روسیه: برجام سندی لازم الاجرا است

گروه جهان الف،   3970216025

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران گفت: برجام که میان کشورهای آمریکا، روسیه، چین و اتحادیه اروپا با ایران به دست آمد، یک توافق ساده میان چند کشور نیست و به تصویب شورای امنیت رسیده و سندی لازم الاجرا است.

«ماریا زاخارووا» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در مسکو با بیان اینکه روسیه بارها تاکید کرده است که نقض قوانین بین المللی موجب بروز بی ثباتی در عرصه بین المللی می شود، تاکید کرد: ادعای مقام های آمریکایی که گفته اند به طور یکجانبه از برجام خارج می شوند، در درجه نخست تهدیدی برای قوانین بین المللی است و بر امنیت بین المللی نمی افزاید. 

**ایران نقش فعالی در مبارزه با تروریسم دارد 

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در پاسخ به پرسشی درباره نقش ایران در مبارزه با تروریست ها در منطقه گفت: بحران سوریه با اقدامات تروریست ها و جنگجویانی بروز کرده است که متاسفانه از خارج حمایت می شوند. 
زاخارووا با بیان اینکه ایران برای حل و فصل سیاسی مساله در سوریه تلاش می کند، تصریح کرد: در سوریه شاهد نقش مهم و موثر ایران در مبارزه با تروریسم هستیم. 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که نقش ایران فقط برای سوریه به عنوان یکی از کشورهای منطقه مهم نیست بلکه این نقشی است که تهران می تواند و دارد در منطقه ایفا می کند. 
زاخارووا خاطرنشان کرد که مسائل منطقه خاورمیانه مشکلاتی را برای قاره اروپا به دلیل هجوم مهاجران و پناهندگان بوجود آورده است چرا که در بین پناهندگان افراد غیرقانونی (متخلف) و افراط گرا نیز وجود دارند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: برای رفع این مسائل همه بازیگران فعال باید در عرصه مبارزه با تروریسم نقش آفرینی کنند که ایران هم در میان آنها است. 
زاخارووا با بیان اینکه رویکرد فعلی غرب(آمریکا) درقبال ایران، صلح و آرامش به منطقه نمی آورد، افزود: چنین اقداماتی امنیت بیشتری را هم برای اروپا به ارمغان نمی آورد، ما هشدار می دهیم که اختلال در برجام و متهم کردن بی پایان ایران و تلاش های دائم برای بدنام کردن این کشور، هیچ تاثیر مثبتی بر تلاش ها برای مبارزه مشترک با تروریسم نمی گذارد.
قرار است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 22 اردیبهشت ماه جاری درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری و خروج یا ماندن کشورش در برجام را اعلام کند. او هشدار داده است که چنانچه برجام اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد. 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس با صدور بیانیه ای با تاکید بر حفظ توافق هسته ای ایران، اعلام کرد که سران انگلیس، فرانسه و آلمان توافق کردند برجام همچنان بهترین گزینه است.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بارها بر اهمیت حفظ برجام و پابرجا نگهداشتن آن به عنوان یک توافق بین المللی تاکید کرده است. 
آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 10 گزارش خود پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است. 
رسانه های اروپایی و آمریکایی گزارش داده اند که جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا و همچنین تعدادی از مقامات اروپایی در تلاش هستند تا مانع از هم پاشیدن توافق هسته ای ایران شوند.
این در حالی است که لابی های صهیونیستی نیز تحرکات خود را برای ترغیب ترامپ به خروج از برجام افزایش داده اند. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به انجام نمایش ها شهره است، دوشنبه هفته گذشته در اقدامی جدید با نمایش تصاویری، ایران را متهم به فعالیت های غیرصلح آمیز هسته ای کرد. 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، پیش از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را به چوپانی دروغ‌گو تشبیه کرد که بازهم می‌خواهد درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخن کذب و دروغ بگوید. 
این اظهارات در حالی مطرح‌شده است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین