ثبت ۷ زلزله‌ بیش از ۴ ریشتر در ۳ استان/رخداد بزرگترین زلزله در خنج استان فارس

گروه حوادث الف،   3970208022

در هفته گذشته ۷ زلزله ۴ و بیش از ۴ ریشتر در ۶ شهر استان‌های کرمان، فارس و سمنان رخ داد که از این تعداد ۵ زلزله در ۴ شهر استان کرمان به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته ۷ زلزله با بزرگای بیش از ۴ ریشتر در استان‌های کرمان،‌ فارس و سمنان رخ داد که از این تعداد ۵ زلزله در شهرهای استان کرمان و دو زلزله دیگر در شهرهای خنج استان فارس و شهمیرزاد استان سمنان به ثبت رسید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول اردیبهشت

در لنگرود استان گیلان زلزله ۲.۹، صالح آباد استان ایلام زلزله ۲.۵، بستان آباد استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶ ، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ و بافق استان یزد زلزله ۲.۶ ریشتر رخ داد.

سفید سنگ استان خراسان رضوی بعد از یک زلزله ۲.۷ ریشتری با زلزله ۳ ریشتری لرزید. عمق این زلزله در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۲۹ کیلومتری سفید سنگ، ۴۱ کیلومتری نصرآباد و ۴۴ کیلومتری مزدآوند استان خراسان رضوی بوده است.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، در تازه آباد این استان زلزله ۳.۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری و در سومار استان کرمانشاه زلزله ۳.۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری و زلزله ۳.۷ ریشتری در عمق ۹ کیلومتری و زلزله ۲.۹ به ثبت رسید. 

در بیکاه استان هرمزگان زلزله ۲.۸ و تخت این استان زلزله‌های ۲.۹ و ۲.۶ ریشتر رخ داد.

یکشنبه ۲ اردیبهشت

کیانشهر استان کرمان با زلزله ۴.۶ ریشتری لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۵ کیلومتری کیانشهر، ۱۶ کیلومتری کوهبنان و ۴۵ کیلومتری یزدانشهر استان کرمان گزارش شد.

لار استان فارس نیز با زلزله ۳.۱ ریشتری لرزید که عمق آن در ۴ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۳۱ کیلومتری لار استان فارس، ۴۵ کیلومتری بستک استان هرمزگان و ۴۸ کیلومتری گراش استان فارس بوده است.

در کوهبنان استان کرمان زلزله‌های ۲.۹، ۲.۵، ۲.۶، ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری، زلزله‌های ۴.۶ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری و ۳.۹ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری و در شهداد این استان زلزله ۲.۸ ریشتری رخ داد.

در طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۳.۳ ریشتری رخ داد. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۲۷ کیلومتری طبس، ۶۰ کیلومتری دیهوک و ۶۰ کیلومتری ارسک استان خراسان جنوبی بوده است.

در دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۳.۴ ریشتری به ثبت رسید. عمق این زلزله در ۹ کیلومتری و کانون آن در ۱۴ کیلومتری دیهوک، ۵۱ کیلومتری ارسک و ۵۸ کیلومتری طبس استان خراسان جنوبی بوده است.

در خنج استان فارس زلزله زلزله ۴.۷ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری گزارش شد که کانون آن‌ در ۱۰ کیلومتری خنج، ۴۲ کیلومتری محمله و ۴۲ کیلومتری بیرم استان فارس بوده است.

در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، در سومار این استان دو زلزله ۳.۴ ریشتری در عمق‌های ۱۱ و ۱۳ کیلومتری و ۲.۵، ۳.۶ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری گزارش شد.

سالند استان خوزستان زلزله ۲.۶، اشتهارد استان البرز زلزله ۲.۷ و ورزقان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶ را تجربه کردند.

دوشنبه ۳ اردیبهشت

کوهبنان با زلزله ۴.۵ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و بعد از آن زلزله‌های ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری، ۳.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری و ۳.۲ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید. در این منطقه همچنین زلزله‌های ۲.۵، ۲.۷، ۲.۶ و ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

در دهرم استان فارس زلزله ۳.۲ ریشتری گزارش شد که عمق آن در ۶ کیلومتری و کانون آن در ۳۰ کیلومتری دهرم، ۳۶ کیلومتری فیروز آباد و ۳۹ کیلومتری دوزه استان فارس بوده است.

در میمه استان اصفهان زلزله ۲.۵ و مهران استان ایلام زلزله ۲.۶ ریشتر رخ داد، ضمن آنکه در نمین استان اردبیل زلزله ۳.۳ ریشتر در عمق ۲۸ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری نمین، ۱۲ کیلومتری عنبران و ۲۰ کیلومتری آبی بیگلوی استان اردبیل بوده است.

شهمیرزاد استان سمنان با زلزله ۴.۲ ریشتری لرزید. کانون این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد، در ۱۹ کیلومتری شهمیرزاد و ۲۵ کیلومتری مهدی شهر استان سمنان و ۳۳ کیلومتری پل سفید استان مازندران بوده است.

در اهر استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای با بزرگای ۳.۴ به ثبت رسید که عمق آن در ۹کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری اهر، ۲۳ کیلومتری ورزقان و ۲۸ کیلومتری هریس استان آذربایجان شرقی بوده است.

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

در گرگان استان گلستان زلزله ۲.۹، در قائمیه استان فارس زلزله ۲.۸، پهله استان ایلام زلزله ۲.۵، دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۶ و در دهرم استان فارس زلزله ۲.۹ ریشتری رخ داد.

در چغامیش استان خوزستان زلزله ۳.۴ ریشتری در عمق ۱۹ کیلومتری گزارش شد که کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری اهر، ۲۳ کیلومتری ورزقان و ۲۸ کیلومتری هریس استان آذربایجان شرقی بوده است.

در  کوهبنان استان کرمان زلزله  ۲.۸ و ۲.۹، در هجدک این استان زلزله ۲.۹، در فاریاب این استان زلزله ۳.۳ ریشتر در عمق ۲۸ کیلومتری و ۴.۱ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داده است. 

چهارشنبه ۵ اردیبهشت

روز ۵ اردیبهشت با زلزله ۳.۲ ریشتری کوهبنان استان کرمان آغاز شد که در عمق ۸ کیلومتری رخ داده بود. بعد از آن زلزله‌های ۳.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری و ۲.۷ ریشتر به ثبت رسید. در هجدک این استان زلزله ۲.۶ و ۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری گزارش شد.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و سومار این استان زلزله ۲.۵ ریشتری گزارش شد.

 اسفراین استان خراسان شمالی با زلزله ۳ ریشتری لرزید که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۲۰ کیلومتری اسفراین، ۳۷ کیلومتری شیروان و ۴۵ کیلومتری فاروج استان خراسان شمالی بوده است.

در کاکی استان بوشهر زلزله ۲.۷ ریشتری رخ داد و چکنه استان خراسان رضوی با زلزله ۳ ریشتری لرزید. عمق این زمین لرزه در ۱۲ کیلومتری و کانون آن در  ۴ کیلومتری چکنه و ۳۰ کیلومتری قوچان استان  خراسان رضوی و ۴۹ کیلومتری فاروج استان خراسان شمالی بوده است.

پنج شنبه ۶ اردیبهشت

در امیریه استان سمنان زلزله ۲.۶، مهران استان ایلام زلزله ۲.۹، آلونیه استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۶، رامیان استان گلستان زلزله ۲.۹ ریشتر به ثبت رسید.

در کوهبنان استان کرمان زلزله ۳.۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری، هجدک این استان زلزله ۳.۷ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری و در فاریاب این استان نیز زلزله ۳.۳ ریشتر درعمق ۲۷ کیلومتری رخ داد.

نجف شهر استان کرمان نیز با زلزله ۴ ریشتری لرزید که عمق آن در ۲۸ کیلومتری بوده است.

جزیره کیش استان هرمزگان با زلزله ۳.۷ ریشتری لرزید. عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۱۵ کیلومتری جزیره کیش، ۲۶ کیلومتری جزیره هندورابی و ۳۹ کیلومتری بندر چارک استان هرمزگان بوده است.

جمعه ۷ اردیبهشت

کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۹ و شهداد این استان زلزله ۳.۳ ریشتری درعمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرده است.

در دلوار استان بوشهر زلزله ۲.۷ رخ داد.

در میانرود استان خوزستان زلزله ۳ ریشتر رخ داد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری میانرود، ۱۳ کیلومتری چغامیش و ۲۰ کیلومتری شوش استان خوزستان بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین