رئیسی: خدا نگذرد از آن کسی که ‌شبهه مالیات آستان قدس ‌را در ذهن‌ها ایجاد کرد

گروه اقتصادی الف،   3970211064 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سوالی درباره مالیات ‌های آستان قدس، گفت: خدا نگذرد از آن کسی که این شبهه را در ذهن‌ها ایجاد کرده است. مالیات آستان قدس تا ۳۵ سال به امر امام (ره) بود که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از مالیات معاف خواهند بود.

رئیسی: خدا نگذرد از آن کسی که ‌شبهه مالیات آستان قدس ‌را در ذهن‌ها ایجاد کرد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در نشستی صمیمی با دانشگاهیان که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حضور در جمع دانشجویان و دانشگاهیان توفیقی است که امروز فراهم شد تا سخنان برخی از شما را بشنوم. همواره آمادگی شنیدن حرف‌های دغدغه‌مندان دانشجو و دانشگاهی را دارم و شنیدن این سخنان را برای خودم و همه مسئولان یک نعمت می‌دانم.  

به گزارش تسنیم وی افزود: من با لحن دانشجویان ناآشنا نیستم؛ عموم سخنان دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان کسانی که از یک مرکز علمی مسائل اجتماعی و دستگاه‌ها را رصد می‌کنند باید شنیده شود.  

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تبیین شاخص و نقشه راه برای آستان قدس رضوی گفت:  ما در سال گذشته یک برنامه راهبردی تهیه و بیش از 400 شاخص از همه کارهای آستان احصاء شده تا همه معاونان و سازمان‌ها عملکرد خود را ببینند که البته معتقدیم کامل نیست و امسال قرار است بازنگری در آن انجام شود.  

رئیسی خاطرنشان کرد: حتماً اولویت ما این است که از جوانان و نیروهای فرهیخته مشهد مقدس با کارآمدی که دارند در آستان قدس استفاده کنیم اما در برخی بخش‌ها باید از چهره‌های ملی نیز استفاده کنیم.  

وی در پاسخ به سئوالی درباره عملکرد خود در سازمان بازرسی کل کشور گفت: من در سازمان بازرسی کل کشور با دولت‌های مختلف و با سلایق سیاسی متفاوتی کار کردم اما همگان معتقد بودند که سازمان بازرسی نگاه منصفانه داشته و من نیز سه سال بعد از فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی تمام دستگاه‌های اجرایی کشور را پشت ویترین به نمایش گذاشتم و 5 هزار از مدیران عالی و میانی از نمایشگاهی که برگزار کردیم بازدید کرده و جمع بندی تمام نظرات آنها این بود که آسیب‌شناسی مهمی انجام شده است اما مسئله مهم در کشور ما آسیب‌زدایی و عزم و اراده‌ای است که این آسیب‌ها را از بین ببرد.  

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خط قرمز ما بی‌استناد حرف زدن است، تصریح کرد: ما در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف غرقه تشکیل دادیم و تمام مسائل کشور را در موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به‌‌طور ویژه مفاسد اقتصادی بررسی کردیم. بیشترین و بیش از 90درصد از حجم پرونده‌های اعلامی آن‌وقت به دستگاه‌های مختلف در نمایشگاه ارائه شد و مقام معظم رهبری در جلسه‌‌ای با سران قوا در این باره تشکر کردند و گفتند که چندین نماینده از دفتر ما از نمایشگاه بازدید کرده و گفتند به خوبی آسیب‌شناسی شده است. 

رئیسی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف اگر نارسایی دیدم اول به مسئولان مربوطه و سپس به دفتر منتقل می‌کردم اما در مورد اعلام عمومی شاید برخی از این اعلام‌ها را موثر ندانیم ولی اجرای عدالت و رفع نارسایی و آسیب را باید دنبال کرد و من همواره تلاشم این بوده که کاری کنم که اقتضای اجرای عدالت است. 

وی با اشاره به اینکه هزاران کارگر کارگاه‌هایی تولید در خراسان رضوی بیکار شدند، گفت: ما تلاش می‌کنیم نیروهایی در آستان قدس کار می‌کنند بیکار نشوند تلاش ما در این دو سال این بوده یک کارگر آستان قدس بیکار نشود و تا اسفندماه سال گذشته یک کارگر و یک کارمند از میان بیش از 18 هزار حقوق‌بگیر آستان قدس نداریم که  حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: تلاش کردیم شغل ایجاد کنیم البته اضافه کردن نیرو نباید بدون بدون شغل و جایگاه تعریف شده و ایجاد خط تولید جدید باشد در واقع باید اول شغل تعریف شود و سپس نیروی جدید اضافه شود. 

رئیسی با تاکید بر اینکه خراسان بزرگ همواره مورد توجه بوده و اولویت ما بوده است، گفت:  در جنوب خراسان قنات‌هایی را لایروبی کردیم که 700-600 شغل ایجاد شد، در کلات دام‌های سبک در اختیار بسیاری از مردم قرار گرفت،  برای کارهای دستی مددجویان کمیته امداد که بازار توزیع نداشتند اطراف حرم مطهر را در اختیارشان گذاشتیم؛ همچنین "سوغات زائر" را باب کردیم تا بسیاری شرکت‌ها و کارگاه‌هایی تولیدی بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.  

وی با تاکید بر اینکه آستان قدس حامی بخش خصوصی است نه رقیب آن، گفت:  بودجه ما یک هزارم بودجه دولت است اما در دو سال گذشته  بیش از 2500 شغل ایجاد کردیم پس با تمام محدودیت‌هایی داریم این توانایی‌ در کشور وجود دارد اما باید این توانایی‌ها در عرصه اقدام و عمل به کار گرفته شوند.  

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اکثر شرکت‌های آستان قدس زیانده هستند، گفت: راهکارهای برون رفت مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اگر قرار است شرکتی واگذار شود، ابتدا سودده شود بعد واگذار شود بنابراین به شفافیت اعتقاد دارم و وضعیت هرکدام از شرکت‌ها قابل تبیین است تا بدانید وضعیت درآمدی آستان قدس به چه شکل است. 

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره مالیات ‌های آستان قدس، گفت: خدا نگذرد از آن کسی که این شبهه را در ذهن‌ها ایجاد کرده است. مالیات آستان قدس تا 35 سال به امر امام (ره) بود که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از مالیات معاف خواهند بود؛ روزی که بنده وارد آستان شدم به مقام معظم رهبری در این باره نامه نوشتم و براساس فرموده ایشان مالیات تکلیفی، ارزش افزوده و جمعی خرجی را پرداخت می‌کنیم و حتی چندروز پیش رئیس سازمان مالیاتی و همراهانشان برای تقدیر از آستان قدس به عنوان سازمانی که در پرداخت مالیات خوش‌حساب است، آمدند. 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: چرا یقه سفیدانی که مالیات پرداخت نمی‌کنند را نمی‌گویید؟ چرا از افرادی که "فرار مالیاتی" دارند چیزی نمی‌گویند؟ کارمند دانشگاه فردوسی و فلان دستگاه اول مالیات می‌دهد اما فلان فرد که درآمد نجومی دارد فرار مالیاتی می‌کند. 

رئیسی با تاکید بر اینکه آسیب‌زدایی اراده جدی می‌خواهد، گفت: واقعاً مشکل ما برنامه است؟ چقدر پایان نامه تحصیلات تکمیلی با پیشنهادات کارگشا داریم؟ مجریانی که باید این پیشنهادات و برنامه پنجم و ششم توسعه کشور را اجرایی کنند کجا هستند؟

وی درباره حمایت از هنرمندان تصریح کرد: به مرکز هنرهای آستان قدس تاکید می‌کنم از فرهیختگان و هنرمندان حمایت کنند. هنر مشهد ما همیشه آمیخته با حکمت بوده و هنرمندانی که کارهای فاخر انجام می‌دهند مورد حمایت استان هستند و زمینه بروز و ظهور آن را نیز فراهیم می‌کنیم. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه احداث  530 واحد برای جوانان متاهل در برنامه آستان قدس است، ادامه داد: درمورد خوابگاه دختران و پسران آماده ازدواج، زمین از ما ساختمان از شما؛ مجموعه وزارت علوم امکاناتش را بگذارد و بگذارید تا ازدواج جوانان پا بگیرد؛ همچنین برای مراکز زیارتی برای دانشجویان عزیز از سراسر کشور نیز همکاری می‌کنیم. 

رئیسی خاطرنشان کرد: بازنشسته‌ها باید به عنوان چراغ راه و مشاور مورد توجه قرار گیرند اما در حوزه عمل خیر؛  بنده 20 ساله بودم دادستان کرج شدم امام زمینه توجه به جوانان را فراهم کردند و معتقدیم کشور از میدان دادن به جوانان هیچ وقت ضرر نکرده و نخواهد کرد لذا باید در عمل به جوانان توجه کرد. 

وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه جریان منافقان سال 60 داعشی‌های آن سال بود، گفت: منافقین در آن سال  17 هزار نفر را به شهادت رساندند و جریان نفاق جریان خطرناکی در این کشور بود. در آن زمان، برخی افراد به لحاظ حکمی مشمول قانون بودند و حکم آنان روشن بود ضمن اینکه من آن زمان دادستان بودم؛ رئیس دادگاه حکم صادر می‌کند و دادستان مدعی‌العموم است اما فردی که ادعای حقوقی بودن دارد فرق بین رئیس دادگاه و دادستان را نمی‌دانست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه قهرمان ملی برخورد با نفاق امام خمینی است، گفت: جریان نفاق از آن برخوردهایی است که افتخارش مال امام است و ایشان پیشتاز این قضیه بود. از افتخارات نظام برخورد با جریان نفاق است؛ از افتخارات بنده این است که با فساد، نفاق، دزدی و شرارت مبارزه کردم و مبارزه خواهم کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: شناخت وظیفه و ایستادگی در راه هدف وظیفه ما است و در این راه حاضرم در جلسات دیگری برای روشن شدن موضوعات شرکت کنم اما در این جلسات اگر ابهام زدایی شد و افراد حاضر مبلغ آن قضیه باشند. 

وی با بیان اینکه مشهد باید دارای مرجعیت علمی شود، ادامه داد: دانشگاه‌های مشهد و خراسان حوزه علمیه کهن خراسان در کنار آستان قدس ظرفیت بالقوه‌ای دارند؛ دستیابی به مرجعیت علمی امری دست نیافتنی نیست این ظرفیت وجود دارد و از شما اساتید و دانشگاهیان می‌خواهم کمک کنید این امر تحقق یابد که  به نفع کشور و نظام است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۶۳۳۱۰:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۱۱
خوب مالیاتتون رو شفاف بدین و از شبهه بیارید بیرون. ..
ناشناس۳۲۴۶۷۲۱۱:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۱۱
من یه سوال دارم لطفا یکی جواب بده حتما منکر فقر و بیکاری و معضلات ناشی از فقر در روستاهای مرزی خراسان و سیستان و استانهای همجوار خراسان نیستید با این درامد..چرا مردم روستاهای مرزی خراسان و مردم سیستان اینقدر فقیر هستند آیا شان امام هشتم شیعیان این است که در خراسان و استانهای همسایه فقر ..وجود داشته باشد ؟ با شناختی که از امامان مطهر داریم فقر و بدبختی مسلمین را تاب نمی آوردند آقا امام رضا قطعا راضی به این اوضاع..و آسیب های متعاقب آن در قسمت شرقی ایران نیستند لطفا یکی جواب بده به ما ..
ت.ن۳۲۶۰۹۷۱۳:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۱۲
انصاف آقا جان ... جوابگویی این همه سال را باید یکهو آقای رییسی بده یعنی این فقر و فلاکتی که شما میگی ایشون مسوول بوده یک کمی صبر کنید اتفاقا تو همین مدت کم ایشان کارهای خوبی انجام دادند من سه سال بود مشهد نرفته بودم ولی ماه پیش مشرف شدم تغییراتی انجام شده که کاملا محسوس است
ناشناس۳۲۴۷۳۳۱۱:۳۳:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۱۱
مالیات تکلیفی مربوط به شخص ثالث و مالیات ارزش افزوده مربوط به مصرف است و جمعی خرجی هم یک قاعده حسابداری و هیچکدام مالیات بر درآمد نیست. ..
میلاد۳۲۴۸۵۰۱۲:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۱۱
سید خودتو ناراحت نکن.....هرچقدر جلوتر که میره ملت بیشتر به ذاتش پی می برند!
ناشناس۳۲۴۸۷۹۱۲:۲۴:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۱۱
مالیات میده؟ مشهد که فقیر زیاد داره حتی در جوار امام رضا (ع) واقعا ایشان راضی هستن که این همه فقیر اطراف ایشان باشند؟
ن۳۲۶۰۹۳۱۳:۱۶:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۱۲
مالیات جای خودش رسیدگی به فقیرا هم جای خودش نباید قاطی کرد
شاهرخ۳۲۴۹۰۸۱۲:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۱۱
همیشه رییس هر مجموعه ای از عملکرد و بهره وری زیر مجموعه خودش دفاع آنچنانی می کنه......البته مواردی مثل دولت آقای روحانی هم هست که رییس دولت هستن ولی از منفعل بودن خودشون می گن و فقط خدا میتونه ....کلا مردم و آرا عمومی می تونن نمره مثبت بدن یا منفی ولاغیر
ناشناس۳۲۴۹۱۰۱۲:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۱۱
جریان فاسد اسلاحات در پشت پرده همه شرارت هاست
ناشناس۳۲۵۰۰۶۱۳:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱۱
باید شفاف سازی صورت گیرد
ناشناس۳۲۵۰۹۵۱۴:۲۱:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱۱
مگه اینکه فعالیت های اقتصادی استا قدس باید مشمول مالیات بشود حرف بدی است
احمد۳۲۵۱۸۳۱۵:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱۱
سلام علیکم و خداقوت لطفا از این بلورهای ساخت داخل برای آستان بخرید..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین