رییس سازمان بسیج: برای عده‌ای خط مقدم دفاع از انقلاب حلب و تدمر و خط مقدم دفاع اقتصادی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است

گروه سیاسی الف،   3970128109 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت‌: اصناف و دروازه‌های واردات و صادرات شقوق اصلی اقتصاد هستند و اگر اصناف پای کار فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۹۷ بیایند، ۸۰ درصد از مشکلات اقتصاد برطرف خواهد شد.

رییس سازمان بسیج: برای عده‌ای خط مقدم دفاع از انقلاب حلب و تدمر و خط مقدم دفاع اقتصادی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است

به گزارش فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش اصناف و بسیجیان که با موضوع حمایت از کالای ایرانی در این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسه در آستانه ورود به ماه شعبان تشکیل می‌شود و جلسه با خیر و برکتی است، گفت: ماه شعبان ماهی است که در آن هیچ غم و اندوهی وجود ندارد و من در آغاز سخنم تبریک عرض می‌کنم‌ اعیاد شعبانیه را خدمت شما عزیزان که از سراسر کشور به این سازمان تشریف آوردید.

غیب‌پرور ادامه داد: سلام خدا بر امام راحل و درود بر شهدا که آنها بندگان صالح خدا هستند و پیروزمندانه این جهان را ترک کردند و به قول مقام معظم رهبری، مرگ تاجرانه را برگزیدند که خوش به سعادتشان، اگرچه فقدانشان سخت است و اما آنها برد کردند که ما نیز امیدواریم مانند آنها برد کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری طی سالیان متمادی که همواره شعار سال را اقتصادی انتخاب کرده‌اند، گفت: این موضوع نشان‌دهنده دغدغه مقام معظم رهبری است و من باید عرض کنم همواره انقلاب‌های بزرگ چه انقلاب پیامبران از ابراهیم خلیل تا موسی کلیم‌الله و انقلاب پیامبر خاتم و حتی مجموعه معصومین(ع) از دو آفت مصون نبودند که یکی از آنها آفت فرهنگی و دیگری آفت اقتصادی است.

* آفت‌های اقتصادی و فرهنگی گریبان همه انقلاب‌ها را می‌گیرند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) هم اگر نهضتی انجام داد، این دو آفت همواره وجود داشته است، گفت: قارون یکی از آفت‌های اقتصادی و سامری یکی دیگر از آفت‌های فرهنگی است که باید تاکید کنم انقلاب‌ها از این دو آفت دچار مشکل شده‌اند و این یک نسخه واحد است و هیچ تفاوتی هم نمی‌کند که انقلاب اسلامی ایران باشد یا انقلاب‌های صدر اسلام؛ بنابراین اگر مردم و مسئولان دچار غفلت و بی‌خردی شوند، انقلاب‌ها حتماً از پا درمی‌آیند.

غیب‌پرور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک تحفه و هدیه بی‌بدیل است که بعدازآن نیز هیچ حرکت روح‌بخشی در این سطح وجود نداشته است، گفت: طی قرن‌های متمادی خیلی از بزرگان تصمیم گرفتند که چنین حرکت انقلابی را انجام دهند، اما موفق نبودند، ولی خداوند عالم تفضل کرد و به واسطه انسانی والامقام که همان امام راحل است این انقلاب به ثمر نشست که امام(ره) نیز همه وجودش را وقف اسلام کرد و البته نباید از نقش مردم فهیم و ایثارگر نیز به‌سادگی عبور کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این دو عامل موجب شد که انقلاب اسلامی پیروز شود، بنابراین مشخص است که دشمن نخواهد این انقلاب را بپذیرد و این دشمنی‌ها از همان روز اول ادامه داشته و تا فرداها نیز ادامه خواهد شد.

غیب‌پرور گفت: یک روز دشمن از جنگ ۸ ساله آغاز می‌کند، یک روز جنگ فرهنگی، روزی جنگ اقتصادی، روزی فتنه ۷۸ و ۸۸ و از فتنه دی‌ماه ۹۶ هم نمی‌گذرد.

وی افزود: مورد سخن من در این جلسه به هیچ‌وجه موضوعات گذشته نیست، بلکه فقط می‌خواهم در موضوع جنگ اقتصادی که دشمن آغاز کرده است سخن بگویم.

* دشمن به ضربه زدن به اقتصاد ایران امید بسته است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد شقوق مختلف دارد، گفت: اصناف و دروازه‌های واردات و صادرات از شقوق این اقتصاد هستند، به‌طوری‌که می‌توانند اقتصاد یک کشور را شکل دهند و سمت و سوی آن را مشخص کنند. واقعیت امروز انقلاب اسلامی این است که دروازه‌های اقتصاد ایران سال‌های متمادی است که مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به عنوان مثال گفت: البته یک ایرانی در گذشته رشد و شکوفایی مثال‌زدنی داشت، اما امروز شاهد یک رکود بی‌سابقه در صنعت البسه و نساجی ایران هستیم و متاسفانه می‌بینیم که تولیدکنندگان ایرانی، کالای ایرانی تولید می‌کنند اما با برندهای ترک می‌فروشند و این موضوع برای سایر کالاها نیز وجود دارد، بنابراین باید گفت که دشمن به اقتصاد ایران امید بسته است و می‌خواهد از این طریق به اقتصاد ضربه بزند.

* جامعه وابسته بله‌قربان‌گوی قدرت‌ها خواهد بود

غیب‌پرور با اشاره به اینکه مردم فهیم ایران باید متوجه این قضیه باشند، گفت: دشمن به دنبال وابسته کردن اقتصاد ایران است و وابسته‌گرایی یعنی گداپروری. دشمن می‌خواهد ایران در ابتدایی‌ترین چیزها وابسته باشد و جامعه‌ای که دستش دراز باشد، همیشه بله قربان‌گوی قدرت‌های عالم است.

به گفته این مقام مسئول، امروز ما مدیون جان‌فشانی‌های شهدا هستیم، اما مسئله امروز ما مسئله اقتصاد است، اگر برای عده‌ای خط مقدم دفاع از انقلاب منطقه حلب و تدمر است، ولی برای عده‌ای که در جبهه اقتصادی می‌جنگند، خط مقدم دفاعشان کارگاه و کارخانه اقتصادی است و اصناف باید این موضوع را خوب درک کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم مسئولان دولت نیز موضوع اقتصاد مقاومتی را باور کنند، گفت: اگر مسئولان ما به این باور برسند که دشمن از جبهه اقتصادی وارد شده است و برخی از سنگرهای ما را فتح کرده و می‌خواهد تمام اقتصاد را به دست آورد، ساکت نخواهند نشست. من امیدوارم این جلساتی که برگزار می‌شود، خروجی خوبی داشته باشد و فقط به سخنرانی امثال من اکتفا نشود و این جلسات باید اثربخش باشد که اثربخشی نیز منجر به اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: هجمه اقتصادی از یک دندان‌درد سخت‌تر است. ما کشوری هستیم که دارای ذخایر ارزشمند و بزرگی است. اگر کشورهایی مانند لیبی، نیجریه و عربستان کمتر از ۱۰۰ سال آینده ذخایر هیدروکربنی دارند، قطعاً ذخایر هیدروکربنی ایران به گفته مقاله‌های علمی به‌روز بیشتر از این کشورها است، اما تنها ذخیره ایران ذخایر هیدروکربنی نیست، بلکه ما سرمایه‌ اصلی‌مان هزاران هزار جوان تحصیل‌کرده، مومن و معتقد به انقلاب اسلامی داریم و باید سوال کرد که چرا از این جوان‌ها استفاده نمی‌شود.

* مشکل اقتصاد ایران از خمودگی نظام اداری ناشی می‌شود

غیب‌پرور با اشاره به این‌که در جلسه بسیج مهندسین این موضوع را اعلام کردم، گفت: مشکل ما درجایی است که نظام مدیریتی ما باور ندارد که باید یک حرکت انقلابی و اثربخش انجام دهیم و این روال بروکراسی اداری هرگز جواب نخواهد داد.

وی گفت:‌اگر اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کردیم امروز به قله‌های افتخار اقتصادی نزدیک می‌شدیم، بنابراین مشکل ما در نگاه‌های مدیریتی است که نمی‌توانیم خوب سازماندهی کنیم. شاید بعضی‌هایمان به داخل باور نداریم و دلبستگی ما بیرون از کشور است.

* کالای قاچاق از بعضی گمرکات وارد کشور می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چرا باید کالاهایی را که به دردمان نمی‌خورد وارد کنیم و دستگاه محترم قضایی باید به این مسئله ورود کند. متاسفانه برخی از گمرک‌های ایران واردکننده کالای قاچاق است و این ضعف بزرگی برای اقتصاد ایران است.

به گفته این مقام مسئول ما هزاران نفر در سرتاسر کشور داریم که متصدی امر بازار هستند و اگر یک زمانی تصور شود که این افراد بخواهند با یک انسجام ملی پشت سر فرمان رهبری حرکت کنند و دستور آقا را اجرا کنند، به جرات می‌توانم بگویم ۸۰ درصد از مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد، اما پیش از آن باید اتاق اصناف سالم‌سازی و انقلابی شود.

* اکتفا کردن به نوشتن شعار سال ۹۷ بالای سربرگ‌های اداری خیانت است

وی خاطرنشان کرد: اگر امسال هم تعارف کنیم و شعار سال ۹۷ را فقط بالای سربرگ‌های اداری خودمان بیاوریم، ‌قطعاً خیانت کرده‌ایم و ما نباید صحبت‌های رهبری را روی زمین بگذاریم و انتظار من از اصناف این است که بنشینند و راهکار عملی پیدا کنند و صد البته نیز نظام بانکی امروز باد به اصناف کمک کنند.

غیب‌پرور گفت: امروز متاسفانه بانک‌های ما تبدیل به مراکز انباشت ثروت در کشور شده‌اند که این جای تاسف دارد. من همین جا اعلام می‌کنم بسیجیان خط‌شکن باید طلایه‌داران مبارزه با دشمن در جبهه اقتصادی باشند و همواره طی جلسات مختلف و در سخنرانی‌های متعددم گفته‌ام که بسیج آماده است تا برای تحقق کلام رهبری در خدمت دولت باشد و این راه باز است و دولت می‌تواند روی ما حساب کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند حمایت از کالای ایرانی، این با حمایت از مونتاژ و مونتاژکاری متفاوت است و کالای ایرانی تعریف خود را دارد. ما سال‌های سال است که غفلت کرده‌ایم و من نگرانم امسال هم غفلت کنیم و قطعاً خدا از ما نخواهد گذشت.

دیدگاه کاربران

farhad۳۰۵۹۱۶۱۴:۴۰:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۸
«کالای ایرانی تعریف خود را دارد»لطفاً جهت اطلاع رسانی به امثال بنده چند کالای ایرانی با تعریف درست را معرفی نمائید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین