«روسی» زبان دوم مدارس شود

گروه فرهنگی الف،   3970131056 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش ایران به روسیه پیشنهاد کرد که زبان فارسی و روسی در مدارس دو کشور به عنوان زبان دوم آموزش داده شود.

«روسی» زبان دوم مدارس شود

به گزارش  ایرنا، «سید محمد بطحایی» به همراه مهدی سنایی سفیر ایران در دیدار با «ویاچسلاو نیکونوف» رئیس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: دولت ایران قصد دارد انحصار زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم شکسته شود و سایر زبان ها بویژه زبان روسی نیز در ایران گسترش یابد.
وزیر آموزش و پرورش ایران افزود: من این موضوع را با وزیر آموزش و پرورش روسیه در میان گذاشتم و اعلام کردم که در صورت آموزش زبان فارسی در مدارس روسیه، ایران نیز می تواند در قالب تفاهمنامه ای آموزش زبان روسی را در مدارس خود داشته باشد.


وی با بیان اینکه در سفر به مسکو، بازدیدی از یکی از مدارس روسیه داشتم، افزود: متاسفانه هیچ یک از دانش آموزان روسی شناختی از ایران نداشتند که ما امیدواریم با اجرای این طرح، روس ها شناخت بیشتری از ایران پیدا کنند.


وزیر آموزش و پرورش ایران ابراز امیدواری کرد که طرف روسی از این پیشنهاد حمایت کرده و کارگروهی را در این خصوص برای رسیدن به تفاهنامه تشکیل دهد.
ویاچسلاو نیکونوف رئیس کمیته آموزش پارلمان روسیه نیز با استقبال از این طرح درباره وضعیت آموزش زبان فارسی در روسیه خاطر نشان کرد: هم اکنون زبان فارسی در برخی از مراکز آموزش عالی روسیه از جمله انستیتوی کشورهای آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو تدریس می شود.
وی بر لزوم گنجاندن زبان فارسی در برنامه آموزشی روسیه و همچنین برنامه ریزی برای تدریس زبان فارسی در کنار زبان چینی که در برخی مراکز آموزشی روسیه به عنوان زبان دوم تدریس می شود، تاکید کرد.


نیکونوف با بیان اینکه شخصا با دانشجویان روسی که زبان چینی می خوانند، (به دلیل سختی این زبان) همدردی می کنم، افزود: ایران کشور تاریخ سازی است که مسیر جهان را تغییر داد.


به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای روس خود به منظور شرکت در نمایشگاه بین المللی آموزش تحت عنوان «اکوسیستم جدید آموزشی» به روسیه سفر کرده است و 31 فروردین ماه به ایران باز می گردد.


بطحایی در سفر خود با «آندری فورسنکو» دستیار رئیس جمهوری روسیه درامور آموزش و اولگا واسیلیوا وزیر آموزش و علوم روسیه نیز دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر آموزش و پرورش ایران همچنین از نمایشگاه بین المللی آموزش با عنوان «اکوسیستم جدید آموزشی» نیز دیدار و در حاشیه آن با مقامات سایر کشورهای حاضر در حوزه آموزش دیدار و گفت وگو کرد.


بطحایی صبح پنجشنبه نیز بازدیدی از مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) مسکو وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه داشت و ساعاتی با معلمان و مسئولان این مدرسه گفت وگو کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۹۴۲۷۱۰:۵۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۳۱
اون از دلار اینم از زبان انگلیسی احساساتی برخورد کردن راهش نیست
ناشناس۳۰۹۴۳۸۱۱:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۳۱
زبان کشور دوست چین رو هم بزارین زبان سوم
جلیل از اهواز۳۰۹۴۴۱۱۱:۰۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
الان که زبان دوم در روسیه فارسی است . شما کافیست در خیابان های مسکو و سن پترزبورگ قدم بزنید تا متوجه شوید چقدر تاجیک و قزاقستانی و روسی هستند که با شما فارسی سخن می گویند .
سامان۳۰۹۶۴۰۱۳:۵۲:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۳۱
ما که سه چهار باری قدم زدیم همچین چیزی ندیدیم که روسها زبان دومشون فارسی باشه !!!
ناشناس۳۱۰۳۳۳۲۳:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۳۱
شوخی کردم
ابوالفضل۳۰۹۶۸۸۱۴:۳۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۳۱
قزاقستانی چه ربطی به فارسی داره
ناشناس۳۰۹۴۵۹۱۱:۱۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۳۱
زبان علم در دنیا را ول کنی بری روسی یاد بگیری که چی ؟ ادم از بعضی پیشنهادات شگفت زده میشه !!!
ناشناس۳۰۹۴۷۸۱۱:۳۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۳۱
از دو حال خارج نیست، یا آقای بطحایی اطلاعات بسیار کمی از روابط بین الملل و درجه اهمیت ایران در روسیه دارند که پیشنهاد تدریس زبان فارسی به عنوان زبان دوم روس ها در مدارس را داده اند، یا قسمت دوم، مسئله اصلی است و نجوای آموزش روسی به جای انگلیسی و فرانسه را در ایران سر داده اند و به نوعی طرح مسئله فرموده اند...
ناشناس۳۰۹۴۷۹۱۱:۳۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۳۱
روسی؟ و چرا انگلیسی نه؟ اموزش پخت غذای مورد علاقه میلیاردها نفر بهتر نیست از یک غذای ناشناخته ؟
ناشناس۳۰۹۴۸۲۱۱:۳۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۳۱
واقعا متاسفم
ناشناس۳۰۹۴۸۵۱۱:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۳۱
زبان بین المللی که انگلیسی هست باید اموزش داده بشه کلیه متون ومنابع علمی هم انلیسی هست
علیرضا۳۰۹۵۰۰۱۱:۵۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۳۱
روسی به عنوان زبان دوم و چینی به عنوان زبان سوم آموزش داده بشه چطوره،راجع به عربی که حرفی نمیشه زد،یعنی این زبونا بین المللی هستند و بکارمون میاد که آموزش داده بشن،لطفا بدون انگ زدن و توهین کردن جواب منطقی بدین.
ناشناس۳۰۹۵۰۲۱۱:۵۴:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۳۱
اخه ما مگه چند تا فارغ التحصیل زبان روسی داریم که بیان تو مدارس روسی درس بدن - اصلا ما نیزوی اموزشی برا این زبان رو نداریم
پیرمرد۳۰۹۸۳۶۱۶:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
خب از روسیه میارن.کاری ندار که.
ناشناس۳۰۹۵۰۶۱۱:۵۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۳۱
فهمیدیم که وزیر را نباید بفرستیم چین! دفعه بعد توی چین میگه اصلاً زبان دوم ما چینیه!!!
ناشناس۳۰۹۵۱۳۱۲:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۳۱
متاسفانانه بعداز هفت سال تدریس زبان در دوره راهنمایی و دبیرستان بعد از اخذ دیپلم شاید حدود یک درصد از دانش آمزان بتوانند انگلیسی صحبت کنند. واین ناشی از عدم کارایی روش استفاده شده است.با این حال در مراکز خصوصی افراد سریعتر و قویتر می توانند مکالمه کنند. جناب وزیر لطفا سنگ اول که کج رفته بالا رو درست کنید بعد اگه خواستید ابتدا زبان فرانسه بعد اسپانیولی رو ترویج بدهید که فرد می تواند در کشورهای بیشتری با افراد ارتباط برقرار کند. البته همین مشکل در زبان عربی تدریسی هم وجود دارد
ناشناس۳۰۹۵۳۰۱۲:۱۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۳۱
ایشان چرا پیشنهاد تدریس زبان مادری میلیونها ترک آذربایجانی و ....‌ را در ایران نمی دهد......
ناشناس۳۰۹۵۳۸۱۲:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۳۱
این پیشنهاد آدم را یاد کارهای احمدینژاد میندازه.واقعا برای آقای روحانی متاسفم.
reza۳۰۹۹۲۵۱۷:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۳۱
جناب آقای رئیس جمهور وزیر آموزش و پرورش شما دلیل لزوم آموزش زبان دوم را نمیداند. در فرانسه که تا 50 سال قبل زبانش زبان بینالملل بود و آلمان که در بسیاری ازکشورها زبانش بعنوان زبان دوم تدریس می شد امروز در مدارس خود زبان انگلیسی را بعنوان زبان بین الملل تدریس میکنند. چرا که امروزه ارتباط علمی و فرهنگی در دنیا با زبان انگلیسی ممکن و میسر است . امروزه برای برقراری ارتباط فرضا تجاری و یا علمی از دورافتاده ترین کشور افریقایی تا ژاپن به زبان انگلیسی نیاز است و این امر ربطی به" مرگ بر امریکا" ندارد . جناب رئیس جمهور لطفا قدری بفکر آینده مملکت باشید و به کسانی مسئولیت بدهید که لاقاقل از بدیهیات امروز جهان آگاهی داشته باشند
ناشناس۳۰۹۵۵۸۱۲:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۳۱
واقعا جای تاسف داره ....این جور مطالب از طرف یک وزیر مطرح بشه.
ناشناس۳۰۹۵۹۹۱۳:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۳۱
شما عربی را به عنوان زبان دوم از مدارس بردار اگر تونستی ،
ناشناس۳۰۹۶۲۶۱۳:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۳۱
,اگر این خبر صحت داشته باشد باید فاتحه آموزش و پر ورش را با این وزیر خواند . زبان اینگلیسی امروزه زبان ارتباط بین المللی است وزیر خارجه روسیه با وزیر خارجه چین در ملاقات خصوصی اینگلیسی صحبت میکند . مقالات علمی برای درج در مجلات معتبر که شرط ترفیع اساتید دانشگاه ها است باید بزبان اینگلسی باشد . کشور های چند زبانه مثل مالزی و قیلیپین و بنحوی هند زیان اینگلیسی را رسمی کرده اند .
ناشناس۳۰۹۶۳۵۱۳:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۳۱
جدی نگیرید ، یک مجلسی بوده و تعارفی کرده اند ، غم انگیز این که ایشان از طرف مردم این حرف را زده است
ناشناس۳۰۹۶۶۹۱۴:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۳۱
یعنی محض رضای خدا آقای وزیر قبل از اظهار نظر کمی تعقل نمی کنند یا با مشاوران خود صحبت نمی کنند؟
ناشناس۳۰۹۶۷۱۱۴:۱۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۳۱
من فکر میکنم یه اراده و عمد و لجبازی وجود داره که یه عده در کشور با خواسته های اکثریت مردم مخالفت می کنند و تصمیمات برعکس می گیرن
محسن۳۰۹۶۸۰۱۴:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۳۱
این که وزیر آموزش و گرورش این حرف رو بزنه انسان را متاسف می کنه! اما حالا فارغ از این موضوع، یک طوری حرف زده انگار ملت انلگیسی رو تو مدرسه یاد می گیرند که حالا این آقا می خواد انحصارش رو بشکنه.
ناشناس۳۰۹۷۶۲۱۵:۳۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۳۱
خواهشمندم فقط این سئوال من را از و زیر آموزش و پرورش مطرح کنید هدف از آموزش زبان دوم در مدارس بنظر شما چیست ؟ برنامه ریزان آموزشی در دنیا هدفشان آنستکه مردمان از طریق زبان دوم بتوانند با دنیا ارتباط مستقیم داشته از حد اکثر منابع علمی مکتوب استفاده کنند پیشرفت های خودرا به اطلاع حد اکثر افراد برسانند زبان اینگلیسی از اینرو انتخاب شده .
ناشناس۳۱۰۳۴۲۰۰:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱
احسنت
ناشناس۳۱۰۰۳۴۱۸:۳۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۳۱
آقای روحانی ، ایشون وزیر شماست ؟
ناشناس۳۱۰۱۲۵۲۰:۰۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۳۱
زبان فقط زبان فارسی وزبان دومی هم نداریم اگه هم داشته باشیم عربی است که زبان قرآن است اما برای افزایش دانش وتکنولوژی خوب است سایر زبان را هم یاد بگیریم وبر آنها هم تسلط کافی داشته باشیم.
حميد۳۱۰۳۳۷۲۳:۵۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
حقیقتا باید ازآقای روحانی بابت اشتغال بکار این وزیر با این همه وسعت دید تشکر کرد وبه مجلس محترم هم بابت موافقت با وزارت ایشان دست مریزاد گفت وتازه حالا میشودمعنی پروژههایی همچون ارز تک نرخی را که بمدد بستن صرافی وبگیروببند اجرا میشود بهتر فهمید آسوده بخوابیم که دولت ما با کمال درایت مراقب همه چیز هست
ناشناس۳۱۰۳۴۹۰۰:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۱
"وی با بیان اینکه در سفر به مسکو، بازدیدی از یکی از مدارس روسیه داشتم، افزود: متاسفانه هیچ یک از دانش آموزان روسی شناختی از ایران نداشتند که ما امیدواریم با اجرای این طرح، روس ها شناخت بیشتری از ایران پیدا کنند." نه اینکه دانش آموزان ایرانی شناخت درستی از کشورهای دیگر دارند!! در بسیاری از موارد حتی نماینده های مجلسمان شناخت درستی که ندارند هیچ د! ، چه برسد به دانش آموز!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین