مرگ سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادفات

گروه اجتماعی الف،   3970205107

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مرگ سالانه ۱۶ هزار نفر بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال در تصادفات خبر داد.

مرگ سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادفات

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: امروز همه دنیا ایران را به عنوان کشوری پیشرو در حوزه سلامت می‌شناسند و دولت تدبیر و امید در این موضوع ورود جانانه‌ای داشته است و تحولات عظیمی را در حوزه سلامت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ما در کنترل شاخص‌ها بسیار قوی هستیم، گفت: در بروز بیماری سل، ۱۴۴ مورد در صد هزار آمار ابتلا به سل در دنیاست که بالا‌ترین آمار ابتلا در کشورهای همسایه ما افغانستان و پاکستان وجود دارد.

رییسی در مورد بیماری مالاریا نیز گفت: در ایران، تنها ۱۴ مورد در ۱۰۰ هزار نفر ابتلا به مالاریا داریم که آن هم اغلب وارداتی هستند و ما این توفیق را در کنترل بیماری مالاریا نیز داشته‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، تاکید کرد: با وجود کنترل‌ها و توفیقات، هزینه‌های بالای درمان، کمر مردم را خم کرده بود، به طوری که پیش از اجرای طرح تحول سلامت، ۶۸ درصد هزینه‌های درمان بر عهده مردم بود و پس از اجرای طرح، این میزان، به ۳۸ درصد رسیده است.

رییسی با بیان اینکه ۶۵۰۰ پروژه از ابتدای دولت در سطح کشور تعریف شده بود، گفت: تاکنون بیش از دو هزار پروژه به بهره برداری رسیده است و در ۶ ماه نخست امسال بیش از هزار پروژه در سطح کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین افزود: بیش از ۵۰ درصد از مراکز بهداشتی درمانی ارائه دهنده خدمت در استان همدان، از نو بنا شده‌اند و کیفیت سازه‌ها نیز با ۵۰ سال عمر ارتقای دو برابری داشته‌اند.

رییسی خاطرنشان کرد: هر دولتی با هر میزان قدرت افزایش دو هزار تا دو هزار و پانصد تخت را دارد و دولت تدبیر و امید از ابتدای دولت تاکنون ۲۴ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های کشور اضافه کرده ‌است.

وی متذکر شد: امروزه بیماری‌ها و عوامل برخورد با آن‌ها به شدت تغییر کرده است، بنابراین لزوم داشتن پیوست سلامت برای پروژه‌های کلان ملی به ویژه در بخش صنایع ضروری است.

معاون وزارت بهداشت ادامه داد: با وجودی که امروز مرگ و میر بر اثر سل و مالاریا کاهش یافته است، اما مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش داشته است، بنابراین باید توام با افزایش تخت‌های بیمارستانی، تقویت حوزه بهداشت و راهکارهای پیشگیری را نیز مدنظر قرار دهیم.

وی همچنین از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان در مناطق زلزله زده و نیز بسیج سلامت نوروزی تقدیر کرد و افزود: شهرداران، فرمانداران، استاندار و همه مجموعه علوم پزشکی همدان دست به دست هم دادند تا اتفاقات خوب امروز رقم بخورد. خیرین سلامت استان همدان نیز در این مهم نقش به سزایی داشته و شایسته تقدیر هستند. در واقع، همه این عوامل منجر به درخشش کارنامه کشور در حوزه بهداشت شده است.

در ادامه این مراسم سید حبیب اله موسوی بهار، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: شعار هفته سلامت امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت، سلامت برای همه تعیین شده، در همین راستا ما در ایران این شعار را گسترش دادیم و «سلامت برای همه در همه جا» را برای این موضوع منظور نمودیم.

وی افزود: البته در کنار این شعار، پیگیر شعارهای سال‌های قبل به ویژه خودمراقبتی نیز هستیم تا سلامت و طول عمر افراد جامعه را افزایش داده و هزینه‌های تحمیلی بر بخش درمان را بکاهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از ۵ سال گذشته در حوزه بهداشت، انقلابی در توسعه زیرساخت‌ها صورت گرفته است، گفت: ۳۱۰ پروژه در حوزه بهداشت کلنگ زنی شده بود که ۱۱۶ پروژه با حضور وزیر بهداشت به افتتاح رسید و ۶۰ پروژه از آن امروز بهره‌برداری می‌شود و ۷۰ پروژه نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر همراهی استاندار همدان در پیگیری و اجرای احداث پروژه‌های مذکور، عنوان کرد: اعضای شوراهای شهر‌ها و شهرداران و فرمانداران نیز در همه نقاط استان همراهی و مشارکت فوق العاده‌ای داشتند.

به گزارش ایلنا موسوی بهار ادامه داد: در چند سال خدمتگزاری در دانشگاه، بیش از ۳۵۰ هزارمترمربع فضای جدید ایجاد شده است و کلیه مجموعه علوم پزشکی همدان در ارتقای شرایط درمانی و بهداشتی همراهی و همکاری داشته‌اند.

وی یکی از اهداف حوزه بهداشت را افزایش تحرک فیزیکی و اصلاح فرهنگ ترافیکی در جهت ارتقای ایمنی و سلامت مردم برشمرد و گفت: زیبنده کشور ما نیست که ۱۶ هزار نفر در طول سال در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال، در تصادفات کشته شوند. علاوه بر این، ۵ تا ۱۰ برابر این آمار هم مجروحین تصادفات را تشکیل می‌دهند

گفتنی است در پایان این مراسم، تمبر اختصاصی جشنواره عمران بهداشت استان همدان رونمایی شد و از خیرین حوزه سلامت تقدیر به عمل آمد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین