دلار به 5300 تومان رسید؛ سکه از یک میلیون و 800 هزار تومان گذشت/ مجلس کرباسیان و سیف را برای ارائه توضیحات به بهارستان خواست

گروه سیاسی الف،   3970119122 ۹۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی گرانی دلار و ثبت رکورد ۵۳۰۰ تومان در بازار آزاد، مجلس از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرده تا برای ارائه توضیحات به بهارستان بروند.

به گزارش الف، در بازار امروز افزایش قیمت دلار و سکه ادامه یافت؛ به طوری که نرخ دلار از مرز ۵۴۰۰ تومان عبور کرد، بازار ارز و سکه در دومین روز هفته با تحولات تازه‌ای همراه شد؛ به طوری که قیمت دلار نسبت به روز گذشته با جهش حدود ۳۰۰ تومانی روبرو شد و به بیش از ۵۴۰۰ تومان رسید.

هر یورو ۶۵۲۵ تومان، پوند ۷۴۵۰ تومان، درهم امارات ۱۴۸۰ تومان و لیر ترکیه ۱۳۶۰ تومان است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید، ضمن اینکه هر سکه طرح قدیم هم با بیست هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۷۶۳ هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه ۸۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۶۶ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۵۴ هزار تومان است.

گرانی دلار در بازار ارز در حالی ادامه دارد که پیش‌تر رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرده بود که دلار به‌زودی و طی روزهای آینده ارزان می‌شود که الف نیز قبلا به این موضوع پرداخته است(در لینک زیر بخوانید) اما این افزایش قیمت دلار تا جایی ادامه پیدا کرده است که پای ریس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد را نیز به مجلس کشانده است.

بازخوانی وعده های رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی دولت درباره دلار؛ نخرید ارزان می شود/ روحانی: بابت قیمت دلار خیال مردم راحت باشد

بر اساس این گزارش، نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که علی لاریجانی در صحن علنی مجلس گفت: مسئولان درخصوص علت گرانی های ارز و نحوه کنترل آن به نمایندگان توضیح دهند.

نادر قاضی پور هم در نشست علنی در تذکر شفاهی گفت: آقای لاریجانی؛ جلوی گرانی ارز را بگیرید تا مشکلات حاد اجتماعی، سیاسی و امنیتی حاصل نشود، چراکه ادامه این روند باعث ورشکستگی بانک ها خواهد شد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: باید حساسیت لازمی در این زمینه وجود داشته باشد، البته کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این زمینه مامور شده و در اولین فرصت یعنی دوشنبه هفته جاری نشستی را با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمیسیون اقتصادی گزارشی از نشست مذکور به صحن علنی مجلس ارائه کند، افزود: ما نیز از مسئولان دعوت خواهیم کرد تا درخصوص علت گرانی های ارز و نحوه کنترل آن به نمایندگان توضیح دهند.

سیر صعودی قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که از صبح امروز رکوردهای تازه ای برای دلار و سکه در این بازار به ثبت رسیده است. گزارشهای میدانی نشان می‌دهد امروز قیمت دلار از ۵۴۰۰ تومان عبور کرد و قیمت سکه نیز رکورد یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان را زد.

قیمت دلار ساعت 11:30

 

قیمت دلار 12:30

این در حالی است که قیمت دلار در پایان معاملات روز شنبه ۱۸ فروردین۱۳۹۷  سه نرخی شده که نرخ دلار در بازار آزاد ۵۱۷۱ تومان بوده است  و در ابتدای آغاز به کار امروز نرخ دلار به عنوان شاخص بازار ارز با قیمت 5300 تومان آغاز شد و تاکنون سیر صعودی داشته است.