وزیر ارتباطات: نباید از تحول دیجیتال غافل شویم/استخدام برای جوان امروز سم است

گروه اقتصادی الف،   3970206168

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت‌ها را مقدمه‌ای برای ورود به تحولات دیجیتالی دانست و تاکید کرد که نباید از این تحول بزرگ غافل شویم.

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی عصر پنجشنبه در جشن بزرگ جوان و در جمع جوانان اردبیل فضای مجازی، سرگرمی، خبر و... را جزو مهم اما کوچکی از دنیای دیجیتال دانست و افزود: در حال حاضر از بخش بزرگ تحول دیجیتال غافل هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه منابع عمومی اقتصادی دنیا نظیر نفت، گاز و طلا اشباع شده است، ادامه داد: در این شرایط فناوری می تواند راهگشا باشد چراکه ارزش افزوده بالایی در بحث اقتصادی دنیا دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در کشور بحران آب داریم و در بحث مدیریت مصرف آب هم با مشکل مواجه هستیم، متذکر شد: در این شرایط تنها می توان با ورود فناوری جلوی بحران آب را گرفت.

وی یادآور شد: چنانچه با اجرای دو طرح فناوری در بخش کشاورزی استان‌های اردبیل و قزوین توانستیم ۵۰ درصد استفاده از منابع آبی و بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصرف سموم را در اردبیل کاهش دهیم.

آذری جهرمی آینده کشور را در توجه و توسعه طرح های فناوری دانست و بیان داشت: اردبیل اولین استان و منطقه پایلوت کشور در اجرای طرح فناوری بخش کشاورزی بود و طرح بزرگی را توانستیم اجرا کنیم که دستاورد های بسیار خوبی داشت.

وی در بحث اقتصادی و مدیریتی نیز با تاکید بر اینکه امروزه هشت مورد از شرکت های برتر دنیا در حوزه فناوری فعالیت می کند، ادامه داد: جالب اینکه مدیران همین شرکت ها از جوانان خلاق بوده و کمتر از ۴۰ سال سن دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بااشار به اینکه توسعه فناوری بستگی به ذهن خلاق جوانان دارد، اضافه کرد: حل مشکلات و توسعه پایدار با حرف و برنامه و طرح صرف ایجاد نمی شود، بلکه در عمل درست می شود.

وی ادامه داد: جوانگرایی امروز شعار نیست بلکه واقعیت است و اقتضای مدیریت اقتصادی به ریسک پذیری و تصمیم جوانان بستگی دارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه در اقتصاد دنیا، استخدام برای جوان امروز سم عنوان می شود، عنوان کرد: جوانان باید مطالبه کنند، اشکال بزرگ ما عدم مطالبه کافی است، البته باید توجه کرد که مطالبه بدون مطالعه کافی نیز سواستفاده را از سوی یرخی در پی دارد.