نمایش بزرگ ترین حرکت اعتراضی علیه ترامپ

گروه جهان الف،   3970211143

افزایش موج مخالفت‌ها علیه سفر آتی رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس حاکی است که جمع زیادی از مردم خود را برای نمایش بزرگ ترین حرکت اعتراضی در لندن آماده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در یک سال گذشته سه بار سفر برنامه ریزی شده به لندن را به دلیل خشم افکارعمومی مردم انگلیس علیه سیاست‌هایش، به تاخیر انداخته است. وی قرار است چهارمین بخت خود را برای سفر به لندن در 22 تیرماه آینده بیازماید. به گفته منابع انگلیسی این سفر «کاری» خواهد بود و ترامپ قرار است با 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس ملاقات کند. منابع انگلیسی از اتلاق عنوان «رسمی» به این سفر خودداری کرده اند.

سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، در کنار تصمیم اخیر کاخ سفید مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز بازنشر توییت های ضد اسلامی گروه افراطی «اول بریتانیا» از جمله دلایلی است که مردم انگلیس تمایلی به سفر وی به کشورشان ندارند. «رابرت وودی» سفیر آمریکا در لندن اعلام کرده که برنامه ترامپ برای سفر به انگلیس، این بار «حتمی» است. او گفته «گردن ترامپ کلفت‌تر از آن است که برگزاری تظاهرات اعتراضی مانع سفر وی شود».

وودی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال.بی.سی همچنین عنوان کرد که ترامپ به دلیل ریشه خانوادگی مادرش به اسکاتلند، تمایل دارد با خانواده سلطنتی ملاقات کند. ترامپ اولین بار قرار بود تابستان گذشته به دعوت رسمی نخست‌وزیر انگلیس به لندن سفر کند اما به دلیل اعتراض مردم انگلیس این سفر به پاییز موکول شد. در آستانه پاییز گذشته برخی رسانه‌ها از احتمال سفر پیش بینی نشده وی به اسکاتلند برای بازدید از زمین‌های گلفش خبر دادند اما گروه‌های ضد جنگ و نهادهای حقوق بشری اعلام کردند برای انجام تظاهرات گسترده پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده اند.

بر این اساس کاخ سفید مجبور شد سفر ترامپ را از سطح رسمی به کاری و به‌منظور بازگشایی سفارت جدید این کشور در لندن در ماه فوریه تغییر دهد. اما این بار هم ترامپ با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که از انجام این سفر منصرف شده است. او بهانه آورد که سفارت جدید واشنگتن در لندن به یک منطقه دورافتاده منتقل‌شده و او تمایل ندارد ساختمانی را که به دستور باراک اوباما - رئیس جمهوری قبلی آمریکا- خریداری‌شده دایر کند. ادعایی که بعداً دروغ بودن آن مشخص شد و سفارتخانه آمریکا با انتشار سندی اعلام کرد که خرید سفارتخانه جدید این کشور به دستور جورج بوش رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بوده است.

در یک سال گذشته تظاهرات و تجمع های اعتراضی متعددی علیه دروغ‌گویی‌ها و سیاست‌های ترامپ در لندن برگزارشده است. ژانویه گذشته هزاران تن از مخالفان ترامپ، همزمان با نخستین سالگرد دوره ریاست‌جمهوری‌اش در آمریکا، ضمن تجمع در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس، فریاد 'وقتت تمام است' سر دادند و کناره‌گیری وی از قدرت را خواستار شدند.

«صادق خان» شهردار پاکستانی تبار و مسلمان لندن که از مخالفان سرسخت ترامپ به شمار می‌رود، اخیرا طی اظهاراتی بیان کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا باید رسماً از بازنشر پیام ضد اسلامی گروه راست افراطی «اول بریتانیا» عذرخواهی کند. او یادآور شد: هدف فعالیت گروه «اول بریتانیا»، کاشتن نهال نفاق و شکاف در جامعه است. «اول بریتانیا» یک گروه راست افراطی است که در سال 2011 توسط اعضای حزب دست راستی «ملی بریتانیا» تشکیل شد و علاوه بر تبلیغات منفی علیه اسلام در فضای مجازی، تجمع های اعتراضی علیه مسلمانان در مقابل مساجد و به راه انداختن تظاهرات در اعلام مخالفت با مسلمانان و مهاجران را در کارنامه خود دارد.

«جیدا فرنسن» نایب رئیس این گروه افراطی آذرماه پارسال ویدیوهایی از ضرب و شتم چند جوان و شکستن یک مجسمه مسیحی را در توییتر خود منتشر و تلاش کرده بود این اقدامات را به مسلمانان نسبت دهد. ترامپ این توییت ها را در حساب خود بازنشر داد که با موجی از انتقادها از سوی سیاستمداران انگلیسی مواجه شد.

رئیس جمهوری آمریکا بدون حذف توییت های یادشده چند ماه بعد در مصاحبه با شبکه ITV انگلیس از اقدام خود ابراز پشیمانی و ادعا کرد که درباره ماهیت این گروه اطلاعی نداشته است. کمتر از یک ساعت پس از اعلام تاریخ تازه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس، هزاران تن از مردم این کشور ، همراه با گروه‌ها و تشکل های تبلیغاتی ضد ترامپ، برای شرکت در تظاهرات اعتراضی بزرگ در لندن اعلام آمادگی کرده‌اند.

تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی از اصلی‌ترین تشکل های مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود، با انتشار پیامی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که همزمان با سفر ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای به نام 'تجمع مقاومت' در مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) برگزار خواهد شد. در این پیام همچنین آمده است: به خیابان‌ها سرازیر می‌شویم تا جلو نفرت، کوته‌فکری و نژادپرستی را بگیریم.

طبق آخرین آمار منتشره در صفحه فیس‌بوک این نهاد مدنی تاکنون بیش از 85 هزار مشترک فیس‌بوک علاقه خود را به شرکت در این تظاهرات اعلام و از این میزان 29 هزار تن مشارکت خود را تائید کرده‌اند. سایر نهادهای مدنی نیز در تبلیغاتی جداگانه از مردم این کشور دعوت کرده‌اند تا در تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ مشارکت کنند. «ائتلاف توقف جنگ» می‌گوید که بیش از دو میلیون نفر برای حضور در این تظاهرات اعلام آمادگی کرده‌اند. «استفن بل» عضو ارشد ائتلاف ضد جنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا پیام مردم انگلیس را در مخالفت با سفر خود به لندن دریافته و باید بداند که اگر به این سفر تن دهد با موج گسترده‌ مخالفت‌ها مواجه خواهد شد.

وی، همراهی انگلیس با آمریکا در حمله موشکی اخیر علیه سوریه را یکی از عوامل مهمی برشمرد که باعث شده ترامپ، با وجود اعلام برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه وی در انگلیس، خود را متقاعد کرده که به لندن سفر کند. بل بااین‌حال هشدار داد که نهادهای فعال حقوق بشری و ضد جنگ درصدد هستند یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات های اعتراضی را مقابل دفتر نخست‌وزیری سازمان‌دهی کنند.

او پیش بینی کرد که حضور گسترده انبوه تظاهرکنندگان مخالف ترامپ در تجمع مقابل دفتر نخست‌وزیری، باعث قفل شدن مرکز پایتخت شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  2. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

  3. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

  4. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

  6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

  7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

  8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

  10. نتايج عمليات وعده صادق

  11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

  12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

  13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

  15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

آخرین عناوین