«اسرائیل ستیزی» سرمایه سیاسی ایران

میرزاسعدین داورپناه، گروه تعاملی الف،   3970119061 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
«اسرائیل ستیزی» سرمایه سیاسی ایران
هیاهوی تعویض بازیکن در تیم ترامپ و نمایش اتحاد غربی علیه روسیه با غائله «اسکریپال»، رنگ و لعابی تازه به آرایش جبهه ضد ایران داد تا جایی که شوق خودنمایی ام بی اس (محمد بن سلمان) را نیز برانگیخته تر کرد!
 
ایران ستیزان متحدانه گرم کار خویش شدند و از هر سو تیرهای اتهام و تهدید روان کردند! به تقلای ایشان موشک های یمن، انتخابات عراق، جبهه سوریه، طالبان افغانستان و ... پرونده های دخالت های نامشروع ایران بر شمرده می شوند و بازی شل و سفت فشار بر سر توان دفاعی ایران نیز سرگرمی مخاطبان رسانه ها است. 
 
در چنین فضایی دو رخداد به ایران فرصت داد تا شاید میدان را بازآرایی و تعدیل کند! «راهپیمایی بازگشت» فلسطینیان و اظهارات نابخردانه بن سلمان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل توانست توجه افکار عمومی جهان اسلام را از تبلیغات شدید ضد ایرانی بر اسرائیل دیگر کشور غیر عرب خاورمیانه متمرکز کند و دستگاه سیاست خارجی ایران هوشمندانه از این فرصت برای تهییج افکار عمومی بهره برداشت. پس از موضعگیری های بی پرده وزارت خارجه ایران علیه اقدامات اسرائیل، انتشار پاسخ رهبر جمهوری اسلامی به نامه مقام ارشد حماس نشانه بارزی از این هوشمندی بوده که ایران زیرکانه به کارایی «اسرائیل ستیزی» در جدال سیاسی جاری واقف است. 
 
اخیرا محمد جواد ظریف علاوه بر تشدید محسوس فعالیت های رسانه ای طی نطقی در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، با ظرافت ارتباط سرنوشت بیت المقدس و فلسطینیان با اهداف غیر متعهد ها را تبیین کرد. دستگاه سیاست خارجه در مقابل انسجام مواضع ضد ایرانی با اعتماد بنفس ابراز «اسرائیل ستیزی» را تشدید کرده و زور آزمایی به پشتوانه این برگ موثر را پی گرفته است. 
 
واقعیت موازنه قوا در منطقه سوای توهمات متکبرانه کسانی چون بن سلمان جلوه گری می کند. اضافه بر قبح جاه طلبی های سعودی، روایت بی اساس از اسلامگرایی، تحریف تاریخ و تحقیر ملل قطر و ایران از سوی بن سلمان، جایگاه عربستان در رهبری جهان اسلام را متزلزل کرده است. بعلاوه این خطاهای کودکانه ابراز تمایل ولیعهد سعودی به همکاری با اسرائیل تمام شایعاتی را تایید کرد که پیشتر از سوی منتقدان عملکرد سعودی تکرار می شد. (اظهارات رهبر عملی عربستان، کشور متحد امریکا، شاید برای مخاطب غربی جذاب به نظر برسند، اما در فرهنگ عمومی منطقه این افسانه ها و مجیز گویی ها از نمونه های آشنای بی غیرتی محسوب می شوند و با عروبت هم ناسازگارند.)
 
در مقابل استقلال ایران بلا انکار بوده بلکه محرک دشمنی سلطه جویان است. البته دولت ایران به حکم اصل ۱۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی موظف می باشد که سیاست های خود را بر پایه اتحاد ملل اسلامی قرار دهد. طی دهه ها بارها تجربه شده که برافراشته شدن بیرق تقابل با اسرائیل و دفاع از آرمان فلسطین یکی از موثرترین عوامل همصدایی مسلمانان جهان است. اسرائیل ستیزی ضمن آنکه مصداق سیاست مقرر در اصل ۱۱ قانون اساسی ایران می باشد، همچون ابزاری قدرتمند جهت دفاع و مهار تهدیدات ایران ستیزان نیز بکار گرفته می شود. 
 
(از بدو تاسیس اسرائیل، رهبران حمایت از فلسطین در میان مردم منطقه تحسین می شدند و مصالحه کنندگان با اسرائیل تاوان بی غیرتی پس دادند، اکنون نیز حتی رجب طیب اردوغان در معرکه معماری ترکیه نوین بارها نشان داده که متوجه ارزش حمایت غیورانه از فلسطین می باشد و از آن جهت تقویت جایگاه ترکیه در جهان اسلام بهره بر می دارد.)

دیدگاه کاربران

رسول مشهدي۲۹۴۷۵۷۱۰:۰۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
آقای داور پناه عزیز بنظر بنده یکی از دلایل مهمی که عربستان به سمت اسراییل گرایش پیدا نموده ترس از ایران و سیاستهای منطقه ای ماست.البته همه تقصیرها را نباید بگردن ایران انداخت ولی در جایی که کشور مهمی مثل ایران به عربستان روی خوش نشان نمی دهد و حتی پرخشاگری میکند باید به آنها حق داد که دلارهای بی حساب خود را برای خرید تسلیحات نظامی خرج کنند.به اسراییل گرایش پیدا کنند.با ما جنگ رسانه ای راه بیاندازند و در کشورهایی مثل سوریه و عراق و یمن بصورت نیابتی با ما بجنگند و شاید در آینده نه چندان دور به درگیری نظامی مستقیم با ما نیز آلوده شوند. اگر ما و عربستان درایت داشتیم جنگ داخلی سوریه یا اصلا واقع نمیشد و حتی در صورت وقوع به این اندازه گسترش پیدا نمیکرد. این تقصیر هر دو طرف است و نباید بدنبال مقصر گشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین