نصرالله: اگر داعش در لبنان می ماند امکان برگزاری انتخابات نبود

گروه جهان الف،   3970203194

دبیر کل حزب الله لبنان در همایش انتخاباتی کسروان-جبیل گفت: در صورتی که داعش و دیگر گروههای تروریستی در لبنان می ماندند امکان برگزاری انتخابات پارلمانی نبود.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در همایش انتخاباتی کسروان-جبیل گفت: این گردهمایی در راستای حمایت از فهرست همبستگی ملی است. ما اقدامات تروریستی در افغانستان را محکوم می کنیم و مراتب حزن و اندوه خود را از قربانی شدن ملت افغانستان ابراز می داریم.

وی افزود: آنچه رخ می دهد تفکر تروریستی تکفیری داعش را نشان میدهد که اگر هنوز در لبنان بود ما نمی توانستیم انتخابات برگزار کنیم.اگر داعش و همپیمانان آن در لبنان می ماندند احدی نمی توانست انتخابات برگزار کند و کمپین انتخاباتی داشته باشد زیرا این تفکر کوردل دشمن هر پدیده دموکراتیک است.

نصرالله بیان کرد: ما مراتب حزن و محکومیت خود را از آنچه در یمن در جریان مراسم عروسی گذشته رخ داد و دهها نفر شهید و زخمی شدند، اعلام می کنیم. ما ترور یکی از شخصیت های آکادمیک فلسطینی در مالزی را محکوم می کنیم.

وی افزود: ترور شخصیت فلسطینی به دست صهیونیستها نشان دهنده این است که آنها تحمل عقل عربی را ندارند.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حوزه انتخابیه جبیل و کسروانی بابی برای گفتگو از همزیستی اسلامی و مسیحی و همزیستی مشترک در لبنان است. من عادت ندارم که اسامی نامزدها را بیان کنم اما امروز با اسم سخن خواهم گفت تا شک و شبهه ای ایجاد نشود. هنگامی که از خصوصیت این منطقه سخن می گویم در واقع سخن گفتن از همزیستی اسلامی و مسیحی است. مخاطب همه لبنانی ها هستند و هنگامی که از مخاطبان سخن می گوییم سه دسته هستند نخست کسانی که با آنها از سیاسی توافق داریم و از نظر انتخاباتی اختلاف داریم و به طور مشخص جریان ملی. دوم گروهی که از نظر سیاسی با آنها اختلاف نظر داریم مانند القوات و الکتائب و سوم کسانی که با آنها تفاهم داریم و فهرست التضامن هستند.

نصرالله بیان کرد: ما و جنبش امل ایمان داریم که لبنان جز بر اساس مشارکت واقعی میان همه طیف ها برقرار نمی شود. سخن گفتن از شراکت و همبستگی مهم نیست بلکه مهم اقدام است. در سالهای اخیر اقدام ما نشان دهنده تلاش ما برای شراکت واقعی میان مسلمانان و مسیحیان است. شیعیانا در لبنانا به دنبال همبستگی و همزیستی و شراکت حقیقی میان مسلمانان و مسیحیان هستند.

وی افزود: با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی ۲۰۰۹ بحث و رایزنی هایی درباره قانون انتخابات انجام شد و مسیحیان خواستار قانون ستین با برخی اصلاحات شدند. در سال ۲۰۰۹ انتخابات با قانون ستین برگزار شد و با نزدیک شدن به انتخابات جدید از قانون جدید که مسیحیان نمایندگان خود را به شکل بهتر انتخاب کنند شد. برخی گفتند که بهترین قانون انتخابات قانون ارتدوکسی است. ما به سوی قانون ارتدوکسی خواهیم رفت اما حزب القوات مخالفت کردند و پارلمان تمدید شد تا به انتخابات رسیدیم ما خواستار قانون نسبی بودیم زیرا بهترین برای پارلمان بود بر اساس حوزه واحد. قانون انتخابات از ابتدا گفتند که موضع آوارگان داریم و ما گفتیم مشکلی نیست.

نصرالله بیان کرد: همه دولت هایی که پس از توافق دوحه تشکیل شدند ما از حضور قوی مسیحیان در دولت حمایت کردیم. برخی تلاش کردند که موضوع تغییر بافت جمعیتی را علیه ما به کارگیرند به ویژه در مناطق مسیحی نشین. شرایط جنگ شیعه جبیل و کسروان را از روستاهایشان دور کرد و طبیعی است که مردم به روستاهای خود بازگردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین