یک خطا و صد فرصت طلبی

محبوبه علیپور -اعظم طیرانی، گروه اجتماعی الف،   3970201085 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

همه چیز آماده بود تا بیستم فروردین ماه امسال اتفاقی در پارک طالقانی تهران رخ دهد و در کمتر از ۹ روز پس از انتشار تصاویر آن در شبکه های اجتماعی باز هم به معرکه گردانی و سوء استفاده عده ای از مخالفان نظام اسلامی و سر دادن فریاد تظلم خواهی آن ها تبدیل شود.

 یک خطا و صد فرصت طلبی

انتشار ویدئوی برخورد تند و زد خورد یک مامور ناجا با چند دختر هنجار شکن در فضای مجازی در واکنش به فحاشی آن ها؛ گروهی از جمله برخی از سیاسیون داخلی را نیز بر آن داشت تا همچون گذشته با دستاویز قرار دادن این رخداد بی آنکه اطلاعی از جزییات آن داشته باشند یک شبه به کرسی قضاوت نشسته و بر آن حکم دهند.

حال آنکه ساعتی پس از انتشار این ویدئو دفتر سخنگوی ناجا ضمن ابراز تاسف از اتفاق صورت گرفته تاکید نمود که پلیس به هیچ وجه چنین رفتارهایی را تایید نمی کند.

سردار منتظر المهدی در عین حال اظهار داشت انتظار می رود همه دختران و بانوان جامعه نیز شئونات اجتماعی را رعایت کنند.

از سویی دیگر وزیر کشور نیز در واکنشی از نیروی انتظامی خواست تا این موضوع را به صورت جامع بررسی کرده و گزارش آن را تا شنبه یعنی امروز به وزارت کشور اعلام کند.

صورت مسئله را پاک نکنیم

اظهار نظرهای متعدد منتقدان به برخورد خشونت آمیز مامور ناجا یک روی سکه و فراهم ساختن بساط هنجار شکنی از سوی عده ای دیگر روی دیگر سکه این ماجراست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس ضمن بیان اینکه در جامعه ما مسئله عفاف و حجاب موضوع مهمی محسوب می شود و طبق قانون جمهوری اسلامی بدحجابی، خلاف قانون است در خصوص کلیپ انتشار یافته اخیر گشت ارشاد در فضای مجازی می گوید: باید با افراد خاطی برخورد قانونی شود  اما براساس آنچه در این کلیپ مشاهد  می شود، طبق قانون دو جرم صورت گرفته؛ نخست بدحجابی که خلاف عفت عمومی جامعه می باشد و برخورد با آن صراحتاً در قانون مطرح شده و جرم دوم؛ رفتار غلط مامور نیروی انتظامی است که نسبت به آن نیز باید برخورد لازم صورت گیرد.

نصراله پژمانفر؛ با اشاره به اینکه هدف برخی افراد از انتشار این کلیپ سوء استفاده از اشتباه مامور نیروی انتظامی است تا بتوانند به واسطه آن اصل موضوع که برخورد با بدحجابی است را به انحراف بکشانند ادامه می دهد: رفتار اشتباه یک مامور نباید مانع از ادامه ماموریت آن دستگاه شود. به عنوان نمونه اگر در دستگیری یک سارق برخوردی غلط صورت گیرد نمی توان صورت مسئله؛ که سرقت است را پاک کرد.

مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و بویژه بدحجابی به سه دهه قبل بر می گردد. در طی این مدت نهادهای مختلف فرهنگی و قضایی هر یک با تبیین اهمیت رعایت حجاب در جامعه اسلامی از برخورد با هنجار شکنان خبر داده اند؛ از تقاضای شورای عالی قضایی کشور برای برخورد فعال نیروی انتظامی و اجرایی با بدحجابی در فروردین ۶۸ گرفته تا دستور تنظیم راهکار شانزده گانه حجاب و عفاف در سال ۸۴، طرح امنیت اخلاقی در سال ۸۹ یا  شکلگیری گشت هایی همچون گشت جند الله، گشت ثارالله، گشت انصار، گشت ارشاد و ...

در این میان گاه در برخورد با هنجار شکنان ماموری نیز عنان اختیار از کف داده و با برخوردی قهر آمیز زمینه را برای سوء استفاده مخالفان فراهم ساخته است اما پرسش این است که برای مواجهه با مواردی اینچنین چه راهکار منطقی را باید اندیشید.

راهکار منطقی چیست؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص به ما می گوید: مسئله عفاف و حجاب از ارزش های جمهوری اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب است و در این زمینه هیچگونه خلاء قانونی ندارد، بنابراین برخورد با بدحجابی وظیفه نیروی انتظامی به عنوان واقف اجرایی و رسیدگی به پرونده  های مذکور بر عهده دستگاه قضایی است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی؛ ادامه می دهد: طبق قوانین جمهوری اسلامی رسیدگی به سوء رفتار یا سوء برخورد ماموران در برخورد مجرم نیز تعریف شده است.

وی می افزاید: نهادینه کردن حجاب و رعایت قانون ارزشی است که همواره نیازمند فرهنگ سازی از سوی نهادها و دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، رسانه ملی و سایر نهادها و دستگاه های اجرایی است که باید به صورت مکرر تکرار شود.

به اعتقاد این نماینده مجلس آنچه به عنوان ضعف در برخورد با مسئله بدحجابی می توان مطرح کرد فقدان برخورد مناسب از سوی ضابطان قضایی (نیروی انتظامی) است.

لزوم تقویت نقش مردم

امیر محمود حریرچی، جامعه شناس هم از لزوم رعایت هنجارها در جامعه می گوید و معتقد است: این مردم هستند که مسوولیت صیانت و شکل گیری هنجارها را برعهده داشته و در برابر رفتارهای متضاد با این شئون واکنش نشان می دهند. چرا که این رویه برخلاف خواسته های آن هاست و به خوبی می دانند که ترویج ناهنجاری ها می تواند به وضعیت زندگی آن ها آسیب بزند اما در عین حال نمی توان انتظار داشت تنها با صدور بخشنامه یا تصویب قوانین؛ هنجارهایی حاکم شده یا ضد هنجاری از جامعه برچیده شود. از همین رو چنانچه بر این  رویه اصرار شود نه تنها نتیجه بخش نخواهد بود که  می تواند هزینه های را به جامعه تحمیل کند. در واقع سیاستگذاران برای صیانت از هنجارها باید به تقویت نقش مردم بیندیشند.  

این جامعه شناس تصریح می کند: دلیل بی اعتنایی عده ای به هنجارهای اجتماعی واکنش ها و برنامه ریزی های غیراصولی است. درحالی که سیستم مدیریت جامعه بر اساس رابطه متقابل مردم و مدیران شکل می گیرد. از این رو متولیان امر می توانند با رعایت حقوق شهروندان آن ها را مکلف به  پذیرش وظایف و مسوولیت های خود کنند آن وقت مردم خود نقش حافظ ارزش ها و هنجارها را برعهده خواهند گرفت.

دکتر امان الله قرایی مقدم، آسیب شناس اجتماعی نیز دراین باره می گوید:  زنگ خطر ناهنجاری هایی که امروزه ما شاهد گسترش و تنوع آن ها هستیم در دهه های گذشته نواخته شده بود اما چندان جدی گرفته نشده است. از همین رو برنامه های بازدارنده نتوانسته نقش موثری داشته باشد درحالی که  اجرای سیاست ها و تصمیم گیری های حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تلاش های همه جانبه ای  است که متکی بر توجه به آموزش وفرهنگ سازی باشد. این در شرایطی است که دستگاه های ذیربط در این مقوله چندان موفق عمل نکرده اند از این موارد می توان به نقش رسانه ملی اشاره کرد. چنانکه نتوانسته با برنامه های سازنده مخاطبان خود را جذب کنند. از همین رو افراد جامعه به خصوص جوانترها به سراغ شبکه های ماهواره ای رفته و ازسوی اینگونه منابع و با موضوعات سخیف و آسیب زا تغذیه می شوند. نکته دیگر اینکه آموزش های موثر و همسو با هنجارهای جامعه باید به طور مستمر و البته غیرمستقیم ارائه شود.  

وی ادامه می دهد: وقتی حادثه ای مانند ماجرای اخیر رخ می دهد اغلب به دستگاه انتظامی و عملکرد آن انتقاد می کنند درحالی که بارها در نشست ها، هم اندیشی ها و حتی اتفاقات شاهد بوده ایم که مدیران نیروی انتظامی بیش از سایر دستگاه ها بر فرهنگ سازی و مدارا توجه می کنند چرا که می دانند در مواجهه با هنجارشکنی ها راهکار مناسب تنها سیاست های سلبی نیست.  

 

منبع: روزنامه قدس

دیدگاه کاربران

مجید۳۱۰۹۳۱۱۱:۵۱:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۱
بابا دوره این کارها گذشته.... فکر کنید ناموس خودتون بود اون دختر
ناشناس۳۱۱۱۹۲۱۳:۳۰:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۱
به نظر شما اون مامور پلیس زن ناموس این مردم نیست که باید مورد توهین قرار بگیره .
ناشناس۳۱۱۳۳۰۱۴:۱۶:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱
اگه واسش مهم بود این طوری نمیکرد
ناشناس۳۱۱۵۴۶۱۶:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۱
اون خانم پلیس نباید توهین میکرد باید مطابق اصول مواجهه با مقاومت در برابر بازداشت رفتار میکرد. اما عجیبه که توهین به پلیس تو ایران چرا اینقدر کم هزینست!!! ..
ناشناس۳۱۱۳۹۸۱۴:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۱
نه نیست! اون آدم اخلاق و روش و منشش این است! هر روز از درب منزلش بیرون می آید تا شغلش را با همین روش انجام دهد! خدا می داند تا کنون چند نفر تاوان قدرت غیر قانونی اما مجاز ایشان را داده اند! تنها تفاوت این است که ایندفعه یک دوربین مخفی ستم ایشان را آشکار کرد، همه می دانیم که اگر آن دوربین آشکار می شد هم مصادره می شد، هم خدا به داد فیلم بردارش می رسید! شما فکر می کنید از همه این برخورد ها و رفتار ها فیلم تهیه می شود؟ اگر می شد این همه سال ..، باز این فیلم ها را شاهد نبودیم!
علی۳۱۱۴۳۹۱۵:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱
کاش سیستم قضایی و انتظامی برخورد قاطع رو در تمام زمینه ها از جمله اختلاس مسئولین ، دزدی ، دروغگویی داشتن . نیرو انتظامی فقط زورش به مردم میرسه ؟؟؟و قانون برای مردم هست ؟؟؟.. اقا زاده ها ... ایراد نداشته و کاری بهشون دارن ..؟؟ ..الف جان واقعیت هست سانسور نکن بزار مردم حرف دلشون رو بزنن
ناشناس۳۱۱۷۹۹۱۸:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱
به ناموس چه ربطی داره؟!! موضوع ناهنجاری رفتاری است نه اینکه کدام ناموس است وکدام نیست
ناشناس۳۱۲۳۱۹۰۱:۱۷:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲
مگه کسی رفته به خانم پلیس اهانت کنه!!!
ناشناس۳۱۱۳۰۵۱۴:۰۸:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۱
اون..که هم وقیح بود و هم با برنامه از قبل تدارک دیده شده آمده بود تا کار را به جنجال بکشاند،وقتی از قبل گوشی و دوربین را آماده کرده اند و مرتب از اول تا آخرش به مامور فحشهای رکیک می دهند تا عصبانی اش کنند خب معلوم است که این از آن ناموسهایی هست که می خواهد حتی لباس..را در بیاورد برای اینکا هم برنامه ریزی دارد آنوقت اگر هر جا مشکلی ...به همین پلیس مراجعه می کند که رفع مزاحمت برایش بکند بعضی ها اصلا ناموسشان را لخت می خواهند ولی مردم مومن اجازه نخواند داد اگر قوه قضائی این وقیحان بی تربیت و نا میزان را تنبیه سخت نکند ظلم کرده بخصوص آن کسی را که از قبل این کار را برنامه ریزی کرده و فیلم گرفته و بخصوص کسی را که به آن مامور زن فحش داده طبق مقررات اسلامی مجازت فحش .. را هم لحاظ کنند
ناشناس۳۱۲۰۷۷۲۱:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۱
آدمی را یاد روایتی از علی(ع) می اندازد که فرمود: به من خبر رسیده که سربازی به خانه زن مسلمان و زن غیر مسلمانی که در پناه اسلام جان و مالش محفوظ بوده، وارد شده و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره های آن ها را از تنشان بیرون آورده است... در حالی که هیچ وسیله ای برای دفاع جز گریه و التماس کردن نداشته اند. آنها با غنیمت فراوان بر گشته اند، بدون اینکه حتی یک نفر از آنها زخمی گردد یا قطره ای خون از آنها ریخته شود. اگر به خاطر این حادثه مسلمانی از روی تاسف بمیرد، ملامت نخواهد شد و از نظر من سزاوار و بجا است.
ناشناس۳۱۰۹۷۴۱۲:۱۱:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱
چرا باید یک خانم ایرانی ، ناموس این مملکت در کشورخودمون به این صورت مورد اهانت قرار بگیره ؟؟؟؟ کجای اسلام این رو گفته ؟؟؟ کجای قانون اساسی این حق رو به مامورها داده ؟؟ مقابله با بدحجابی را هیچ وقت نباید به نیروی انتظامی می سپردن چون باعث قرارگرفتن و درگیری در مقابل مردم میشوند و این یعنی بی اعتمادی مردم نسبت به نیروی انتظامی .
ناشناس۳۱۱۱۸۹۱۳:۲۹:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱
خیلی زیبا گفتی. اسلام و قانون اساسی. کار مامورها ظاهرا بد بود. ولی خب اول اونها نبودند که به قول شما اسلام و قانون اساسی رو زیر پا گذاشتند. ضمنا از اول که مامورها بد برخورد نکردن. بارها دیدم که مامورین خانم گشت ارشاد ابتدا خیلی نرم و آروم برخورد میکنند و این هنجارشکن ها هستند که شروع به جیغ و داد زدن و توهین میکنند. به نظر شما کسی که به هر نحوی بخواد قانون شکنی کنه، مثلا کشف حجاب، کی باید باهاش برخورد کنه؟
ناشناس۳۱۲۵۷۶۰۹:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲
البته عملکرد خانم مامور باعث کشف حجاب کامل و دیده شدن توسط تعداد زیادی از مردم شد. مامورین باید اول بروند یاد بگیرند که بین بد و بدتر و واجب و واجب تر کدام را باید انجام بدهند. آموزش های فعلی در عمل جواب نداده است و فقط اوضاع را خرابتر کرده است.
ناشناس۳۱۰۹۸۳۱۲:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۱
قانون غلط باید عوض شود
ناشناس۳۱۱۷۰۵۱۷:۱۰:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۱
یه قانون بد بهتر از بی قانونیه.
ناشناس۳۱۱۷۹۲۱۸:۱۱:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۱
اتفاقا بی قانونی خیلی بدتر از قانون غلطه
ناشناس۳۱۱۸۴۸۱۸:۵۳:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۱
خیر قانون بد این مشکلات رو که میبینین بوجود آورده!! قانون بد قبح قانون شکنی رو ازبین میبره و تمامی هزینه ای که صرف وضع قانون شده هدر میره!!!
ناشناس۳۱۰۹۹۵۱۲:۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۱
البته یک خطا نیست، ما مدت هاست این برخوردها رو به وفور می بینیم. منتها الان فضای مجازی به آشکار شدنش کمک کرده
ناشناس۳۱۱۶۶۲۱۶:۴۸:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۱
مجرم باعث بوجود اوردن این خطاها از سوی مامور قانون میشود پس جرمش دو برابر هست
ناشناس۳۱۱۰۱۵۱۲:۲۶:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۱
اصلاح طلبان تندرو موضوعات اجتماعی را با پشتیبانی رسانه های بیگانه ، سیاسی می کنند تا خود را منجی جا بزنند و رقیب را هیولا.... گفتمان اصلاح طلبی: بزنید و برقصید ، ما از هنجارشکنی شما حمایت می کنیم ، در عوض به ما رای بدهید و به ژن خوبامون و حقوق های نجومی و رشت الکتریک ها کاری نداشته باشین!
سرباز۳۱۱۷۲۵۱۷:۲۲:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۱
آخ آخ زدی تو خال ......
ناشناس۳۱۱۰۱۹۱۲:۲۷:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱
آقا اصلا فرض کنیم همه اقدامات فرهنگی و ایجابی و سلبی و انتظامی و توجیهی و بگیر و ببند و ضرب و شتم و بازداشت و .... را انجام دادید باز هم مردم حجاب اجباری را قبول نکردند، تکلیف چیست؟ چرا دست از لجبازی با مردم بر نمی دارید؟
ناشناس۳۱۱۲۳۳۱۳:۴۶:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۱
مشکلی نیست، ...مردم قبول نمیکنند، نکنند، اکثریت اونهایی که خون دادند، از جان و مالشون گذشتند و درحقیقت صاحبان استقلال و حافظان خاک کشورند، راضی به این نوع رفتار نبودند و نیستند. مردم دوست دارند پارتی برند و دوست دارند.. بیان بیرون و توی پارکها مشغول صفا باشند، باشند، ولی بدونند خیلی طول نمیکشه که زندگی برای همه زهر بشه و خواب این روزهارو ببینند. حرمت خدارو نگه نمیدارند، انتظار دارند حرمت قانونو نگه دارند؟ اون مامور هم یکی مثل همه، 100 بار کاری کنه، 10 بارش ممکنه خطا کنه. ولی شما خیالتون راحت، عمر کوتاه تر از غرور ما انسانهاست!
ناشناس۳۱۱۰۵۲۱۲:۳۸:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۱
فرصت طلبی منتقدین؟ آیا اعتراض در قبال رفتار خلاف قانون و عرف و شرع و انسانیت آن مامورها فرصت طلبی است؟
ناشناس۳۱۱۱۵۸۱۳:۲۰:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۱
آخه اعتراضتون رنگ و بوی دیگه داره. چطور در مقابل اینهمه از بی لیاقتی های دولتمردان سکوت کردین و فقط به این چسبیدین؟
ناشناس۳۱۱۴۱۹۱۴:۵۴:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱
برای اینکه فساد از همین جاها شروع شد و دولتمردان به مرور سرکش تر شدند. اگر از همون اول جلوی این تندروی ها گرفته می شد، کسی برای خودش حق ویژه قائل نمی شد. اگر روزی..جلوی اینها گرفته می شد، به اینجا نمیرسید.
تبریزی۳۱۱۵۹۹۱۶:۲۴:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۱
کی گفته در مقابل بی لیاقتی های دولتمردان سکوت کردین؟ اون به جای خود این به جای خود...
ناشناس۳۱۲۴۷۸۰۸:۳۸:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲
اونم بلند می گیم. ولی فقط هر دو رو می تونیم بگیم اما کو گوش شنوا. هیچ وقت به هیچ جا نمی رسیم
ناشناس۳۱۱۰۶۵۱۲:۴۲:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱
در این موضوع روش برخورد ضابط قضایی مهمتر است.
ناشناس۳۱۱۱۳۶۱۳:۱۰:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۱
آفرین به اون مامور کار درستی کرد
ناشناس۳۱۱۱۴۰۱۳:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۱
ضمن آموزش به پلیس باید به مردم هم آموزش داده بشه به قانون و فرمان پلیس احترام بگذارند 
رضایی۳۱۱۱۴۹۱۳:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۱
خوشبختانه پلیس هم اعلام کرده این رفتار از مامورش رو قبول نداره
ناشناس۳۱۲۳۳۱۰۲:۰۲:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲
در عمل باید دید
سید۳۱۱۱۵۴۱۳:۱۷:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۱
به نظرم باید به این سوال جواب داد اگر مامور پلیس خواست به وظیفه قانونی خودش عمل کنه (فاغ از موضوع حجاب ) و طرف مقابل به پلیس فحاشی کرد و یا مقاومت کرد و یا حتی بدتر به پلیس حمله کرد . مامور پلیس چه باید بکند الف : بگذرد و برود ب: با قدرت با او برخورد کند ج: ......
ناشناس۳۱۱۱۸۰۱۳:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱
حتما بعضی ها میگن باید به فرد متخلف شیرینی هم داد و مامور انتظامی رو تخریب کرد
ناشناس۳۱۱۱۸۲۱۳:۲۷:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۱
گزینه ب درست است
علی طباطبایی۳۱۱۲۱۱۱۳:۳۷:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۱
یعنی رفتار مامور خانم ناجا مورد تایید می باشد؟ مسلماً برخورد باید با اقتدار باشد، اما نوع تخلف نیز باید متناسب باشد. خوب این که مشکلی نیست؛ فردا مامور راهنمایی در مقابل ایستادن ممنوع از راننده درخواست گواهینامه کرده و در صورت عدم ارائه به هر دلیلی، مامور وظیفه شناس باید با فحاشی و کتک اقدام نماید!!!!!
ناشناس۳۱۱۲۲۰۱۳:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱
برادر عزیز، قانون قطعاً به پلیس اجازه داده که اگه خطاکار مقاومت کرد به زور متوسل بشه، ولی حق نداره بد و بیراه بگه، ثانیاً ضرب و شتم هم خلافه ...
ناشناس۳۱۱۳۵۹۱۴:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
فرق بین به زور متوسل شدن و کتک کاری چیست؟
ناشناس۳۱۲۰۵۷۲۱:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱
زور یعنی اگه لازمه دست و پای طرف رو بگیرند و سوار ماشین کنند، نه با کتک زدن طرف رو ناکار کنند و نه فحش و ناسزا نثارش کنند. این یعنی توسل به زور!
ناشناس۳۱۲۵۶۷۰۹:۳۹:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲
به زور متوسل شدن استفاده از زور در حداقل‌ترین شکل ممکن است اما کتک‌کاری استفاده بی‌مهابا از زور و بیشتر به منظور آسیب رساندن و تخلیه هیجاناتی است. در توسل به زور هر حرکتی باید توجیه منطقی داشته باشد و در راستای هدف نهایی که دستگیری است باشد. در غیر این صورت کتک‌کاری منظور میشود.
ناشناس۳۱۱۲۲۶۱۳:۴۳:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۱
البته مامور باید مطابق با شرح وظایف باید عمل کند موضوع این است که این مامور طبق وظیفه اش عمل نکرده والا باید اقای منتظر المهدی از رفتار ایشان طبق ماده قانون دفاع می کرد
حسین۳۱۱۲۶۹۱۴:۰۰:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱
گزینه‌ی د .....!!!
ناشناس۳۱۱۶۴۵۱۶:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
گزینه د: اینکه قوانین رو اصلاح کنیم و مدام مردم و پلیس رو مقابل هم قرار ندهیم. دختران ما باید وقتی ضابطین نیروی انتظامی رو می بینند احساس امنیت کنند نه اینکه خدایی نکرده وحشت کنند
ناشناس۳۱۲۳۳۲۰۲:۰۳:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲
گزینه ج درست است. پلیس نباید درگیر این مقوله شود. تا دیر نشده قانون عوض شود.
ناشناس۳۱۱۱۶۹۱۳:۲۳:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۱
خطایی که یکبار دیده دیده شد.
ناشناس۳۱۱۱۷۶۱۳:۲۵:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۱
حرف این است که چنین خطایی نباید به حمله به نیروی انتظامی و تضعیف آن بیانجامد
امیری۳۱۲۲۸۶۰۰:۲۶:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲
اگر در موارد قبلی که ماموران تعدی کردند تنبیه مناسب ،سریع و صریح میشدند،مردم امروز هم به عملکرد ناجا امیدوار بودند،ولی متاسفانه چنین نبوده و نیست .باید نیروی انتظامی ظرف کمتر از یک هفته مامور(ان) خاطی را تنبیه و این افراد را بطور واضح معرفی کند.الف ب ز کمکی به ترمیم نگاه اجتماعی نمی کند.
هوشیار۳۱۱۲۰۱۱۳:۳۵:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۱
قضیه ساختگی بوده و به قصد ایجاد تنش و فیلم برداری این اتفاق صورت گرفته . متاسفانه عده این فیلم ها رو تهیه میکنن و میفروشن . سوال اساسی اینجاست چه کسی تو صحنه درگیری فیلم برداری کرده به این خوبی . شاید دوربین روی لباس نصب شده
کمیل۳۱۱۸۰۲۱۸:۱۸:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۱
برادر ساختگی بودن یا نبودنش در اصل اتفاقی که افتاده تغییری ایجاد نمیکنه!!!
ناشناس۳۱۲۰۰۱۲۰:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۱
فرض کن عمدی بوده، ناجا باید آموزش دیده باشد تا تحت تاثیر قرار نگیرد
ناشناس۳۱۱۲۰۷۱۳:۳۷:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۱
تمام ذکر و فکر ما شده چهار تا نخ مو و کف زدن چهار تا دختر و پسر و اجرای موسیقی !!
ناشناس۳۱۱۲۳۰۱۳:۴۵:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۱
به اون مامور گشت هم باید حق داد هم از بالا زیر فشاره که چرا برخورد نمیکنه هم تو خیابون مردم بهش فحش میدن که چرا با مابرخورد میکنی اون بنده خدا کاره ای نیست. مشکل مردم ما اینه که هرکسی جلو چشمشونه میخوان انتقام همه چیزو از اون بگیرن در حالیکه بیشترمشکلات اداری و..... همه از بالاایراد داره. تو همه کشورها و حکومت ها پلیس مظلوم ترین قشره هم از بالا میزنن تو سرش هم ازپایین.
ناشناس۳۱۱۲۵۰۱۳:۵۲:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱
تقویت نقش مردم یعنی انداختن مردم به جان یکدیگر ،مگر میشود هر کسی در هر زمینه ایی نقش راهنما را بازی کند ،افراد باید با اهرم قانون و بر اساس وظیفه سازمانی ،کار خود را بدرستی انجام دهند
ناشناس۳۱۱۲۷۳۱۴:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۱
تبعات این کار ضربه بسیار بزرگ و سهمگین بر اعتقادات و فرهنگ مملکت وارد خواهد کرد که سالهای آینده معلوم خواهد شد. هنوز داغیم نمی فهمیم. مسئولان فرهنگی و نهادهای اجتماعی و نظارتی کشور باید برای حل این مسئله برای همیشه تشکیل جلسه فوری بدهند . این یک بحران است. چطور در زمینه حوادث طبیعی ستاد بحران داریم . در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز باید ستاد بحران تشکیل داد.
ناشناس۳۱۱۲۸۳۱۴:۰۳:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۱
این کار خطا نتیجه معکوس دارد . نهادهای فرهنگی هم که خواب تشریف دارند .
ناشناس۳۱۱۲۹۲۱۴:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۱
حالا اگه پلیس آمریکا با مردمش چنین رفتاری می کرد، همین رسانه ملی و الف گوش فلک رو کر می کردند. بابا رفتار زشت با مردم، ظلمه دیگه. چه تو ایران باشه چه تو آمریکا. چرا توجیه می کنید؟... خوب این کارهای زشت باید بازتاب گسترده داشته باشه تا بهش فکر بشه و حل بشه.
مهدی۳۱۱۳۰۴۱۴:۰۸:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۱
بهترین راه اینه که مردم رو راحت بزارید
احسان۳۱۱۴۲۹۱۴:۵۸:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۱
این یک خطا نیست. این یک رویه است. و اصلاح ام جز با فشار افکار عمومی امکان پذیر نیست.
ناشناس۳۱۱۴۳۰۱۴:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۱
درونی کردن فرهنگحجاب کا ر نهادهای فرهنگی است نه پلیس مظلوم
ناشناس۳۱۱۴۵۰۱۵:۰۹:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱
وکیلان ومسولان راه دادن انسانها به بهشت بگویند این دختر کجایش لباش خلاف شرع پوشیده بود.
علی۳۱۱۴۵۲۱۵:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۱
فقط رقص 4 تا دختر بچه تو مراسم شهرداری گناه کبیره است ولی اینکه دختر مردم را وسط خیابان کتک بزنند فقط یک خطای ساده است!!!!!!!
ali۳۱۱۴۹۷۱۵:۳۴:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۱
.. باید بپذیریم که سلیقه نسل جوان .. تغییر کرده و باید خود را با اکثریت جامعه وفق دهیم. حضرت علی (ع) میفرمایند: فرزند زمان خویش باشید.
حسن۳۱۳۵۸۷۲۳:۴۵:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲
اخه تو که نمیتونی حدیث رو درست بفهمی مجبوری نیت شوم خودت و هدف باطلت رو حق جلوه بدی. علی گفت فرزند زمان خودت باش مگفت ارتجاعی باشی و به عقب برگردی. حجاب حکم خداوند هست و این که کسی حجاب برمیداره اونم به عمد یعنی پسرفت نه پیشرفت و بازمان جلو رفتن. تو کشورهای پیشرفته سقط جنین می کنند ازدواج همجنس ه وجود داره این درسته و فرزند زمان بودنه اگه باشه که قوم لوط قرنها پیش پیشرفته تربودن از الان اروپا. پس پیشرفت و فرزند زمان بودن این نیست. میخوای لخت باشی باش از ایه و حدیث تفسیر به رای نکن لطفا
ناشناس۳۱۱۵۰۳۱۵:۳۵:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱
صد فرصت طلبی به خاطر این به وجود آمده است که به جای عذرخواهی از چنین رفتار بی شرمانه ای برخی در صدد توجیه برآمده اند ، اگر قرار به داغ و درفش باشد دیگر اسمش ارشاد نیست، امر به معروف و نهی از منکر نیست ، چنین رفتار زننده را با مجرم و قاتل هم نباید کرد ، مگر قرار نبود اینکار اسمش ارشاد باشد ؟
ناشناس۳۱۱۸۲۹۱۸:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
دختره ازالفاظ رکیکی که بادوستاش بکارمیبره به یه خانم (پلیس)توهین میکنه بعدهم باجیغ ودادشلوغش میکنه بیشترازاین حقش بود
ناشناس۳۱۱۸۴۰۱۸:۴۶:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۱
بیراهه نروید..نوع پوشش این خانم در فیلم معلوم است...چه چیر بدی در آن دیده میشود که ما نمی بینیم و شما مجریان طرح ارشاد می بینید..چرا سایقه ای عمل میکنید...
ناشناس۳۱۱۸۶۶۱۹:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۱
خواهر گرامی همه منجمله خود شما هم میدانید که این تنها مورد برخورد خشن نیست لذا بجای توجیه سعی در قانونمند شدن جامعه کنید مجازات پس از محاکمه و توسط قاضی تعیین میشود نه ماموران
شهین۳۱۱۹۱۳۱۹:۴۵:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱
اگه مردی تو خیابون یه نظر سنجی بکن 98تا99درصد کار اون پلیس را نفی میکنند.
ناشناس۳۱۲۰۰۳۲۰:۴۸:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۱
دم پلیس گرم انتظار برخورد سنگین تر دارم
ناشناس۳۱۲۰۰۶۲۰:۴۹:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۱
این زنان و دختران باید به آغوش گرم اسلام بیایند.
علی ح۳۱۲۴۹۳۰۸:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲
برخورد با سارق خواسته عمومی مردم است و نمی توان صورت مساله را پاک کرد، ولی آیا در این مورد هم خواسته عمومی مردم هم همین است؟ نمیتوان برای یک مساله که شاید خواسته عمومی همه مردم و اکثریت هم نباشد قانون وضع کرد و عنوان کرد قانون قانون است! ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین