گاف‌های تکراری آقای گزارشگر روی اعصاب مخاطب

گروه ورزشی الف،   3970128134 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارشگر بازی الهلال - استقلال مثل همیشه اشتباهات عجیبی داشت که نشان از عقب بودن اطلاعات او حتی از مخاطب عادی فوتبال دارد.

گاف‌های تکراری آقای گزارشگر روی اعصاب مخاطب

گزارشگر دیدار الهلال مقابل استقلال روز گذشته جواد خیابانی بود که مثل همیشه و همانطور که از او انتظار می‌رفت، عملکرد پر اشتباهی داشت و در برخی موارد این اشتباهات نشان از کمبود اطلاعات آقای گزارشگر حتی در مقایسه با مخاطبین عادی فوتبال داشت.

جواد خیابانی چهره دوست‌داشتنی برای مردم ماست و این موضوع در اتفاقات و حوادث اخیر کشور مثل زلزله کرمانشاه شدت بیشتری پیدا کرد ولی چهره عمومی خوب خیابانی دلیل بر چشم‌پوشی از ضعف‌هایی که او در حرفه‌اش دارد نیست.

خیابانی در طول بازی اشتباهات زیادی در خواندن نام بازیکنان الهلال و حتی استقلال داشت و فکت‌هایی که در حین گزارش ارائه می‌داد نشان از ناآگاهی او نسبت به فرمت و قوانین رقابت‌ها بود.

او در ابتدای مسابقه و زمانی که فرشید باقری با مصدومیت از بازی بیرون رفت بدون توجه و حتی اطلاع از پست بازیکنان، یک روخوانی از فهرست نیمکت ذخیره‌های استقلال به عنوان گزینه‌های جانشینی وی انجام داد و در این میان حتی نام ارشیا بابازاده، گلر سوم آبی‌پوشان را هم آورد که نشان می‌دهد خیابانی دروازه‌بان سوم استقلال را نمی‌شناسد.

او در طول بازی سِروِر جپاروف را بارها با نام سَروَر صدا زد که نشان می‌دهد حتی یک بار هم نگارش انگلیسی نام او را ندیده است و حتی نگاهی به فهرست بازی که جلوی او گذاشته بودند هم نکرد.

در زمان دیگری از بازی وقتی هواداران استقلال خواهان به میدان آمدن علی قربانی شدند، خیابانی از او با نام علی باقری یاد کرد که چنین بازیکنی در جمع آبی‌پوشان وجود ندارد و تنها باقری استقلال فرشید است که او هم به دلیل مصدومیت تعویض شده بود.

در مورد تلفظ درست نام بازیکنان الهلال که دیگر انتظاری از جواد خیابانی نمی‌رود و اشتباهات پرتعداد وی از جمله بن شارکی خواندن نام بن شرقی دیگر برای مخاطب عجیب نیست.

آقای گزارشگر در مورد قوانین مربوط به مسابقات هم اشتباهاتی داشت که اشاره به ترس بازیکنان یک کارته تا پایان رقابت‌ها از محرومیت از این دست بود، بدون اطلاع از اینکه اخطار بازیکنان یک کارته در مرحله گروهی پاک خواهد شد و در مرحله حذفی محاسبه نمی‌شود، یا محاسبه تفاضل گل استقلال و العین برای اینکه مشخص شود کدام تیم بالاتر قرار می‌گیرد هم اشتباه دیگر خیابانی بود در حالیکه قانون بازی مستقیم در این رقابت‌ها اعمال می‌شود و در هیچ حالتی تفاضل گل بین این دو تیم حکم برتری نداشت.

اینکه گزارشگری چقدر به عنوان یک حرفه تخصصی در زندگی خیابانی مهم است و چقدر برای آن وقت می‌گذارد مربوط به خودش است ولی خروج کار دقیقاً همان چیزی است که به مخاطب مربوط می‌شود، کما اینکه اگر مشغله بالای زندگی یک نفر تمرکز او را از شغلی مثل گزارشگری منحرف کرده باشد نتیجه‌اش چیزی می‌شود که در بازی استقلال با الهلال مشاهده شد.

به گزارش ایلنا خیابانی در محافل مختلف از مشغله‌های مختلفش غیر از گزارشگری یاد کرده و همیشه عنوان می‌کند درآمد ناچیزی از گزارشگری دارد و هزینه زندگی وی از سایر کارهایی که به آن مشغول است تامین می‌شود و تنها علاقه به گزارشگری او را در این حرفه نگه داشته است ولی وی بهتر است بداند کم اهمیت‌ترین حرفه خیابانی از نظر درآمد برای او شاید مهم‌ترین حرفه‌اش باشد چرا که ارتباط مستقیمی با مخاطب میلیونی دارد و کیفیت کار او میزان احترامش به این تعداد مخاطب است.

اگر او انگیزه و حوصله سابق را برای دنبال کردن اخبار و اطلاعات روز ندارد و یا اگر مشغله‌های دیگر فرصت کافی در اختیارش قرار نمی‌دهد تا مقابل مخاطب امروزی با اطلاعات بالا و دسترسی کافی به اخبار روز عقب نماند، بهتر است میکروفون را به دست جوان‌ترهایی بسپارد که برای این جایگاه هم شایستگی دارند، هم انگیزه و هم فرصت کافی. قطعاً در این صورت خیابانیِ دوست داشتنی به دور از گزارشگری‌های اعصاب خرد کن دوست‌ داشتنی خواهد ماند و لطمه‌ای به محبوبیت وی نخواهد زد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۸۹۷۱۴:۲۸:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۸
قرار نیست مردم جور علاقه مندی ایشون به گزارشگری رو بپردازن!
ناشناس۳۰۵۹۳۱۱۴:۴۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۲۸
معلوم نیست این یارو چرا هنوز گزارش می کند! صاحب ندارد آنجا؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین