واکنش وزیر اقتصاد به افزایش نرخ دلار: پلیس و دستگاههای امنیتی باید پاسخگو باشند، چون التهاب‌های اخیر هیچ دلیل اقتصادی ندارد

گروه اقتصادی الف،   3970120193 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اقتصاد در واکنش به افزایش نرخ دلار گفت: ناجا و دستگاههای امنیتی باید پاسخگو باشند، چون التهاب‌های اخیر هیچ دلیل اقتصادی ندارد قرارشد یک کارگروه تشکیل دهیم

واکنش وزیر اقتصاد به افزایش نرخ دلار: پلیس و دستگاههای امنیتی باید پاسخگو باشند، چون التهاب‌های اخیر هیچ دلیل اقتصادی ندارد
به گزارش الف،مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد بعد از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بازار ارز گفت: نظر رسمی دولت درباره وضعیت بازار ارز توسط سخنگوی دولت گفته شده است البته در این رابطه امشب جلسه ای در دولت با حضور رئیس جمهور تشکیل می شود و پیشنهادات بانک مرکزی در خصوص ساماندهی بازار ارز بررسی می شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: دولت موافق وضعیت موجود در بازار ارز نیست چرا که اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده است که قیمت ارز تا این اندازه بالا برود.

کرباسیان در خصوص موضوع مافیای دلار در بازار گفت: بخش های امنیتی و ناجا باید در خصوص مطرح شدن مافیای دلار جوابگو باشند به دلیل اینکه اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده که بازار با التهاب موجود روبه رو شود. این عضو کابینه تصریح کرد: جلسه امروز با اعضای کمیسیون اقتصادی، نشست خوبی بود و پیشنهادات ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس بررسی می شود.

به گزارش خانه ملت، وزیر اقتصاد یادآور شد: قیمت ارز منطقی نیست و باید علاوه بر کاهش قیمت ها بازار به ثبات برسد که بتوانیم کارهای اقتصادی را تا پایان سال انجام دهیم در این راستا کارگروه مشترکی بین مجلس و دولت در خصوص ساماندهی بازار ارز تشکیل شده است.

 

 ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی نیز بعد از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد در خصوص مسائل ارزی کشور برگزار شد و نقطه نظرات نمایندگان مجلس شنیده شد.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: تفاهم اصولی در خصوص مسائل ارزی وجود دارد و جزئیات در این رابطه باید در جلسه های آینده مطرح و تکمیل شود؛ فکر می کنم تفاهم کلی می تواند در این زمینه انجام شود تا وضعیت به وضعیت با ثبات بازگردد.

سیف افزود: کلیات طرح مجلس در خصوص یکسان سازی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی مورد قبول است.

به گزارش الف، در دومین روز از بازار ملتهب ارز و سکه قیمت فروش دلار در بازار آزاد به بیش از ۶۰۰۰ تومان و قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی به دو میلیون تومان نزدیک شد. از سوی دیگر فروش دلار در چهارراه استانبول و خیابان فردوسی تهران که یکی از مراکز اصلی بازار ارز پایتخت است، به هیچ وجه توسط صرافی‌ها برای متقاضیان عادی صورت نمی‌گرفت و فقط یک صرافی آن هم با دریافت کارت ملی، پاسپورت و ویزا معادل ۱۰۰۰ دلار را با قیمتی حدود ۴۹۶۰ تومان که برابر ارز دولتی است، به متقاضیان خود ارائه کرد که با رسیدن به ساعت ۱۶:۰۰ این روند نیز متوقف شد و مسافرانی که قصد خرید دلار را داشتند، با گرو نگه داشتن کارت ملی خود نزد این صرافی در نوبت خرید فردا قرار گرفته‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۷۴۵۳۱۸:۰۳:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۰
بزرگترین اشتباه دولت حسن روحانی کنار گذاشتن وزیر قبلی وانتصاب ایشان بود . از روزی که امده هر روز بحران اقتصادی داریم وحالا بجای جوابگوئی نیروهای انتظامی و امنیتی را مقصر میداند .
ناشناس۲۹۷۵۸۱۱۹:۱۲:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
حتما یه چیزی هست که وزیر اقتصاد میگه دلیل بالا رفتن دلار امنیتیه
ناشناس۲۹۷۵۸۹۱۹:۲۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
اصلا جالب هست چون نوبخت صبح مصاحبه کرده و گفته باید سیاست ها رو عوض کنیم و مقداری وضعیت تغیر کرده اما وزیر اقتصاد میگه هیچ چیز تغیر نکرده.
ناشناس۲۹۷۶۴۵۲۰:۰۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
امروز دلار پتروشیمی وارد بازار شد و قیمت ها 300 تومان کاهش داشت . اقای وزیر ببخشید که من وزیر نیستم تا جواب مردم رو بدم . ببخشید که ما اصلا داریم تو این مملکت زندگی میکنیم . ببخشید که هر روز داریم بدبختر میشیم . ببخشید که یک عده دلال و سودجو دارن تو این اشتفته بازار با حمایت شما پولدار میشن .
ناشناس۲۹۷۶۵۲۲۰:۰۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۲۰
جناب وزیر اقتصاد هنوز نمی دانند که اقتصاد را مردم می چرخانند و به زور نمی توان آنها را مجبور به کاری کرد و گرنه دلار هنوز همان 7 تومان بود .
امیر۲۹۷۶۶۱۲۰:۲۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۰
وزیر اقتصاد کنار گذاشته نشد میدونست اوضاع خرابه رفت
ناشناس۲۹۷۶۶۷۲۰:۲۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۰
گرانی دلار کاملا حساب شده و توسط خود دولت انجام میشود . تمام شواهد بازار این موضوع رو تایید میکنه .
ناشناس۲۹۷۶۷۰۲۰:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۰
وضعیت فعلی اتفاقا ناشی از اصرار ایشان به کاهش نرخ سود و همچنین اصرار بر درگیری و تنش با غرب است
ناشناس۲۹۷۷۳۴۲۱:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۰
پلیس باید پاسخگو باشد اگر اینطور هست که پلیس باید مسولان بانک مرکزی و مقامات حکومتی را بگیرد چون آنها پول نفت مردم را در دست گرفته اند باید قیمت 6 برابر قیمت واقعی آن با عرضه کم گران فروشی می کنند باید نیمی از مسولان ایران به زندان بروند
ناشناس۲۹۷۴۶۱۱۸:۰۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۰
فرمانده ناجا وزیر اقتصاد هستند ایشون اشتباهی روی صندلی وزارت نشستن. انصافا وزیر سابق اقتصاد فرد لایق و کارآمدی بود.
ناشناس۲۹۷۵۶۱۱۹:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۰
دقیقاً و شرط طیب نیا برای حضور در کابینه یازدهم نبود سیف و نوبخت بود که روحانی موافقت نکرد.
ناشناس۲۹۷۹۶۲۰۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
پلیس و مامورین امنیتی باید با دلار برخورد کنن که چرا اینقدر قیمتش زیاد شده!!!
ناشناس۲۹۷۴۷۰۱۸:۱۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۰
این ها قبلا مدعی بودند فضای اقتصاد نباید امنیتی باشد و کلی ژست علمی می گرفتن!!
مهدی۲۹۷۶۲۰۱۹:۴۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۲۰
مثل واکنششون به اعتراضات دی ماه که می گفتند رقبای دولت مقصرند
ناشناس۲۹۷۴۸۲۱۸:۱۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۰
یارانه حداقل باید بشه ۵۰۰ هزار تومن تا بشه این فاصله بوجود آمده جبران شود.
ناشناس۲۹۷۵۴۶۱۸:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
ما که چند ساله یارانه مون رو قطع کردن چکار کنیم ؟
هوشیار۲۹۷۴۹۱۱۸:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
اصلا میخوای من پاسخگو باشم ؟ والا بخدا
ناشناس۲۹۷۴۹۳۱۸:۲۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۰
وزیر اقتصاد را ببین انتظار وی برخورد و زور برای پایین اوردن قیمت ارز است حال که بازار عرضه و تقاضا است و تنها کسی که مسئول و دارای ارز است دولت است شما ارز به بازار عرضه کن به اندازه کافی دلار میرسه به سه هزار تومن حرف ایشان خیلی تامل امیز است از وزیر اقتصاد یک کشور یا انکه سواد ایشان در ان حد نیست که بداند اقتصاد چیست و چگونه کار میکند یا انکه قصدش فریب مردم است که در هر دو مورد ایشان صلاحیت چنین مقامی را ندارد در هر جای دنیا بود برای همین حرف ایشان را برکنار میکردند
ناشناس۲۹۷۴۹۹۱۸:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۰
خخخخخ عجب داستانیه!
ناشناس۲۹۷۵۱۶۱۸:۳۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۰
چه ربطی به پلیس داره وقتی شما با تصمیمات مسخره تان بازار را به هم ریختید...
ناشناس۲۹۷۵۷۷۱۹:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۰
داداش اقتصاد دست دولته؟! خیلی ساده ای به خدا
حسین۲۹۷۵۱۹۱۸:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
وزیر مسکن،‌ روز 14 فروردین اظهار میدارند: "به‌ نظرم بازار ارز و طلا همچنان نسبت به بازار مسکن جذابیت بیشتری در سال جدید خواهند داشت." خوب بگن با چه دلیل اقتصادی! این پیش بینی را می کنند؟ پلیس بازی لازم نیست.
ناشناس۲۹۷۵۴۵۱۸:۵۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
شاهد از غیب رسید مسئول گرانی مشاوران روحانی اقای ترکان و مغز متفکر دولت و مشاور دیگر ایشان اقای مسعود نیلی بوده است و چنین القا کردند به دولت که همان کاری که احمدی نژاد کرد را انجام دهند و بی ارزش کردن ریال حال روحانی که نتیجه دولت قبل را دیده بود فرار سرمایه فقر و رکود چرا ان را انجام داد خودش مسئول جواب دادن به مردم است ایا عده ای دارای رانت در پشت این تصمیمات هستند ایا مردمی که اعتماد کردند و به ایشان رای دادند باید تمام زندگیشان از میان برود با تصمیمات غلط برای منافع عده ای
ناشناس۲۹۷۵۵۰۱۸:۵۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۰
شایدم باید رئیس سازمان مراتع و جنگلداری باید جوابگو باشه.
ناشناس۲۹۷۵۵۱۱۸:۵۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۰
ای بابا الانم که نیروی انتظامی مقصر گرونی شد ......... بابا شما وزیر اقتصاد هستید نه ناجا
ناشناس۲۹۷۵۵۸۱۸:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۰
بسیار ساده است دولت نفت می فروشد با مردم دلاری ۳۴۵۰ تومان حساب می کند دلار را به مردم می فروشد ۶۱۰۰ و دوهزار وهفتصد سود می کند الا برکت الله
ناشناس۲۹۷۵۸۶۱۹:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
حتما میشه 5500 و دیگه میگیم متعادل شده!
ناشناس۲۹۷۶۱۱۱۹:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۰
البته من کارشناس نیستم اما اگر بر فرض مثال مدعی هستند که عامل اقتصادی نیست و بیشتر روانی است. کاری ندارد. بانک مرکزی تصمیم بگیرد هر روز مبلغ ناچیزی مثلا ده تومان از نرخ ارز بکاهد. نگران کمبود ارز نباشد. مردمی که می دانند فردا نرخ ارز ارزان تر از همان روز است صبر می کنند. ضمن اینکه افرادی که ارز را برای تجارت خریده اند فروختن همان روز برایشان بهتر از فردای آن روز است. بنابراین حتی نیاز به تزریق ارز نیست. لازم هم نیست بی کفایتیمان را توجیح نماییم. لطفا یک نفر این موضوع را به اطلاع دولت به اصطلاح تدبیر برساند.
ناشناس۲۹۷۶۲۸۱۹:۵۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۰
چه جالب بعنی الان باید از نیروی انتظامی بپرسیم چرا دلار گران شده و از وزیر اقتصاد بپرسیم کی قرااره دزدا رو بگیرید
ناشناس۲۹۷۶۳۸۲۰:۰۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۰
ما خواهان برکناری وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به دلیل پاسخگو نبودن و سوء مدیریت هستیم .
ناشناس۲۹۷۶۶۳۲۰:۲۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۰
مردمی که در شهرهای دیگر ایران مسافر خارج هستن چی؟ اونا چکار کنن؟؟؟؟؟؟؟
م فلاح۲۹۷۶۷۳۲۰:۳۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
روزی که همه عقلای ایران زمین گفتند که پایین اوردن دستوری نرخ سود سپرده پول های سرگردان رو به طرف ارز و طلا سوق می ده و اقتصاد و به دنبال ان کشور رو متلاطم می کنه همین وزیر و رییس بانک مرکزی گفتند نه .... یعنی تیم اقتصادی دولت در حد احاد جامعه هم سواد اقتصادی ندارند یا عمدا این وضع رو پدید اوردند
ناشناس۲۹۷۶۷۸۲۰:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
پایان برجام پایان اقتصاد ایران
ناشناس۲۹۷۶۹۳۲۰:۴۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۰
اصلاح طلبان و اصول گرایان عزیز از همه شما به خاطر زحمات بی دریغ و خداپسندانه تان در این 40 سال تشکر میکنم. انشالله که خدا بهتون عوض خیر بدهد.
ناشناس۲۹۷۷۰۸۲۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
روحانی رو چه حسابی اینو کرده وزیر اقتصاد بهتر بود اصلا رای نمیدادم تا به بد رای بدم.
مریم۲۹۷۸۰۸۲۲:۴۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
من بابت افزایش قیمت انواع ارز و سکه از آقای وزیر معذرت خواهی میکنم
مصطفي۲۹۷۸۳۴۲۳:۱۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۰
به ناراحتی مردم فکر نکنید بخدا فقط به مردم رحم کنید ، حرفها و کارهاتون غیرقابل باوره
ناشناس۲۹۸۱۰۲۰۸:۳۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
مناظره سوم انتخابات 93 روحانی: آقای قالیباف! شما که همیشه طرحت لوله کردن بود و همیشه می‌گفتید من این دانشجویان را ظرف دو ساعت لوله می‌کنم. اگر جلوی شما را نمی‌گرفتم که امروز دانشگاه‌ها پر از لوله بود. پس بازار ارز و سکه هم باید لوله بشه!!!!!!!!
ناشناس۲۹۸۲۴۵۱۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
امان از دست این وزیر به اصطلاح اقتصاد
ناشناس۲۹۸۵۰۹۱۳:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ای بابا نمکی سرکوچه ما مقصره . فردا بیان تا تحویلش بدیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین