جانشین فرمانده سپاه: شمال و غرب اسرائیل در تقاطع‌ آتش است/ دست‌ها روی ماشه و موشک‌ها آماده‌اند زیبنده برخی نیست که مانند دشمنان با ما برخورد کنند

گروه سیاسی الف،   3970131106 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: برخی از دوستان ما چشم در چشم ما می دوزند و به ما تبریک می گویند اما پژواک صدای دشمنان می شوند. زیبنده برخی نیست که مانند دشمنان با ما برخورد می کنند.

جانشین فرمانده سپاه: شمال و غرب اسرائیل در تقاطع‌ آتش است/ دست‌ها روی ماشه و موشک‌ها آماده‌اند زیبنده برخی نیست که مانند دشمنان با ما برخورد کنند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شما (صهیونیست‌ها) نه عمق دارید و نه عقبه. شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید. شما در هر نقطه‌ از سرزمین اشغالی‌ از شمال و غرب در تقاطع آتش قرار گرفته‌‌اید.
 
به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک روز پاسدار گفت: امروز روز میلاد جاودانگی است، روز تولد خورشید زیبایی‌ها در آسمان مدینه است. امروز روز میلاد ایثار،  شهادت،‌ روز تولد آزادگی،  روز ظهور و تجلی نور الهی،  روز میلاد عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی است. امام حسین(ع) مظهر همه فضائل و تجلی همه زیبایی‌های عالم هستی است. او 61 سال پس از تولد خود در یک روز استثنایی عالم خلقت، در مقابل ستمکاران ایستاد  همه موجودیت خود را برای دفاع از دین خدا به صحنه آورد تا قله رفیعی از عظمت اسلام برای همه نسل‌ها تصویر شود.

وی در ادامه افزود: نهضت حسینی به همه ما آموخت نتها راه نجات و سعادت مسلمانان از مسیر جهاد می‌گذرد،  پیکار با ستمگران هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد،  کوچکی یک سپاه هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد نیست. اگر فرزندانمان قطعه قطعه شوند و خانواده‌هایمان به اسارت بروند دلیلی برای ترک میدان جهاد وجود ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:‌ عزیزان این آموزه‌ها و الهام‌های دلنشین و جذاب، الهام‌های بزرگی بودند که پس از 1400 سال امام بزرگ انقلاب اسلامی بر اساس آن عناصر زیبای عاشورا و بر اساس ان جاودانگی‌ها و شجاعت‌ها سرشت وجود یک نهاد نیرومند بنام سپاه را با آن شکل داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عاشورای 61 هجری شکل گرفت. به همین دلیل است که مردان این سرزمین از روزی که لباس مقدس سبز جهاد را بر تن کردند، یک لحظه هم میدان جهاد را ترک نکردند. از خطرات نترسیدند و مانند کوهی از آرامش در قلب امواج طوفان حوادث ایستادند وسپر بلای امت اسلام شدند.

سردار سلامی با بیان اینکه آنها در جنگ‌های بزرگی قطعه قطعه شدند اما غیرت جهاد از دستشان نیافتاد، اظهار داشت:‌ ما وارد 40 سالگی یک انقلاب بزرگ شده‌ایم، انقلابی امتداد یافته از نهضت عاشورایی. انقلابی که در اولین گام‌های خود بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر را شکست داد و بر سیطره آمریکا بر این سرزمین برای هیمشه خاتمه داد و امام بزرگ این انقلاب می‌دانست که وقتی خورشید اسلام طلوع کند منافقان و مستکبران همه در برابر او می‌ایستند.

وی تصریح کرد:‌ از همان روزهای اولیه انقلاب، همه مستکبران علیه سپاه صف کشیدند، از همه سناریوها و ابزارهای قدیمی و نوین استفاده کردند تا به تاریخ این ملت بازگردند،  انقلابش را با شکست مواجه و ملت را تسلیم کنند تا سیطره خویش را بر جهان اسلام بگسترانند اما ملت ایران به برکت رهبر‌ی‌های امام و رهبر جانباز و بزرگوارش و حضور همه نیروهای مسلح قدرتمندش در صحنه ایستاد و در برابر همه سناریوها مقاومت کرد. کودتای نظامی را با شکست مواجه کرد، خدا شن‌ها را فرستاد و طبس شکست استثنایی را برای آمریکا رقم زد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که آمریکا محور همه توطئه‌ها علیه انقلاب بوده است، گفت: نابرابرترین تهدیدها و جنگ‌هایی در طول قرون بر یک ملت آزادی‌خواه و استقلال‌طلب تحمیل شد، نمونه بارز آن تحمیل جنگ 8 ساله بود که بزرگترین جنگ از نظر مقیاس و طولانی‌ترین جنگ در قرن بیستم بود. این جنگ یک ملت مستقل را در برابر یک جهان قدرت به هم پیوسته قرار می‌داد. تصور این بود که در این جنگ ملت مستقل تسلیم می‌شوند اما جوانان و مردان و زنان صبور همه استعداد خویش را برای دفاع از حریم ولایت به صحنه آوردند. ملتی که درس‌های بزرگی از عاشورا را نشان دادند، حادثه مسجد کوفه را تکرار نکردند، از تنهایی امام حسن تجربه‌های بزرگی آموخته بودند.

سردار سلامی در ادامه سخنانش به اشاره به نقش سپاه، بسیج و ارتش در ایستادگی در برابر توطئه‌ها، تصریح کرد:‌ بزرگترین و خطرناک‌ترین سیاست‌های غرب را در کشور دفن کردیم و سرانجام استقلال این کشور همانند خورشیدی درخشید. ما پیروز شدیم و قدرت‌های بزرگ سرخورده شدند،  ائتلاف آلمان، انگلیس شوروی عربستان  کویت و سایر قدرت‌ها در یک ائتلاف عملی اما نانوشته در برابر این ملت قرار گرفتند اما چیزی جز شکست ارمغان راه‌شان نشد.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: به سپاه‌تان نگاه کنید، فرزندان شما در دریا با شناورهای شان  دل دریا را می‌شکافند و تمام پهنای دریا زیر چشمان آنان در رصد است، دیدید وقتی تفنگداران بزرگترین ارتش دنیا وارد آب‌های ما شدند چگونه در برابر فرزندان شما کُرنش کردند، دستگیر شدند و این شکوه یک ملت بود. امروز فرزندان شما در زمین هزاران گردان رزمی در اختیار دارند و دشمنان حتی نمی‌توانند کوچکترین عملیات زمینی را انجام دهد. می‌بینید گاهی به گوشه و کنار برجک‌ها حمله می‌شود اما فرزندان سینه‌ستبر شما در برابر آنها می‌ایستند. در شمال غرب کشور فرزندان شما در دژهای مستحکم ایستاده‌اند  همه مرزها تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی نیروی زمینی سپاه و ارتش است و جای نگرانی نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن در ادامه خطاب به دشمنان ایران گفت:‌ دست‌ها روی  ماشه است و موشک‌ها آماده‌اند،  هر لحظه دشمن بخواهد بر این سرزمین اراده شومی کند آنها شلیک می‌شوند. کار آنها را قبلا دیده‌اید و دشمنان این قدرت عظیم را به رسمیت شناخته‌اند. بسیج آماده است تا هر دشمنی را به خاک،‌ خاک مذلت بکشانند. فرزندان ملت در مناطق دور دست، پنجه در پنجه دشمنان در شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ از عزت مسلمانان دفاع می‌کنند. آنان دشمنان را حیرت زده کرده‌اند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا در سوریه با شکست مواجه شده است، اظهار داشت:  آمریکایی‌ها در سوریه دیگر هیچ استراتژی و راهبرد و سیاستی ندارد. وقتی عملیات می‌کنند چون به یک راهبرد و استراتژی مرتبط نیست، عملیات خنده‌دار مانند عملیاتی چند روز گذشته انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما راه غلبه بر دشمنان را آموخته‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ می‌توانیم منافع حیاتی دشمنان در هر نقطه دلخواه‌مان مورد هدف قرار دهیم. دشمن این حقایق را می‌داند.  آنها ما را تحریم اقتصادی کردند اما باز هم جوانان این سرزمین به صحنه آمدند. آنها به دنبال ایران ضعیف و منعطف هستند اما ایران به کشوری تبدیل شده که ماهواره‌هایش در مدار قرا گرفته، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را ایجاد کرده و در همه صفحه‌های روی زمین نشانه‌هایی آشکار از پیشرفت ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با انتقاد از برخی هجمه‌های داخلی به سپاه تصریح کرد: دشمنان با شکست در پروژه‌های‌شان عملیات روانی علیه سپاه را سنگین کردند، از دشمن گله‌ نیست اما گاه می‌بینیم برخی دوستان‌مان البته انگشت‌شمار چشم در چشم ما می‌دوزند و به ما تبریک می‌گویند اما پژواک صدای دشمن می‌شوند و زخم زبان می‌زنند، البته ما یاد گرفته‌ایم که از ملامت ملامت‌کنندگان هم نترسیم، اما زیبنده نیست بر‌خی‌ها همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند، ما از این هم عبور می‌کنیم. امروز می‌بینید وقتی رهبری معظم حضرت امام خامنه‌ای می‌فرماید کالای ایرانی را مصرف کنید مفهوم آن این است که ما به درجه‌ای از علم و تکنولوژی و فناوری و استقلال و خودکفایی در عرصه تحریم رسیده‌ایم که دیگر می‌توانیم همه نیازهای‌مان را از داخل تامین کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش خطاب به رژیم صهیونیستی گفت:‌ به شما توصیه می‌کنم دقت کنید، ملت ایران هیچ تغییری نکرده است همان انقلابی و سربلند و شور و شوق و اوج و فاداری را در خود حفظ کرده است؛ ما به شما خط‌کش می‌دهیم به 22 بهمن،‌ آن فضا را ببنید و مقایسه کنید و چه چیزی در میان عظمت حضور این ملت جز فداکاری می‌بینید. فکر نکنید نظام ما ضعیف شده، ما از هر زمانی قوی‌تر هستیم  در همه چیز، در اقتصاد، حوزه دفاعی،‌ سیاست،‌ در همه چیز، در نفوذ منطقه‌ای قوی‌تر شده‌ایم،‌ سرجایتان بشینید.

جانشین فرمانده سپاه اضافه کرد:‌ فکر نکنید مشکلات اقتصادی در جامعه ما عاملی است برای جدایی مردم از نظام. ما بزرگتر از مشکلات هستیم و آنها را حل می‌کنیم. هرگز مشکلات ما از مشکلات شما بیشتر نیست. شما آمریکایی‌ها با 40 میلیون نفر زیر خط فقر چه می‌کنید. آنها شب‌ها در خیابان‌ها می‌خوابند به آنها برسید، به سعودی‌ها هم همین را می‌گویم 35 درصد جمعیت‌تان در خط فقر است به ملت خود برسید. مردم ما بهتر از ملت شما زندگی  می‌کنند،  شیک‌تر و شریف‌تر از ملت شما زندگی می‌کنند،  بهتر از ملت شما مسافرت می‌کنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد:‌ این را هم بدانید اگر فکر کنید تحت هر شرایطی ایران متعهد به تعهدات خود است اگر شما از تعهدات خودتان دست بردارید، این هم یک ادراک اشتباه است، ما نه دست از دفاع از مظلومان بر می‌داریم و نه قدرت دفاعی‌مان را کاهش می‌دهیم. آیا عاقلانه است که شما ما را مدام تهدید می‌کنید ما خود را خلع سلاح کنیم؟ این آرزو را به گور خواهید برد.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت:  یک توصیه جدی به شما دارم و می‌گویم ما شما را خوب می‌شناسیم و شما بسیار آسیب‌پذیر هستید. شما نه عمق دارید و نه عقبه. شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید. شما در هر نقطه‌ای از سرزمین اشغالی‌ از شمال و غرب در تقاطع آتش  قرار گرفته‌اید و این پدیده جدیدی است. شما راهی برای فرار هم ندارید،‌ در دهان اژدها زندگی می‌کنید و بدانید جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر از گذشته است و فکر نکنید جنگ‌های جدید مثل جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه است؛‌ دیده‌اید که جبهه مقاومت در زمین با تکفیری‌ها می‌جنگند چطوری آنها را جارو می‌کند و علف‌های هرز را بر می‌دارد شما هرگز قوی‌تر از آنها نیستید.

جانشین فرمانده کل سپاه بر همین اساس خاطرنشان کرد: گوش کنید هر جنگی اتفاق بیفتد مطمئن باشید محو شما را به همراه خواهد داشت، کوچکترین هدف موجودیت شما است،‌ شما نمی‌توانید تحمل کنید، وقتی شهروندان و نظامیان‌تان فرار می‌کنند و شما جایی جز افتادن به دریا را نخواهید داشت. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید، آنها در دسترس هستند و زود از کار خواهد افتاد، به آمریکا انگلیس هم دل نبندید وقتی می‌رسند که شما نیستید، مثل رسیدن آمبولانس برای نجات کسی که مرده است و فقط می‌تواند او را تا قبرستان مشایعت کند. پس محاسبه‌های خطرناک نکنید و این گفته ما است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۹۶۴۱۱۳:۵۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۳۱
سردار ضمن احترام به شما با عقیده حضرتعالی درباره زندگی بهتر ایرانی ها نسبت به آمریکاییها موافق نیستم.
ناشناس۳۰۹۸۵۶۱۶:۲۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۳۱
ظاهرا درست متوجه نشدید این بخش از مقایسه مربوط به عربستان بود نه امریکا
ناشناس۳۱۰۰۶۹۱۹:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۳۱
زندگی بهتر مردم آمریکا تا چه اندازه محصول دولت آمریکا و تا چه اندازه محصول رفتار بهتر مردم آمریکا می باشد؟
ناشناس۳۰۹۸۶۰۱۶:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۳۱
درود بر سردار سرلشگر سلامی و سردار سرلشگر حاجی زاده و سردار سرلشگد سلیمانی و همه سرداران و امیران ارتش و سپاه
ناشناس۳۰۹۸۶۶۱۶:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۳۱
آقای رئیس جمهور بهتره مراقب سخنان شون باشن به جای فرافکنی بهتره توضیح بدن که دستاوردهای برجام و سیب و گلابی چی شد؟؟؟!!!
ناشناس۳۰۹۸۷۹۱۶:۳۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
رجز خوانی خوبی است ، اما همه دیدیم امریکا سوریه را موشک باران کرد و پیامش را داد ، اکنون زمان امادگی دفاعی است اما زمان رجز خوانی و تحریک دشمن نیست کشور را باید از جنگی مجدد دور نگاه داشت و ثروت و درامد کشور را برای رفاه مردم ایران البته با حفظ امادگی دفاعی هزینه نمود . با درود بر نیروهای مسلح کشورمان
ناشناس۳۰۹۹۱۲۱۶:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۳۱
ای جان همچین جگرم حال اومد .سردار با حرفات اسرائیل رو نابود کردی .دیگه نیازی به عمل نداره. زنده باد سرداران غیور سپاه کشورم.زنده باد رهبرم.زنده باد ایران وایرانی
ناشناس۳۱۰۲۴۸۲۲:۱۰:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۳۱
اینهایی که منفی دادن یعنی مخالف ایران و ایرانی هستند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین