افزایش بارندگی‌ها در کشور/ خلیج فارس و دریای عمان توفانی است

گروه اجتماعی الف،   3970215124

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز و فردا در بسیاری از نقاط کشور تشدید بارش، گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر از تشدید بارش، گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای طی امروز و فردا خبر داد.

احد وظیفه افزود: امروز شنبه این وضعیت را در آذربایجان شرقی، غرب و جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز و مازندران، شمال ایلام و شمال و غرب کرمان شاهدیم.

وی ادامه داد: فردا یکشنبه نیز در کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، شمال ایلام و برخی مناطق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد این وضعیت خواهیم بود.

وظیفه تاکید کرد: به سبب شدت بارش در برخی مناطق استانهای مذکور آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و بارش تگرگ پیش بینی می شود از این رو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین هشدار داد: به سبب وزش باد شدید طی امروز و فردا  تنگه هرمز و شرقی خلیج فارس  و دریای عمان به ویژه قسمتهای غربی آن مواج پیش بینی می شود. حداکثر ارتفاع موج در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز طی امروز و فردا  بین دو تا دو و نیم متر و در دریای عمان امروز شنبه بین یک تا یک و نیم متر و فردا یکشنبه بین یک و نیم تا دو متر پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود از جمله قایقهای سبک و  تفریحی هنگام تردد در این نواحی نکات ایمنی را رعایت کنند.