افخمی: سلبریتی‌ها چاق شده‌اند/ دوره گانگستربازی تمام شده

گروه فرهنگی الف،   3970215076 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بهروز افخمی در سخنانی جنجالی از وضعیت نابسامان سینمای ایران و مافیای پشت پرده آن گفت و تاکید کرد: سِلِبریتی‌ها آن‌قدر چاق شده‌اند که قادر به رانندگی نیز نیستند!

افخمی: سلبریتی‌ها چاق شده‌اند/ دوره گانگستربازی تمام شده

به گزارش خبرگزاری فارس، بهروز افخمی کارگردان مطرح سینمای ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه برنامه جشنواره فیلم کوتاه طلوع پارس در سخنانی جنجالی از وضعیت نابسامان سینمای ایران، سِلِبریتی‌های چاق شده، ژست‌های روشن‌فکری و مافیای نفتی در این عرصه و... گفت.

وی در ابتدا با اشاره به اینکه امروز امکانات فضای مجازی و دیجیتال مرزها را در عرصه فیلم‌سازی از بین برده است، اظهار داشت: برخی همچنان خود را به تجاهل می‌زنند اما باید بدانند که مرزها در عرصه فیلم‌سازی برداشته‌ شده و حتی هالیوود نیز با صرف بودجه‌های میلیاردی سعی در کتمان این موضوع دارد که ناگهان شخصی پیداشده و با صرف هزینه‌ای به‌مراتب پائین‌تر فیلمی درخور ساخته است.

افخمی تاکید کرد: برخی نیز در داخل کشور به تقلید از هالیوود سعی می‌کنند جوسازی کرده و این‌گونه وانمود کنند که بدون خرج‌های هنگفت میلیاردی نمی‌توان فیلم ساخت، درحالی‌که این‌گونه نیست. 

بدون سلبریتی هم می‌توان فیلم خوب ساخت

این کارگردان مطرح سینمای ایران ادامه داد: بدون صرف هزینه‌های هنگفت نیز می‌توان فیلم خوب ساخت؛ فقط کافی است که شما اطلاعات فنی دقیق از نحوه کار داشته باشید و حتی از سلبریتی‌ها نیز استفاده نکنید که برخی از آنان آن‌قدر چاق شده‌اند که حتی نمی توانند بدوند و موتور که پیشکش، رانندگی نیز نمی‌توانند کنند!

وی با تاکید بر اینکه حتی اگر از سلبریتی‌ها استفاده نکنید با 200 میلیون تومان هم می‌توان یک فیلم خوب ساخت، خاطرنشان کرد: برخی در کاخی زندگی می‌کنند که در معرض فروریختن است و با فضاسازی و ایجاد مافیا وانمود می‌کنند که سیاسی هستند و یا می‌خواهند با جشنواره‌های خارجی خود را به اثبات برسانند.

روزی همه‌چیز افشا می‌شود

افخمی یادآور شد: این خالی‌بندی‌ها در سینما زیاد دوام نخواهد آورد و همچون داستان آن پادشاه لخت و حرام‌زادگی، روزی فرا خواهد رسید که همه‌چیز افشا خواهد شد.

این کارگردان سینما با بیان اینکه برخی با دولت گاوبندی می‌کنند تا یک کار مشترک صورت دهند، گفت: برخی در سینما به پول‌های نفت و حمایت‌های دولتی متکی هستند که بین خودشان تقسیم می‌کنند! اما کسانی که به این اداواطوارها در سینما اعتقاد ندارند باید کار را از راه درستش یاد گرفته و اگر استعداد داشته باشند می‌توانند فیلمی بسازند که به‌سرعت توجهات را جلب کند، بدون اینکه وارد بازار مافیایی پخش شود.

تماشاچیان بیکار، پولدار، پرمدعا و غیرواقعی!

وی با بیان اینکه سینمای ایران تماشاچی‌های خود را از دست‌ داده است، اظهار داشت: اکثر تماشاچیان سینمای ایران را یک گروه 2 یا 3 میلیون نفری بیکار و پولدار تشکیل می‌دهند که می‌روند سینما و فیلم‌ها را می‌بینند و بعد روی لب‌تاب خود یک اظهارنظر مزخرف در مورد آن ابراز می‌کنند که خودشان فکر می‌کنند خیلی فیلسوفانه است، اما نشان از بی‌سوادی آنان دارد.

افخمی ادامه داد: در سال‌های اخیر تماشاچی سینمای ایران به 5 درصد جمعیت مملکت تقلیل پیداکرده که این 5 درصد نیز جزو بی‌سوادترین، اما پرمدعاترین تماشاچیان نیز هستند! در حال حاضر نیز که کمی این تماشاچیان بیشتر شده‌اند تازه به 3 یا 4 میلیون تماشاچی با همان وصفی که از آنان شد رسیده‌ایم نه تماشاچی واقعی؛ چراکه تماشاچی واقعی را با یک برنامه‌ریزی حساب‌شده از سینمای ایران بیرون انداخته‌اند. 

تبانی با ژست روشن‌فکری!

این کارگردان سینما افزود: کسانی که اداره فیلم‌سازی را در کشور برعهده‌گرفته‌اند، می‌خواهند بر اساس پروتکل‌های جشنواره‌های اروپایی و با یک ژست روشن‌فکرانه بدون اینکه از مردم انتظار داشته باشند که فیلم‌ها را ببینند، فیلم بسازند و پول دربیاورند؛ درنتیجه در یک برنامه مشترک با دولت در آنچه یک ردیف بودجه مخصوص حمایت از سینما است، وارد یک‌جور تبانی شده‌اند و این وضعیت تا زمانی که ادامه داشته باشد سینمای ایران ابتر، خنثی و به زنجیر کشیده‌شده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سینمای ایران به حدی رسیده بود که فرد را می‌بُردند و به او می‌گفتند بر اساس آنچه جشنواره «کَن» می‌خواهد باید فیلم بسازی که تحت حمایت پول نفت در حال حاضر نیز چنین جوّی وجود دارد.

جوان ها مرزهای انحصار را می شکنند

افخمی با بیان اینکه جوان‌ها با فشار خود و با کمک فضای دیجیتال این مرزبندی‌های انحصاری در سینمای ایران را تا حدودی شکسته‌اند، به موفقیت فیلم لاتاری اشاره کرد و گفت: فیلمی مانند لاتاری در جشنواره امسال بسیار بیشتر از فیلم کمدی روی پرده فروش می‌کند و جالب اینجاست که این فیلم در ابتدا با مخالفت بدنه سینمای ایران که خود را بدنه نیز نمی‌داند بلکه راس سینما می‌داند روبه‌رو شد، اما همگان مشاهده کردند که چه موفقیتی به دست آورد.

این کارگردان افزود: نه‌تنها شورای پروانه ساخت و وزارت ارشاد قصد دادن مجوز ساخت به فیلم لاتاری را نداشت، بلکه نمایندگان حرفه‌ای سینمای ایران که هیات داوران را نیز تشکیل می‌دادند، این فیلم را به حساب نمی‌آوردند و در چنین شرایطی لاتاری با جنگ‌ودعوا مجوز می‌گیرد و تماشاچی واقعی را به سینما برمی‌گرداند.

دوره گانگستربازی تمام شده!

افخمی با بیان اینکه تائید سینما دل به خواهی نیست، افزود: شکل واقعی سینما را مردمی تائید می‌کنند که با خرید بلیط حمایت ساکت و آرام خود را از یک فیلم اعلام می‌کنند، مردمی که نه رسانه دارند و نه مافیا؛ بنابراین فیلم واقعی فیلمی است که برای مردم ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره گانگستربازی و اَداواطوار در سینما گذشته است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی و دیجیتال این فرصت را به فیلم‌سازان واقعی داده است که برای مردم بدون گانگستربازی و اداواطوار فیلم بسازند.

این کارگردان سینمای ایران در مورد فیلتر تلگرام نیز گفت: بنده اصلاً به فضای مجازی اعتماد ندارم مگر عکسش ثابت شود، اما به سانسور و تعطیل نیز اعتقادی ندارم چراکه اصلاً ممکن نیست؛ مانند مبارزه با ویدئو و ماهواره که در سال‌های گذشته تجربه آن را پشت سر گذاشتیم و منع از آن بی فایده بود.

افخمی همچنین گفت: سایت‌های اجتماعی در اینترنت به دلیل دروغ پردازی‌های بسیار، خودش در حال بی‌اعتبار کردن خودش بود بنابراین نیازی به فیلترینگ نبود، چراکه فضایی سرشار از دروغ و ناراستی بر آن حاکم است. بنابراین این بی‌اعتباری با فیلترینگ دیرتر محقق خواهد شد و دوباره این سایت‌ها یک اعتبار قلّابی پیدا خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین