چمران: مصلی جای برگزاری نمایشگاه نیست

گروه فرهنگی الف،   3970211110 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو سابق شورای شهر گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب به مدت دو سال در مجموعه عظیم شهر آفتاب اثرات و نتایج مطلوبی در کاهش ترافیک شهر تهران داشته چرا که نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه‌های پر ازدحامی است که بسیار پر مراجعه است.

مهدی چمران در گفت و گو با فارس افزود: نمایشگاه شهر آفتاب از مجموعه های بزرگ نمایشگاهی است که از ظرفیت ها و قابلیت‌های بسیاری برای برگزاری بسیاری از نمایشگاه های داخلی و بین المللی برخوردار است.

چمران درباره چگونگی ساخت مجموعه شهر آفتاب خاطر نشان شد: آن زمان طبق قرار کتبی که با رئیس دولت اصلاحات گذاشته شد قرار شد تا دیگر در آن مکان نمایشگاه های پر ازدحام گذاشته نشود. هر نمایشگاهی اعم از نمایشگاه اتومبیل یا بازارهای بهاره که منجر به افزایش ترافیک و جمعیت در شهر تهران می شود در نمایشگاه های داخل شهر برگزار نشود، ازاین رو قرار بر ساختن نمایشگاهی خارج از شهر تهران شد که شهرداری تهران بعد از انجام مطالعات فراوانی و برآورد هزینه ها ساخت نمایشگاه شهر آفتاب را در دستور کار قرار داد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای جلوگیری از بار ترافیکی نمایشگاه بزرگ کتاب بر پایتخت نشینان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب به مدت دو سال در مجموعه عظیم شهر آفتاب اثرات و نتایج مطلوبی در کاهش ترافیک شهر تهران داشته چرا که نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه های پر ازدحامی است که بسیار پر مراجعه است و به ویژه از شهرستان ها با اتوبوس برای بازدید از نمایشگاه کتاب درآن حاضر می شوند بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی با حجم بالای بازدید کننده نیازمند برگزاری در مکان بزرگی همچون مجموعه شهر آفتاب است که تسهیلات و ظرفیت های لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

چمران افزود: کارشناسان معتقدند که عدم استفاده از نمایشگاه شهر آفتاب که هزینه بسیاز زیاد بالغ بر هزار میلیارد تومان برای احداث آن صرف شده به نوعی تحمیل خسارت به شهر است.

وی ادامه داد: عدم برگزاری نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب اشتباه بزرگی است که منجر به افزایش آلودگی هوا و تحمیل ترافیک به مردم شهر می شود. مسلما مصلی جای برگزاری نمایشگاه نیست در حالی که شهر آفتاب مختص برگزاری نمایشگاه ساخته شده و مدیریت شهری پیشین ظرفیت های خوبی برای دسترسی های مطلوب به این مجموعه عظیم اندیشیده است.

چمران با اشاره به ظرفیت های شهر آفتاب خاطر نشان شد: عدم برگزاری نمایشگاه کتاب یا سایر نمایشگاه ها در مجموعه شهر آفتاب منجر به فلج شدن بخشی از ترافیک در منطقه پرترددی از تهران خواهد شد. چادرهای بزرگی برای مجموعه شهر آفتاب تا احداث سایر سالن ها خریداری شده از این رو انتظار می رود اعضای شورای شهر و شهرداری در قبال هزینه های شهر مسوول باشند و اجازه ندهند این ظرفیت بزرگ خاک بخورد! تاسیسات مطلوب و پارکینگ مناسب در مجموعه شهر آفتاب همه وهمه برای رفاه حال شهروندان ومسافرین که از جای جای ایران اسلامی برای بازدید از نمایشگاه به تهران می آیند مورد بهره برداری قرار گرفته تا مردم شهر آرامش وآسایش را در شهر تجربه کنند از این رو بنده معتقدم انتخابی غیر از شهر آفتاب درراستای برگزاری نمایشگاه بسیار نادرست وغیر صحیح است.

وی در پایان با تاکید براین موضوع که دایر کردن نمایشگاه در شهر منجر به ایجاد فاجعه ترافیکی می شود اظهار داشت: متاسفانه تغییر سیاست های پی در پی نمایندگان شورای شهر به هیچ وجه امر مطلوبی نیست ودر خور شان و متناسب با نیازهای شهر نیست. اگر ظرفیتی برای مساله و موضوعی در شهر فراهم شده باید تا تکمیل شدن و پایان کار بدان توجه ویژه ای صورت بگیرد. یقینا بی توجهی به بار ترافیکی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران منجر به ایجاد فاجعه ای می شود که ساعتهای بسیاری از وقت شهروندان را در ترافیک به هدر می دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۸۵۵۱۲:۱۵:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱۱
چرا در زمان ریاست خودتان از این نظرات نمی دادید..
ناشناس۳۲۴۹۱۲۱۲:۴۹:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۱۱
هیچ جای دنیا نماشگاه وسط شهر برگزار نمی کنن
سلام۳۲۵۲۰۲۱۵:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۱۱
20 سال دارین مصلی می سازین تموم نشده ...چرا ؟
مهتدی۳۲۵۲۰۹۱۵:۲۹:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱۱
جناب آقای چمران نمایشگاه آفتابی که در یک مدت کوتاه و به ضرب خرج کردن پول فراوان مردم تهران، بی حساب و کتاب ساخته شده است و در دوره های قبلی در زمان بارش باران از سقف آن آب می چکد و دسترنج ناشران را نابود می کند حاصل زحمات جنابعالی و شهردار سابق است. بنده در سالهای مختلف حضور در نمایشگاه جز بی برنامگی و عدم وجود مدیریت در زمان بروز نزولات آسمانی و فرار مردم و بر سر زدن غرفه داران چیزی ندیدم. به جای نق زدن کمی پاسخگوی عملکرد خود در زمان مدیریت باشید. حداقل عذرخواهی کنید. آیا این خواست بزرگی است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین