وزیر اطلاعات: بخش زیادی از کالاها در کشور قاچاق است

گروه اقتصادی الف،   3970216154

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه وظیفه دولت حمایت از تولیدکننده است، گفت: تا به امروز بیش از هزار واحدی که دچار وقفه و تعطیلی شده بود با حمایت دولت و واگذاری تسهیلات از بانک‌های عامل راه‌اندازی مجدد شده است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی ظهر امروز در جمع مردم قوچان در مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: لازمه آبادانی هر کشور، شهر و دیار وحدت و همدلی خدمتگزاران آن است و اگر در جامعه وحدت باشد کار مردم پیش می‌رود اما اگر اختلاف باشد کمر مردم می‌شکند.

وزیر اطلاعات بابیان اینکه وحدت و برادری باعث عمران و آبادانی و پیشرفت کارها می‌شود، گفت: همه ما خدمتگزاران یک ملت و سربازان یک فرمانده در نظام جمهوری اسلامی هستیم وقتی همه باهم متحد باشند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

علوی افزود: امروز پیوند مردم با ولایت و خدمتگزارانشان در دولت مایه برکاتی در کشور شده که با امنیت حاکم، امید حل مشکلات وجود دارد.

وزیر اطلاعات بابیان اینکه اگر همه باهم متحد باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، تصریح کرد: تنها شرط آن گوش دادن به حرف رهبر است و مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی عنوان کردند، باید در این زمینه متحد باشیم و دست‌به‌دست هم دهیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت حمایت از تولیدکننده است، گفت: تا به امروز بیش از هزار واحدی که دچار وقفه و تعطیلی شده بود با حمایت دولت و واگذاری تسهیلات از بانک‌های عامل راه‌اندازی مجدد شد و جمعی از عزیزان ما دوباره مشغول فعالیت شدند.

علوی افزود: دولت با تمام وجود تلاش می‌کند واحدهایی که غیرفعال شده‌اند را دوباره فعال کند زیرا واحدهای تولیدی باید فعال باشند تا کالای ایرانی تولید و مصرف‌کننده از کالای ایرانی حمایت کند.

وی با تاکید اینکه تا وقتی کالای ایرانی وجود دارد نباید سراغ کالای غیر ایرانی رفت، گفت: بخش قابل‌توجهی از کالای غیر ایرانی از طرق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: مبارزه دولت و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به‌تنهایی با قاچاق جوابگو نیست بلکه باید توسط همه مردم انجام شود.

وی بابیان اینکه اگر همه به کالای ایرانی روی بیاورند و رهنمود رهبر را اجرا کنند قاچاق زمینه‌ای پیدا نمی‌کند، گفت: با مصرف کالای ایرانی قاچاقچیان مجبور به فعالیت در امر تولید ایرانی می‌شوند و این موجب توفیق کشور در تولید می‌شود تا بتواند بازارهای زیادی را از آن خود کند.

علوی با تاکید بر این موضوع که اقتصاد بدون همکاری جمعی شکوفا نمی‌شود همان‌طور که امنیت در کشور با همکاری جمعی حکم‌فرما شد، تصریح کرد: همه کشورهای اطراف از ناامنی رنج می‌برند در کشورهای سوریه و عراق هم با کمک ایران امنیت کنونی برقرارشده است و اگر جمهوری اسلامی کمک نکرده بود امروز وضعیت دیگری داشتند.

وی ادامه داد: در امنیت کسی حساب خود را جدا نکرد و همه اعم از وزارت اطلاعات، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، دستگاه قضا، شورای تامین کشور، شورای امنیت ملی و ... در امنیت دست‌به‌دست هم دادند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: اقتصاد هم باید این راه را برود و اگر بخواهیم دینداری و عبودیت در جامعه درخشش بیشتری داشته باشد باید اقتصاد در جامعه شکوفا شود و امنیت پایدار باشد.

وی با تاکید اینکه امروز لازمه رشد و شکوفایی اقتصادی برقراری امنیت اقتصادی است، گفت: تا زمانی که سرمایه‌گذار در کشور احساس امنیت نکند دست به فعالیت نمی‌زند، امروز در کشور امنیت داریم باید از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی حمایت کنیم.

علوی خاطرنشان کرد: همه باید امنیت اقتصادی را در کنار سلامت اقتصادی برقرار کرده و با فساد اقتصادی مقابله کنیم تا امنیت اقتصادی را خدشه وارد نکند و شاهد چرخش چرخ اقتصادی باشیم تا مشکل اشتغال و کالای ایرانی حل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین