این مدل میوه خوردن مرگ آور است، هشدار جدی

گروه سلامت الف،   3970206053

اسموتی خوردن یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین اتفاق های زندگی است! و نمی توان منکر شد که کودکان نیز خیلی از این مدل میوه خوردن استقبال می کنند. در این مطلب برای شما به مواردی اشاره کردیم که حتما در هنگام سرو میوه برای کودکانتان باید به آن توجه کنید وآن را به کار ببندید.

ترکیب پرتقال و هویج می تواند موجب شکل گیری سوزش سردل و رفلاکس صفراوی شود. آب هویج و پرتقال به صورت روزانه مصرف می شوند، اما باید به این نکته اشاره داشت که این کار می تواند به آسیب کلیه منجر شود. ترکیب این دو ماده غذایی گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.

 هنگام گیلاس خوردن مراقب کودکان خود باشید

مشابه همان مشکلی که در رابطه با دانه‌های سیب وجود دارد، هسته گیلاس هم محتوی آمیگدالین است. آمیگدالین موجود در هسته گیلاس هم می‌تواند به محض ورود به بدن با آزادسازی آنزیم گلوکوزیداز از دستگاه گوارش، متابولیزه شده و به سیانید و گلوکز تبدیل شود. سیانید آزاد شده ترکیبی بسیار سمی، خطرناک و حتی کشنده است که با اختلال در سیستم اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها می‌تواند سبب مرگ تدریجی سلول شده و در مقادیر بالا سبب مرگ فرد شود. پس به یاد داشتن این نکته بسیار حائز اهمیت است که هرگز گیلاس را با هسته نخورید. این اشتباه به ویژه در کودکان بسیار اتفاق می‌افتد و به سبب پایین‌تر بودن قدرت سیستم ایمنی در آنها می‌تواند خطر بیشتری به همراه داشته باشد.

 خیار را با پوست بخوریم یا نه؟

خیار به صورت بوته‌ای کشت می‌شود و در بسیاری از مواقع از انواع آفت‌کش‌ها برای از بین بردن آفت‌ها و انگل‌ها در آن استفاده می‌شود و گاهی این مواد شیمیایی درون پوست میوه نفوذ می‌کند.

گفتنی است؛ با شستن خیار این آفت‌ها به طور کامل از روی پوست حذف نمی‌شوند و به همین دلیل متخصصین توصیه می‌کنند افراد هنگام مصرف پوست خیار را بگیرند. مشکل دیگر استفاده از نوعی واکس و موم برروی خیار است که برای حفظ رطوبت، جلوگیری از آفت زدگی و ایجاد رنگ سبز درخشان ایجاد می‌شود و معمولاً از مواد شیمیایی، موم عسل یا مشتقات نفت به وجود می‌آید و ماده‌ای مصنوعی است که می‌تواند در اثر خورده شدن در بدن تاثیرات منفی بگذارد.

 هسته هلو چه مشکلی برای ما می تواند ایجاد کند؟

هلو هم هسته‌هایی دارد که حاوی سیانید است. پوست سخت هلو که هسته نرم آن را پوشانده بسیاری از افراد را از خوردن آن باز می‌دارد. البته برخی هلوها هنگام گاز زدن نصف می شوند و هسته نرم آنها قابل دسترسی است. خوردن یک هسته هلو اشکالی ندارد و بی‌ضرر است. ولی اگر در تعداد زیاد و بازه زمانی کوتاه خورده شود، می‌تواند منجر به مرگ افراد گردد.

 سیب کلید سلامتی یا کلیدی برای مرگ

عقیده متداولی که در رابطه با سیب وجود دارد، این است که سیب میوه‌ای برای سلامتی است و مصرف یک عدد سیب به صورت روزانه شما را از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها بازمی‌دارد. فیبر و ویتامین‌های موجود در سیب از ابتلا به گرفتگی عروقی و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. سیب در رنگ‌ها و گونه‌های بسیار متفاوتی وجود دارد؛ اما دانه‌های سیب دارای سیانید می‌باشند. عقیده‌ای که در رابطه با مصرف سیب (بالاخص سیب گلاب) به طور کامل وجود دارد درست نمی‌باشد و مصرف مقادیر زیادی از دانه‌های سیب سمی می‌باشد. البته مصرف یک عدد سیب کامل همراه با تمام ضمایم مانند دانه‌ها مشکلی را به وجود نمی‌آورد؛ اما مقداری ماده سمی سیانید وارد بدن می‌کند و بار تحمیل‌شده به کبد و کلیه‌ها را، برای پاکسازی آن افزایش می‌دهد.
 
چرا نباید کیوی را با پوست خورد؟


بررسی میانگین کل غلظت سرب و کادمیوم در اجزای مختلف کیوی (گوشت، مغز و پوست) نشان می‌دهد که میزان این عناصر در میوه کیوی به‌صورت گوشت کیوی < مغز کیوی< پوست کیوی است که علت آن را می‌توان این‌گونه بیان نمود که با توجه به موجود بودن فلزات سنگین در آب‌وخاک، پوست کیوی در اولین سطح تماس با فلزات سنگین قرار دارد و لذا بیشترین آلودگی در پوست کیوی مشاهده می‌شود.
 
ترکیب شیر و آناناس خطرناک است


این ترکیب می تواند به شکل گیری سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع منجر شود. آناناس حاوی بروملین است و از این رو، هرگز نباید با شیر ترکیب شود. این ترکیب برای نوزادان بسیار خطرناک است.

منبع : الو دکتر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین