اولتیماتوم ۶ ماهه مجلس به سازمان هواپیمایی

گروه اقتصادی الف،   3970126213

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی چرایی گرانی نرخ بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا و تخلفات ایرلاین‌های چارترکننده بلیت با حضور رئیس سازمان هواپیمایی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دستور کار امروز یکشنبه (۲۶ فروردین) کمیسیون متبوعش، گفت: انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون عمران برای عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفت که با رای موافق نمایندگان بنده برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شدم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با یادآوری دستور دیگر کمیسیون عمران مجلس، افزود: بررسی لایحه تصویب تشریفات کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی (با حضور معاونان ذی‌ربط وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) دیگر دستور کار این کمیسیون بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بند الف. ماده ۵۰ لایحه مذکور تعداد اعضای ایکائو که در سال ۱۳۹۵ تاکنون ۳۶ نفر بود به ۴۰ نفر در مصوبه جدید افزایش یافته و در ماده ۵۶ این لایحه نیز تعداد اعضای کمیسیون هوانوردی از ۱۹ نفر ۳۱ نفر افزایش یافته و در نهایت اصلاحات مذکور به تصویب اعضا رسید.

وی ادامه داد: کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی شامل یک مجمع عمومی بین المللی است که بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران عضو آن بود و هر سه سال یکبار یک نشستی این مجمع برگزار شده و شورای ایکائو نهاد قانون گذاری کنوانسیون است.

بدری با اشاره به دستور کار دیگر این کمیسیون، تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات ناشی از افزایش نرخ بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا از سوی شرکت‌های چارتر کننده با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور کار دیگر این کمیسیون بود.

این نماینده مجلس دهم، با بیان اینکه گزارشاتی در خصوص نحوه اعمال قیمت بلیت هواپیما در ایام پرتقاضا از سوی رئیس سازمان هواپیمایی به نمایندگان داده شد، گفت: با توجه به توضیحاتی که سازمان هواپیمایی داد و تجارب کشور‌های مختلف دنیا در خصوص سیال بودن قیمت‌ها در زمان اوج گیری تقاضا این تجربه جهانی است.

وی ادامه داد: برای مقابله با دغدغه گرانی نرخ بلیت هواپیما در اوج تقاضا مقرر شد با افزایش کنترل و نظارت‌ها از سوی سازمان هواپیمایی برخورد‌های لازم صورت بگیرد.

بدری با بیان اینکه دغدغه ما افزایش کیفیت خدمات و رشد قدرت رقابت در حوزه خدمات هوایی است، افزود: باید سازمان هواپیمایی جلوی رانت را گرفته و اجازه فعالیت برای شرکت‌های که تمایلی به رعایت قانون ندارند ندهد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رقابت میان ایرلاین‌ها لازم است، تصریح کرد:باید فضای رقابتی مناسب فراهم شود تا کیفیت خدمات افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در بحث چارتری هم شرکت‌های چارتر کننده پرواز‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده اند، گفت: سازمان هواپیمایی هم به این موضوع اذعان درد.

بدری با بیان اینکه اقداماتی در خصوص بسترسازی سیستم مکانیزه یا سیستم الکترونیکی ثبت و فروش هواپیمایی و یا پرواز‌ها ایجاد شده که برخی شرکت‌ها این بستر را رعایت کرده و کنترل می‌شوند، افزود: سایر شرکت‌ها نیز باید این بستر‌ها را لحاظ کرده تا کنترل بیشتری بر نحوه عملکرد آن‌ها صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در ادامه این جلسه مقرر شد در ۶ ماهه نخست امسال نظارت‌های بیشتری بر ایرلاین‌ها اعمال شده و گزارشی به مجلس ارایه شود.

بدری با اشاره به اظهارات نمایندگان عضو مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص این معضل، گفت: طبق نظر کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برای رفع این مشکلات باید کمیته‌ای از سازمان هواپیمایی، مجلس و ایرلاین‌ها تشکیل شده تا قیمت تمام شده پرواز‌ها با نوع پرواز‌ها مشخص شده و سقف و کفی برای قیمت بلیت سفر‌های داخلی در نظر گرفته شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین