خانم علیدوستی؛ به جمع «سلبریتی‌های بی‌سواد» خوش آمدید!

گروه فرهنگی الف،   3970208069 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بزرگ‌ آقا مُرد خانم علیدوستی! قمه‌کش‌ها رفته‌اند...

خانم علیدوستی؛ به جمع «سلبریتی‌های بی‌سواد» خوش آمدید!

«ترانه علیدوستی»، یکی از بازیگران سینما، به تازگی با انتشار فیلمی از زد و خورد چند پلیس راهنمایی و رانندگی با یک فرد در توییتر خود نوشت:

«اگه از این پلیسهای مهربونمون انگشت کسی شکسته بگن بابت خدشه در اقتدارشون، دستشون رو ببوسیم. ننگ»!

در عین حال اما پس از دقت در فیلم مشخص می‌شود این فرد که افشانه اشک‌آور و قمه به همراه داشته مشغول ضد و خورد با پلیس است و ماموران نیز به این دلیل با او درگیر شده‌اند که مزاحم یک بانوی جوان شده است.

علیدوستی در ادامه و پس از مشخص شدن اشتباه فاحش خود اما در یک توییت دیگر نوشته است:

«پلیس (نیروی انتظامی) مسلحه. باید فنون مهار وضعیتهای پرتنش رو داشته باشه. نه که هرچی شد مشت و لگد رها کنه. -برخورد با تبهکار در حوزه وظایف عزیزان راهنمایی رانندگی نیست. هست؟ خب دستگیر میکردیدولی دشمنتون هم وقتی اسیر شماست و روی زمین افتاده، ۴نفری کتک زدنش غیرقانونیه. و توحش.»

**

ما قضاوت درباره اشتباه این بازیگر سینما و اصرار او بر اشتباهش را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم. گویا خانم علیدوستی آن چنان در نقش شهرزاد فرو رفته‌اند که در دنیای واقعی هم خود را عقل‌کل یک جامعه سراسر نادان می‌پندارند که درباره همه چیز باید نظر بدهند!

اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد این است که رفتارهای سطحی، پر اشتباه، بی‌مطالعگی و بی‌سوادی برخی سلبریتی‌ها در ایران، سبب خستگی افکار عمومی شده است و با یک نگاه به فضای مجازی می‌توان دریافت که انتقاد از رفتارهای این افراد به یک خواسته عمومی تبدیل شده است.

در واقع، سطح تناقض این افراد با واقعیت‌های جامعه و حتی با رفتارهای سلبریتی‌های متشخص سایر کشورها، چیزی نیست که از چشم مردم دور بماند.

این فرایند در یکی از بدیهی‌ترین نتایج خود سبب غریبگی در تولیدات هنری سلبریتی‌های مورد اشاره می‌شود و آنها را از متن مردم، جامعه و حکومت به سمت بی‌وطنی سوق می‌دهد.

به گزارش مشرق گفتنی است، برخی فعالان کشور در صفحات مجازی خود خواستار برخورد با این قبیل اظهارات شده و آنها را موجب ترویج خشونت و کاهش اقتدار پلیس عنوان کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۷۵۲۱۰:۴۰:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۸
تو این جامعه همه چی بهم ریخته شده و بهمین دلیل است که دارد ادامه پیدا میکن حالا کجا و چطور منفجر شود خدا می داند چون این مسیر نمی تواند ادامه پیدا کند مگر معجزه شود .
ناشناس۳۱۹۷۷۰۱۰:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۸
هر کسی دیدگاه مخالف شما رو داشت میشه بی سواد !!!! پس دیگه به نوع صحبت کردن رئیس جمهور ایراد نگیرید . شما خودتون همینطور هستید .
ناشناس۳۱۹۸۹۲۱۲:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۸
مساله اینه که ایشون و خیلیهای دیگه مثل ایشون ، رفتار هر فردی در ایران رو ممکنه زیر سوال ببرن اما اگر همین اتفاق ، صد برابر بدتر در آمریکا یا اروپا بیفته کاملا سکوت میکنن و البته حق اظهار نظر هم ندارن در اونجا ! مثلا پلیس آمریکا که در توحش ، سرآمد همه وحشیهای دنیاست و آمار کشت و کشتارش به صدها نفر در سال میرسه ، آقا پلیس مهربون محسوب میشه . یا پلیس فرانسه که سریعترین واکنش خشن رو به تظاهرکنندگان نشون میده !! خیلی از کارهای نیروهای انتظامی ایران صحیح نیست و در این شکی نیست . متاسفانه . اما مشکل اینجاست که این جماعت مثلا مشهور ، که بدبختانه اغلب اونها هم کم سواد و کم فرهنگ تشریف دارن ، در اینجا از این رفتارها انتقاد میکنن اما اگر در کشورهای دیگه باشن حاضرن دست پلیس اونها رو هم ببوسن و مودب و دست به سینه کف خیابونهای نیویورک و پاریس دراز بکشن تا آقا پلیس مهربون ، وظیفه قانونی خودش در ضرب و جرح مجرمین رو انجام بده !!!
ناشناس۳۲۰۳۴۳۱۶:۰۳:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۸
این اطلاعات دقیقتون از پلیس کشورهای غربی رو از کجا بدست اوردید از صدا و‌سیما؟ اونوقت چرا تمام مردم دنیا ارزوی مهاجرت به این چند کشور غربی را دارند ..
رضا۳۲۰۴۷۸۱۷:۴۱:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۸
اولا اینکه در کشورهای دیگه چه اتفاقای میفته به خودشون مربوطه. ما همین کشور خودمون رو بتونیم درست کنیم کافیه. باید رفتارهای همدیگه رو در جامعه نقد کنیم تا اصلاح بشیم. کی میخواهین یاد بگیرین که وظیفه ما در درجه اول درست کردن خودمون، خانواده مون، شهرمون، استانمون، کشورمون، قاره مون و بعد کشورهای دیگر قاره هاست؟ بهتره به ترتیب درست کنیم و پیش بریم. در هر مرحله ای موفق شدیم بعدش بریم مرحله بعدی. دوما شما از کجا میدونی که ایشون یا هر کس دیگه در آینده و در شرایط دیگه ای چه رفتاری نشون میدون؟؟؟!!! شما در مورد خودت هم نمیتونی پیش بینی کنی مگر اینکه در اون شرایط قرار بگیری. این پیش بینی اشتباهه و از اون اشتباه تر، ساکت بودن در مقابل ایرادات جامعه است.
ناشناس۳۲۰۵۹۴۱۹:۰۴:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۸
خدا پدر و مادرت را بیامرزد ما خودمون را درست کنیم آمریکا پیشکش
ناشناس۳۲۰۷۸۳۲۲:۲۷:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۸
اغلب مردم مثل شما ۶ ماه در سال آمریکا زندگی نمیکنن که رفتار پلیس آمریکا براشون موضوع روز باشه. من اطلاعی در زمینه رفتار پلیس آمریکا ندارم ولی گیریم همینطوره که میگین، به ما چه؟ البته این رو میدونم که در آمریکا مردم حق حمل اسلحه دارن و هر فرد مقابل یک‌ پلیس بطور بالقوه میتونه مسلح باشه و این میتونه برای پلیس ترسناک باشه.
ناشناس۳۲۰۷۹۲۲۲:۳۳:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۸
ناشناس محترم، اظهار عقیده در مورد کشوری که در آن حضور داشته و زندگی می کنند صحیح می باشد؛ نه مانند برخی که منتظر نشسته تا اتفاق در نقاط دیگر روی داده و سریع عکس العمل نشان دادن و ... ایشان نیز درابتدا از مملکت خود شروع کرده و اگر مشکلات حل شد که نمی شود، آنگاه به دیگر ممالک می توان پرداخت . به قول معروف یه سوزن به خود و یک جوالدوز به مردم . ظاهراً این عادت شده که سرک به زندگی دیگران بکشیم و مشکلات خود را نیز نبینیم.
majid r۳۱۹۸۱۶۱۱:۲۰:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۸
انتقادی به خانم علی دوستی. عدم تحقیق و مطالعه درباره موضوعات مختلف و شتاب زدگی و واکنش احساسی به موضوعات. نقدی بر منتقد خانم علیدوستی. اشتباه شما این است که خانم علیدوستی را در گرفتن چنین مواضعی تنها و در مقابل خیل عظیم مردم قرار می دهید ولی حقیقت این است که خانم علیدوستی در گرفتن چنین مواضعی تنها نیست. مقصر اصلی کسانی هستند که با دید محدود خود باعث وجود این جو روانی شده اند.
سعید۳۱۹۸۴۵۱۱:۳۶:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۸
ما باید به این باور برسیم که سلبریتی ها در خوشبینانه ترین حالت تنها در یک جنبه یا موضوع تخصص دارند. اونها نباید در موضوعات خارج از حوزه تخصصی خودشون ورود کنن، مردم هم نباید صحبتهای سلبریتی ها را به صرف اینکه مشهور هستن بپذیرن. متاسفانه مشاهیر هنری، ورزشی و .... ما در مورد همه چیز اظهار نظر میکنن.
ناشناس۳۲۰۳۲۲۱۵:۵۲:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۸
الان شما در همین زمینه که اظهار نظر کردی متخصصی؟
ناشناس۳۲۰۴۱۶۱۶:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۸
مگر اینکه حرفهای شما را تایید بفرمایند
رضا۳۲۰۴۷۰۱۷:۳۲:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۸
اگه این حرف شما درست باشه، کی باید در مورد این چیزها نظر بده؟ چون بالاخره هر کس در یه مورد متخصص هست و باید به زعم شما فقط در همون مورد هم صحبت کنه !!! همه ما در این جامعه زندگی میکنیم و حق اظهار نظر در مواردی که به جامعه مون ربط داره رو، داریم. اینکه نظر ما درست باشه یا غلط، بحث دیگه ایه. لطفا خودسانسوری رو رواج ندین. خشونت در هیچ کشور و هیچ جامعه ای پسندیده نیست و همه جا مرزهای قانون، نحوه برخورد با خاطی رو نشون میده.
ناشناس۳۲۰۷۸۸۲۲:۳۰:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۸
اونها هم مثل من و شما جزو مردم حساب میشن. همینطور که ما به خودمون اجازه میدیم با کامنت گذاشتن درباره هر مساله اظهار نظر کنیم اونها هم همین حق رو دارند. فقط مساله اینه همونطور که شما گفتید نظرشون هم شان نظر من و شماست نه بیشتر چون تخصصشون در حوزه دیگریست.
ناشناس۳۲۰۸۷۲۰۰:۲۵:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۹
نه که بقیه درباره چیزایی که هیچ اطلاعی دربارش ندارن حرفی نمیزنن وبا ندونم کاریشون ملت وبدبخت نکردن
ناشناس۳۱۹۸۹۶۱۲:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۸
بعضی از بازیگرها فکر میکنن چون چندتا فیلم پلیسی یا جنایی بازی کردن، یا نقش زن دردمندی که بهش تجاوز شده (فروشنده)، حالا از اوضاع هر جرم و بزهی باخبرند. اونا نمی‌دونن که فقط تصویری از یه واقعیت رو نشون دادن و بندرت با خود واقعیت سروکار داشتن. حال آنکه پلیس شاید هر روز با چنین واقعیات تلخی درگیر باشه. ضمنا یه فیلم ۲ ساعتی رو به اشکال مختلفی میشه نقد و تفسیر کرد، حالا چطور بعضی‌ها از یه فیلم ۲-۳ دقیقه‌ای برداشت قطعی دارن، خدا میدونه!
ناشناس۳۲۰۰۵۳۱۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۸
با نظر نویسنده موافقم اگر هرکس با توجه به تخصص خودش اظهار نظر کنه خیلی خوب میشه
ناشناس۳۲۰۳۳۷۱۶:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۸
توجه به بسیاری از مسایل اجتماعی تخصص لازم نداره کافیه آدم چشماشو باز کنه و یک کم بیشتر از نک دماغشو ببینه
ناشناس۳۲۰۶۱۲۱۹:۲۱:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۸
مقصر خودمونیم که این بی....ها رو بزرگ می کنیم
ناشناس۳۲۰۶۱۴۱۹:۲۳:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۸
در مورد موضوعات اجتماعی همه حق دارند صحبت کنند! البته به شرط اینکه دقیقا بدانند موضوع چیست
ناشناس۳۲۰۷۹۰۲۲:۳۱:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۸
الان شما تخصصتون دقیقا چیه که در این باره اظهار نظر کردید؟
ناشناس۳۲۰۱۰۰۱۳:۳۹:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۸
اینکه ملتی هستیم تابع احساسات در آن شکی نیست ولی این دلیل نمی شود مخالفان تفکرمان را بیسواد بخوانیم ...
ناشناس۳۲۰۱۶۹۱۴:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۸
در جواب ناشناس ۱۲:۰۱:۰۹ باید عرض کنم ما ظاهر قضیه کشتار مردم توسط پلیس کشورهای غربی را می بینیم و از اصل قضیه و قوانین حاکم بی اطلاعیم بعنوان مثال در کشورهای غربی روابطی تعریف شده و در عین حال آموزش داده شده بین پلیس و شهروندان حاکم است و اغلب این کشتارها مربوط به رعایت نکردن و بعضا نا آگاهی فرد به اصول تعریف شده در مواجه با پلیس است. در کشور مهاجر پذیری مثل کانادا به بنده جهان سومی به درستی یاد می دهند اگر پلیس شما را حین رانندگی متوقف کرد وظیفه شما این است که داخل ماشین بشینید تا پلیس با حمایت همکارش به شما نزدیک شود و تاکید می کنند که مبادا در ماشین را باز کنید که در آنصورت چند ثانیه دیگر عازم آن دنیا خواهید شد.
نادیا۳۲۰۱۷۰۱۴:۱۴:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۸
خانم علیدوستی مثل هر کس دیگری نظر شخصیشون رو ابراز کردن. دلیل نمیشه شما با این سطح متاسفانه ..از انتقاد ایشون رو بکوبین. ایشون یکی از بهترین بازیگران سینمای ما هستن و انقدر تو کارشون خوب عمل کردن که نیاز به این هجمه ...ایشون نیست. ... برداشت شخصی هرکسی به خودش ارتباط داره..
ناشناس۳۲۰۱۷۷۱۴:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۸
شرم اوره برخی اینقدر بی سواد و سطح پایین، بشوند الگو... وقتی پربیننده ترین برنامه تلوزیون، جز دعوت از خواننده و بازیگر و سوالهای کلی و تکراری و بیربط و بیمعنا از انها پرسیدن کاری نداره، جز این توقعی نیست که توهم اینان رو برداره. تو این کشور هزاران دکتر و کارافرین و دانشمند و عالم هست، شایسته معرفی نیستند!
مهران۳۲۰۱۸۳۱۴:۲۱:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۸
انصافا قصد توهین ندارم به هیچ یک از این سلبریتی ها، اما حقیقتا این افراد هم یک انسان هستند با یه تخصص محدود و اینکه خودشون رو بزرگ میبینند در این است که مردم اینها رو بزرگ کردن و گرنه خنده دار نیست تمام صفحات این بازیگران و فوتبالیست ها و... میلیونی عضو دارد حالا برید صفحات محققین و تحصیل کرده ها در بقیه علوم رو ببینید ، خب منم که یه مهندس ساده هستم اینجوری مردم دنبال حرفام رو بگیرن جو میگیرتم و تو هر زمینه ای نظر میدم
ناشناس۳۲۰۱۹۴۱۴:۲۸:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۸
عصبانیت و غیر حرفه ای گری در نوشتار شما موج میزنه، اوج تمامیت خواهی .. شما کاملا مشهوده،شما اول بهتره خودتون رو اصلاح کنید،بعد بیاین و به بقیه ایراد بگیرید
ناشناس۳۲۰۲۴۲۱۴:۵۴:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۸
به نظرم حرف خانم علیدوستی درسته انجام وظیفه به پلیس اجازه انجام خشونت در قبال متهمان را نمی دهد. پلیس نباید براساس احساساتش رفتار کند و قضاوت و مجازات وظیفه پلیس نیست.
زهرا۳۲۰۲۶۵۱۵:۱۱:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۸
گشت ارشاد باعث بی اعتمادی ... برخی افرادجامعه به پلیس شده. فکر میکنم تنها فایده ی برخورد قهری همین بوده
ناشناس۳۲۰۳۷۷۱۶:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۸
ببین کی ادعای سواد میکنه!!! ضد و خورد؟؟؟
ناشناس۳۲۰۵۰۵۱۷:۵۷:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۸
یه اشتباه برداشت داشته. تا وقتی تکرار نشه قابل گذشته .
ناشناس۳۲۰۵۰۷۱۷:۵۸:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۸
توروخدا اینقدر اینها رو گنده نکنید
مانا۳۲۰۵۹۶۱۹:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۸
نه که همه در همه موارد اظهار نظر نمی کننن.
ناشناس۳۲۰۶۱۷۱۹:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۸
اگر واقعا اون مردی که دارد کتک می خورد قمه کش و مزاحم نوامیس مردم بوده که حقش بوده است که تا میخورده کتک بخورد چه از مامورین و چه از مردم! اما اگر موضوع دیگری بوده پلیس باید خویشتنداری نشان می داده...
ناشناس۳۲۰۶۵۳۱۹:۵۱:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۸
جماعت سلبریتی تا وقتی برای خودشون مشکل پیش نیومده از رفتار پلیس شاکی هستند چرا درست برخورد نمیکنن با ارازل. وقتی هم برای خودشون مورد مشابه پیش بیاد اونوقت دم از کرامت انسانی نیست شاکی هستند که چرا پلیس پدر مزاحمین را درنیاورده و از اسلحه استفاده نکردن. ماشالا همه هم قاصی در یک کلیپ نامفهوم هم مقصر را تشخیص میدن هم جرم را و هم رای صادر میکنن. کاری که هر قاضی نمیتونه با ۱۰۰% اعتماد بکنه
ناشناس۳۲۰۶۹۱۲۰:۲۷:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۸
چرا همیشه همه چیز را دو قطبی می کنید و دسته خوب و بد درست می کنید. جدای از دشمن و منافقین، باقی افراد کشور ما به فکر کشور و مردم هستند. بهتر نبود بجای استفاده از کلمات نامناسبی و بی سواد خواندن دیگران و برخورد دفعی با هر کسی که مخالف ماست، سعی در توضیح وبازگشایی اشتباهی که ممکن است ما یا دیگران مرتکب شویم داشته باشیم و در تفکری جذبی در همگرایی و همدلی مردم بکوشیم. پیشنهاد می کند نویسنده محترم کتاب جاذبه و دافعه علی ع نوشته شهید مطهری را مطالعه بفرمایند. به خدا، بعد از عدالت و اجرای قانون، کشور ما بیشتر از هر چیزی به همدلی نیاز دارد. این همدلی به مفهوم یکسان بودن افکار نیست به مفهوم هم راستا بودن آنها در رشد مادی و معنوی کشور و مردم است.
حسین۳۲۰۶۹۳۲۰:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۸
الان جامعه به سمتی رفته که دیگه شاخ های اینستاگرام میان شبکه یک برنامه.ایجاست که باید گفت وامصیبتا!!
هادی۳۲۰۷۸۷۲۲:۳۰:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۸
یکی از نشانه کوته فکران که فکر می کنن روشنفکر هستن همین قضاوت های زودهنگام و بدون تحقیقه که با تعصب بر گفته اشتباه خود پافشاری می کنن و سعی بر توجیه آن دارن
ناشناس۳۲۰۷۹۳۲۲:۳۴:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۸
سلبریتی های متشخص سایرکشورها؟..
ناشناس۳۲۰۸۱۳۲۳:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۸
اگه اون فرد به خانم علیدوستی حمله میکرد واکنش ایشون دیدنی بود اونوقت همین نیروهای پلیس قهرمان ملی میشدن اظهار نظر خوبه ولی حداقل منطقی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین