حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ ۲۰ میلیارد دلار در دستان مردم/ کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی/ وعده های دلاری روحانی به نابودی پول ملی انجامید

گروه اقتصادی الف،   3970121106 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار ارز و کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی گفت: آقای روحانی که می گفت قیمت لحظه ای ارز را کنترل می کند، پس چه شد.

۲۰ میلیارد دلار در دستان مردم/ کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی/ وعده های دلاری روحانی به نابودی پول ملی انجامید

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به افزایش قیمت دلار و رسیدن قیمت آن به شش هزار و 200 تومان در روز گذشته گفت: در جریان رقابت انتخاباتی سال 92 آقای روحانی و حامیان و مشاوران اقتصادی وی، به نابسمانی در بازار ارز آن موقع اشاره می کردند و می گفتند ناتوانی مسئولین، مشورت نکردن و قبول نداشتن کار کارشناسی دلیل نوسانات بازار است.

وی با بیان اینکه آقایان ادعا می کردند که نوسانات بازار ارز قابل کنترل است و می توانند به راحتی آنرا سامان دهند، افزود: همه این ادعاها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته هم از سوی رئیس جمهور و هم از سوی معاون اول وی تکرار شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در اواخر سال گذشته که قیمت ارز روز به روز افزایش می یافت و نزدیک به پنج هزار تومان رسیده بود، رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی افزایش قیمت ارز را ناشی از سفرهای نوروزی دانست و خطاب به مردم گفت که این وضعیت کنترل می شود و مشکلی نیست.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه نه وعده های انتخاباتی روحانی و حامیانش محقق شد و نه وعده اواخر سال گذشته وی، افزود: ما شاهد نابودی پول ملی هستیم و در همین 20 روز اول سال جاری، ارزش پول ملی نزدیک به 14 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با این وضعیت بازار، صدای حقوق بگیران بلند شد و می گویند که طی چند ماه گذشته ارزش حقوق و دریافتی ها آنها نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کرده و از کاهش شدید قدرت خرید خود گله مند هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا دولت بازار را کنترل کند، افزود: همچنین قوه قضائیه باید با دلالانی که باعث بروز این مشکلات شدند، برخورد جدی داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به سپرده ارزی گفت: بانک ها باید از سپرده های ارزی استقبال و از این نوع سپرده حمایت کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حداقل 20 میلیارد دلار و ارز در دست مردم باشد، افزود: اگر این مقدار نقدینگی در چرخه اقتصاد، تولید و بانک ها قرار گیرد، بازار و نوسانات قیمت کنترل و خیلی از مشکلات فعلی کشور برطرف می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این پولها بجای اینکه در چرخه تولید، اشتغال و بانک ها باشد، در دستان مردم بوده و در خانه های مردم نگهداری می شود و با آن معاملات صوری و درآمد کاذب دارند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: این اقدام باعث می شود تا نابسامانی های بازار برطرف نشود و از طرف دیگر به اقتصاد و تولید ضربه وارد شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۸۲۸۵۱۱:۰۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
هیچ راهی نیست ارز کشور رو کلا دلار کنیم؟ یا کلا یورو بشه؟ یا اصلا مبنای کار ارز چین بشه؟دلار ۴۲۰۰ شاید برای دولت قابل قبول باشد ولی برای کارگری که حقوقش با ۱۰ سال پیش تفاوتی نکرده است فاجعه است.
تبریزی۲۹۸۹۱۳۱۹:۲۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کل زندگی مون به دلاره امریکا گره خورده اون وقت ادعای استقلال و اقتدار هم داریم!
ناشناس۲۹۸۲۹۳۱۱:۱۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
علی برکت الله
آریو از سوئد۲۹۸۳۱۳۱۱:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
برای اینکه مبارزه با قاچاق ارز در کشور به نتیجه برسه دولت باید تدابیری را اتخاذ کنه که رابطه بین صرافان ایرانی تبار خارج کشور با داخل قطع بشه. در خارج کشور صرافان زیادی هستند که سعی در نابودی اقتصاد کشور را داشته و استاد پولشویی و قاچاق ارز در درجه اول اینها هستند. صرافان ایرانی تبار در کشورهای امارات، ترکیه، سوئد، آلمان، کانادا ، امریکا وووو در همکاری نزدیک با رابط خود در درون کشور در اصل بعنوان مامورین غرب عمل کرده سعی در ورشکسته کردن کشور را دارند. لذا مسئولین نباید نقش صرافیهای خارج کشور را ندیده بگیرند.
شاهرخ۲۹۸۳۲۵۱۱:۵۰:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
40سال از انقلاب میگذره.....هر سال متولیان و مسئولین که سکاندار این کشور هستن چه از اصلاح طلب اصولگرا کارگزار همه در مسند خودوقتی تریبون بدست می گیرن کشور رو مقتدرتر و موفق تر از دولت قبلی و حزب رقیب اعلام می کنن حتی رییس جمهورها دوره دوم خودشون رو موفق تر از دوره قبل اعلام می کنن.....آیا واقعا زمانش نرسیده ازین حرفهای غلو آمیز که دقیقابرعکس اون چیزی که درجامعه می بینیم و تک تک این آحاد ملت حس می کنن دست بردارن و واسه یک بار هم که شده قبول کنن هیچ حزب توانمندی دراین کشور نداریم که حتی توانایی ثابت نگه داشتن شرایط حال رو داشته باشه و طرحی نو دراندازن؟؟؟؟؟؟؟ چرا نباید احزاب همیشه حاکم در کشور قبول کنن کفایت سکانداری جامعه رو ندارن و نباید گناه بی کفایتی رو گردن احزاب مخالف و دشمنان فرضی انداخت؟؟؟؟؟ سوال اساسی اینه پس از گذشت 40سالگی این انقلابچه زمانی مردم باید رنگ آرامش و حداقل یک زندگی بی دغدغه رو ببینن؟؟؟؟ واقعا فرق ما با کشورهایی که هیچ منابع خداداد ندارن ولی این همه مشکلات ندارن چیه؟؟؟؟ جدا باید سکانداران کشور واسه یک بار هم که شده بخاطر صبر و نجابت این مردم هم ابراز شرمندگی کنن هم ابراز ندامت که نتونستن با در اختیار داشتن این همه منابع و زیرساخت حداقل آرامش رو برای مردم مانند خیلی از کشورهای دیگه که حتی فقیر از ما هستن ایجاد کنن.......... ویا حداقل توضیح بدن چه دلیلی وجود داره که نمی تونن و هرسال وضع و ارزش دارایی های مردم ضعیف تر و بدتر از سال قبل میشه؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۹۸۴۶۱۱۳:۲۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
چقدرم این پول ملی ارزش داشت ؟!
ناشناس۲۹۸۴۷۲۱۳:۲۷:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کلیه افرادی که دلار خریدن رو شناسایی کنید . اگه پول ها پس ندادن ببریدشون زندان :))
ناشناس۲۹۸۸۶۹۱۸:۲۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
با یکسری افراد نادان و یا شایدم خائن واقعا همین کار را لازم دارد که انجام بشود.
ناشناس۲۹۸۵۰۵۱۳:۳۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بانکها وقتی دلار نقدی از مردم میگیرند باید در زمانی که مشتری خواستار برداشت میشود به دلار نقدی به آنها تحویل بدهند. آنوقت مردم به حسابهای ارزی میتوانند اطمینان کنند. نه اینکه وقتی میخواهی برداشت کنی بگویند ما دلار و یورو نداریم و بجاش نرخ دولتی ریال میدهیم!
علی۲۹۸۵۳۱۱۳:۵۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کاشکی منم سرمایه زندگیم رو تبدیل به دلار کرده بودم،خدایی از پارسال نصف شده ارزشش.
ناشناس۲۹۸۵۶۷۱۴:۲۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این 20 میلیارد دلار رو هم از چنگ مردم دربیارین ببینیم مشکل اقتصادی تون حل میشه؟
ناشناس۲۹۸۶۴۵۱۵:۱۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
تا وقتی تورم هست ارزش پول ملی کاهش پیدا میکند. راه حل حفظ ارزش پول ملی کاهش تورم می باشد.
ناشناس۲۹۸۶۸۶۱۶:۰۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
برجام رو عشقه. بقیه چیزها به قول رییس جمهور محبوب و مردمی علی برکه الله.
ناشناس۲۹۸۷۵۰۱۶:۵۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دلالان زالو صفت و مفت خور همراه با رانت دولتی و بی کفایتی برخی مسولین خون مردم را در شیشه کرده اند.
ساسان همدان۲۹۸۸۴۲۱۸:۰۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
الان تو امریکا یه فرد بیکار 500دلار ماهی می گیره یعنی بیکارای اونا چیزی بیشتر از حقوق کارمند 10ساله ی مثلا آموزش و پرورش ما می گیره ....از طرفی خط فقر الان 4میلیون تومانه و بیش از 50درصد خانوارها در این شرایط اند و از طرفی ارزش پول ملی سال به سال کم تر و کم تر میشه خب در این حال میشه امیدوار بود؟؟؟
ناشناس۲۹۸۹۳۳۲۰:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دولت فقط مقصره!
ناشناس۲۹۸۹۸۹۲۱:۵۰:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
البته حقوق کارگران طی ۱۰ سال گذشته بین سه تا چهار برابر شده است
سیدجعفر کاظمی۳۰۱۲۲۸۲۳:۲۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۳
افت 14درصدی پول ملی و افزایش حقوق 14درصدی حقوق بازنشستگان . چه شود؟؟؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین