

رئیس کل گمرک می گوید: ۹۰ درصد واردات و ترانزیت کشور تا پایان سال تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار الف؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح ایکس ری گمرک خراسان رضوی -دوغارون با بیان اینکه سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامیده شده است گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید مردم، مسئولین و تولید‌کنندگان مشارکت فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های حمایت از کالای ایرانی جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است، افزود: بخشی از فعالیتهای دولت در زمینه استقرار تجهیزات و سخت‌افزارهای کنترلی صورت گرفته است؛ همچنین بخش دیگری از اقدامات دولت اصلاح روندها، بخشنامه‌ها و قوانین است.

امیری بیان کرد: در سالهای اخیر دولت اقدامات لازم را برای اصلاح قانون و آئین‌نامه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا انجام داده است.

فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رییس گمرک ایران نیز در این مراسم؛ گفت: تجهیز گمرکات به ایکس‌ری‌های پیشرفته و پرسرعت برای کنترل کامل مبادی ورودی از سیاستهای کلان گمرک ایران می‌باشد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری 90 درصد واردات و ترانزیت کشور تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار گیرد.

وی با اشاره به تجهیز گمرک دوغارون به ایکس‌ری جدید کامیونی گفت: از مشخصات این ایکس‌ری‌ها ثبت و انتقال و تصاویر اسکن شده بین گمرکات مبدا و مقصد و کمک به اعمال مدیریت فیکس می‌باشد.

رئیس کل گمرک گفت: در مناقصه ایکس‌ری‌های چمدانی که امسال برگزار شد یک دستگاه از 15 دستگاه ایکس‌ری چمدانی به گمرک دوغارون جهت کنترل کالای همراه مسافر تخصیص داده شده است.