وزیر بهداشت: قبول ندارم که آبادان و خرمشهر محروم است

گروه اجتماعی الف،   3970209067 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم توجه مسوولان به توسعه خوزستان و با بیان اینکه یک زمانی آبادان و خرمشهر قطب پزشکی بوده‌اند و این مناطق باید به موقعیت پیشین خود بازگردند، گفت: هر فردی درخواست اخذ هر مجوزی در مورد تخت بیمارستانی، آزمایشگاه و تجهیزات داشته باشد، ما هیچ حرفی نداریم.

وزیر بهداشت: قبول ندارم که آبادان و خرمشهر محروم است

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان و مقامات محلی که در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، با اشاره به حضور خود در خرمشهر و آبادان به منظور افتتاح پروژه‌های درمانی، اظهار کرد: باید به تاسی از فطرت خود شکر نعمت‌ها را به جای بیاوریم تا موجب فزونی نعمت‌ها شود. از آنچه که امروز در خرمشهر مشاهده کردم، بسیار خوشحال شدم. ثمرات تلاش‌های صورت گرفته کاملا مشهود بود. واقعا فکر نمی‌کردم در این شهر اینقدر کار انجام شده باشد یا این قدر کار و پروژه در حال اجرا داشته باشید. از تمام کسانی که در این بخش کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند که به تعهد خود وفادار بودند و نشان دادند که به بحث سرمایه اجتماعی برای منطقه آزاد اروند فکر می‌کنند نیز تشکر می‌کنم. این خیلی مهم است. کاش سایر دستگاه‌هایی که از مواهب طبیعی و نعمت‌های خدادادی خوزستان و آن هم برای کل کشور بهره‌مند می‌شوند، به این بحث توجه کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: واقعیت این است که بی‌تردید این منطقه و به ویژه آبادان و خرمشهر در آینده بهتر از امروز ساخته می‌شود و افتخار آن به کسانی تعلق دارد که این فرصت را مغتنم بشمارند و به آنچه وظیفه ملی، میهنی و انسانی و به خصوص ایمانی آنها است، عمل کنند. بسیار مهم است که این افتخار را پیدا کنیم و طی مدتی که در این منطقه هستیم، کارهای ماندگاری را برجای بگذاریم.

هاشمی به سخنان و درخواست‌های مطرح شده در این نشست اشاره و عنوان کرد: بعضی از موارد مطرح شده به سرعت قابل انجام است. انجام برخی دیگر از این فرمایشات نیز نیازمند زمان است. بخشی از این موارد نیز در اختیار من قرار ندارد. برای مثال تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه مستلزم اخذ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. برای این کار در دانشکده باید مولفه‌هایی وجود داشته باشد که فکر می‌کنم دانشکده آبادان به سمت این مولفه‌ها در حال حرکت است.

وی ادامه داد: خواهش من از دکتر آموزنده - رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان این است که نگاه کمّی نداشته باشند و به سمت رشته‌های ویژه و کیفی بروند. نگاه ما به آبادان و خرمشهر، منطقه‌ای است. این منطقه استعداد دارد. تحقق اینکه این منطقه در غرب آسیا دارای موقعیت ویژه‌ای شود را خیلی دور نمی‌بینم. این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر بهداشت افزود: اصلا قبول ندارم که منطقه آبادان و خرمشهر محروم است. این منطقه بسیار غنی است ولی ما بی‌توجه بودیم، غفلت کردیم و استفاده نکردیم. منطقه آبادان و خرمشهر را زنده می‌بینم. در مقطعی که شاید حدود ۱۵ سال قبل باشد و همچنین در ابتدای تصدی این پست در وزارت بهداشت، به این منطقه آمدم. تاکنون چندین بار افتخار حضور در این منطقه را پیدا کرده‌ام. در این منطقه شرایط واقعا بسیار بهتر از گذشته است اما کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه شرایط منطقه آبادان و خرمشهر با مناطقی مانند میرجاوه، نیکشهر و هیرمند قابل قیاس نیست، گفت: در خصوص تقاضای مطرح شده در مورد اختصاص فوق تخصص نوزادان به آبادان و خرمشهر، همین ماه پیگیری‌هایی انجام می‌شود. در مورد بحث رادیوتراپی و سی تی اسکن نیز باید زمین لازم فراهم شود. در زمینه آمبولانس دریایی و آمبولانس هوایی، منطقه آزاد همچنان وفادار است و ما می‌خواهیم که بهترین‌ها در منطقه مستقر شوند که این بحث را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره درخواست مطرح شده در این نشست در زمینه جذب هیات علمی در دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در این خصوص نمایندگان محترم منطقه در مجلس باید کمک کنند تا سازمان امور اداری و استخدامی همراهی کند و امکاناتی در اختیار ما قرار دهد تا آنچه شما می‌خواهید محقق شود. حتما در این زمینه پیش‌قدم هستیم و کمک شما هم لازم است. این سازمان نیز باید احساس دین بکند که البته بیشتر از ما نسبت به این منطقه این احساس را دارند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: من از خدا می‌خواهم که این منطقه، قطب مهم پزشکی بشود. احساس می‌کنم اگر این کار محقق شود، وظیفه خود را به انجام رسانده‌ایم که البته هنوز تا این کار فاصله زیادی داریم. همه باید تلاش کنیم و در عین حال صبور و شاکر باشیم تا اینجا قطب مهم پزشکی در منطقه بشود و واقعا یک زمانی هم قطب بوده است.

هاشمی ادامه داد: هرچند گفتن این موضوع صحیح نیست، اما یک زمانی اینجا قطب پزشکی بوده و شرایط مناسبی در آبادان و خرمشهر وجود داشته است. این مناطق باید به موقعیت پیشین خود بازگردند. آبادان و خرمشهر نه تنها چیزی کم ندارند، بلکه نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس چیزهای خیلی اضافه نیز دارند. جوانان حتما در آینده مشاهده خواهند کرد که این منطقه دارای موقعیتی ویژه می‌شود.

وی درباره بحث سهمیه بومی‌ها در پذیرش دانشجو در دانشکده علوم پزشکی آبادان، عنوان کرد: براساس آنچه به من گزارش شده، تا ۵۰ درصد اختیار جذب دانشجوی بومی وجود دارد. منطقه آزاد اروند نیز در این بخش می‌تواند ورود کند و تعدادی دانشجو را بورسیه خود کند.

وزیر بهداشت در زمینه جذب بخش خصوصی در پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در این زمینه تا می‌توانید حمایت کنید. همین جا اعلام می‌کنم هر فردی درخواست اخذ هر مجوزی در مورد تخت بیمارستانی، آزمایشگاه و تجهیزات داشته باشد، ما هیچ حرفی نداریم. البته پیشنهاد می‌کنم که در این پروژه‌ها با دولت و به ویژه با وزارت بهداشت مشارکت نکنید. البته اگر هم درخواست اجرای پروژه مشارکتی با دولت را داشته باشید، اشکالی ندارد. یکی از قطب‌های داروسازی کشور باید حتما در این منطقه دایر شود.

وی بیان کرد: شاخص‌های بهداشتی در استان خوزستان به دلایل مختلف مناسب نیست؛ ریزگردها، مساله آب، فاضلاب و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی از جمله دلایل این وضعیت است. اما آماری به من دادند که بسیار تعجب آور بود و بابت آن بسیار خوشحال شدم چرا که استاندارد کشور انگلیس است.

وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از دیدار با امام جمعه آبادان، گفت: دیدار با دو امام جمعه خوب آقای آل هاشم امام جمعه تبریز و امام جمعه آبادان طی روزهای اخیر از توفیقات من است. آقای آل هاشم بسیار مسلط بر مسائل و در عین حال بسیار مراقب هستند و در این شرایط که همه بنا دارند که مردم را مایوس کنند و کاستی‌ها را بزرگ نشان دهند تا توانمندی‌ها و داشته‌هایمان کم دیده شود، نگاهی بسیار مثبت دارند.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم در نوبت بعدی در تمامی حوزه‌ها شرایط تغییر کرده باشد و همه مردم امیدوار باشند که بالاخره نظام آنها را رها نکرده است. بدترین چیزی که در حال حاضر ممکن است اتفاق افتد و برخی حتی به زور در تلاش برای تحقق آن هستند و متاسفانه ما هم زمینه ساز آن هستیم، این است که به مردم بقبولانند که کسی به فکر شما نیست. بسیار بد است که یک خانواده یا ملت فکر کنند که سرپرست‌شان به فکر آنها نیست و رها شده‌اند. این بدترین چیزی است که اکنون برای آن تلاش می‌شود و متاسفانه گاهی ما ناخواسته در همین پازل یا میدان بازی می‌کنیم.

وزیر بهداشت خطاب به ائمه جمعه و نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس عنوان کرد: کار در منطقه آبادان و خرمشهر و در مجموع در استان خوزستان، سخت است. ممکن است که برای پزشکان فرصت‌های دیگری به جز کار در این استان وجود داشته باشد که البته وجود دارد. فکر می کنم خونگرمی مردم خوزستان و احساس دین به این استان برخی از متخصصان و همکاران ما را در این استان زمین‌گیر کرده است.

هاشمی با بیان اینکه همه باید به ماندگاری نیروهای پزشکی در خوزستان کمک کنند، افزود: اگر بخواهیم در آینده این منطقه از لحاظ پزشکی رونق یابد، نیروی پزشکی در تحقق آن بسیار حائز اهمیت است و نیروی انسانی باید دلگرم به کار شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۵۲۲۱۱:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۹
ولی من قبول دارم پون رفتم و دیدم شما هم برو ببین جناب برو روستاهای بندر عباس و بوشهر ولرستان و سیستان و خراسان و ایلام و کرمانشاه رو هم ببین کلا از پشت میزت بلند شو برو فقط ببین هی نچسب به صندلی گزارش های دروغ بخون و هی خوشحال شو عجب گیری کردیم ها !!!!!! راست راست نگاه می کنه و ....استغفرالله
ناشناس۳۲۲۲۹۹۱۷:۵۲:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۹
من هم قبول ندارم که این محرومیت ها تقصیر جنگ است ، زیرا آلمان و کلا اروپا هزار بار بدتر از ما در جنگ آسیب دیدند اما این را بهانه کم کاری نکردند و امروز دوباره جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین