دومین اسید پاشی در تبریز /مریم در اسید سوخت+تصاویر 

گروه حوادث الف،   3970209004 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی یک ما‌هه گذشته این دومین اسید پاشی در تبریز است، اینبار «مریم» قربانی یک اختلاف خانوادگی در اسید سوخت.

 دومین اسید پاشی در تبریز /مریم در اسید سوخت+تصاویر 
فارس نوشت: در حالی که کف خیابان روی زمین افتاده از ترس دستش را روی صورتش محکم نگاه می‌دارد، صورتش می‌سوزد، دست‌هایش بیشتر، اما خب ضارب رهایش نمی‌‌کند، رویش می‌نشیند و سعی می‌کند جنایت خود را به سرانجام برساند، ظرف اسیدی که در دست دارد را بلند می‌کند و شروع می‌کند به ریختن روی صورت مریم، همه را خالی می‌کند تمام یک لیتر را.
 

مریم در حالی که در جهنم اسید می‌سوزد فقط سعی می‌کند تا دستش را از روی صورتش کنار نزند، پوستش جلز و ولز می‌کند، می‌سوزد اما کاری از دستش برنمی‌آید، وزن ضارب آنقدر زیاد است که توان کنار زدنش را ندارد، او هم با کمال بی‌رحمی و خونسردی جنایت خود را به سرانجام می‌رساند.

در این بین مرد نگهبان ساختمان مجاور محل جنایت که ظاهراً یک مرکز کوچک تفریحی است از پنجره طبقه بالا شاهد ماجراست، نگهبان با داد و فریاد سعی می‌کند مردم را باخبر کند.

با فریادهای او ضارب دست و پایش را گم می‌کند و دست پاچه پا به فرار می‌‌گذارد آنقدر با عجله که کیف مدارک و وسایلش را جا می‌گذارد، کیفی که یک قمه هم از داخل آن کشف می‌شود، سلاحی که حکایت از برنامه‌ریزی و عمق خباثت این فرد را دارد. 

مریم زنی که چند روز گذشته در تبریز قربانی حمله فرد اسیدپاش شد و از ناحیه صورت، گردن و دست‌ها به شدت آسیب دید. 

این دومین اسیدپاشی طی یک ماه گذشته در تبریز است، در مورد قبلی معصومه توسط خواستگار خود که از او جواب نه شنیده بود مورد حمله قرار گرفت و خواستگار شیطان‌صفت با ریختن اسید روی صورت، گردن و دست‌های او باعث آسیب جدی و جبران‌ناپذیری شد تا جایی که هنوز بینایی او برنگشته و تلاش‌های پزشکان نیز تا این لحظه بی‌نتیجه بوده است و صورت و پوستش نیز تا به حال سه عمل در پی داشته است.

دعوا زن و شوهری که منجر به جنایت شد

مریم قربانی تازه اسیدپاشی در تبریز جزئیات این جنایت اینگونه تشریح کرد:

11 سال است که با محمد ازدواج کردم، چند سال اول همه چیز خوب بود، اما کم‌کم بهانه‌گیری و اخلاق‌های بدش را نشان داد، کم‌کم این خلق تند و عصبانیت‌هایش شدت گرفت تا جایی که چندین بار به بهانه‌های مختلف مرا مورد ضرب و شتم قرار داد کافی بود چیزی خلاف میل او باشد مثلاً صدای تلویزیون را زیاد کنم همین بهانه خوبی بود تا دعوا را شروع کند.

چندین بار به خاطر این رفتارش به خانه پدرم رفتم که هر بار با پادرمیانی فامیل و خواست پدرم به خانه برگشتم، اما این رفتارش تمامی نداشت، در کارش هم به مشکل خورده بود و بدهی زیادی داشت، تا جایی که طلبکارانش برایش حکم جلب گرفته بودند و مدتی هم فراری بود، باز هم پدرم و  اهل فامیل کمک کردند و توانستیم رضایت شاکی‌ها را بگیریم. 

اما دوباره روز از نو و روزی از نو، وضعیت هیچ فرقی نکرد، بدتر شدکه بهتر نشد، از خانه بیرون می‌رفت کار هم نمی‌کرد در این اوضاع بچه‌دار هم شدیم گفتم شاید اوضاع بهتر شود و دوباره هیچ اتفاقی نیفتاد او ذاتاً مشکل داشت و در رفتارش تعادل نداشت.


مریم در حال انتقال از فرودگاه مهرآباد به بیمارستان

 

چندین بار تصمیم گرفتم طلاق بگیرم اما باز وساطت خانواده و امیدی که می‌دادند مانع این کار شد و برگشتم سر خانه اول. من اهل زندگی بودم، نمی‌خواستم زندگی‌ام خراب شود و تمام سعی‌ام را کردم که خانواده‌ام را حفظ کنم، اما او اصلاً اهمیت نمی‌داد همیشه بهانه‌گیر بود و رفتار زشت خودش را داشت. تا جایی که مدت زیادی هم من را در خانه زندانی کرد و اجازه خروج از خانه را هم نمی‌داد.

تا بالاخره یک روز تصمیم جدی گرفتم تا طلاق بگیرم، از آنجایی که حق طلاق هم با خودم بود به خانه پدرم رفتم چند مدتی گذشت و مدام تماس و تهدید و گاهی هم التماس ولی من هیچ وقت باورم نمی‌شد که بتواند تهدیدهایش را عملی کند و یا اینکه مرد زندگی باشد و بتوان با او زیر یک سقف زندگی کرد.

خلاصه یک روز با من قرار گذاشت تا با هم صحبت کنیم، به یک کافه در تبریز رفتیم همه چیز خوب بود، مدام تکرار می‌کرد که نمی‌خواهد من را از دست بدهد و نباید از او جدا شوم، من هم به او گفتم که کار نمی‌کند و خرج زندگی را از کجا باید بیاورد و اگر کار کند و زندگی را بچرخاند و رفتارش هم با من درست کند من که چیز زیادی از او نمی‌خواهم. همین‌ها برای من کافی است و به زندگی برمی‌گردم.

 

فکرش را هم نمی‌کردم اسید داشته باشد

مریم تعریف می‌کند که در راه بازگشت در حال قدم زدن در یک کوچه خلوت بودیم که ناگهان یک ظرف از داخل کیفش در آورد گفت می‌دانی این چیست، گفتم نه، اول گفت بنزین گرفتم برای پاک کردن رنگ، فکر می‌کردم ممکن است آب باشد اصلاً در ذهن من هم چیزی مثل اسید نبود.

دوباره شروع کرد دیوانه‌وار حرف‌هایش را تکرار کردن و من همان پاسخ‌ها را دادم که اگر اصلاح شوی من که چیز زیادی نمی‌خواهم برمی‌گردم ولی ناگهان احساس سوزش زیادی کردم. مایعی که داخل ظرف را روی صورت من ریخته بود از سوزش و صدای پوستم متوجه شدم اسید است. پا به فرار گذاشتم دنبالم می‌دوید و از پشت مرا گرفت و به کف خیابان پرت کرد،  من تنها کاری که توانستم کنم این بود که دستم را محکم روی صورتم نگه دارم و او بی‌رحمانه تمام اسید را تا قطره آخر ریخت. می‌سوختم ولی فریاد هم نمی‌توانستم بزنم آنقدر سنگین بود که توان کنار زدن و فرار کردن را نداشتم. فقط صدای فریاد مردم را شنیدم و بلافاصله از حال رفتم.

اهالی بلافاصله چند بسته آب آوردند و تا آنجایی که می‌شد صورت و دستهایم را شستند همین کار باعث شد صورتم آسیب کمتری ببیند از طرفی دست‌هایم به دلیل اینکه در تماس مستقیم با اسید بود با شدت بیشتری سوخت و الان در وضعیت خوبی نیستم.

اسید پاش فراری است!

این قربانی اسیدپاشی با اشاره به اینکه همسرش توانسته از صحنه این جنایت فرار کند گفت:‌ بعد از این کار هم پا به فرار گذاشت، ظاهراً به تهران رفته امیدوارم که پلیس زودتر او را دستگیر کند چرا که من و خانواده‌ام امنیت جانی نداریم مخصوصاً الان که آب از سرش گذشته.

مریم در تهران تحت نظر بهترین متخصصان

بلافاصله پس از انتشار خبر اولیه مبنی بر این اتفاق، موضوع توسط دکتر نظری در کمپین نذر مهربانی مطرح شد.

پس از پیگیری‌های انجام شده و با تلاش‌های دکتر زهرا نظری و دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای ،مریم امروز برای ادامه درمان به تهران منتقل شد.

به‌گفته نظری یک تیم تخصصی برای درمان معصومه فراهم شده است و تمامی امکانات پزشکی و درمانی برای ادامه روند درمانش به بهترین شکل فراهم است.

نظری افزود: خوشبختانه در دقایق اول این حادثه، صورت مریم با آب فراوان شسته و همین موضوع باعث کمتر شدن عمق سوختگی شده است ولی به هر حال اسید آسیبی که باید را می‌رسانده و تا سالها این بیمار نیاز به درمان و جراحی خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۹۰۸۰۱:۴۳:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۹
نمیشه جلوی فروش اسید رو گرفت ؟
فرناز۳۲۱۰۵۶۰۸:۱۹:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۹
مثل اینه که بگیم خیابون ها رو ببندیم چون یک ادم دیوانه بد رانندگی می کنه! چاره کار اینه که برخورد کوبنده با اسیدپاش صورت بگیره، نه اینکه قاضی حکم دو سال حبس بده و خلاص...
ناشناس۳۲۱۰۵۹۰۸:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۹
فکر می کنی منظور از اسید چیه ؟؟ همون جوهرنمکی که واسه شست و شوی سطوح سرامیکی استفاده میشه یه جور اسید هست یا همون جرم گیر هم مشابه اونه. بیاین جلوی فروش اینارو بگیرن ؟؟؟ مشکل یه جای دیگه اس برادر.
ناشناس۳۲۱۴۷۵۱۱:۴۰:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۹
نه نمیشه. دو هفته پیش برای خرید یه شوینده گندزدا به مغازه سم فروشی مراجعه کردم. فروشنده بطری کوچیکی رو بهم داد گفت این عالیه فقط یک در هزار رقیقش کن بخار مایع دستم رو سوزوند از فروشنده پرسیدم این چی بود به ما دادی گفت اسید سولفوریک قویترین اسید موجود
ناشناس۳۲۰۹۱۴۰۲:۰۵:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۹
یک اقدام قاطع و فوری لازم است.
ناشناس۳۲۰۹۷۲۰۶:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۹
انسانیت واقعا مُرده
ناشناس۳۲۱۰۰۷۰۷:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۹
چند انسان دیگر باید قربانی شوند و یک عمر بدبختی بکشند تا کسانی که در مجلس هستند بجای گشتن دنبال عکس دختر خوشکلا قوانینی درست و متقن در این باره تصویب کنند؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۲۱۰۳۰۰۷:۵۸:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۹
اگر اولین اسید پاش را اعدام می کردند دیگه شاهد این اتفاق که همیشگی شده نبودیم
اسیدپاشی۳۲۱۰۳۳۰۸:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۹
دلیل اینکه مجازات درستی برای اسیدپاشی تعیین نمیشه چی هست ؟؟؟
خوزستانی۳۲۱۰۴۵۰۸:۱۰:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۹
لعنت به این افراد که آرامش مردم رو به هم می‌زنند. امیدوارم قوه‌ی قضاییه برخورد قاطع کند.
ناشناس۳۲۱۰۵۲۰۸:۱۵:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۹
اختلالات روانی درصدش بالا رفته از قرار.
ناشناس۳۲۱۲۳۱۰۹:۵۱:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۹
1- مقصر اول سایت الف که تا کنون نظر بنده را منتشر نکرده است. 2- مقصر دوم همان اولین خانم که قریانی اسید پاشی شد و به هر دلیل رضایت داد و باعث شد که اسید پاش ها جری شوند. 3- مقصر سوم مسوولین که فروش اسید را کنترل نمی کنند . 4- مقصر چهارم وجود قانونی که رضایت قریانی ها را ملاک عدم اجرای قصاص قرار داده است. ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان
ناشناس۳۲۱۹۰۱۱۴:۳۷:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۹
این مخاطب درست میگن
ناشناس۳۲۱۲۷۳۱۰:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۹
(( از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ، مرحمت فرموده ما را مس کنید )) چرا باید دائما دریغ و حسرت اوضاع و احوال اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و ................ گذشته های دور را داشته باشیم
بانو۳۲۱۲۸۳۱۰:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۹
چه باید کرد؟
ناشناس۳۲۱۳۶۸۱۰:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۹
بیماران روانی در جامعه بسیار زیاد شدن.باید خرید و فروش اسید ممنوع و همراه با مجازات سنگین باشد
ناشناس۳۲۱۳۹۴۱۱:۰۰:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۹
براستی زیر پوست شهرهای ایران عزیز چه میگذرد اسیدپاشی کودک ازاری همسر ازاری تجاوز به عنف قداره کشی سرقتهای مسلحانه به عنف زورگیری گروگانگیری دسترسی اسان به مواد مخدر و..... اینها حکایت از کمرنگ شدن امنیت درکشور وبی اثر بودن رویه های موجود نیرو های جان برکف انتظامی است که اگر فکری نشود جبران ناپذیر خواهد بود
اردشیر۳۲۱۳۹۸۱۱:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۹
این اسید ها باید روی کسانی ریخته میشد که با این جنایت کاران رفتاری ملایمت آمیز دارند ! کسانی که دنبال رضایت از شاکی هستند خودشون شریک جنایت هستند ! فقط قصاص
گودرزی۳۲۱۴۸۹۱۱:۴۶:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۹
این کار ایجاد رعب و در حکم محاربه است چرا یک بار کسی رو اعدام نمیکنن تا این بساط برداشته بشه
باران۳۲۱۵۰۶۱۱:۵۱:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۹
دریغ از یک خبر خوب . هر روز بد تر از دیروز.
ناشناس۳۲۱۵۴۸۱۲:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۹
وحشتناکه،چرا این جنایت اتفاق میوفته?یک برخورد قاطع انجام بشه
ناشناس۳۲۱۵۷۸۱۲:۲۰:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۹
این نامرد پست فطرت رو هرچه زودتر اعدام کنید.بئ برو برگرد باید حکم اسید پاشی اعدام باشه،چطور برای سرقت مسلحانه حکم محاربه و اعدام رو صادر میکنن ولی اینجا نه؟؟چند نفر دیگه باید زندگیشون نابودبشه تا مسئولین یه فکری بکنن؟؟
ناشناس۳۲۱۶۰۰۱۲:۲۵:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۹
اگر روزی هزار بار اسید پاشی هم روی بدهد نه مجازاتش (که متناسب با جرم نیست) تغییر می کند نه دسترسی به اسید. مگر اینکه روی یکی از ما بهتران اسید ریخته شود تا قانون عوض شود!
ناشناس۳۲۱۶۲۱۱۲:۳۱:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۹
الان چقدر خانواده دختر از اینکه زودتر از دست این هیولا نجاتش ندادن پشیمون هستن
ناشناس۳۲۲۰۵۰۱۵:۴۵:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۹
فقط قصاص با اسید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین