وزیر فرهنگ و ارشاد: برخی ملل تلاش کرده‌اند امید را از ملت ما بگیرند

گروه فرهنگی الف،   3970210119

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با امید زندگی می‌کنیم و برخی ملل تلاش کرده‌اند امید را از ملت ما بگیرند و به اثبات برسانند که شما نمی‌توانید ایستادگی کنید، اما اعتقاد به مهدویت امید را در دل‌ها زنده می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی پیش از ظهر امروز 10 اردیبهشت ماه در آئین هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج‌فارس، از خلیج فارس به عنوان نقطه اتصال تمدن‌ها، فرهنگ‌ها، نماد مقاومت و عزت منطقه یاد کرد و افزود: منطقه خلیج فارس با تنوع فرهنگی، برای خود زایشگاه گسترده تمدنی ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بزرگداشت روز ملی خلیج فارس، هرمزگان را سنگربان مطمئن خلیج فارس دانست و عنوان کرد: خلیج فارس با ایران همزاد تکوینی است و در دوره سوم باستان شناسی پدید آمد و قدمتش به پیشینه و تاریخ ایران زمین گره خورده است.

وی با یادآوری اینکه هر جایی که مورخان و یا جهانگردان از ایران سخن به میان آورده‌اند نام خلیج فارس را نیز بر زبان رانده‌اند، افزود: خلیج فارس همواره با نام ایران جاودانه بوده و خواهد بود و هرچه بدخواهان و کینه توزان طمع کنند، این نام از بین نخواهد رفت بلکه با خروشش بدخواهان را به قعر خود خواهد برد.

صالحی ادامه داد: خلیج فارس صرفا یک دریا نیست بلکه حلقه ارتباط بشریت در یک دوره تاریخی است که قارههای آسیا، آفریقا و اروپا را به همدیگر متصل کرده است.

او بیان کرد: جریان استعمار و چپاول‌گر وجب به وجب جهان را گشت، اما تا به منطقه خلیج فارس رسید زمین گیر شد و هیچ گاه نتوانست مردم ایران را به مستعمره خود درآورد؛ چون ایرانیان در زیستی عزتمندانه کوشیدند حریم خلیج فارس را از لوث وجود اجنبی پاک نگه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از فرهنگ انسانی و ایرانی ما در منطقه خلیج فارس شکل گرفته است، عنوان کرد: در کمتر جایی از ایران، تنوع فرهنگی را همراه با همزیستی اقوام و مذاهب در کنار هم، توام با آرامش و تعامل سازنده مشاهده می‌کنیم.

صالحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان هرمزگان، به رشادت های رزمندگان این خطه هم در مناطق عملیاتی غرب و جنوب و هم در خلیج فارس به ویژه در نبرد رو در رو با استکبار جهانی اشاره و بیان کرد: وجود صدها شهید اهل سنت در مرزبانی از ایران و خلیج فارس، صحنه زیبایی از تعامل سازنده را به نمایش گذاشته است.

او با اشاره به وجود تنوع آداب، رسوم و سنن در منطقه خلیج فارس، گفت: خلیج فارس، منطقه‌ای است که با برخورداری از آداب و رسوم ویژه، تا قرن‌ها می‌توان از آن گفت، نوشت، شنید و خواند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایران، مام ایرانیان و خلیج فارس مام ایران است، اضافه کرد: خلیج فارس همزاد ایران و نامش همتای نام ایران است و تابلو فرهنگ ایران اسلامی است.

او در ادامه با بیان اینکه خلیج فارس منبع ویژه اقتصاد جهان است، بر اهتمام جدی‌تر بر حفظ محیط زیست خلیج فارس تاکید و اظهار کرد: جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس و اتفاقات پیرامونی آن کاری بسیار خوب است که باید استمرار یابد و با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ردیف بودجه ملی برای آن در نظر گرفته شده است.

صالحی در ادامه با اشاره به پررنگ دیدن مباحث اقتصادی در استانهای ساحلی خلیج فارس، تاکید کرد: گرچه توجه به مباحث اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر است اما توسعه اقتصادی باید با عمق بخشی فرهنگی هنری همراه باشد.

وی خواستار نگاه توسعه متوازان اقتصادی و فرهنگی توامان شد و با تاکید بر اینکه در طرح های توسعه‌ای باید پیوست‌های فرهنگی جدی گرفته شود، بیان کرد: امسال را مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند و از این رو باید در سال جاری، موضوع مهم «حمایت از کالای فرهنگی ایرانی» نیز مورد غفلت قرار نگیرد.

هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس که از صبح امروز دهم اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، صاحبنظران، مورخین و نخبگان در تالار شهید آوینی آغاز شده بود، با تجلیل از برترینها به کار خود پایان داد.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی با نام خلیج فارس با صدای سالار عقیلی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین