دبیرکل خانه اقتصاد ایران در گفتگو با الف: چگونه نرخ تصویب شده 3500 تومان برای دلار، ‌4200 تومان شد؟/ با پلیسی کردن بازار مشکل حل نخواهد شد

گروه اقتصادی الف،   3970122064 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه خذف ارز مبادله ای از 3500 تمان به 4200 تومان باعث افزایش تورم خواهد شد؛ گفت: اگر دولت ارز دارد؛ چرا دست روی دست گذاشت تا دلار بالا برود و زودتر اقدام نکرد.

چگونه نرخ تصویب شده 3500 تومان برای دلار، ‌4200 تومان شد؟/ با پلیسی کردن بازار مشکل حل نخواهد شد

به گزارش الف؛ پس از نوسانات پرتلاطم بازار ارز در چند ماه گذشته و درحالی‌که قیمت دلار به‌عنوان شاخص بازار ارز بعد از تعطیلات نوروز با افزایش شدیدی مواجه شد و از نرخ 6000 تومان هم عبور کرد؛ توسط ستاد اقتصادی دولت تصمیماتی اتخاذ شد و با تک‌نرخی کردن ارز؛ قیمت ۴۲۰۰ تومان برای دلار و در جهت تامین نیاز برای همه گروه‌ها و تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان و... تعیین و از دیروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۹۷ با ابلاغ بخشنامه‌های آن اجرایی شد.

مسعود دانشمند، دبیر کل خانه اقتصاد ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی الف؛ در مورد اینکه عدد 4200 تومان برای نرخ دلار چگونه تعیین‌شده است؛ گفت: این را باید آقای جهانگیری و ساکنین خیابان پاستور پاسخ دهند اما هیچ مبنای علمی و منطقی ندارد.

وی افزود: البته با تعیین این نرخ چند اتفاق رخ داد که ابتدا با توجه به بخشنامه و تصمیم دولت؛ دلار مبادله‌ای حذف‌شده است یعنی همان نرخی که در قانون بودجه 97 توسط مجلس تصویب (3500 تومان برای سال جاری ) مصوبه شده بود و به‌جای آن نرخ 4200 تومان را تعیین کردند.

دانشمند با بیان اینکه دلار 4200 تومانی آثار تورمی شدیدی دارد؛ بیان کرد: عمده کالاهای مصرفی کشور مانند سویا؛ دانه مرغ، روغن و خوراکی‌ها مانند برنج و یا فولاد همه با نرخ ارز مبادله‌ای وارد می‌شد؛ ولی اکنون همه این‌ها با توجه به دلار 4200 تومانی حدود 20 درصد گران خواهند شد و اثرش در تورم مشاهد می شود.

دبیر کل خانه اقتصاد ایران ادامه داد: دولت از سوی دیگر بدون اینکه اعلام کند؛ پیمان صادراتی با صادرکنندگان بست، یعنی در بخشنامه دولت آمده است؛ صادرکننده باید ارز حاصل از صادرات را به ‌نظام بانکی (دولت) بدهد و از او باید برای این مورد تعهد بگیرد؛ این همان این همان پیمان ارزی است که قبلاً اجرایی می‌شد ولی آن را حذف کردند و اکنون دوبار با این وضعیت در حال برقرار شدن است.

وی در مورد ارز مسافری؛ گفت: قرار شد بعد این مورد اعلام می‌کند؛ اما سوال این است که اگر واقعاً دولت ارز به‌اندازه کافی دارد؛ که بتواند پاسخ نیازهای داخلی را بدهد؛ چرا تاکنون اقدام نکرد و دست روی دست گذاشت تا نرخ دلار افزایش شدیدی داشته باشد؛ البته بانک مرکزی چند روز؛ ارزی را با نام ارز مداخله‌ای (توسط صرافی‌ها) به بازار عرضه کرد و در بازار هم اثر گذشت؛ اما چون میزان عرضه آن کم بود نتواند تاثیر ادامه داری داشته باشد و حتی باعث ایجاد یک نرخ دیگر در بازار  چند نرخی ارز هم شود.

دانشمند اضافه کرد: دولت هر ارزی و هر نرخی را که تعیین می‌کند؛ باید بتواند پای آن بایستد؛ یعنی امکانات را داشته باشد تا تصمیم خود را عملیاتی کند.

وی در مورد ایجاد فضای امنیتی و پلیسی شدن بازار  و اینکه این موضوع جواب خواهد داد یا نه؛ گفت: حرف ما هم این است؛ زیرا با بگیر وببند نمی‌توان به نتیجه رسید؛ و مکانیزم بازار باید این را انجام دهد تا مشکل حل شود و راه‌حل این و گرفته برخی تصمیمات نیست مثلا بخشنامه می‌کنند و به وارد کننده می گویند بدون انتقال ارز حق ندارید، کالا وارد کنید و حتماً باید ارز دولتی بگیرید؛ خوب دولت ارز دارد، عرضه کند.

دبیر کل خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: این اقدامات یعنی واردکردن فشار به بازار ارز داخلی و بانک مرکزی آن را انجام داد؛ مثلا ارز دانشجو را قطع کردند و این مورد باعث افزایش تقاضا در بازار ارز شد یا اینکه ارز مسافری را به مسافر ندادند، باز هم فشار آن بر میزان تقاضای بازار اضافه شد و این تصمیات و... باعث شد تقاضا برای ارز افزایش یابد و همین اتفاق (افزایش نرخ ارز) رخ داد و قیمت افزایش شدیدی داشت.

این فعال اقتصادی در مورد اینکه دولتمردان می‌گویند افزایش قیمت ارز دلایل اقتصادی ندارد؛ اظهار کرد: چرا باید اجازه دهیم که چنین اتفاقی در بازار ارز رخ دهد؛ امروز وزارت اطلاعات ما توانایی زیادی دارد و توانست امنیت کشور را برقرار کنند، اما چرا دولتمردان نمی‌توانند مسئله ارز را پیش‌بینی کنند که چه دخالت‌هایی و عواملی باعث افزایش نرخ ارز شده و یا می‌شود و جلوی آن (افزایش قیمت) را بگیرند.

وی گفت: به نظر می‌رسد پارادوکسی بین با سخنان دولتمردان و دلایل شان  وجود دارد و با این حرف‌ها مشکل بازار ارز قابل‌حل نیست؛ البته تصمیم جدید دولت چند اشکال آشکار دارد؛ مثلاً اینکه نمی‌توان بازار خارجی را که با نوسانات داخلی تغییر دهیم و این موضوع به صادرات صدمه می‌زند و وقتی این اتفاق رخ دهد اثر آن در اشتغال و... نمایان خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۹۴۳۴۱۰:۴۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
به نظر میرسه بعضی ها از شفافیت در مبادلات و عرضه ارز در سیستم بانکی ناراحت شدن چون منافعشون تهدید میشه . توی اینکه دولت کمی شیطنت کرد و قیمت رو برد بالا شکی نیست ولی اقدام کلی بسیار خوب و مثبت است و قطعا باعث شفافیت مالی و کاهش قاچاق کالا خواهد شد .
ناشناس۲۹۹۴۸۲۱۱:۱۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۲۲
شما با نظر آقای ترکان موافقید؟ حوب شد ارز گرون شد؟ نجومی بگیر هستی؟ ماهی چنر میگیری؟
ناشناس۲۹۹۵۶۹۱۲:۲۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
من با شفافیت موافقم نه افزایش قیمت نمیدونم از کجا به نجومی بگیر بودن نویسنده پی بردین ؟؟؟؟؟؟ !!!! یک توضیح درباره علم غیب خودتون بدین .
ناشناس۲۹۹۵۷۳۱۲:۲۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۲
اینکه کشور تحریم چه ربطی به دولت داره رفتار ما در منطقه باعث تحریم ایران میشه
ناشناس۲۹۹۵۴۱۱۲:۰۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۲۲
دلار زیر 4000 میاد با این کارا؟
ناشناس۲۹۹۵۶۶۱۲:۲۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۲
یک نکته خیلی جالب . کسایی که تو بازار بودن میدونن که پتروشیمی ها چند هفته دلار تو بازار نریختن و درست عصر روزی که خبر یکسان سازی اعلام شد یعنی تنها 7-8 ساعت قبلش دلار با قیمت 5900 و 5800 ریختن تو بازار و قیمت قبلش که 6100 بود کاهش یافت . این موضوع فقط رانت اطلاعاتی و عمدی بودن دلار ندادن پتروشیمی ها رو ثابت میکنه .
ناشناس۲۹۹۸۹۵۱۵:۳۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
جالب اینجاست یکهو شخص اقای جهانگیری ..اعلام می کند نرخ دلار 4200 تومان است و مردم هم خوشحال که ارزان شد ولی کسی نمی داند که نرخ رسمی دلار 700 تومان گرانتر شد
ناشناس۲۹۹۸۹۶۱۵:۳۶:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
یک سوال: اگر محمود اینکار را کرده بود هم همین را می گفتی؟
هوشیار۲۹۹۹۵۱۱۶:۱۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۲
اگه این کار خوبه چرا انقدر دیر اتفاق افتاده ؟؟؟ بعد از اینکه ی عده که رانت دارن سود های آنچنانی بردن ؟ کلا وقتی افراد شاخص دولت خودشون شفافیت ندارن چه انتظاری میشه داشت؟
ناشناس۳۰۰۱۱۸۱۸:۱۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
خیلی هم درست است. بله وقتی مردم سود جو با ارز مانند کالا رفتار می کنند پلیسی کردن آن بهمین شکل دقیقآ درست است.
حمید۳۰۰۲۰۷۱۹:۳۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۲
خیلی بهتر بود بجای اینکه ... روی قیمت دلار پایمان را برای مدتی روی ترمز بگذاریم و بعد یکمرتبه گاز قیمت را بگیریم و بعد دوباره ترمز کنیم و کمی دنده عقب برویم.. از سالها قبل قیمت دلار پا به پای تورم... مثلا ماهی یک درصد آهسته و پیوسته افزایش میدادند...و همه کارها برنامه ریزی داشت... تا بموازات آن اینقدر دچار تکانهای شدید اقتصادی نشویم و میتوانستیم برای تولید و آینده اقتصادی کشور حساب و کتاب و روال مشخص میداشتیم. ولی متاسفانه در حال حاضر ..یا از این طرف بام سقوط میکنیم یا از اون طرف بام.
ابوذر۲۹۹۴۴۵۱۰:۵۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
همش ایه یاس بخونید بلا میره ناراضی پایین میاد ناراضی نکنه خودتون دستتون توکاره
ناشناس۲۹۹۸۴۱۱۵:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۲
تو این مملکت همه چی بالا میره و فقط یک...پایین میاد
ناشناس۲۹۹۴۴۸۱۰:۵۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۲
اتفاقا در این مملکت بعضی کارها نیاز به پلیسی شدن دارد ،، پلیسی شدن برای خدمت به مردم ایرادی ندارد
ناشناس۲۹۹۵۵۱۱۲:۱۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
امیدوارم. با پلیس و مصادره دلارها ...مشکل مالی دولت و..حل بشه
آریابان۲۹۹۶۰۰۱۲:۴۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۲
این نگرشی کاملا بجاست و بویژه در گستره ارزی و پولشوئی باید حتی پلیس ارزی هم تشکیل بشه تا با جمع کردن سفره و سیطره دلالی و سفته بازی بر بازار آشفته و ملتهب ارزی ، دلار را هم از اریکه کنونی خودش در قالب یک کالای سرمایه ای به زیر سرنگون کنند تا در نهایت به همان نقش واقعی خودش یعنی "یک ابزار معاملاتی" برگردد نه بیشتر ؛
محمد امین۲۹۹۴۸۶۱۱:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
نظرات آقای دانشمند برای خودشان محترم است اما اگر اظهارات دولتی ها پایه واساس منطقی و علمی ندارد ، جسارتا اظهارت ایشان هم همینطور است و شائبه حمایت از دلالان و بهم ریزان بازار ارز را دارد. آنچه که در واقعیت می دانم این است که در هیچ کجای دنیا خیابان منوچهری ای وجود ندارد، در هیچ کجای دنیا دلالان کنار خیابانی که تابع هیچ قانون و منطقی نیستند وجود ندارد(بلکه تا آنجا که دیده ام و می دانم این کار در همه کشورهایی که رفته ام جرم سنگینی است و مجازات سنگین دارد)، در هیچ کجای دنیا بانک های مرکزی به صورت نامحدود ، ارز به بازار تزریق نمی کنند، در هیچ کجای دنیا بدون ارائه مدارکی دال بر نیاز ارزی معقول ، ارز در اختیار کسی نمی گذارند، در هیچ کجای دنیا بازار بی در و پیکر، تعیین سیاست ارزی نمی کند و بانک مرکزیش پیرو باشد. همه اینها در کشورهای دارای اقتصاد سالم، صد در صد صدق میکند. بلکه همه مراکز پولی(بانکها و صرافی ها) بدون در خواست هیچ مدرکی حاضرند ارز خارجی را گرفته و پول محلی خودشان را تحویل دهند اما برای برعکس آن ، درخواست مدارک می کنند، مثلا اگر شما به عنوان یک خارجی وارد حتی منطقه یورو شوید و یک 100 دلاری را تبدیل به یورو کنید و 80 دلار آنرا خرج کرده باشیدو بقیه را بخواهید به دلار تبدیل کنید و از آن کشور خارج شوید، از شما Bank Note را که شما 100 دلار را در آن بانک خاص به یورو تبدیل کرده اید را می خواهند و بدون آن این کار را برای شما نمی کنند. صرافی ها هم صرفا با ارزهایی که دریافت می کنند کار میکنند و بانک مرکزیشان خیلی خیلی نادر ممکن است ارز در اختیار آنها بگذارد تا بفروشند. تنها در مناطق آزاد دنیا تبادل ارزی بدون ارائه مدرک است که آنهم مجددا در حد ارزهایی است که روزانه صرافی ها از دست مردم و شرکت ها دریافت می کنند. و در همه دنیا این بانکهای مرکزی هستند که بر اساس ذخایر ارزیشان و تولید ناخالص ملی کشورشان نرخ تبادل ارزی را تعیین می کنند و صرافیها صرفا در محدوده چند درصد کمتر یا بیشتر، حول و حوش آن حرکت می کنند و هر توطئه ارزی احتمالی توسط دولتها بشدت سرکوب می شود.
ناشناس۲۹۹۷۹۵۱۴:۴۶:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۲۲
خرید و فروش ارز در دنیا آزاد است و هیچ منعی برای آن وجود ندارد. بلکه با ابزار مالیات بر خرید و فروش جلوی سفته بازی و دلالی را میگیرند. ضمنا شما که از سایر کشورها مثال می آورید، بهتر است بفرمایید کدام کشور در دنیا غیر از ایران و کره شمالی و چند کشور معدود هم پیمان ایران است که هر روز با دنیا درگیر است و هیچ برنامه باثبات اقتصادی را در آن نمیتوان اجرا کرد؟
ناشناس۲۹۹۴۹۳۱۱:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۲۲
برای همه مسئولین بخصوص مسئولین دولتی بخصوص آنها که در گران شدن ارز دخالت داشتند متاسفم... از همه تان مایوس شدم...شماها کاری برای مردم نمیکنید....گویا برای اهدافی غیر از خدمت به مردم دور هم جمع شده اید...حرف میزنید شعار میدهید تئاتر بازی می کنید اما در عمل خلافش را انجام میدهید....خدا ازتان نگذرد.
تبریزی۲۹۹۵۲۶۱۱:۵۸:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
چرا نمی گین همه این اتفاقات به خاطر کاهش دستوری سود بانکی اتفاق افتاد؟ هم همه چی گرون شد هم ما سپرده گذارها ضرر کردیم. حالا کی قراره جواب ما رو بده؟ چرا با ایجاد اشفتگی در بازار به دلال ها و اخلالگران بازار و اقتصاد کشور جایزه می دین و دائما سپرده گذارهایی رو که می تونین از پولشون برای سرمایه گزاری در تولید استفاده کنین رو قربانی می کنین؟ دولت باید هر چه سریعتر نرخ سود بانکی رو به بالای 25 درصد بسونه هم حساب های جدید و هم حساب های جاری و کلیه ضرر و زیان هایی رو که به سپرده گذاران زده سریعا جبران کنه و حقوق ها رو هم 40 تا 50 درصد افزایش بده تا تازه برگردیم سر خونه اول و اگه این کارها رو نکنه بدونه که نفرین میلیون ها نفر هم در این دنیا و هم در اون دنیا گریبانشون رو خواهد گرفت.
محمود۲۹۹۶۰۲۱۲:۴۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
جناب تبریزی! چرا نمیگین که بانکها سودی را که به شما می دادند ، از کجا می آوردند!؟ آیا این کار به قیمت نابودی اقتصاد و تولید انجام نمی شد!؟
ناشناس۲۹۹۵۴۷۱۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۲
دولت روحانی لیاقت اداره کشور را نداره دستگاهای مربوطه باید فکری بکنند
ناشناس۲۹۹۵۴۹۱۲:۱۵:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
فقط ترمز گرفتن تا دلار هفت هزار تومان این هفته رد نکنه تا هفته اینده از این ستون به این ستون فرج است ریال ایران منتظر معجزه چاره دیگر نداریم
ناشناس۲۹۹۶۰۵۱۲:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
چرا نمیگین که افزایش قیمت دلار به علت خروج بی سابقه آن از کشور می باشد!
ناشناس۲۹۹۶۱۸۱۳:۰۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۲
در هر کشوری صراف های بسادگی پول ملی را تبدیل به ارز می کنند شفاف قانونی بدون سفته بازی. حتی در کشورهایی که جنگ داخلی و ترور وجود دارد ولی اقازاده های زیادی ندارند و اختلاس های چند ده میلیاردی بندرت روی می دهد و پس از ان رسیدگی می شود. در کدام کشور بانک یا موسسه با مجوز و نظارت بانک مرکیی پول مردم را می خورد و بعد دولت بخشی از سپرده بخشی از سپرده گذار را از بودجه می دهد و اختلاسگران راست راست می گردند؟!
ناشناس۲۹۹۶۸۱۱۳:۴۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
دولتها باید بدانند مردم عادی عمده مصرفشان برای مسافرت مداوا دانشجویان وعده کمی هم برای ارسال برای خرید موارد ضروری و موردی می باشد وگرنه عمده مصرف ارز برای وارد کنندگان مصرف خواهدشد . بنا براین قیمت ارز در اختیار مردم و بر اثر هجوم نمی باشد دولت چه بخواهد و چه نخواهد باید ارز مسافرتی را برای مسافران تامین نماید وگرنه همین مسافران بروری قیمت ارز اثر تورمی خواهند گذاشت بنا بر این عدم اختصاص ارز و یا اختصاص ارز مسافرتی به میزا ن 300 دلار به مسافران خود باعث بروز آثار تورمی خواهد شد و همانطور که مقابله مردم با دولت هزینه دارد مقابله دولت با مردم نیز هزینه بر خواهد شد. ارز مسافرتی به میزان 1000 تا 3000 یورو بنا بر مصرف مسافر کافیست و نباید جلویش را گرفت . دولت روحانی در این زمینه اشتباه مب کند حتی عوارض خروج را نیز اشتباه کرده است و در همین امسال .. را خواهد خورد عوارض خروج می بایشت حذف گردد
ناشناس۲۹۹۸۰۰۱۴:۴۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
تا وقتی روابط پرتنش با دنیا داریم، آش همین آش و کاسه همین کاسه است. حالا هی برای خودتون نسخه های عجیب غریب بپیچین
ناشناس۲۹۹۸۷۵۱۵:۲۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۲
همین روحانی مگه نبود که می گفت ارز نمیشه دستوری بالا پایین کرد؟ پس چی شد؟ نکنه اینم نگفتی؟
ناشناس۲۹۹۹۳۶۱۵:۵۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۲
دولت زورش به حذف یارانه و افزایش قیمت نان و بنزین نرسید دلار رو برد بالا
ناشناس۲۹۹۹۶۱۱۶:۱۸:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۲۲
شماها که راه حل بلد هستید چرا دلار را از 1000 تا 4000 طی یکسال بالا بردید؟ اگر بیل زنی چرا باغچه خودت رو بیل نزدی؟
بیسواد۳۰۰۳۵۱۲۳:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
فکر کنم برنامه جالب و بدون نقصی بود. برای اینکه قیمت دلار را رسما گران کنند اول یک آشوب ارزی راه انداختند و بعد با ژست مبارزه با این آشوب قیمت را از پایه 3500 به 4200 منتقل کردند و علی برکت الله
بهرامی۳۰۰۳۶۸۲۳:۵۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
نمره قبولی به حقیقت گویی های دولت روحانی از بیست نمره سه است.باور ندارید نظرسنجی کنید.
ناشناس۳۰۰۵۳۵۰۹:۴۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۳
ارز در کشوری تک نرخی است که به همه نیاز‌ها پاسخ داده بشود و اصولا مردم به پول ملی‌شان بدبین نباشند و از نگهداری این پول ترسی نداشته باشند. در غیر این صورت خیلی زود بازار‌های چند گانه یا به اصطلاح سیاه شکل میگیرد، حتی اگر تمام نیروی انتظامی بسیج بشوند.
ناشناس۳۰۰۶۱۵۱۱:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۳
افزایش درصدی حقوق ها یعنی کمک به اختلاف طبقاتی افزایش باید با مقدار مشخص برای همه حقوق بگیران باشد تا شاید اختلاف طبقاتی کم شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین