اولین و آخرین حربه‌ یانکی‌ها برای خروج از برجام

گروه جهان الف،   3970217071 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اتهامات موشکی مطرح شده علیه ایران توسط محور غربی - عبری - عربی چیزی جز زمینه سازی برای خروج آمریکا از برجام نیست.

اولین و آخرین حربه‌ یانکی‌ها برای خروج از برجام
در فرهنگ ادبیات بیشتر کشورها اتهام زنی به معنای افترا و بدنام کردن است. این افترا گاهی ناحق است که پیرو آن اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد و قطعا تبعات بسیاری را به همراه دارد. اتهام می‌تواند وسیله‌ای برای سودجویی برخی افراد در جهت رسیدن به اهدافشان باشد، اهدافی که اگر ناحق باشد هیچ گاه قابل دسترس نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران چند سالی است که منطقه غرب آسیا دچار تشنج‌ شدیدی شده که سرآغاز آن با جنگ‌های ناموفق و پرهزینه آمریکایی‌ها در افغانستان و بعد‌ها در عراق بود که هنوز هم در جریان است. آمریکا پس از ناامید شدن در عراق و خروج نیرو‌های نظامی خود از این کشور، حربه‌ دیگری را به نام جنگ نیابتی در سوریه و چندی بعد دوباره در عراق، توسط مزدوران خود آغاز کرد.

اتهام زنی حربه‌ای برای خروج از برجام / شلیک‌های ما در راستای ایجاد ثبات و پایداری منطقه است

یکی برای همه، همه برای یکی

با شروع جنگ های نیابتی آمریکا در سوریه و عراق جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی از محور مقاومت به یاری مردم و حکومت‌های قانونی این دو کشورِ در بحران تروریسم ساخت آمریکا شتافت که  توانست با کمک محور مقاومت عراق را از وجود تروریست پاکسازی کند و سوریه نیز در مسیر پاکسازی تروریست‌ها قرار بگیرد.

رژیم صهیونیستی اصلی ترین هم‌پیمان ایالات متحده آمریکا است. آن‌ها تا کنون بازیگوشی‌های زیادی را در منطقه انجام داده اند. حملات مکرر رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های نظامی سوریه در این اواخر، نمونه ای از همین بازیگوشی های احمقانه است. جنگنده‌های اسرائیلی به بهانه واهی ساخت پایگاه نظامی دائم در سوریه توسط ایران، پایگاه و تجهیزات نظامی سوریه را نشانه می‌روند؛ اما شواهد نشان داد که حملات اخیر آن‌ها تنها برای حمایت از تروریست‌ها در مقابل ارتش سوریه و ایجاد راه فرار برای آنها بوده است.
 
اتهام زنی حربه‌ای برای خروج از برجام / شلیک‌های ما در راستای ایجاد ثبات و پایداری منطقه استبعد از شکست ایالات متحده آمریکا در جنگ های نیابتی خود در عراق و سوریه، این کشور جبهه جنگ دیگری را به سرکردگی عربستان سعودی در جنوب غربی آسیا به راه انداخت، جنگی که کاملا نابرابر شروع شد، ولی گذشت زمان همه چیز را عوض کرد. رژیم آل سعود پس از سقوط علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن و پیروزی حوثی‌ها، منافع خود را در این کشور از دست داد.
 
سعودی ها با حمله به یمن تعداد بسیاری از غیر نظامیان را قتل عام کردند. واکنش های انصارالله یمن در اوایل جنگ چنان به چشم نمی‌آمد، اما با گذشت زمان، حوثی‌های یمن با تجهیزات بسیار اندک خود توانستند مقابل جنگنده‌های رژیم آل سعود ایستادگی کنند و حتی بسیاری مواقع مواضع آل سعود را در قلب عربستان مورد هدف قرار دهند و بار دیگر این نکته را به رخ جهانیان بکشند که شروع کننده هر جنگی، الزاما پایان دهنده آن نیست.
 
اتهام زنی حربه‌ای برای خروج از برجام / شلیک‌های ما در راستای ایجاد ثبات و پایداری منطقه است

تغییر زمین بازی محور غربی - عربی - عبری

شکست های پی در پی در میدان های جنگ، زمین بازی محور غربی - عربی - عبری را تغییر داد. آتش اتهام زنی‌ها به ایران زمانی شعله ور شد که انصارالله یمن شکست‌های سنگینی را به عربستان سعودی وارد کرد. آمریکایی‌ها در اجلاس‌های سازمان ملل بار‌ها اتهاماتی را در خصوص کمک‌های نظامی ایران به یمن وارد کردند که نشان می‌داد نسبت دادن این اتهام‌ها به ایران حتما برای آمریکایی‌ها در یمن سودی خواهد داشت. تاریخ فراموش نمی کند چندی پیش نیکی هیلی نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در نمایشی مضحک با رونمایی از لاشه یک موشک ، اتهامی را مبنی بر این که موشک پرتاب شده یمنی ساخت ایران است، همه را به خنده انداخت.
 
اما اتهام زنی‌ها علیه ایران به سازمان ملل ختم نمی شود. این اتهامات در اجلاس‌های سران اتحادیه اعراب نیز بارها بازگو شده است. عادل الجبیر نماینده آل سعود در اجلاس اتحادیه سران عرب که چندی پیش در قاهره برگزار شد، ایران را عامل اصلی تنش‌های منطقه و حامی تروریست خواند و همچنین جمهوری اسلامی را متهم به دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی کرد.
 
اتهام زنی؛ اولین و آخرین حربه‌ یانکی‌ها برای خروج از برجام

بهانه برای خروج از برجام

مهم ترین اتفاق سیاسی اخیر بین ایران، اتحادیه اروپا و کشور‌های ۱+۵ مسئله برجام است. این موضوع به امضای طرفین رسید و اصلی ترین مفاد آن برخی از مسائل هسته‌ای بود که به تایید ایران نیز رسید و طبق  نظر بازرسان آژانس هسته ای ، ایران همه موارد ذکر شده در برجام را بدون نقص انجام داد. در این بین آمریکا باید هر ۴ ماه یکبار تعلیق تحریم‌های ایران را تایید می کرد، اما هر بار که زمان امضای آن رسید بهانه ای مانع از لغو آنها می شد. شواهد نشان می دهد باتوجه به مسئله برجام، قطعا اتهامات موشکی مطرح شده علیه ایران چیزی جز زمینه سازی برای خروج از برجام توسط آمریکا نیست، اتهاماتی که آمریکا و دو رژیم مزدورش در منطقه با مطرح کردن آن در بین افکار عمومی و مجامع بین المللی قصد ایران هراسی و خروج آمریکا از برجام را دارند.
 
چندی پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نمایشی مضحک ایران را به ساخت بمب اتم متهم کرد، نمایشی که به نظر برخی از کارشناسان غربی، مختص آمریکا و همپیمانانشان است. اما این اتهامات به رژیم صهیونیستی وارد است تا ایران، چراکه آن‌ها در خفا و به صورت پنهان تجهیزات هسته‌ای خود را با سرعت گسترش می‌دهند.
 
اتهام زنی موشکی؛ اولین و آخرین حربه‌ یانکی‌ها برای خروج از برجام

هر تیری که در منطقه شلیک کرده ایم، در راستای ایجاد ثبات و پایداری در منطقه بوده است

سردار مصطفی جوکار معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی درباره زمینه سازی های آمریکا برای خروج از برجام اظهار کرد: هر اقدامی خواستار زمینه ای است و آمریکایی ها برای خروج خود از برجام یا توافق زمینه هایی را ایجاد می کنند که با این کار بیشتر مردم دنیا ر ا نسبت به بحث های دفاعی و موشک های ما حساس می کند.

وی افزود: سامانه موشکی ودفاعی ما همیشه علیه دشمنان به کار رفته و همگام با مردم مظلوم منطقه در مقابل تروریست ها بوده، آن هم با درخواست دولت های آنها از جمهوری اسلامی ایران؛ اما در مقابل، تجهیزات نظامی و سلاح های آمریکایی ها همیشه رو به مستضعفان و عدالت‌خواهان در سطح منطقه نشانه رفته و ایجاد بی ثباتی کرده است.

معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما هر تیری که در منطقه شلیک کرده ایم در راستای ایجاد ثبات و پایداری در منطقه بوده؛ اما آمریکایی ها بر عکس ما عمل کرده اند. هرگونه اقدامی از قبیل موشک باران و حمایت از تروریست ها در راستای بی ثباتی در منطقه بوده است که آمریکایی ها دقیقا آن را انجام داده اند.
 
اتهام زنی؛ اولین و آخرین حربه‌ یانکی‌ها برای خروج از برجامآنچه که مشخص است رژیم صهیونستی به دلیل استفاده از امتیاز رسانه ها به افکار عمومی جهت می دهد که ایران سلاح های موشکی خود را در جهت کشتار مظلومان استفاده می کند یا ایران در امور منطقه دخالت می کند، اما کمی دقت و منطق ثابت می کند که این آمریکا است که در منطقه دخالت می کند.

اتهام زنی‌های موشکی به ایران از سوی مزدوران آمریکایی برای خروج از برجام به حدی  بالا گرفته که به فاصله ۲ یا ۳ روز ایران را در مجامع بین المللی متهم می‌کنند. نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به این سازمان برای چندمین بار ایران را سازنده موشک‌های بالستیکی می‌داند که از سوی یمن به مواضع آل سعود پرتاب شده است. او مدعی شده ایران تعداد زیادی هواپیمای بدون سرنشین و مین‌های دریایی در اختیار انصارالله یمن قرار داده است.
 
نیرو‌های عربستان سعودی از زمانی که به یمن حمله کرده اند، تمامی مرز‌های دریایی، زمینی و هوایی این کشور را مسدود کردند. مرز‌ها به قدری محدود شدند که مردم یمن از لحاظ مواد غذایی نیز در بحران هستند، چه برسد به تجهیزات نظامی غول پیکر که از مرز‌های آن‌ها در اختیار انصارالله یمن قرار بگیرد، قطعا این اتهام زنی ها به دلیل شکست در جنگی است که بن سلمان قول داده بود بیشتر از سه روز به طول نمی انجامد، سه روزی که امروز سه سال را نیز رد کرده است، پس شاید بهتر باشد که نوع این اتهامات واهی آن هم از سوی دو رژیم کودک کش بر زبان آورده نشود تا موجب تمسخر آنها شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۵۲۶۱۲:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۱۷
برای ادم فقیر فرق نمی کند برجام باشد یا نباشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین