مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ حماسه گلادیاتورها در المپیکو؛ کامبک تاریخی رم در شب حذف بارسلونا / پپ، حریف داور و کلوپ نشد

گروه ورزشی الف،   3970122006

رم موفق شد در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 3-0 بارسا را شکست بدهد و به نیمه نهایی این رقابت ها برسد و بارسلونا را حذف کند؛ در دیگر بازی هم منچسترسیتی در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با نتیجه 2-1 مغلوب لیورپول شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

حماسه گلادیاتورها در المپیکو؛ کامبک تاریخی رم در شب حذف بارسلونا / پپ، حریف داور و کلوپ نشد
 به گزارش ورزش سه، شاگردان اوزه بیو دی فرانچسکو که در دیدار رفت 4-1 مغلوب شده بودند، امشب دست به کار بزرگی زدند و توانستند بارسا را از دور رقابت ها حذف کنند.

 بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشت ولی این رمی ها بودند که خیلی زود به گل اول رسیدند. در دقیقه 6 بود که ارسال بلند دنیله ده روسی پشت مدافعان بارسلونا به ژکو رسید و او هم با یک ضربه خوب کار را تمام کرد.

 

بعد از این گل بازیکنان بارسا برای دقایقی ابتکار عمل را در دست گرفتند اما این رم بود که می توانست در دقیقه 13 به گل دوم برسد ولی ضربه سر پاتریک شیک از بالای دروازه تراشتگن به بیرون رفت.

در ادامه باز هم این بازیکنان میزبان بودند که حملات خطرناک تری روی دروازه بارسا داشتند و می توانستند در دقیقه 29 به گل برسند ولی باز هم ضربه سر پاتریک شیک  راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد.

فشار حملات رم در دقایق پایانی نیمه اول هم فروکش نکرد اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و رمی ها با برتری 1-0 به رختکن رفتند.

 نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی هر یک موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه هم داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند.

 بعد از سپری شدن این دقایق رمی ها بار دیگر بر بازی مسلط شدند و در دقیقه 58 توانستند به گل دوم برسند. خطای پیکه روی ژکو در محوطه جریمه بارسا باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. خود ژکو پشت ضربه قرار گرفت و توانست حساب کار را 2-0 کند.

 رمی ها که به جبران شکست دیدار رفت امیدوارتر شده بودند، بعد از این بر شدت حملات شان افزودند و چند موقعیت خطرناک پیاپی روی دروازه بارسا ایجاد کردند اما ضربات ده روسی و کوین استروتمن راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد.

 در دقیقه 74 چیزی نمانده بود که مسی دروازه رم را باز کند اما ضربه او را آلیسون مهار کرد. حملات رم در دقایق پایانی ادامه پیدا کرد و سرانجام این تیم در دقیقه 82 به گل سوم رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه بارسا بود که ارسال چنگیز اوندر روی تیر اول به کاستاس مانولاس رسید و او هم با ضربه سر دروازه تراشتگن را باز کرد.

 بارسایی ها که همه چیز را از دست رفته می دیدند، در دقایق پایانی تلاش زیادی برای زدن یک گل و رفتن به مرحله بعد انجام دادند اما تلاش آنها ثمری نداشت و بازی با پیروزی 3-0 رم و صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان به پایان رسید.

 قرمزهای بندر لیورپول در نیمه نهایی چمپیونزلیگ

در دیگر دیدار برگشت امشب از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسیتی با نتیجه 2-1 مغلوب لیورپول شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.در شبی که داور اسپانیایی بازی عملکرد پر حرف و حدیثی داشت، سیتی نتوانست شکست 3-0 دیدار رفت را جبران کند و با باخت 5-1 در مجموع دو دیدار، از دور رقابت های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.

سیتی بازی را هجومی آغاز کرد و تنها دو دقیقه از بازی سپری شده بود که به گل رسید. پاس ویرژیل فن دایک در شرایطی نامتعادل به بازیکنان سیتی رسید و در نهایت این گابریل ژسوس بود که روی پاس رحیم استرلینگ موفق شد دروازه قرمزها را باز کند. 

بعد از این گه بازیکنان لیورپول برای دقایقی پیش کشیدند اما بازیکنان میزبان خیلی زود بار دیگر ابتکار عمل را در دست گرفتند. برتری آبی ها ادامه داشت و هرچه دقایق بیشتری از نیمه اول سپری می شد، حملات این تیم شدت می گرفت. هرچند دفاع فشرده بازیکنان لیورپول مانع از لیجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد.

در دقیقه 42 چیزی نمانده بود که سیتی به گل دوم برسد اما ضربه تماشایی برناردوسیلوا که در بین راه با ضربه سر دژان لوورن منحرف شد، به تیر دروازه لیورپول برخورد کرد.

یک دقیقه بعد سیتی توانست به گل برسد اما داور به اشتباه گل لروی سانه را آفساید اعلام کرد تا بازیکنان سیتی حسابی عصبانی شوند.

 

در آخرین ثانیه های نیمه اول چیزی نمانده بود که لیورپول در تنها موقعیت جدی اش در این نیمه به گل برسد ولی  ضربه الکس اکسلید چمبرلین که بعد از پشت سر گذاشتن ادرسون زده شد، از بالای دروازه به بیرون رفت و نیمه اول با همان یک گل به سود سیتی به پایان رسید.

سیتی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد اما باز هم این لیورپولی ها بودند که با یک دفاع فشرده و منسجم، مانع از نزدیک شدن آنها به دروازه شان می شدند. در حالی که بازیکنان سیتی سخت به دنبال زدن گل دوم بودند، این لیورپول بود که در دقیقه 56 به گل تساوی رسید.

روی همکاری عالی صلاح و سادیو مانه بود که ستاره مصری لیورپول صاحب موقعیت شد و بعد از پشت سر گذاشتن ادرسون، با یک ضربه حساب شده، دروازه سیتی را باز کرد.

با این گل کار سیتی برای بازگشت بسیار دشوار شد و همین مسئله انگیزه بازیکنان این تیم برای ادامه بازی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به طوری که از فشار حملات این تیم کاسته شد و در مقابل لیورپولی ها در ادامه صاحب موقعیت های بیشتری شدند.

بازی به این ترتیب ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 77، اشتباه اوتامندی کار سیتی را تمام کرد. مدافع آرژانتینی سیتی توپ را پشت محوطه جریمه خودی به فیرمینو سپرد و او هم در موقعیت تک به تک، توپ را به گوشه ادرسون فرستاد.

در ادامه بازیکنان سیتی تلاش کردند تا حداقل در این دیدار خانگی شکست نخوردند اما گلی که در دقیقه 82 به ثمر رساندند، باز هم آفساید اعلام شد. در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری 2-1 لیورپول به پایان رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین